02 Μαρτίου 2025

Beatlemania … viral ένα μισοφαγωμένο τοστ __B-E-Α-T-L-E-S!!


55+ χρόνια από τότε που Beatles διαλύθηκαν πουλάνε _το δικό μας «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» είναι μια τρύπια δεκάρα μπροστά σε … αλλά ας δούμε την ιστορία (με αρκούδες) των " Τεσσάρων Υπέροχων ". Θυμίζουμε πως στις 8-Δεκ-1980 ο Λένον δολοφονήθηκε έξω από το σπίτι του στη Νέα Υόρκη από τον Μαρκ Τσάπμαν και ο θάνατός του σήμανε και το οριστικό τέλος μίας μεγαλειώδους και μοναδικής στη μουσική σκηνή πορείας, όνατς η ιδιοφυΐα του συγκροτήματος. Κορυφαίος συνθέτης, οραματιστής, ουμανιστής. Ο 82χρονος ΜακΚάρτνεϊ ένας σημαντικός μουσικός, με μελωδικό παίξιμο, συνθετική και στιχουργική προσφορά το παλεύει, όπως και ο 84χρονος Ρίνγκο Σταρ που διεκδικεί τα λιγότερα κοσμητικά, αλλά ήταν σίγουρα ένας πολύ καλός ντράμερ. Ο Χάρισον, σπουδαίος κιθαρίστας με στυλ κοντά σε αυτό του φίλου του, Έρικ Κλάπτον, πέθανε από καρκίνο στο Λος Άντζελες 29-Νοε-2001

B-E-Α-T-L-E-S

Για δεκαετίες _μία όλοι μαζί ως συγκρότημα, δεν έγραψαν απλά Ιστορία, αλλά άλλαξαν τον κόσμο της μουσικής και επηρέασαν με τον ήχο τους όλους τους καλλιτέχνες που «γεννήθηκαν» μετά από αυτούς. Οι Beatles ήταν ένα φαινόμενο που ο μύθος τους δεν έπαψε να εξιτάρει και να γοητεύει ακόμα και μετά τη διάλυσή τους το 1970. Μέχρι και σήμερα, που στις δημοπρασίες αντικείμενα που σχετίζονται μαζί τους πωλούνται σαν… ζεστά ψωμάκια. Για παράδειγμα, τον περασμένο Μάιο η 12χορδη κιθάρα που είχε χρησιμοποιήσει ο Τζον Λένον στις ηχογραφήσεις το «Help!» το 1964 πωλήθηκε για 2,84 εκατ.$. Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα μουσικά όργανα, τα ρούχα ή οι επιστολές των Beatles που κυνηγούν οι φανατικοί συλλέκτες. Όπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες, πωλήθηκε για ποσό που δεν έγινε γνωστό, ένα μισοφαγωμένο τοστ του Τζορτζ Χάρισον από τη δεκαετία του ’60! Ναι!!
Ο «τυχερός» που βγήκε νικητής από τη δημοπρασία είναι ο Τζόσεφ Ο’Ντόνελ, ο οποίος στο site του περιγράφει τον εαυτό του ως «παθιασμένος συλλέκτης αντικειμένων των Beatles».

Η φωτογραφία που ανέβασε
ο συλλέκτης στο site του _
Φωτο: Τζόσεφ Ο’Ντόνελ / People

Η ιστορία πίσω από το μισοφαγωμένο τοστ είναι ...περίεργη. Τη δεκαετία του ’60, η 15χρονη θαυμάστρια των «Σκαθαριών» Σου Χάτσον επισκέφθηκε το σπίτι της οικογένειας του Χάρισον και φεύγοντας πήρε το τοστ του Τζορτζ που είχε παρατήσει σε ένα πιάτο. Μάλιστα, όταν πήγε σπίτι της, το έβαλε στο ημερολόγιό της, γράφοντας στη σελίδα «κομμάτι από το Τζορτζ. 2/8/63».Ο Τζόσεφ Ο’Ντόνελ δεν έκανε γνωστό το ποσό που έδωσε για να αποκτήσει το τοστ, ωστόσο αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που βγαίνει στο σφυρί. Σύμφωνα με τους LA Times, το 1991 είχε δημοπρατηθεί ξανά, μαζί με ένα γράμμα που είχε γράψει ο Τζον Λένον στην πρώτη γυναίκα του Σίνθια για 94.800$.

Ο Τζορτζ Χάρισον, που «έφυγε» από τη ζωή το 2001 σε ηλικία 58 ετών, μαθαίνοντας την είδηση της πρώτης δημοπρασίας είχε αστειευτεί σε συνέντευξή του στο περιοδικό VOX «είχα φάει όλο το τοστ μου. Ποτέ δεν άφηνα ούτε μπουκιά!».

“The Beatles”____
Η ιστορία των θρυλικών «σκαθαριών»
που άλλαξαν τη μουσική
και για πολλούς, τον κόσμο

Πώς δύο «σχολιαρόπαιδα» από το Λίβερπουλ έφτιαξαν ένα από τα διασημότερα μουσικά συγκροτήματα στον κόσμο επίσημο site

Οι Beatles ήταν παγκοσμίου φήμης θρυλικό αγγλικό ροκ συγκρότημα (αναφέρονταν και ως "Σκαθάρια" στα ελληνικά) από το Λίβερπουλ, αποτελούμενο από τον τραγουδιστή και κιθαρίστα John Lennon, τον τραγουδιστή και μπασίστα Paul McCartney, τον κιθαρίστα George Harisson και τον ντράμερ Ringo Star. Το συγκρότημα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο, ώστε να παραμένει το πιο δημοφιλές στην ιστορία της μουσικής.

John Lennon_ Paul McCartney_ George Harrison_ Ringo Starr

Τα πρώτα χρόνια

Οι Beatles σχηματίστηκαν στο Λίβερπουλ το 1959 και η αρχική τους σύνθεση περιλάμβανε τους John Lennon , Paul McCartney, George Harisson, Stewart Satcliff(μπάσο και φωνή), και Pitt Best(τύμπανα). Όταν ο John Lennon συνάντησε τον Paul McCartney, ήταν και οι δύο γύρω στα 14 και ο John ελαφρώς μεθυσμένος. "Συνήθιζε να βάζει τα χέρια του γύρω από τους ώμους μου. Η ανάσα του μύριζε, αλλά του έδειξα κάποια μυστικά στην κιθάρα που δεν γνώριζε", έχει πει χαρακτηριστικά ο Paul McCartney για τη γνωριμία τους. Αυτή η παράδοξη συνάντηση δύο σχολιαρόπαιδων από το Λίβερπουλ στα μέσα της δεκαετίας του 1950 οδήγησε σε γεγονότα που έμελλε να συγκλονίσουν τον κόσμο.

Tο πρώιμο ρεπερτόριό τους στηριζόταν σε διασκευές αμερικανικών R&B κομματιών των Chuck Berry και Little Richard. Με την επιστροφή τους από το Αμβούργο στις αρχές του 1961, ο Satcliff αποφάσισε να αποχωρήσει και ο McCartney πήρε το μπάσο. Τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου, ο Bryan Epstein έγινε μάνατζέρ τους και απέδειξε σπάνιες ικανότητες και γι' αυτό τον αποκάλεσαν "πέμπτο Beatle’’.

Οι Beatles στο αεροδρόμιο του Λονδίνου, πίσω τους ο μάνατζερ Brian Epstein(1964)

Τον Ιανουάριο του 1962, οι Beatles ξεκίνησαν την καινούργια τους χρονιά με οντισιόν στη δισκογραφική εταιρία Decca.  Ο υπεύθυνος της εταιρίας, Mike Smith, τους βρήκε υπέροχους αλλά ο γενικός διευθυντής Dick Rowe διαφώνησε. Η Decca υπέγραψε με τον Brian Poole και τους Tremoloes. "Τα κιθαριστικά γκρουπ είναι εκτός εποχής. Κύριε Epstein, θα έπρεπε να επιμείνετε πουλώντας δίσκους στο Λίβερπουλ...", τηλεγράφησε ο Dick Rowe στον μάνατζερ των Beatles!

Τον Αύγουστο, αντικατέστησαν τον ντράμερ Pitt Best με τον Ringo Star και το Σεπτέμβριο ηχογράφησαν το πρώτο τους τραγούδι, το ιστορικό "Love Me Do" με παραγωγό τον George Martin που σύντομα θα απολάμβανε τη φήμη του "πέμπτου Beatle". Τα "Σκαθάρια" προετοίμαζαν την θριαμβευτική είσοδό τους στη μουσική σκηνή και ετοιμάζονταν για την μεγάλη εξόρμηση του 1963. Καθιέρωσαν το image με το ιδιαίτερο κούρεμά τους και τα σακάκια δίχως κολάρο.

Οι Beatles στο Prince of Wales Theater στο Λονδίνο _1963

Η αναγνώριση και η Beatle..mania

Η καριέρα τους άρχισε να εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα από τον Ιανουάριο του 1963 όταν κυκλοφόρησε το δεύτερο single "Please Plese Me" και έφτασε στο Νο 1 του βρετανικού τοπ. Το πρώτο τους άλμπουμ με τον ίδιο τίτλο έμεινε για 30 εβδομάδες στο Νο 1 της Αγγλίας, για να αντικατασταθεί το 1964 από το "With The Beatles", που έμεινε στην κορυφή για 22 εβδομάδες.

Με την κυκλοφορία του άλμπουμ τους ''With The Beatles'' καθιερώθηκαν όροι όπως "Merseybeat" (για τη μουσική τους) και "Beatlemania" (για την υστερία που προκαλούσαν, ειδικά στο γυναικείο πληθυσμό). Έπαιζαν πλέον στα μεγάλα κλαμπ του Λονδίνου (Palladium, Royal Albert Hall), εμφανίζονταν στο εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο και το Νοέμβριο του 1963 έπαιξαν για τη βασίλισσα, αποδεκτοί πλέον από το κατεστημένο κι έχοντας γεφυρώσει το… "χάσμα των γενεών".

Η "Beatlemania" με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξαπλώθηκε σταδιακά μετά την Ευρώπη στην Αμερική. Όταν έφτασαν στη Νέα Υόρκη (7 Φεβρουαρίου του 1964), τους περίμεναν στο αεροδρόμιο χιλιάδες θαυμαστές και θαυμάστριές τους και διαδραματίστηκαν σκηνές υστερίες οι οποίες συνεχίστηκαν και στο ξενοδοχείο Plaza όπου κατέλυσαν. "Παίρναμε 12.000 γράμματα την ημέρα!", έλεγε αργότερα ο Ringo.

Την ίδια εξέλιξη είχε και η περιοδεία τους στην υπόλοιπη Αμερική. Στην Ουάσινγκτον, όπου ταξίδεψαν με ιδιαίτερο πολυτελέστατο βαγόνι, 2.000 θαυμαστές πολιόρκησαν το σταθμό. Οι εμφανίσεις τους προκαλούσαν τόση υστερία που αποτελούσαν μεγάλο πονοκέφαλο στην αστυνομία.

Με τον διάσημο πυγμάχο Muhammad Ali στο Miami(1964)

Επέστρεψαν στο Λονδίνο με τιμές ηρώων, έχοντας ανοίξει το δρόμο για την "Βρετανική Εισβολή" όπως ονομάστηκε η διάκριση που ακολούθησε των βρετανικών συγκροτημάτων στα αμερικανικά τσαρτς. Στο Λίβερπουλ, τον Ιούλιο του 1964, 60 νέοι και νέες λιποθύμησαν αφού στάθηκαν ολόκληρη νύχτα στην ουρά, μαζί με άλλες δώδεκα χιλιάδες, για να αγοράσουν εισιτήρια για μία συναυλία τους!

Οι Beatles επιστρέφουν στο Λονδίνο μετά το tour στην Αμερική

Η θρυλική συναυλία στο Shea Stadium

Η 15η Αυγούστου του 1965 ήταν μία ιστορική βραδιά για τους Beatles στην Αμερική. Το Shea Stadium γέμισε με περισσότερους από 60.000 θεατές. Ποτέ έως τότε συναυλία δεν είχε συγκεντρώσει τόσο πολυάριθμο κοινό. Η θρυλική αυτή εμφάνιση κατέρριψε ένα ακόμη ρεκόρ της show biz. 

Η συναυλία στο Shea Stadium

Tα έσοδα της βραδιάς ανήλθαν σε 304.000$, ποσό πρωτοφανές για την εποχή. Για να τηρηθεί δε κάποια στοιχειώδης τάξη στους έξαλλος θαυμαστές, χρειάστηκαν 2.000 άνδρες ασφαλείας, εκτός από τις αστυνομικές δυνάμεις.

Παρασημοφόρηση από την Ελισάβετ

Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, οι Beatles προσκλήθηκαν στα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Η βασίλισσα τους απένειμε το τιμητικό μετάλλιο MBE (Members of British Empire) -το οποίο έως τότε κατείχαν μόνον ήρωες πολέμου- για την προσφορά τους "στην προβολή της Βρετανίας στο εξωτερικό". Λέγεται μάλιστα ότι είχαν τόσο τρακ και νευρικότητα πριν από τη συνάντηση με τη βασίλισσα, ώστε χρειάστηκε να πάρουν μια μικρή δόση ναρκωτικών για να… ηρεμήσουν.

H δημιουργία του αριστουργηματικού
''Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band'', η κατακραυγή
για τα ναρκωτικά, τον Ιησού και ο John Lennon

Σταδιακά οι Beatles άρχισαν την παραγωγή πιο περιπετειώδους μουσικής, που οδήγησε σε δίσκους σαν το Rubber Soul και το Revolver. O Χάρισον πειραματίστηκε για πρώτη φορά με το ινδικό έγχορδο σιτάρ στο "Norwegian Wood". Tο καλοκαίρι του 1966, κατά τη διάρκεια περιοδείας του συγκροτήματος στην Αμερική, ο John Lennon δήλωσε στην Evening Standard του Λονδίνου ότι οι Beatles είναι “πιο διάσημοι από τον Ιησού”, προκαλώντας κατακραυγή και θύελλα αντιδράσεων.

Fans των Βeatles
περιμένουν την άφιξη του συγκροτήματος
στο αεροδρόμιο της Βοστώνης κρατώντας πανό:
“Υποστηρίζουμε τον John Lennon”

Η κατακραυγή εντάθηκε όταν ο Paul McCartney παραδέχθηκε στην τηλεόραση ότι έχει πάρει LSD. Τίποτα όμως δεν μπορούσε να σκιάσει την ακατάλυτη σχέση λατρείας ανάμεσα στους Beatles και το κοινό τους.

4.000 fans μπλοκάρουν τους δρόμους
γύρω από το Royal Ηotel στην Κοπεγχάγη
λίγο πριν φτάσουν  οι Beatles

Φεβρουάριο του 1967, με την κυκλοφορία του single «Penny Lane» και «Strawberry Fields for Ever», που κατέλαβε την δεύτερη θέση του βρετανικού τσαρτ, ο Τύπος βιάστηκε να σχολιάσει "Κοιμούνται οι Beatles?". Λίγους μήνες αργότερα, πρόσφεραν το σημαντικότερο, κατά πολλούς, επίτευγμα στην καριέρα τους. Στις 2 Ιουνίου του 1967 κυκλοφόρησαν το «Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band» ύστερα από 9μηνη προετοιμασία και περίοδο σιωπής, κατά την οποία το συγκρότημα είχε απομονωθεί αποφεύγοντας συνεντεύξεις και δηλώσεις. Οι φήμες οργίαζαν και το αποτέλεσμα επιβεβαίωσε κάθε αναμονή. Το άλμπουμ αυτό αποτελεί μία εκθαμβωτική σύνθεση μουσικής, στίχων, ήχων, συμβολικών εκφράσεων και κοινωνικών παρατηρήσεων.


Η αρχή του τέλους και η γνωριμία
του  John Lennon με τη Yoko Ono

Θριαμβευτικά, με το ‘’Abbey Road’’ και το ‘’Let It Be’’ (που ήταν τελικά το τελευταίο τους άλμπουμ, αλλά και το τελευταίο τους ζωντανό), η ιστορία των Beatles έφτασε στο τέλος της. Αιτία ήταν οι εσωτερικές διαμάχες, οι συγκρούσεις, οι ανταγωνισμοί και το ''αγκάθι'' που ακούει στο όνομα Υoko Ono, η οποία είχε εισβάλει το 1966 στη ζωή του John Lennon.

Yoko Ono, John Lennon και Paul McCartney

Το 1969, λίγο πριν οι Beatles χωρίσουν και ακολουθήσει ο καθένας τη δική του σόλο καριέρα, ήταν η χρονιά του ''Get Back'', του ''Don't Let Me Down'', του ''The Ballad of John and Yoko'' και του ''Abbey Road'' (το τελευταίο άλμπουμ αποτέλεσμα στενής συνεργασίας και των τεσσάρων μαζί).

Την ίδια χρονιά ο John Lennon παντρεύτηκε τη Yoko Ono στο Γιβραλτάρ και στη συνέχεια (21 Μαρτίου), από την πολυτελή σουίτα τους στο Χίλτον του Άμστερνταμ, έκαναν εκστρατεία για την ειρήνη. Στις 22 Απριλίου ο John Lennon σε μία σύντομη τελετή, άλλαξε το όνομά του σε John Ono Lennon.

"Ο John και η Yoko? Πολλοί νομίζουν ότι είναι τρελοί. Αλλά αυτός είναι ο John!", σχολίασε ο Ringo Star. Ούτως ή άλλως το 1969 ήταν η χρονιά τους: Διαμαρτυρίες για την ειρήνη, ναρκωτικά (συνελήφθησαν γιατί βρέθηκε στην κατοχή τους κάνναβη), μετακινήσεις και ταξίδια. Το αποκορύφωμα ήταν ότι στις 25 Νοεμβρίου ο Τζον Λένον επέστρεψε στη βασίλισσα το τιμητικό μετάλλιο (MBE, Members of British Empire) -το οποίο τους απένειμε τέσσερα χρόνια νωρίτερα- διαμαρτυρόμενος για την ανάμειξη της Βρετανίας στην Μπιάφρα και το Βιετνάμ. Χειρονομία που θεωρήθηκε μεγάλη προσβολή.

Η δολοφονία του John Lennon
και το οριστικό τέλος των “Σκαθαριών”

Οι "Υπέροχοι Τέσσερις" ακολούθησαν προσωπικές καριέρες με αρκετές αξιόλογες στιγμές, που όμως ποτέ δεν πλησίασαν την ακεραιότητα του Beatle-ικού καλλιτεχνικού οράματος. Στις 8 Δεκεμβρίου 1980 ο Lennon δολοφονήθηκε έξω από το σπίτι του στη Nέα Yόρκη από τονMarc Chapman. Ο θάνατός του σήμανε και το οριστικό τέλος μίας μεγαλειώδους και μοναδικής στη μουσική σκηνή πορείας.

Oι Beatles αγαπήθηκαν από κοινό και κριτικούς, οι οποίοι ύμνησαν το ιδιαίτερο στιλ και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο τους: "Μετέτρεψαν τη ροκ σε αξιοσέβαστο μουσικό είδος", "οι στίχοι τους μίλησαν πρώτοι για τον ρατσισμό, την αποξένωση, το άγχος της μεγαλούπολης, την επανάσταση, την αγάπη, την κατανόηση", "τέλειες μελωδίες, άψογες ενορχηστρώσεις".

Όποια και να είναι η απάντηση στο ερώτημα τί δίνει διάρκεια και ανατροφοδοτεί διαρκώς τον θρύλο των Βeatles, ένα είναι σίγουρο: η λατρεία του κοινού, που δεκαετίες τώρα τους συντηρεί όχι μόνο στη μνήμη αλλά και στην πρώτη θέση των πωλήσεων.

 

 

28 Φεβρουαρίου 2025

Τέμπη 💥 Έγκλημα με γνωστό ένοχο

«Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 συνέβη επειδή και οι δύο συρμοί κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή μεταξύ των σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων».

Όσο κι αν αυτή η φράση από το πόρισμα που παρουσιάστηκε χτες ακούγεται ως κοινοτοπία, αποτελεί τον πυρήνα του εγκλήματος στα Τέμπη: Πώς έφτασαν δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή προς αντίθετες κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν και στη συνέχεια να ξεσπάσει φωτιά, που συντέλεσε σε περισσότερους θανάτους;

Φυλλάδιο του ΚΚΕ για την απεργία 28-Φλεβάρη: Τα κέρδη των καπιταλιστών "ασφυξία" για τις ανάγκες του λαού. "Οξυγόνο" μας η πάλη για το δίκιο μας, για την ανατροπή!

Σε αυτό το ερώτημα, μια προσεκτική ανάγνωση ορισμένων αδιαμφισβήτητων στοιχείων που περιέχει το πόρισμα είναι αποκαλυπτική για τις πραγματικές αιτίες και τους ενόχους του εγκλήματος.

Πέρσι τέτοια μέρα


Τέτοια στοιχεία επεσήμανε και το πόρισμα του ΚΚΕ στην Εξεταστική της Βουλής, όταν όλα τα άλλα κόμματα λασπομαχούσαν για το ποιος προσέλαβε τον σταθμάρχη, αν είχε προβλήματα υγείας ο μηχανοδηγός και αν υπήρξε εθελοντής στο γραφείο του πρωθυπουργού.

Το πόρισμα λοιπόν διαπιστώνει: «Κακή συντήρηση, υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες. Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ δεν προβαίνει σε προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται όταν αποτυγχάνουν (κρίσιμα) στοιχεία, ακόμη και για έργα ανάταξης που παραδίδονται εν μέρει σε χρήση».

Με άλλα λόγια, η «μέρα Χ» του δυστυχήματος βρήκε τον σιδηρόδρομο σε άθλια και επικίνδυνη κατάσταση, που δεν προέκυψε βέβαια από το πουθενά. Είναι το αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης και υποσυντήρησης των υποδομών, αλλά και της μεγάλης έλλειψης προσωπικού.

Και αν ξετυλίξει κανείς το κουβάρι σε μεγαλύτερο βάθος, θα βρει μπροστά του την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, που έχει για κριτήριο το μεγαλύτερο κέρδος των επενδυτών - ομίλων, άρα και τις περικοπές σε δαπάνες που δεν αποδίδουν άμεσο όφελος στην τσέπη των μετόχων, όπως αυτές για υποδομές, προσλήψεις, σύγχρονο τροχαίο υλικό κ.λπ.

Το πόρισμα βέβαια κάνει προσπάθεια να περιορίσει την κακοδαιμονία του σιδηρόδρομου στην καπιταλιστική κρίση του 2010, από τις συνέπειες της οποίας «το σιδηροδρομικό σύστημα δεν είχε ανακάμψει μέχρι τις αρχές του 2023».

Όμως η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί... Η κρίση επιτάχυνε μια προδιαγεγραμμένη πορεία που χάραξε η πολιτική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, με βάση κατευθύνσεις και Οδηγίες της ΕΕ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ετσι λοιπόν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις των κομμάτων της, η πολιτική προς όφελος του καπιταλιστικού κέρδους, δεν μπορούν να «βγουν λάδι».

Ακόμα κι εκεί που γίνεται προσπάθεια να προσωποποιηθούν οι ευθύνες, όπως στον σταθμάρχη της μοιραίας νύχτας, το πόρισμα δεν μπορεί να κρύψει το προφανές: Οτι η υποστελέχωση και έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης του προσωπικού, σε συνδυασμό με τη μη εφαρμογή τεχνολογίας που περιορίζει την εμπλοκή του ανθρώπινου λάθους στην ασφάλεια, ευθύνονται για τις παραλείψεις και τα λάθη εκείνης της βραδιάς.

Παρατηρεί το πόρισμα ότι «ο χρησιμοποιούμενος εξοπλισμός, οι απαιτούμενες εργασίες, το διαθέσιμο περιβάλλον εργασίας και οι γενικές οργανωτικές ρυθμίσεις εξαντλούν τα όρια του επιχειρησιακού προσωπικού πέρα από αυτό που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό με βιώσιμο τρόπο. Επικρατούσε μια ισχυρή πεποίθηση ότι όλοι οι λειτουργικοί κίνδυνοι μπορούν να ελεγχθούν με την αυστηρή εφαρμογή κανόνων, υπό όλες τις συνθήκες»...

Υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο στο πόρισμα που μόνο ο «Ριζοσπάστης» και το «902.gr» ανέδειξαν στο παρελθόν: «Παρόλο που δεν υπήρχε ρητή νομική υποχρέωση για τον εξοπλισμό του τροχαίου υλικού με καλύτερα αντιπυρικά υλικά, μένει να αξιολογηθεί εάν αυτό θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην πιθανότητα επιβίωσης των λίγων θυμάτων που είχαν επιζήσει από την αρχική σύγκρουση και έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά».

Τι λέει εδώ; Ότι ενδεχομένως και μετά την έκρηξη θα μπορούσαν να είχαν σωθεί ζωές, αν η πυρασφάλεια των βαγονιών ήταν πιο αναβαθμισμένη. Οπως κατήγγειλε όμως τότε το ΚΚΕ, οι προδιαγραφές από κράτος και ΕΕ είναι αναχρονιστικές και εντελώς ανεπαρκείς, ενώ με την άδειά τους τα τρένα κυκλοφορούν χωρίς ουσιαστική πυρασφάλεια.

Όσες αναγνώσεις λοιπόν κι αν κάνουν στο πόρισμα, αυτό που επιβεβαιώνεται είναι ένα: Η ανάγκη να παλέψει ο λαός όχι μόνο για να βγουν στο φως οι πραγματικές αιτίες και οι ένοχοι, αλλά και για να τις κόψει από τη ρίζα, βάζοντας στο στόχαστρο το καπιταλιστικό κέρδος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα του συστήματος που το υπηρετούν.

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην HellenicTrain

·       Επίσκεψη του Δ. Κουτσούμπα στο εργοστάσιο της HELLENIC TRAIN
Σκασμός οι ρήτορες, πολύ μιλήσατε» - Τώρα θα μιλήσει ο λαός! Ολοι στην απεργία
Ο δρόμος του οργανωμένου αγώνα είναι ο δρόμος για να επιβάλουμε το δίκιο μας!

·       Πόρισμα για το ΕΓΚΛΗΜΑ στα ΤΕΜΠΗ
Στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις εγκληματικές διαχρονικές πολιτικές ευθύνες

·       O λαός να στοχεύσει το σύστημα του κέρδους, αυτός είναι ο πραγματικός αντισυστημισμός
Απόσπασμα από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη Βουλή για τις εξελίξεις σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη και το πόρισμα

·       Κυβέρνηση - Αστική Αντιπολίτευση

·       Κοκορομαχία συγκάλυψης των αποτελεσμάτων της «απελευθέρωσης»

·       Απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα

 

Το έγκλημα των Τεμπών το ΚΚΕ και οι συνήθεις λαθροχειρίες

 


 

 

 

 

27 Φεβρουαρίου 2025

Φυλλάδιο του ΚΚΕ για την απεργία 28-Φλεβάρη: Τα κέρδη των καπιταλιστών "ασφυξία" για τις ανάγκες του λαού. "Οξυγόνο" μας η πάλη για το δίκιο μας, για την ανατροπή!

       Τώρα είναι η ώρα
       να μιλήσει ο οργανωμένος λαός!

Στο τετρασέλιδο φυλλάδιο του ΚΚΕ αναφέρονται τα εξής: 

Τα κέρδη των καπιταλιστών "ασφυξία" για τις ανάγκες του λαού. "Οξυγόνο" μας η πάλη για το δίκιο μας, για την ανατροπή!

Στις 28 Φεβρουαρίου απεργούμε και βγαίνουμε στους δρόμους!

Να νιώσει η μεγάλη εργοδοσία, η κυβέρνηση, το κράτος την «καυτή ανάσα» του αγωνιζόμενου και αποφασισμένου λαού!

Τώρα είναι η ώρα να μιλήσει ο οργανωμένος λαός!

Με την ορμή από τα μεγάλα λαϊκά συλλαλητήρια της 26ης Γενάρη που έγιναν μετά από το κάλεσμα του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών, εκατοντάδων σωματείων, φοιτητικών συλλόγων, άλλων μαζικών φορέων αλλά και από τις μεγάλες νεανικές διαδηλώσεις που ακολούθησαν στις 7 Φλεβάρη, που απέδειξαν πως το έγκλημα στα Τέμπη δεν έχει ξεχαστεί, γι’ αυτό και δεν θα συγκαλυφθεί!

Να συνενωθούν σε ένα μεγάλο, πανελλαδικό λαϊκό ποτάμι οι εργάτες και οι εργάτριες όλων των κλάδων, οι αγρότες που δίνουν μάχη πάνω από ένα μήνα στα μπλόκα, οι φοιτητές και οι μαθητές, οι μικροί επαγγελματίες, οι γυναίκες των λαϊκών στρωμάτων!

Πριν 2 χρόνια από τα χείλη εκατομμυρίων σε όλη τη χώρα τέθηκε το σύνθημα - δίλημμα: Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!
Απαντάμε πιο μαχητικά, πιο οργανωμένα! Διεκδικούμε τις ζωές μας!

Οι τριγμοί που νιώθει η κυβέρνηση της ΝΔ μπορούν να γίνουν φουρτούνα για όλο το σύστημα του κέρδους, τα κόμματά του, το κράτος του κεφαλαίου, την τάξη των εκμεταλλευτών, που ζει με αμύθητα πλούτη όσο εμείς ζούμε στη φτώχεια και την καθημερινή κοιλάδα των Τεμπών, την αδικία και την ανασφάλεια!

28 Φεβρουαρίου απεργούμε γιατί:

- Ξέρουμε ότι το έγκλημα στα Τέμπη έχει ιστορία, παρελθόν και παρόν. Είναι στο χέρι μας, στο χέρι του εργατικού - λαϊκού κινήματος αυτή η ιστορία να μην έχει μέλλον! Να μην ξαναϋπάρξουν «Τέμπη»!

Στο έγκλημα οδήγησε η πολιτική που υπερασπίζεται τα καπιταλιστικά κέρδη, όπως αποτυπώνεται στο σύνθημα «το έγκλημα στα Τέμπη έχει ιστορία: ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία».

Το έγκλημα το γέννησε η αντεργατική «νομιμότητα» που υπερασπίζονται όσοι κυβερνούν και κυβέρνησαν. Αυτή η νομιμότητα στηρίζει το δίκιο των καπιταλιστών, δηλαδή το άδικο για τους πολλούς.

Αυτή είναι η μεγάλη συγκάλυψη. Όχι μόνο για να κρυφτούν οι ούτως ή άλλως μεγάλες ευθύνες της κυβέρνησης, αλλά για να κρυφτεί ποιοι υπηρέτησαν και υπηρετούν αυτήν την πολιτική, τη στρατηγική του κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν τους συμφέρει να μπούνε στο στόχαστρο της λαϊκής πάλης οι πραγματικές αιτίες.

Εμείς θρηνούμε τους νεκρούς μας. Αυτοί κλαίνε, γιατί «έκατσε η στραβή» στη βάρδιά τους. Τρέμουν γιατί με τους νόμους των κυβερνήσεών τους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ οδήγησαν δύο τρένα να κινούνται αντίθετα στις ίδιες ράγες. Γι’ αυτό η κυβέρνηση και τα κόμματα της συστημικής αντιπολίτευσης επιχειρούν να σύρουν τη συζήτηση μακριά από τις αιτίες της σύγκρουσης. Ψάχνουν πώς θα εκτονώσουν την οργή, να «μπαζώσουν» τις ευθύνες τους. Για να συνεχίζεται χωρίς εμπόδια η ίδια αντιλαϊκή πολιτική!

  • Διεκδικούμε τις ζωές μας, τις σύγχρονες ανάγκες του λαού και της κοινωνίας!
    • Η κανονικότητα του συστήματος σημαίνει ότι οι ζωές μας έχουν αξία τόσο-όσο, για να μπορούμε να παράγουμε κέρδη για τους μεγάλους ομίλους. Γι’ αυτό ζούμε πίσω από τις σύγχρονες δυνατότητες και ανάγκες. Εμείς και τα παιδιά μας μπαίνουμε σε «τρένα» χωρίς γυρισμό. Εμείς δουλεύουμε σε αρένες θανάτου, όπου κάθε 3 ημέρες ένας εργάτης πεθαίνει εν ώρα δουλειάς. Εμείς δουλεύουμε όλο και πιο πολύ, παράγοντας όλο και περισσότερα κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ οι ζωές μας χειροτερεύουν.
  • Δεν ανεχόμαστε άλλο οι ζωές μας να υπολογίζονται ως κόστος, δημιουργώντας κάθε μέρα τις συνθήκες για νέα «Τέμπη»! Ο λαός και οι εργαζόμενοι στερούμαστε τα σύγχρονα δικαιώματά μας στη δουλειά και την υγεία, στη μόρφωση και την αναψυχή, σε σύγχρονες, ασφαλείς μεταφορές και υποδομές προστασίας της ανθρώπινης ζωής γιατί έτσι το κράτος υπερασπίζεται τα καπιταλιστικά κέρδη.
  •  Η ζωή μας είναι αναλώσιμη όταν γινόμαστε κρέας για τα κανόνια των ιμπεριαλιστικών πολέμων για το ξαναμοίρασμα αγορών και εδαφών, όταν η χώρα μας μετατρέπεται σε πολεμικό ορμητήριο του ΝΑΤΟ και στόχο οικονομικών, ενεργειακών και πολεμικών αντιποίνων.

Με ένοχο το κράτος καμιά πληγή δεν κλείνει, 
τα κέρδη στο εδώλιο θα πει δικαιοσύνη!

Το δίκιο της εργατικής - λαϊκής πλειοψηφίας «πνίγεται» κάθε μέρα.

Καμία εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και τα κόμματα του συστήματος. Τώρα επιδιώκουν να ευνουχίσουν την αμφισβήτηση και την κατακραυγή. Το «κράτος δικαίου» προστατεύει και θωρακίζει την «καρδιά» της αδικίας, την καπιταλιστική ιδιοκτησία και εξουσία. Γι’ αυτό η δικαιοσύνη έχει ήδη ρίξει στα μαλακά βασικούς κατηγορούμενους για προηγούμενα κρατικά εγκλήματα, πριν τα Τέμπη. Είναι η δικαιοσύνη που «σέρνεται» όταν ερευνά τα εγκλήματα του καπιταλισμού και είναι γρήγορη όταν πρέπει να βγάλει παράνομους εργατικούς αγώνες, όπως ακόμα και τις απεργίες των σωματείων των σιδηροδρομικών για μέτρα ασφαλείας. Είναι η δικαιοσύνη που χάνει αποδεικτικά και στοιχεία σε υποθέσεις που βρωμάνε από το κεφάλι, αλλά είναι γρήγορη και άτεγκτη όταν πρόκειται να αποφασίσει ότι είναι νόμιμες οι περικοπές μισθών, συντάξεων, οι απολύσεις εργαζομένων κ.ά.

Η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα υπόλοιπα κόμματα της συστημικής αντιπολίτευσης έχουν απορρίψει ακόμα και το στοιχειώδες, την πρόταση του ΚΚΕ για να σταματήσει η ηγεσία της δικαιοσύνης να διορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Τα δικαστήρια κρίνουν με βάση την αντεργατική νομιμότητα που έχουν χτίσει η κυβέρνηση της ΝΔ και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Με νόμο, με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι σιδηρόδρομοι λειτουργούν με πολύ λιγότερο προσωπικό από όσο χρειάζονται.

Νόμιμα, με νόμους των ελληνικών κυβερνήσεων και με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ο σιδηρόδρομος τεμαχίστηκε ώστε τα πιο κερδοφόρα κομμάτια του να πουληθούν σε ιδιωτικές εταιρείες.

Νόμιμα, ακόμα και τώρα, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, ο σιδηρόδρομος είναι σε χειρότερη κατάσταση, χωρίς όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει για όλα τα μέσα μεταφοράς.

Πάνω απ’ όλα ισχύει ο άγραφος, σιδερένιος νόμος: Όλα να υπηρετούν το κέρδος των καπιταλιστών. Γι’ αυτό και οι εκμεταλλευτές δε διστάζουν μπροστά σε κανένα έγκλημα όταν πρόκειται για τα κέρδη τους και τα συμφέροντά τους. Χρησιμοποιούν κάθε νόμο και κάθε «παρανομία» για αυτόν τον σκοπό, γι’ αυτό και είναι συνώνυμο της σήψης και της διαφθοράς.

Κράτος & Κεφάλαιο «πνίγουν» τη ζωή, 
δικαίωση στην πάλη για την ανατροπή!

Αυτή η «νομιμότητα» που «πνίγει» τις ανάγκες του λαού για να θωρακίζονται τα κέρδη των καπιταλιστών πρέπει να ανατραπεί, για να δικαιωθούν τα θύματα των κρατικών εγκλημάτων, οι λαϊκοί και νεανικοί αγώνες.

Δικαίωση είναι να μπορούμε να ζούμε με ασφάλεια, να δουλεύουμε για να ζούμε και όχι να δουλεύουμε για όσο ζούμε. Δικαιοσύνη σημαίνει να ικανοποιούνται οι σύγχρονες ανάγκες της εργατικής τάξης, του λαού και της νεολαίας, να βγει από τη μέση το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους.

Αυτή τη δικαιοσύνη μπορούν να τη φέρουν οι εργατικοί – λαϊκοί αγώνες, που δε θα αποτελούν ούτε «ασανσέρ» για την άνοδο της επόμενης αντιλαϊκής κυβέρνησης ούτε «χαλάκι» για να σκουπίζουν τα πόδια τους οι επίδοξοι διαχειριστές του συστήματος της αδικίας και των πολέμων.

Αυτή η δικαίωση δεν περιορίζεται στην προσδοκία απλά στο «να μπουν κάποιοι φυλακή», για να έρθουν οι «αδιάφθοροι», που θα συνεχίσουν το αντιλαϊκό έργο.

Τη δικαίωση μπορεί να την φέρει ένα μεγάλο εργατικό-λαϊκό κίνημα όσων υποφέρουν από την καπιταλιστική βαρβαρότητα. Η συμμαχία των εργατών, των βιοπαλαιστών αγροτών και επαγγελματιών, όλων όσων υποφέρουν, σε ειρήνη και σε πόλεμο, πληρώνοντας κάθε μέρα από τον κόπο τους και τη δουλειά τους την κερδοφορία των καπιταλιστών.

Αυτοί θα στείλουν στο εδώλιο της Ιστορίας και των κοινωνικών αγώνων το κράτος, το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις «καταδικάζοντάς» τους με την ανατροπή τους.

Έφτασε η ώρα ... για να σηκωθείς

Το ΚΚΕ, μέσα κι έξω από τη Βουλή, αξιοποιεί όλα τα μέσα για να έρθει στο φως η αλήθεια, για να μη συγκαλυφθεί τίποτα από όσα προηγήθηκαν και από όσα ακολούθησαν της σύγκρουσης των τρένων.

Το ΚΚΕ έχει καταθέσει συγκεκριμένο πόρισμα που καταλογίζει ποινικές και πολιτικές ευθύνες σε υπουργούς της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων και άλλων προσώπων.Από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ είπε τα Τέμπη με το όνομά τους: Εγκλημα και μάλιστα προδιαγεγραμμένο!

Τα Τέμπη έχουν προστεθεί στους ανοιχτούς λογαριασμούς που έχει η εργατική-λαϊκή πλειοψηφία με τη δικτατορία του κεφαλαίου και όσους τη στηρίζουν. Έχουν προστεθεί στους 300 νεκρούς εργάτες που πέθαναν εν ώρα δουλειάς τα τελευταία χρόνια.

Έχουν προστεθεί στα χιλιάδες θύματα για τα κέρδη των λίγων, σε ειρήνη και πόλεμο.

Δεν είναι μοιραίο, τον 21ο αιώνα, να ζούμε διαρκώς όλο και χειρότερα.

Δίνουμε το χέρι σε όποιον σηκώνεται απέναντι στο σύστημα της φτώχειας και της αδικίας. Ενάντια στην κυβέρνηση της ΝΔ και τα κόμματα της συστημικής αντιπολίτευσης, την Ευρωπαϊκή Ένωση των μονοπωλίων. Στην πλάτη του οργανωμένου λαού, της νεολαίας, της εργατικής τάξης πέφτει το βάρος της σύγκρουσης με την αντιλαϊκή πολιτική για την ανατροπή της.

Υπάρχει διέξοδος!

«Οξυγόνο» μπορούμε να κερδίσουμε μόνο αν ξεμπερδέψουμε με το σύστημα που μας φέρνει ασφυξία. Να μη δώσουμε ανάσες στο σύστημα! Καίει τα χαρτιά του, φτιάχνοντας τα επόμενα. Συνθέτει και αποσυνθέτει κόμματα και περσόνες για να εκτονωθεί η λαϊκή δυσαρέσκεια. Η αμφισβήτηση να μετατραπεί σε απόφαση σύγκρουσης με το σύστημα της εκμετάλλευσης, να μην ξεφουσκώσει σε δήθεν «σωτήρες», σε δήθεν «λύσεις» κυβερνητικής εναλλαγής εντός των τειχών της ΕΕ, του ΝΑΤΟ, του καπιταλισμού. Το έργο το έχουμε ξαναδεί, ο λαός έχει πείρα!

Η λύση είναι «μπροστά» και όχι σε δοκιμασμένες συνταγές που φέρνουν απογοήτευση και διαψεύσεις.

Εμπιστοσύνη δείχνουμε στη δύναμη του οργανωμένου εργατικού – λαϊκού κινήματος να καθορίσει τις εξελίξεις προς όφελός του μέχρι τέλους.

Εμπιστοσύνη δείχνουμε στο δίκιο μας, στην πάλη για μία νέα οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας, όπου οι ζωές μας δε θα κοστίζουν. Όπου η ικανοποίηση των αναγκών του λαού και της κοινωνίας θα είναι το κίνητρο ανάπτυξης της οικονομίας, όπου θα καταργηθεί το καπιταλιστικό κέρδος και ο λαός θα έχει στα χέρια του την εξουσία.

Στην κοινωνία που τα μεγάλα εργοστάσια, οι υποδομές θα κοινωνικοποιηθούν και με κεντρικό, επιστημονικό σχεδιασμό θα αναπτύσσονται όλες οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας, με στόχο τη λαϊκή ευημερία και όχι για να κερδοφορούν μία χούφτα παράσιτα.

Διέξοδος από την “ασφυξία” που γεννά καθημερινά
ο καπιταλισμός είναι η πάλη για τον Σοσιαλισμό – Κομμουνισμό.

Με το ΚΚΕ τώρα στον αγώνα!