13 Δεκεμβρίου 2021

Γήινοι και "εξωγήινοι" covid 2021


Γνωστές πλέον από τα ΜΜΕ και ΜΚΔ, που –κατά το δοκούν τα περισσότερα, παρουσίασαν τις αποτρόπαιες εικόνες, που διαδραματίστηκαν στη Χαλκίδα με «αρνητές» του κορονοϊού να ρίχνουν στην πυρά βιβλία, παραπέμποντας σε ναζιστικές πρακτικές.

Ειδικότερα, έξω από τα δικαστήρια της πόλης, στο στόχαστρο μπήκε βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, το οποίο μοιράζεται στα σχολεία «στο πλαίσιο της ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας».
Σε βίντεο και φωτο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο εμφανίζεται ένας άνδρας που υποστηρίζει ότι το βιβλίο «κάνει προπαγάνδα στα μικρά παιδιά» και στη συνέχεια το καίει, καλώντας και τους υπόλοιπους να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.

ΚΝΕ

Σε σχόλιό του σχετικά με το θέμα, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει:
«Οι αποτρόπαιες εικόνες, με «αρνητές» του κορωνοϊού να καίνε βιβλία στη Χαλκίδα, θυμίζουν σκοτεινές περιόδους και μεσαιωνικού χαρακτήρα τελετές, κατά τα πρότυπα των ναζί.
Είναι ενέργειες απολύτως καταδικαστέες και δεν έχουν καμία σχέση με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών για μέτρα προστασίας της υγείας, που αρνείται να ικανοποιήσει η κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση, με την επικίνδυνη πολιτική της, αφήνει χώρο να αναπτυχθούν τέτοιες σκοταδιστικές απόψεις και πρακτικές, ενισχύοντας όλες αυτές τις δυνάμεις που αποτελούν "βολικό αντίπαλο", για να κρύψει τις πραγματικές της ευθύνες για τις τεράστιες ελλείψεις και τα κενά στο δημόσιο σύστημα υγείας και στην αντιμετώπιση της πανδημίας.»

ΤΕ Εύβοιας του ΚΚΕ

Το κάψιμο βιβλίων δεν αποτελεί μορφή αντίστασης αλλά βολικό εχθρό για την κυβέρνηση
«Για αντιδραστικές αντιλήψεις και πρακτικές» κάνει λόγο η ΤΕ Εύβοιας του ΚΚΕ για το κάψιμο βιβλίων στην Χαλκίδα από «αρνητές». Αναφέρει σε ανακοίνωση:

«Στη συγκέντρωση αυτοαποκαλούμενων αντιεμβολιαστών χτες (12/12/21) στην Χαλκίδα βγήκαν στην επιφάνεια κύκλοι του σκοταδισμού με ενέργειες που παραπέμπουν σε άλλες εποχές, όπως το κάψιμο βιβλίων. Πρόκειται για αντιδραστικές αντιλήψεις και πρακτικές.
Η άρνηση των επιστημονικών επιτευγμάτων και το κάψιμο βιβλίων δεν αποτελούν μορφή αντίστασης αλλά έναν βολικό εχθρό για την κυβέρνηση. 

Καλούμε τους γονείς, τη νεολαία, τους εργαζόμενους να απομονώσουν αυτούς τους κύκλους. Να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης που μετατρέπει την υγεία σε εμπόρευμα και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του λαού. Που αντί για μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών και των οικογενειών τους, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, προχωράει συγχωνεύσεις, ενισχύει τη λογική της καταστολής και της ατομικής ευθύνης.

Απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων δεν μπορεί να δοθεί με ενέργειες που παραπέμπουν σε σκοτεινές εποχές και αποθεώνουν τον ανορθολογισμό.
Απάντηση αποτελούν οι διεκδικήσεις των σωματείων για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν υγεία, ενίσχυση του νοσοκομείου Χαλκίδας και των άλλων δομών υγείας στην Εύβοια, η ενίσχυση του εμβολιαστικού προγράμματος σε συνδυασμό με την αναγκαία φαρμακοεπαγρύπνηση και την οργάνωση προσωποποιημένης καμπάνιας για τον εμβολιασμό.»

👁️ 👁️‍🗨️  Ο καπιταλισμός καίει και πολτοποιεί την τέχνη και τη γνώση

Στην πυρά!

Πριν από 88 χρόνια οι ναζί έκαψαν στη Γερμανία βιβλία λογοτεχνίας, ποίησης, φιλοσοφίας αλλά και επιστημονικά συγγράμματα όσα θεωρούσαν «μη γερμανικά» -«μη άριας φυλής» βασικά «διαφωνούντων» (βλ. κομμουνιστές).
100 χρόνια πριν, ο ποιητής Χάινριχ Χάινε σημείωνε προφητικά για το «πρελούδιο»:
Εκεί που ο άνθρωπος καίει βιβλία
, μπορεί να κάψει και στο τέλος ανθρώπους».
Πέρασαν 421 χρόνια  (17-Φεβ-1600) από τη δίκη του Giordano Bruno (Τζορντάνο Μπρούνο) από την Ιερά Εξέταση όπου θα κριθεί ένοχος και θα εκτελεστεί στη πυρά.
Η ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη από την προσπάθεια της άρχουσας τάξης να αποτεφρώσει τη γνώση και μαζί την ιστορική μνήμη


Το παραμύθι του Τριβιζά για τον... εξωγήινο κόβιντ διχάζει τα σχολεία: Διδάσκει, τρομοκρατεί; ή παραπλανεί;

 

Εδώ κι ένα χρόνο –σε διατεταγμένη, η Νίκη Κεραμέως -ως υπουργός παιδείας της ΝΔ υποδεχόταν τον καθηγητή εγκληματολογίας, Ευγένιο Τριβιζά στο γραφείο της αναρτώντας στο Facebook:  «Με τον κ. Ευγένιο Τριβιζά, τον αγαπημένο παραμυθά των παιδιών αλλά και των μεγάλων, συζητήσαμε σήμερα για την πρωτοβουλία να διανεμηθεί στους μικρούς μαθητές μας το εμπνευσμένο βιβλίο του για τον κορωνοϊό, με τίτλο: «ΟΧΙ Δεν θα μας μπείτε στη μύτη», σε εικονογράφηση Παναγιώτη Ρέππα.
Προφανώς εκτιμώντας πως φόρμα και περιεχόμενο πάει πακέτο με τον κεντρικό άξονα της κυβερνητικής πολικής για την πανδημία, που είναι η ατομική ευθύνη για το λαό και το "νίπτω τας χείρας" για τους πολιτικούς διαχειριστές της.
Έτσι, εδώ και λίγες μέρες το βιβλίο του Τριβιζά έχει ξεκινήσει να διανέμεται στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά της χώρας προκαλώντας –λογικά, αντιδράσεις, έριδες και συγκρούσεις, σε αντίθεση με τον ασυγκράτητο ενθουσιασμό της υπουργού για την «ομαλή» εξέλιξη των πραγμάτων...
Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές ξιφουλκούν, με τους ορκισμένους εχθρούς του βιβλίου, με αιχμή -δυστυχώς περισσότερο στα φαίνεσθαι μιλώντας για «προπαγάνδα φρίκης», που «τρομοκρατεί και φοβίζει τα παιδιά μας...», (ως εκ τούτου) «είναι αντιπαιδαγωγικό και δεν βοηθά καθόλου», ενώ από την άλλη οι υποστηρικτές του παραμυθιού σημειώνουν πως «αποτυπώνει με έξυπνο και εύληπτο για τα παιδιά τρόπο, την οριακή συνθήκη της πανδημίας».

Οι «κακοί» εξωγήινοι που μπαίνουν από τη μύτη και η Ατομική Ευθύνη


Η ιστορία (πανδημία + απειλή κορονοϊού) επιχειρείται να αποτυπωθεί μέσα από αλληγορία … εξωγήινης εισβολής που θέλει να αφανίσει μικρούς και μεγάλους και η διαδικασία αναχαίτισης είναι τα μέτρα υγιεινής με προστασία των εαυτών τους και των πέριξ από τον covid-19 –έναν στρατό εξωγήινων με στρατηγό τον μοχθηρό «φρικιαστικό Κόβιντ …μικροπρεπή» (υποθέτουμε πως οι μικρότεροι βλέπουν εφιάλτες και πετάγονται στον ύπνο τους φωνάζοντας: «δε φταίω ΔΕ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ!)
Κατάσκοποι του εχθρού διοχετεύουν fake news: «Όλοι οι ύπουλοι ιοί ρίχνουν στρακαστρούκες και φωνάζουν με ντουντούκες (προφανής ο συνειρμός για μέσο αποφυγής, ως "απολίτιστο" και μη καθωσπρέπει...): “Παιδιάαα βγείτε έξω να παίξετε, ανέμελα να τρέξετε (…) Και το βράδυ, σπίτι σας μόλις επιστρέψετε, πάρτε αγκαλιά τον παππού και τη γιαγιά, όσο μπορείτε πιο σφιχτά, χίλια δώστε τους φιλιά! Μην ανησυχείτε! Δεν θα τους ξεπαστρέψετε!» (προσβλητικό υπονοούμενο, που βγάζει μάτι ...)
Οι περισσότερες ενστάσεις -δυστυχώς περιστρέφονται γύρω από τη φόρμα -εικονογράφηση (ζωγραφιές τρομακτικές και εφιαλτικές) και επομένως «όχι ενδεδειγμένες για παιδιά νηπιαγωγείου ή μικρών τάξεων του δημοτικού), καθώς και στην εισβολή εξωγήινων στη γη που παραπέμπει άμεσα σε μια ακραία συνθήκη πολέμου και έντασης που «δεν μπορεί να αποτελεί παιδαγωγικό πρότυπο».
Και ολίγον Τσιόδρας-χορηγός

Πολύ λίγοι ως ελάχιστοι στέκονται στα θέματα της κοινωνικής αποστασιοποίησης και στην πάσα της ατομικής ευθύνης, που το εν λόγω παραμύθι παρουσιάζει ως φυσιολογική και σχεδόν επιβραβεύει

Οψόμεθα ...
Το λόγο έχουν οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί σηκώνοντας όπως πάντα το ανάστημά τους.
Με κάτι παραπάνω από ... Hey!
Teachers! Leave them kids alone! | All in all it's just another brick in the wall | All in all you're just another brick in the wall.

"Wrong, Do it again!" | "If you don't eat yer meat, you can't have any pudding. How can you
have any pudding if you don't eat yer meat?" | "You! Yes, you behind the bikesheds, stand still laddy!"

(απόσπασμα)
Το όνομά μου είναι Φάχεμε ... Αυτές τις μέρες έμαθα να υπολογίζω τη στιγμή, επειδή χάνεται…
Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι φοβούνται ο ένας τον άλλον και προσπαθούν να πάνε κάπου, όπου θα είναι ασφαλείς. Κάποιοι διάσημοι λένε στους ανθρώπους να μένουν στο σπίτι, όμως τα δικά τους σπίτια μοιάζουν με παλάτια και δεν βαριούνται εκεί. Πολλές οικογένειες όμως θα πεθάνουν, αν δεν πάνε να δουλέψουν, γιατί δεν έχουν χρήματα για να μείνουν στο σπίτι.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας ήταν πολύ χρήσιμη σε πολλές χώρες και η καλύτερη απόφαση κατά τη διάρκεια του Covid-19, αλλά για μερικές
φτωχές χώρες, δεν ήταν καλό ... εννοώ ότι όταν μένεις στο σπίτι, δεν μπορείς να πας στη δουλειά και όταν δεν πας στη δουλειά, δεν έχεις χρήματα και όταν δεν έχεις χρήματα, πώς μπορείς να συντηρήσεις την οικογένειά σου;
Σκεφτόμαστε τους άλλους; Σκεφτόμαστε τα παιδιά που δουλεύουν στο Αφγανιστάν; Πού είναι τώρα; Τι κάνουν; Κανένας δεν νοιάζεται για αυτά… Κανένας δεν θα τα βοηθήσει. Αν δεν τα σκοτώσει ο κορωνοϊός, θα τα σκοτώσει σίγουρα η πείνα.

Σήμερα ξύπνησα νωρίτερα, γιατί αποφασίσαμε να πάμε στη λαϊκή εγώ, οι αδερφές μου και η μητέρα μου. Στη στάση του λεωφορείου περιμένουν πολλοί άνθρωποι -είμαστε πολλοί σκέφτομαι, ίσως το λεωφορείο να μην σταματήσει για εμάς.
Τελικά έρχεται και ο οδηγός φωνάζει ότι μόνο δεκαπέντε μπορούν να μπουν, έτσι όλοι σπρώχνουν ο ένας τον άλλον ...μπαίνω με μεγάλη δυσκολία και βρωμίζουν τα παπούτσια μου. Μισώ τα βρώμικα παπούτσια!
Είμαστε στη λαϊκή και η μητέρα μου αγοράζει λαχανικά για να μαγειρέψει το βράδυ. Μετά πάλι πρέπει να περιμένουμε στη στάση για το λεωφορείο. Είμαι πολύ κουρασμένη και διψασμένη, ...έρχεται το λεωφορείο, αλλά δεν σταματά για εμάς. Παράξενο, γιατί; Αλλάζουμε στάση, ίσως είμαστε σε λάθος στάση… Το λεωφορείο δεν σταμάτησε για εμάς ούτε στην άλλη στάση. Είμαι πολύ θυμωμένη. Γιατί; Επειδή είμαστε πρόσφυγες και ο κόσμος νομίζει ότι έχουμε κορωνοϊό; Μα φοράμε μάσκα και γάντια. Έτσι πρέπει να περπατήσουμε είκοσι λεπτά μέχρι την προηγούμενη στάση. Είμαστε στο
στο camp τώρα, πολύ κουρασμένες και θυμωμένες (...)
Θέλω να φύγω από εκεί και να έχω ένα πραγματικό σπίτι, η ζωή μου είναι αγχωτική. Αυτό με κάνει πολύ λυπημένη και μου προκαλεί θλίψη. Θέλω να χαλαρώσω λίγο.
Το μεγαλύτερο όνειρό μου είναι εγώ και η οικογένειά μου…

  • Πού έχεις ακού­σει αυτό το σύν­θη­μα;
  • Ποιοι το φώ­να­ζαν;
  • Τι σκέ­φτη­κες όταν το άκου­σες;
  • Τι είναι το γρα­νά­ζι; Ποιος και πώς το γυρνά;
  • Ο σερ­βι­τό­ρος, η κα­θα­ρί­στρια, ο υπάλ­λη­λος στο supermarket, η τη­λε­φω­νή­τρια, ο σκου­πι­διά­ρης, η νο­σο­κό­μα, ο προ­γραμ­μα­τι­στής και διά­φο­ροι άλλοι ερ­γα­ζό­με­νοι «γυρ­νούν κά­ποιο γρα­νά­ζι»;

Γράψε στα κενά πα­ρα­κά­τω ότι σου έρ­χε­ται στο μυαλό για τη λέξη:
🔻 Ερ­γά­της Αφε­ντι­κό 🔻
Ο άν­θρω­πος, κατά ομά­δες, ερ­γά­ζε­ται, δη­λα­δή παρεμ­βαίνει στη φύση γύρω τους συ­νει­δη­τά, με σκέψη και σχέ­διο και με στόχο την επι­βί­ω­ση και βελ­τί­ω­ση της ζωής του.
Με το πέ­ρα­σμα των χρό­νων, δημιουρ­γεί νέα ερ­γα­λεία, πιο απο­τε­λε­σμα­τι­κά. Δο­κι­μά­ζει νέους τρό­πους πα­ρέμ­βα­σης στη φύση.
Κατα­φέρνει να πα­ρά­γει πε­ρισ­σό­τε­ρα αγαθά.

🔻 Κά­πο­τε ήταν απλά συλ­λέ­κτης και μά­ζευε τους καρ­πούς των δέ­ντρων. Αρ­γό­τε­ρα έμαθε να ορ­γώ­νει τη γη και να κάνει διά­φο­ρες αγροτι­κές ερ­γα­σί­ες. Ή εξη­μέ­ρω­σε κά­ποια ζώα και ξε­κί­νη­σε τις κτη­νο­τρο­φι­κές ερ­γα­σί­ες. Σή­με­ρα, με το πά­τη­μα ενός κου­μπιού μπο­ρεί να βάλει μπρο­στά τε­ρά­στιες μη­χα­νές.
Με τις ενέρ­γειες, λοι­πόν, που κάνει ο άν­θρω­πος σε ό, τι υπάρ­χει γύρω του, προ­σαρ­μό­ζει τα αντι­κεί­με­να της φύσης στις δικές του ανά­γκες.
Έτσι, αλ­λά­ζει και τη φύση και τον εαυτό του.

Ψαξ’ τα παραπάνω!

 

 🔻 Ποια η σχέση της εργασίας με τον άνθρωπο; Πώς βοήθησε η εργασία στην εξέλιξη του ανθρώπου; Πώς εργάζεται ο άνθρωπος στις διαφορετικές εποχές και πώς μοιράζεται ο πλούτος που παράγει;
Ήξερες ότι … 2.153 άνθρωποι έχουν περισσότερα χρήματα από ό,τι οι 4,6 δισεκατομμύρια φτωχότεροι κάτοικοι του πλανήτη;
Ότι η περιουσία του 1% των πλουσιότερων πολιτών του κόσμου είναι υπερδιπλάσια από αυτή των 6,9 δισεκατομμυρίων φτωχότερων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο;

  

 

Κάπως έτσι θα ήταν ένα βιβλιαράκι για παιδιά με ένα ονειρεμένο αντι-Covid άλμα στους ουρανούς, που δεν μπορεί να γράψει ο καθόλα ικανότατος Ευγένιος και -σίγουρα, δε θα το σύστηνε -ούτε θα χρηματοδοτούσε το υπουργείο Παιδείας μας (και Θρησκευμάτων βεβαίως-βεβαίως)

σσ.
Τα παραπάνω χωρίς καμιά προσωπική αιχμή στον Ευγένιο Τριβιζά -έτσι κι αλλιώς ακούραστο πολυγραφότατο συγγραφέα, δημιουργικό και ευφάνταστο δραματουργό του Θεάτρου για παιδιά, τίτλους που έχει με το σπαθί του κατακτήσει.

12 Δεκεμβρίου 2021

Νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ | ΚΙΝΑΛ ο Ν. Ανδρουλάκης με σημαία την ίδια αντιλαϊκή πολιτική σοσιαλδημοκρατικής διαχείρισης της στρατηγικής ΕΕ-ΝΑΤΟ-ΗΠΑ

(ξινά σταφύλια)
Με ~68% (
67,86) υπό το σύνθημα «το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, ενωμένο δυνατό» και επισήμανση ότι «σήμερα ανοίγει μία νέα σελίδα για την ιστορία της δημοκρατικής παράταξης και του ΠΑΣΟΚ», κάλεσε σε «ανανέωση και αναγέννηση της παράταξης» και «σε διαφύλαξη της παρακαταθήκης της Φ. Γεννηματά», επικεφαλής ενός σχήματος που χρόνια βολοδέρνει χρεοκοπημένο, αδύναμο και χωρίς να μπορεί να παίξει διακριτό πολιτικό ρόλο.

Στις πρώτες του δηλώσεις δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον ρόλο που έχει το ΠΑΣΟΚ ως μία «ισχυρή παράταξη της σοσιαλδημοκρατίας που είναι χρήσιμη για τη χώρα», ενώ πρόσθεσε πως «ενωμένοι θα προχωρήσουμε στην αναγέννηση της παράδοσης».
Από την πλευρά του ο Γ. Παπανδρέου σε δήλωσή του ανέφερε ότι θα συνεχίσει «για να γίνει η παράταξή μας κίνημα εξουσίας, με μια προοδευτική κυβερνητική πρόταση, που θα απαντά στα κρίσιμα προβλήματα που απασχολούν τους Έλληνες, την Ελλάδα». 

Ανάμεσα στα συχαρίκια ξεχώρισαν του κυβερνητικού εκπρόσωπου Γ. Οικονόμου για το τι αναμένουν από τη νέα ηγεσία του ΚΙΝΑΛ, «προσδοκούμε μια αντιπολίτευση δημιουργική, με προτάσεις, στον ρόλο της. Η κυβέρνηση, από την άλλη πλευρά, συνεχίζει τη δουλειά της». Δεν απέκλεισε επίσης κάποια συνάντηση Μητσοτάκη - Ανδρουλάκη, καθώς «είναι απολύτως φυσικό ο πρωθυπουργός της χώρας και ο νέος πρόεδρος του τρίτου σε κοινοβουλευτική δύναμη πολιτικού κόμματος να προγραμματίσουν να έχουν μία επικοινωνία. Νομίζω θα κανονιστεί αυτό το επόμενο διάστημα». Τις επόμενες μέρες αναμένεται να γίνει και συνάντηση Τσίπρα - Ανδρουλάκη για την πανδημία.
Με τον νέο πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ επικοινώνησε τυπικά και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας

Το σημερινό και μελλοντικό ΠΑΣΟΚ | ΚΙΝΑΛ (ή όπως ονομαστεί –φαίνεται πως brand name θα είναι ΠΑΣΟΚΔημοκρατική Παράταξη ) με τον ήλιο του να κινδυνεύει εύκολα να σβήσει -προτού καν ανατείλει, βρίσκεται αντιμέτωπο όχι μόνο με τις αντιθέσεις και αντιφάσεις του καπιταλιστικού συστήματος, τις συνέπειες των ενδοαστικών και ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων, τον φόβο ανόδου της ταξικής πάλης, αλλά κυρίως με την αναζήτηση ζωτικού πολιτικού χώρου -μέσω εγκλωβισμού πάντα, εργατικών - λαϊκών μαζών που σήμερα κινούνται ανάμεσα στη ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο.

Οπως είναι φυσικό, το τελικό αποτέλεσμα τροφοδότησε δηλώσεις εκπροσώπων αστικών κομμάτων για την «επόμενη μέρα» του ΠΑΣΟΚ, στη λογική βέβαια του πώς μπορεί να λειτουργήσει ως ένας πολιτικός ζωτικός χώρος ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να εγκλωβίσει εργατικά - λαϊκά στρώματα και να συνεχιστεί η αντιλαϊκή - αντεργατική πολιτική.
Άλλωστε, όλο το προηγούμενο διάστημα οι συζητήσεις με αντικείμενο το με ποιο από τα δύο κόμματα θα συνεργαστεί το ΠΑΣΟΚ σε μια κυβέρνηση αστικής διαχείρισης ήταν και είναι το κεντρικό πολιτικό ζητούμενο, καθώς επίσης το πώς μπορεί το συγκεκριμένο κόμμα να παίξει έναν ρόλο «πασπαρτού», του χρήσιμου δηλαδή εργαλείου ανάλογα με την περίσταση. Στελέχη της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας το αποτέλεσμα, έκαναν σαφές -αναμενόμενο, ότι τηρούν στάση αναμονής για τις επόμενες κινήσεις Ανδρουλάκη

Ο μακαρίτης

Ο απατηλός «τρίτος δρόμος» προς το σοσιαλισμό με τους –χωρίς περιεχόμενο λεονταρισμούς (του είδους «βυθίσατε το χόρα») που ταυτιζόταν με τους τότε (1974-81) αστικούς εκσυγχρονισμούς και αναγκαίες για το κεφάλαιο και το πολιτικό σύστημα αναδιαρθρώσεις δεν περνάει πια και οι επιλογές –όπως και της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας γενικότερα είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».
Τα διάφορα αλήστου μνήμης «η δεξιά στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας»!, (της «επάρατης δεξιάς», που αν επέστρεφε θα άνοιγε Μακρονήσια…) «στις 18 Οκτώβρη σοσιαλισμός», «η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες», μαζί και η πληθώρα υποσχέσεων κοινωνικών παροχών του «Τσοβόλα δώστα όλα» έχουν πεθάνει, μαζί με τον Αντρέα (Παπανδρέου) που θεωρήθηκε χαρισματικός ηγέτης και βασιλεύει ο «ρεαλισμός» της υποταγής.

Ο πάλαι ποτέ ισχυρός ανήρ και μετέπειτα εξιλαστήριο θύμα Άκης Τσοχατζόπουλος στη ΔΕΘ 2006 δήλωνε «το ΠΑΣΟΚ είναι το κόμμα της εργασίας» και με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, συνέχιζε: «Θα είμαστε στους δρόμους. Θα γίνει μάχη σώμα με σώμα»! Αναφερόμενος στο ρόλο του Ανδρέα Παπανδρέου: «...έδωσε ιδεολογία, στρατηγική, κοινωνικό και πολιτικό περιεχόμενο στον αγώνα μας. Δεν έφτανε πλέον ο αντιδικτατορικός αγώνας, ο αγώνας για δημοκρατία κι ελευθερία. Ήθελε εθνικοαπελευθερωτικό, αντιιμπεριαλιστικό αγώνα η εποχή. Ήθελε ταξικό, μαρξιστικό κίνημα, που πράγματι δημιούργησε και στήριξε ο Ανδρέας Παπανδρέου αφειδώς με τις πολιτικές του αναλύσεις […] έγινε βαθύτατη ανάλυση, γιατί ο αγώνας είναι αντιιμπεριαλιστικός κι εθνικοαπελευθερωτικός, γιατί χρειάζεται να προωθήσουμε πλατιά στον ελληνικό λαό τη σοσιαλιστική ιδεολογία και ότι, πέρα από τη δημοκρατία, θέλουμε κοινωνική αλλαγή και δικαιοσύνη, θέλουμε σοσιαλισμό για την Ελλάδα…».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΠΑΣΟΚ κατά την πρώτη 20ετία ύπαρξής του χρησιμοποιούσε μαρξίζουσα φρασεολογία, ενώ διακοσμούσε τα γραφεία του με πορτρέτα του Μαρξ κλπ. Όλα αυτά δεν περιόρισαν τον αστικό - σοσιαλδημοκρατικό χαρακτήρα του, αντιθέτως τον ενίσχυσαν, του προσέδωσαν ικανότητα να έχει απήχηση και διείσδυση στα εργατικά-λαϊκά στρώματα το σύνθημα της «Αλλαγής».

Το ΚΚΕ τις δεκαετίες '70 και '80 αντιμετώπισε το ΠΑΣΟΚ κάτω από την επίδραση της λαθεμένης στρατηγικής του για τον χαρακτήρα της επανάστασης, της μη αντικειμενικής εκτίμησης για την ανάπτυξη του καπιταλισμού στην Ελλάδα, που οδηγούσε και στη μη αντικειμενική εκτίμηση της σοσιαλδημοκρατίας, την οποία έβλεπε ως δύναμη συμμετοχής στη ανάδειξη προοδευτικής διακυβέρνησης στο έδαφος του καπιταλισμού.
«Κράμα μικροαστικού σοσιαλισμού, διαποτισμένου και από εθνικιστικές αντιλήψεις» (10ο Συνέδριο), «με αντιφάσεις, ασάφειες και υπαναχωρήσεις» (11ο Συνέδριο) ουσιαστικά αφήνοντας στο απυρόβλητο τον χαρακτήρα και τον ρόλο της σοσιαλδημοκρατίας και πιστεύοντας στην «υποβοήθηση των θετικών εξελίξεων με την κοινή δράση των προς τα αριστερά δυνάμεων του ΠΑΣΟΚ», για ντε και καλά συνεργασία με το ΚΚΕ -εναρκτήριο λάκτισμα που οδήγησε στον «Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου» και τις τραγικές επιπτώσεις για το Κόμμα και το κίνημα, θέση που διατηρήθηκε έως το 1991, όταν οι ανατροπές και η παλινόρθωση του καπιταλισμού στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες δεν άφηναν πλέον περιθώρια.


Στις συνθήκες της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης, η
ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία, στις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην Ευρώπη μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, είχε τη δυνατότητα για ένα σχετικά εκτεταμένο χρονικό διάστημα να προωθεί ορισμένα μέτρα «παραχωρήσεων», «κοινωνικού κράτους» κλπ., τα οποία παρουσιάζονταν ως «φιλολαϊκή πολιτική», ενώ δεν αναιρούσαν στο ελάχιστο την αυξανόμενη ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, αντιθέτως μάλιστα αξιοποιούνταν για την ενσωμάτωση εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, για εξαγορά, για ενίσχυση του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού κ.ο.κ.

Ωστόσο, η δυνατότητα αυτή της σοσιαλδημοκρατίας αφορούσε πολύ συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες: Αφορούσε τη συγκεκριμένη φάση ανάπτυξης του καπιταλισμού, πριν την οποία είχε προηγηθεί η τεράστια καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων κατά τον πόλεμο, οπότε υπήρχε πλήθος πεδίων κερδοφόρας δράσης για τα λιμνάζοντα κεφάλαια, ενώ σημαντική επίδραση ασκούσαν τα επιτεύγματα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στη Σοβιετική Ένωση και τις σοσιαλιστικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Στις συνθήκες των καπιταλιστικών κρίσεων που ακολούθησαν ωστόσο τις επόμενες δεκαετίες, τα σοσιαλδημοκρατικά κόμματα - με δεδομένη μάλιστα και τη δυνατότητά τους να ενσωματώνουν πλατύτερα εργατικά - λαϊκά στρώματα - κλήθηκαν να «βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά» για το κεφάλαιο, ηγήθηκαν της έντασης της αντιλαϊκής επίθεσης για να φορτώσουν τα βάρη της κρίσης στους λαούς, προώθησαν σειρά αναδιαρθρώσεων κόντρα στο περιβόητο «κράτος πρόνοιας», προκειμένου να ανοίξουν νέα πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο και να θωρακιστεί η ανταγωνιστικότητά του.

Το ΚΚΕ παρακολουθεί στενά και αναδεικνύει κάθε προσπάθεια αναμόρφωσης και «μασκαρέματος» του αστικού πολιτικού συστήματος, κάθε προσπάθεια που κινείται στη λογική «ν’ αλλάξουν όλα για να μείνουν όλα ίδια». Μέσα από αυτήν την ανάδειξη, φωτίζει τον πραγματικό εχθρό, την εξουσία της αστικής τάξης, τη δικτατορία του κεφαλαίου που ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες αλλάζει τις «μάσκες» με τις οποίες φανερώνεται στο λαό.
Με την ιδεολογική και πολιτική παρέμβασή του βοηθά το λαό να επεξεργαστεί την πολύ πλούσια εμπειρία του και να βγάλει συμπεράσματα που ανταποκρίνονται στον αντικειμενικό χαρακτήρα του ρόλου των αστικών κομμάτων και συνολικά του αστικού πολιτικού συστήματος.
Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στη διεύρυνση των δυνάμεων που η σκέψη και η δράση τους στοχοποιούν τον πραγματικό αντίπαλο, την αστική τάξη και την εξουσία της, και βγαίνουν έξω από το ασφυκτικό πλαίσιο του συστήματος της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης.

Συμπόρευση με το ΚΚΕ –ο άλλος δρόμος

Στην ομιλία του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στην εκδήλωση της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας στο ΑΠΘ, αναφέρθηκε στο ΠΑΣΟΚ | ΚΙΝ.ΑΛ. λέοντας:
«Και με την ευκαιρία, σήμερα που είναι και ο δεύτερος γύρος των εσωκομματικών εκλογών …αν ο απλός κόσμος φτάνει μέχρι την κάλπη με την προσδοκία, ότι αυτό το κόμμα μπορεί να αλλάξει στρατηγική, του λέμε ειλικρινά, πως θα διαψευστεί για μια ακόμα φορά, οικτρά.
Γιατί η αντιλαϊκή στρατηγική δεν μεταλλάσσεται. Παραμένει αντιλαϊκή, αντεργατική! Αν πάλι, φτάνει στην κάλπη με την προσδοκία πως μπορούμε να επιστρέψουμε πάλι πίσω σε προηγούμενες δεκαετίες, με περισσότερο κοινωνικό κράτος και μείωση κάποιων κοινωνικών ανισοτήτων αισθητά, του λέμε πως πάλι θα διαψευστεί.
Ο καπιταλισμός, αυτό το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα, δεν μπορεί να γυρίσει πίσω σε προηγούμενες δεκαετίες. Αυτές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί…».

Η συμπόρευση με το ΚΚΕ είναι η μόνη που μπορεί να αποτελέσει ανάσα και ελπίδα

«Η συμπόρευση στην οποία καλεί το ΚΚΕ είναι η μόνη που μπορεί να αποτελέσει ανάσα και ελπίδα, να δώσει διέξοδο στις αγωνίες κι αναζητήσεις προοδευτικών, αγωνιστών, ριζοσπαστών, αριστερών ανθρώπων, που τα προηγούμενα χρόνια πληγώθηκαν και προδόθηκαν, δοκιμάζοντας τη μία διάψευση μετά την άλλη.

Από τη διάψευση προσδοκιών από την σοσιαλδημοκρατία, την όλη πορεία εκφυλισμού του ΠΑΣΟΚ, που σήμερα το σύστημα προσπαθεί να το ξαναστήσει στα πόδια του. Μέχρι την απογοήτευση της δήθεν «πρώτης φοράς αριστεράς» που τροφοδότησε ένα νέο κύμα μοιρολατρίας κι αποστράτευσης, της λογικής του “δεν γίνεται τίποτε”.

Η συμπόρευση με το ΚΚΕ δεν είναι σημαία ευκαιρίας για ανεμομαζώματα-ανεμοσκορπίσματα, για τυχοδιωκτικές συμφωνίες και συμμαχίες κορυφών που –όπως αποδείχτηκε- το μόνο που κάνουν είναι να υπηρετούν τις πρόσκαιρες εκλογικές σκοπιμότητες αυτών των «κορυφών».
Σε αντίθεση με άλλους, δεν αντιμετωπίζουμε αυτόν τον κόσμο, ως προεκλογικό ντεκόρ ή ως ένα άθροισμα σε διαδικασίες ανάδειξης αρχηγών κομμάτων που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματική δημοκρατία και συμμετοχή.

Η αγωνιστική συμπόρευση με το ΚΚΕ εκφράζεται πάνω από όλα με την πραγματική ζωντανή συμμετοχή, στην ενεργητική συμβολή μέσα στους φορείς των εργαζομένων, του λαού και της νεολαίας, του κινήματος των βιοπαλαιστών αγροτών και επαγγελματιών, στους καθημερινούς αγώνες.
Εκεί δηλαδή που πραγματικά πιάνει τόπο και γονιμοποιείται η συζήτηση, ο διάλογος, η διαφωνία, αλλά κι εκεί που πραγματικά μπορεί να χτιστεί μια πραγματικά ελπιδοφόρα κοινωνική συμμαχία.

Μια κοινωνική συμμαχία που δε θα κάνει απλά έναν αγώνα οπισθοφυλακής, έναν αγώνα αμυντικό απέναντι στη σημερινή επίθεση, αλλά θα περνάει στην αντεπίθεση, θα αλλάζει συσχετισμούς παντού, θα συγκεντρώνει δυνάμεις ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο, τον καπιταλισμό, τα μονοπώλια, τις διεθνείς τους συμμαχίες και τις κυβερνήσεις τους.
Θα αξιοποιεί κάθε δυσκολία, «ρωγμή» κι αστάθεια στο αστικό πολιτικό σύστημα, με σκοπό να περνάει ο λαός και το κίνημα του σε καλύτερες θέσεις μέχρι τη ριζική ανατροπή για την εξουσία».

🔺 Δείτε ΚΟΜΕΠ (της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ) Οι εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ στο φόντο του πρόσφατου συνεδρίου του

 

 

 

Σε ζωντανή σύνδεση με το νησί της επανάστασης

 

Granma.cu Επίσημο όργανο του ΚΚ Κούβας –με συνεχή ροή στο Facebook  twitter Instagram Youtube.


Juventud Rebelde Επαναστατική Νεολαία | Εργάτες- Trabajadores + Cubadebate | Πρακτορείο ACN | Prensa Latina | CubaSi | Cubahora | Δημοσιογράφοι Cubaperiodistas | JIT

Περιοδικά

Bohemia Βοημία | Mujeres -Γυναίκες | La Jiribilla | Alma Mater | Caimán Barbudo | Juventud Técnica | Πρωτοπόρος - Pionero

Τηλεόραση & ραδιόφωνο

TV Cubana Κουβανική τηλεόραση | Ραδιόφωνο της Κούβας Radio Cubana | Ράδιο Αβάνα Κούβα Radio Habana Cuba | Radio Progreso | Radio Rebelde | Ρολόι Radio Reloj | Radio Taino | Εθνική Μουσική Ραδιοφωνία Radio Musical Nacional | telesurtv.net (πολύγλωσσο) –βλ και ΜΚΔ


Κομμουνιστικό Κόμμα Κούβας | Επίσημος ιστότοπος της κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Κούβας Sitio oficial del Gobierno de la República de Cuba | Υπουργείο Εξωτερικών | Aduana