04 Ιουνίου 2016

τα «Gotthard» & εμείς



Ο Βασίλης Καραγιάννης, γνωστός οικονομολόγος που αυτοπαρουσιάζεται σαν «διατελέσας επί μακρόν διευθυντικό στέλεχος διεθνών αγορών σε Αθήνα και Λονδίνο» δημοσίευσε χτες (3/6/16) ένα άρθρο με τίτλο "Πώς επηρεάζει το νέο τούνελ του Gotthard, τα ελληνικά λιμάνια;",  όπου μεταξύ άλλων σημειώνει

Είναι σίγουρο ότι με το άκουσμα της διάνοιξης του τούνελ μήκους 57.1 χλμ. στο Gotthard, η σκέψη της πλειοψηφίας της ελληνικής κοινής γνώμης πήγε στο ότι αυτό θα διευκολύνει του εκδρομείς των χιονοδρομικών κέντρων της Ελβετίας 
 (ΣΣ: να πω την αλήθεια εμένα προσωπικά δεν πήγε καθόλου εκεί το μυαλό μου...)

(και συνεχίζει)
«...
Αλλά αυτή η αντίληψη αποτελεί ένα μικρό τμήμα της εικόνας και σίγουρα δεν θα είχαμε εργασίες 24 χρόνων (7 χρόνια προετοιμασίας και 17 χρόνια κατασκευής), την κατασκευή 151 χλμ. διαφόρων τούνελ και δαπάνη 8.5 δισ. ευρώ για να ταξιδεύουν γρήγορα οι ευρωπαίοι για σκι. Και τι χρειάζεται ένα low base τούνελ για το σκι; Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, κάθε κατασκευαστικό έργο, του οποίου η εμβέλεια της ξεπερνά τα σύνορα μιας χώρας, εντάσσεται εκ των πραγμάτων στις γεωπολιτικές εξελίξεις. Κι αυτό γιατί αλλάζει τους συσχετισμούς δυνάμεων στο γεωγραφικό χάρτη. Στο πλαίσιο αυτό, όπως η πρόσφατη διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ αύξησε το γεωπολιτικό ρόλο του Πειραιά, του εγγυτέρου λιμένα της ηπειρωτικής Ευρώπης γιατί μετά τη διάνοιξη είναι δυνατό να μεταφέρονται μεγαλύτερα φορτία και να αποφεύγεται ο θαλάσσιος δρόμος της Νότιας Αφρικής, έτσι και η διάνοιξη του τούνελ του Gotthard στην Ελβετία αυξάνει το γεωπολιτικό ρόλο των λιμένων Ρότερνταμ και Γένοβας (ανταγωνιστικό του Πειραιά στη Μεσόγειο)»


Στα παραπάνω -από μια άλλη οπτική, γιατί - δεν κάνει καμιά πολιτικοοικονομική αναφορά (η «παγκοσμιοποίηση» -πάλαι ποτέ καραμέλα και οι «γεωπολιτικές εξελίξεις» έχουν όνομα και επίθετο...) θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε και σίγουρα αλλάζει τους συσχετισμούς αλλά όχι τόσο στο γεωγραφικό χάρτη (ισχύει κι αυτό ... ΟΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗ ΓΗ ΞΑΝΑΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΧΑΡΑΖΟΥΝ ) όσο στον οικονομικό και κατ' επέκταση στον πολιτικό χάρτη.

Αλλά η ουσία του σημειώματος του «διατελέσαντος επί μακρόν διευθυντικό στέλεχος διεθνών αγορών σε Αθήνα και Λονδίνο» γνωστού οικονομολόγου είναι παρακάτω (γράφει):

«...
1. την ίδια ώρα η Ειδομένη κρατήθηκε κλειστή για περίπου 60 ημέρες
2. το θέμα της ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης του λιμένα του Πειραιά δέχεται επιθέσεις από υπουργούς, συνδικαλιστές και τοπικούς άρχοντες κι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, και
3. το θέμα του διαμετακομιστικού κέντρου στο Θριάσιο δεν έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης.

Αυτό σημαίνει ότι εάν αποσταθεροποιηθεί η Ελλάδα και τα Βαλκάνια, αυτό μπορεί να προκαλέσει την απομόνωσή μας... (κλπ)
Γίνεται αντιληπτό ότι πρέπει να τρέξουμε; »

Το «κλείσιμο της Ειδομένης» του κ. Καραγιάννη (φυσικά) «δε βλέπει» καταστραμμένους λαούς  -με τη βούλα των απανταχού ιμπεριαλιστών και μαζί -σε προεξέχοντα ρόλο της ΕΕ, στην προσφυγιά με μωρά παιδιά και μοναδική περιουσία μια βαλίτσα στο ώμο (όσοι απ' αυτούς δεν πνίγηκαν κάπου στο Αιγαίο). 


Δε βλέπει (φυσικά) λαούς που αλληλοσφάζονται, ενώ στο -πολύ κοντινό, παρελθόν ζούσαν μονιασμένοι και ευημερούσαν.
Το κλείσιμο των «Ειδομένων» του κ. Καραγιάννη είναι απλά το εμπόδιο στην ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, εμπορευμάτων και (φυσικά) φτηνού -μέχρις εξαθλίωσης εργατικού δυναμικού (ΟΝΕ, Συνθήκη του Μάαστριχτ κλπ) στην ζούγκλα της οικονομίας της αγοράς και των «κοινοτικών κεκτημένων» που καταδικάζουν σε θάνατο τους λαούς.


Αναφορικά με τις «επιθέσεις» που δέχεται «το θέμα της ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης του λιμένα του Πειραιά» ο κ. Καραγιάννης -όχι τυχαία, τσουβαλιάζει τους πάντες ...«υπουργούς, συνδικαλιστές και τοπικούς άρχοντες»... και -φυσικά, δε μιλάει για το αυτονόητο δηλ για τους εργαζόμενους (μπορεί και ευτυχώς διότι ίσως ακουστεί πως θα φάνε με χρυσά κουτάλια...)

Όμως οι εξελίξεις -παλιότερες και πρόσφατες στο λιμάνι του Πειραιά, δεν αφορούν μόνο στα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα αλλά έχει να κάνει -παίρνοντας υπόψη ότι ο Πειραιάς αποτελεί κύρια πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων, συνδυασμένων οικονομικών δραστηριοτήτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με επίκεντρο τις συνδυασμένες μεταφορές και την κρουαζιέρα, έχει να κάνει κύρια με τη στρατηγική σημασία του σε μια πορεία ανάπτυξης που να ικανοποιεί τις κοινωνικές ανάγκες, σήμερα -με ό,τι μπορούμε να πετύχουμε με αγώνες, αλλά κύρια αύριο σε ένα άλλο κοινωνικό σύστημα που η εργατική τάξη θα είναι στην εξουσία, το σύστημα για το οποίο εμείς παλεύουμε να αντικαταστήσει το σάπιο καπιταλισμό, δηλαδή το σοσιαλισμό.

Στο λιμάνι σήμερα δραστηριοποιούνται μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα με υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, παράγεται μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της χώρας, χιλιάδες είναι οι εργαζόμενοι όχι μόνο εκεί αλλά και σε κλάδους που σχετίζονται με τις δράσεις του (ναυπηγοεπισκευαστική, τουρισμός, άλλοι κλάδοι των μεταφορών κλπ)

Οι εξελίξεις έχουν να κάνουν κύρια με το ότι η χώρα μας βρίσκεται σε μια περιοχή που είναι στο επίκεντρο ανταγωνισμών και αντιθέσεων για το ποιος, ποιο κράτος, ποιο τμήμα του κεφαλαίου, ποια ιμπεριαλιστική δύναμη και συμμαχία θα βάλουν χέρι στις πλουτοπαραγωγικές πηγές, στους ενεργειακούς δρόμους του πετρελαίου και του φυσικού αερίου και σ' αυτή τη βάση συγκρούονται μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι και ιμπεριαλιστικά κέντρα (ΗΠΑ, ΕΕ, Ρωσία, Κίνα και όχι μόνο)
Ξεδιπλώνοντας και «μικρο_ενδοϊμπεριαλιστικές» αντιθέσεις (πχ.  εφοπλιστές και άλλα τμήματα της ντόπιας πλουτοκρατίας προσπαθούν να βελτιώσουν τη δική τους θέση στο διεθνή ανταγωνισμό, να αποσπάσουν μεγαλύτερα κομμάτια από την «πίτα», να βγουν πιο ενισχυμένα από την καπιταλιστική κρίση, σε συνθήκες επιτάχυνσης της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου και αναδιάταξης των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων) άμεσα συνδεδεμένες με τις συνολικότερες επιδιώξεις της αστικής τάξης. Το ότι η ιδιωτικοποίηση αυτή τη στιγμή υλοποιείται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, βάζει -δευτερευόντως και αυτό τη σφραγίδα του στο κουβάρι (εξυπηρέτηση συγκεκριμένων -επί μέρους, οικονομικών συμφερόντων κλπ)

Λίγα λόγια και για το «διαμετακομιστικό κέντρο στο Θριάσιο», ένα ζήτημα λιγότερο γνωστό, που είναι ακόμη σε εξέλιξη σχετικά με το "πως" και "τι" (παράταση ημερομηνίας προσφορών ως 1η Αυγούστου 2016) Η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε (που πρόκυψε από τον πάλαι ποτέ ΟΣΕ μετά τη διάλυση / ξεπούλημά του) είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες /  διαχειριστές ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα (εκτάσεις πάνω από 100.000 στρέμματα,  πλήθος κτιρίων περισσότερα από 4.500!! με εμβαδόν πάνω από 540.000 τμ) και καυχιέται διότι «παρουσιάζει σημαντική κερδοφορία». Ήδη αναμένεται να κονταροχτυπηθούν μεγαθήρια, COSCO, Lamda Development, Grivalia Properties (συμφερόντων Fairfax), Εθνική Πανγαία, METKA, ΑΚΤΩΡ, όμιλος Κοπελούζου, ΟΛΠ, Goldair Cargo, Ernst & Young, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, C Redeplan, FDL Group, Τοξότης και πολύ άλλοι με την COSCO να έχει το πλεονέκτημα της ιδιοκτησίας στο λιμάνι του Πειραιά και την (αποκρατικοποιημένη) ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα αναλάβει (όπως φαίνεται) τις μεταφορές από και προς. Υπάρχει περίπτωση (δίνεται δικαίωμα) και για στέγαση μονάδων συναρμολόγησης / τυποποίησης και τότε θα μπουν στο παιχνίδι και άλλοι κλάδοι πολυεθνικών.

Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων, η οποία -για πρώτη φορά, προσφέρεται σαν μποναμάς ολόκληρη και όχι τμηματικά. Όσο για το  «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για το δημόσιο -για τα πρώτα 12 χρόνια θα είναι 500.000€ !!

Για να καταλάβουμε για τι μιλάμε (καμιά φορά τα νούμερα παραπλανούν, κάνοντας τα ψίχουλα να φανούν σαν αμύθητα ποσά) παραθέτω ένα απόσπασμα από την τοποθέτηση του τότε βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Παπακωνσταντίνου –εννοεί τον όμιλο Μπόμπολα- βλ πρακτικά βουλής 30/6/10 σελ 6η   
«Θέλετε και άλλα διαυγή, σύννομα και φωταγωγημένα σκάνδαλα; Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000€. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο «εκλεκτός» επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας!!. Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8€ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια. Τι θα κάνουν οι «εκλεκτοί» μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Θα εισπράττουν!! Όμοια είναι και η ιστορία με τη Γέφυρα Ρίου– Αντιρρίου, με το αεροδρόμιο «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», καθώς και η ιστορία με τη «HOCHTIFF».

 
Και αυτά (νούμερα και όχι μόνο) θα είναι μόνο η αρχή: ο Α. Σχίζας (πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ) το είπε καθαρά: «Η λογική μας είναι ότι προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια σειρά από εμπορευματικά κέντρα με «ηγέτη» αυτό του Θριάσιου Πεδίου. Θα ακολουθήσει το εμπορευματικό κέντρο στην Θεσσαλονίκη στην περιοχή του στρατοπέδου Γκόνου και μετά η Αλεξανδρούπολη» ...στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι και ένα νέο χερσαίο εμπορευματικό κέντρο στη Λάρισα»


Σημ
Προξενεί εντύπωση πως στην απαρίθμηση του κ. Καραγιάννη «την ίδια ώρα που»... λείπει μια παράγρ η [4]

4. το θέμα του «Μητροπολιτικό» Πάρκου του Ελληνικού δεν έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης (αλλά - ΣΣ μπορεί να κάνουμε και λάθος ...πιθανά ο ίδιος γνωρίζει περισσότερα από εμάς και τελικά -εν κρυπτώ, προχωράει...).
Πάντως δυο λόγια και γι αυτό δεν βλάπτουν έχουν να κάνουν με αυτό που ειπώθηκε παραπάνω για «ανταγωνισμούς και αντιθέσεις σχετικά με το ποιος, ποιο κράτος, ποιο τμήμα του κεφαλαίου, ποια ιμπεριαλιστική δύναμη και συμμαχία θα έχουν το πάνω χέρι («μικρο» & «μακρο»_ενδοϊμπεριαλιστικώς»


 Πρόκειται ως γνωστό για το χώρο του πρώην αεροδρόμιου κλπ 6.500 στρεμμάτων που ουσιαστικά μετατρέπεται σε μια τεράστια «κλειστή» πόλη με ουρανοξύστες (πέντε ύψος επιτρεπόμενο 200 μέτρα!!) και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς... Το σχετικό master plan της "Lamda Development" - του ομίλου Λάτση, εγκρίθηκε παλιότερα -από την κυβέρνηση Σαμαρά / Βενιζέλου και μετά, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα από τα νοστιμότερα «φιλέτα» της Ευρώπης, βγήκαν τα μαχαίρια.

 Τι προβλέπεται;; βασικά τσιμέντο!!  (2.893.907 τετραγωνικά μέτρα !!!)


Κατοικίες 1.042.000 τ.μ. (~36%)
Ξενοδοχεία 221.000 τ.μ. + Συνεδριακά κέντρα 20.984 τ.μ. (~8%)
Μεγάλα εμπορικά κέντρα 273.500 τ.μ. (~9%)
Ρεστοράν, μπαρ, καφετέριες 37.642 τ.μ. + Καζίνο 15.000 τ.μ
Κτήρια γραφείων 280.000 τ.μ. (~9%)
Νοσοκομεία 75.369 τ.μ. + Πανεπιστήμια - σχολεία 210.000 τ.μ. (~9%)
Διάφορα άλλα 718.412 (~25%)



Τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ αλλά και σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βρετανία, παρατηρείται µια δραµατική στροφή στον τρόπο διαχείρισης του δημόσιου χώρου στο όνομα της ανάπτυξης και της προσέλκυσης επενδυτών. Ο νέος τρόπος διαχείρισης των δημόσιων χώρων από επενδυτικά funds άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά με αφορμή μεγάλες παρεμβάσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές. Τα επενδυτικά funds, εκτός από κατοικίες και εμπορικά κέντρα, αναλάμβαναν και την όλη ανάπλαση των ελεύθερων χώρων, τους οποίους στη συνέχεια διαχειρίζονταν επιβάλλοντας τους όρους λειτουργίας. Στην ουσία βάζουν όρους και προϋποθέσεις για το ποιες ώρες και μέρες θα λειτουργούν πλατείες και πεζόδρομοι και ποιες δραστηριότητες θα επιτρέπονται. Η αστυνόμευση, μάλιστα, και η τήρηση της τάξης ανατίθενται σε εταιρείες σεκιούριτι.

Πρόκειται για ένα πραγματικό «Face control», για την πρώτη «πόλη ελεγχόμενης εισόδου», που «η διαχείρισή του θα παραμείνει στους επενδυτές της έκτασης», μια «αξιοποίηση», που επιχειρείται πιλοτικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα και μάλιστα σε τόσο μεγάλη κλίμακα και ταιριάζει απόλυτα με μια νέα -εισαγόμενη πεπατημένη,  όπου ο δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε ιδιωτικό με πάρκα, πλατείες, χώρους αθλητισμού και πολιτισμού να μπαίνουν κάτω από ιδιωτική διαχείριση. 


Κλείνοντας
Στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970 υπήρχαν περίπου 2.000 κλειστές κοινότητες σε εθνικό επίπεδο, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 2000 υπήρχαν πάνω από 50.000! (τα σημερινά στοιχεία, μιλούν -ανεπίσημα για ~100.000)


6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος4.6.16

    (Γιώργος)
    Αναλυτικά για τις εξελίξεις στο Λιμάνι του Πειραιά και την πρόταση του ΚΚΕ /
    Αποσπάσματα από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην εκδήλωση της ΚΟ Αττικής
    "Ρίζος" 28 Φλεβάρη 2016
    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8797705

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος8.6.16

    (Γιώργος)
    ...και εγένετο φως, «πρὶν ἀλέκτορα φωνῆσαι»!!

    28 Φεβ 2014:
    Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την κατηγορηματική αντί-θεση του κόμματος στην παραχώρηση του Ελληνικού και παράλληλα δεσμεύθηκε ότι «όλες οι συμβάσεις, όλες οι παραχωρήσεις δημόσιου πλούτου, θα επανελεγχθούν ως προς τη νομιμότητα και ως προς τη διασφάλιση του κρατικού συμφέροντος, από τη νέα Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές που σύντομα θα δώσουν εντολή σχηματισμού κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας, στον ΣΥΡΙΖΑ».
    Η σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με τη Lamda Development είναι παράνομη. Είναι παράνομη και θα καταρρεύσει σύντομα, μαζί με την κυβέρνηση που τη στήριξε.
    «Χρησιμοποιώντας ουσιαστικά ως εργαλείο εκβιασμού τις αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στην Lamda Development για οποιαδήποτε καθυστέρηση ή κώλυμα θα προκύψει μετά την υπογραφή της σύμβασης, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκουν να θέσουν προ τετελεσμένων τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις της χώρας».
    «Η κυβέρνηση δείχνει για πολλοστή φορά τις αυταρχικές της πρακτικές απέναντι σε ελεγκτικούς μηχανισμούς, επιστημονικούς φορείς, πολιτικά κόμματα και κοινωνικά κινήματα, την απαξιωτική της στάση απέναντι σε θεσμούς και νόμιμες διαδικασίες, αλλά ακόμα και την πλήρη αδιαφορία της για τις μελλοντικές ποινικές συνέπειες που θα έχει για τα μέλη της και τα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ».
    Τα προαναφερθέντα αποσπάσματα προέρχονται από την ίδια ανακοίνωση, μία ανακοίνωση που είχε γίνει στις 18 Νοεμβρίου του 2014 εναντίον της σύμβασης παραχώρησης του Ελληνικού. Ποιος την είχε εκδώσει; Ο ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες, μετά βαΐων και κλάδων, τη… συμφωνία για την παραχώρηση του Ελληνικού!
    Πρόκειται για μία πραγματικά ιλιγγιώδη μεταστροφή: από εκεί που χαρακτήριζε κάθε αποκρατικοποίηση «ξεπούλημα», από εκεί που απειλούσε με ποινικές συνέπειες όσους συμφωνούσαν σε οποιαδήποτε επένδυση, από εκεί που ξιφουλκούσε κατά των αόριστων «επιχειρηματικών συμφερόντων», ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ έγιναν… οι καλύτεροι φίλοι των επενδυτών – ή κάπως έτσι.
    Στην πραγματικότητα, και σε αυτήν την περίπτωση, ο ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε την τακτική… «τραβάτε με κι ας κλαίω». Γκρίνιαξε, φώναξε, απείλησε, και στο τέλος συμφώνησε, και μάλιστα με τυμπανοκρουσίες περί… ηρωικής διαπραγμάτευσης που απέφερε μεγάλα οφέλη στη χώρα.
    Σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας είναι ο μεγαλύτερος υπέρμαχος μίας επένδυσης ( Ελληνικό ) που κάποτε «πυροβολούσε» αλύπητα ο ίδιος και το κόμμα του – τότε, βέβαια, τα πράγματα ήταν αλλιώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αντιπολίτευση, όχι στην κυβέρνηση…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος8.6.16

    (Γιώργος ...και πάλι)

    Προτού με προλάβεις να βγάλω εγώ την είδηση: Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση μπορεί να ανέλθει πολύ παραπάνω ...στα 3.600.000 τ.μ., ωστόσο ο επενδυτής «δεσμεύεται χα...χα...χα!! ότι η συνολική δόμηση δεν θα υπερβεί τα 2.700.000 τ.μ., στα οποία συμπεριλαμβάνονται και ~60.000 τ.μ. υφιστάμενων διατηρητέων κτηρίων.

    Και κάτι ακόμη: Από τον Φεβρουάριο του 2014 που ο Αλέξης Τσίπρας κατήγγειλε τους... γερμανοτσολιάδες που θέλουν να ξεπουλήσουν το Ελληνικό μέχρι σήμερα έχουν περάσει μόλις 29 μήνες.
    «Στο Ελληνικό όλα αυτά τα χρόνια συγκρούονται δύο κόσμοι. Αυτός που υπερασπίζεται με αγώνες το δημόσιο συμφέρον και αυτός που ευνοεί τα ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα» έλεγε κάποτε...
    Για όσους ξεχνάνε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΟΛΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΝΤΑΙ!! ...
    aftodioikisi.gr, iefimerida.gr, matiastanea.gr, inewsgr.com, top10news.gr, reporter.gr

    Αναπαραγωγή του ίδιου άρθρου,
    "Ελληνικό: Το Μητροπολιτικό Πάρκο κεντρικό στο σχεδιασμό για τους επενδυτές"

    Με «καλούδια» photo-video και όλα τα σχετικά, όπου πέρα από την αναβάθμιση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου μέσω της πραγματοποίησης σημαντικών λιμενικών έργων για τη δημιουργία μιας νέας παραλίας ελεύθερης πρόσβασης, μήκους μεγαλύτερης του 1χλμ., που στη μια άκρη της θα έχει τη μαρίνα και στην άλλη ένα διεθνούς εμβέλειας τοπόσημο, ένα ενυδρείο (!!) με χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (ξενοδοχειακών μονάδων, αθλητικών εγκαταστάσεων, εμπορικών δραστηριοτήτων),καθώς επίσης και πρότυπων οικιστικών αναπτύξεων, έμφαση θα δοθεί, στην ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΠΥΡΓΩΝ κατοικιών υψηλών προδιαγραφών, ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, που θα αποτελέσει σημείο προορισμού (landmarkdestination) και τοπόσημο του παράκτιου μετώπου.... με ποικίλες νέες χρήσεις, όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα και campus στέγασης φοιτητών, διεθνούς εμβέλειας ιδρύματα υγείας και έρευνας, καθώς και ένα ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ, στοχεύοντας στην ανάδειξη του έργου ως προορισμού εκπαίδευσης, έρευνας και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ... χρήσεις αναψυχής και ΕΜΠΟΡΙΟΥ συμπεριλαμβανομένου του ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ, πρότυπες τουριστικές υποδομές (συνεδριακό κέντρο, νέο γήπεδο γκολφ, αξιοποίηση του Ολυμπιακού Κέντρου Κανό - Καγιάκ), καθώς και ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ.

    Και ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ ...
    «Μετά το πέρας της κατασκευής και κατά τη λειτουργία του, θα συντηρούνται περίπου 70.000 θέσεις με προοπτική μόνιμης διατήρησης τους και επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της επένδυσης σε ζώνες επιρροής, ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΙΣ 100.000 !! (μελέτη ΙΟΒΕ -φυσικά)...

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Δεν λείπουν και τα "προς ανάγνωση" -για όποιον το μπορεί, όπως
    Αναβάθμιση της χώρας ως ελκυστικό και ασφαλή προορισμό άμεσων ξένων επενδύσεων
    Δημιουργία υπεραξίας της ακίνητης περιουσίας των όμορων δήμων και αναβάθμιση της ευρύτερη νότιας ζώνης της Αθήνας, συνδυαστικά με τα υπόλοιπα μεγάλα έργα ανάπτυξης, που συντελούνται στην ευρύτερη περιοχή.
    Τα παράπλευρα οφέλη σε τομείς, στους οποίους η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
    Το Έργο αναμένεται να προβάλει διεθνώς την Ελλάδα ως τόπο διεθνούς επενδυτικής δραστηριότητας

    καθώς και άλλα ΚΑΜΠΑΝΑΚΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

    ----------------------------------

    Συνιστούμε ανεπιφύλακτα την προσεκτική -σε βάθος, ανάγνωση (και θα επανέλθουμε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

    Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προχώρησε στην τελική υπογραφή της σύμβασης για την «αξιοποίηση» του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, συνεχίζοντας το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθείται διαχρονικά απ' τις αστικές κυβερνήσεις. Με το γνωστό θράσος που τη διακρίνει, η κυβέρνηση επιχειρεί να προβάλει τη νέα σύμβαση ως «σημαντική βελτίωση» σε σχέση με την προηγούμενη. Ομως, το Ελληνικό δεν είναι απλά μια ακόμα περίπτωση «αποκάλυψης» της ομοιότητας της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ με αυτή όλων των υπόλοιπων αστικών κυβερνήσεων. Το Ελληνικό, η ιδιωτικοποίηση και η «αξιοποίησή» του φωτίζουν τον ταξικό χαρακτήρα της αναπτυξιακής πολιτικής που προωθεί η άρχουσα τάξη και την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να εμφανίσει ως φιλολαϊκή.

    ΕΝΑ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
    Από τότε που ξεδιπλώθηκαν τα σχέδια απομάκρυνσης του αεροδρομίου απ' το Ελληνικό, ξεκίνησε μια αντιπαράθεση για τη μετέπειτα τύχη του χώρου. Η εκάστοτε κυβέρνηση προωθούσε διακηρυκτικά ένα σχέδιο «ήπιας ανάπτυξης» του χώρου του αεροδρομίου, ενώ η εκάστοτε αντιπολίτευση κατηγορούσε την κυβέρνηση για τσιμεντοποίηση, ξεπούλημα του χώρου και οικονομικά σκάνδαλα και πάντα πρότεινε για το Ελληνικό ένα «μεγάλο πάρκο» και κάθε κυβερνητική εναλλαγή απλά οδηγούσε σε εναλλαγή ρόλων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ακολούθησε τον ίδιο δρόμο. Ως αντιπολίτευση ήταν κυριολεκτικά «στα κάγκελα». Κατηγορούσε την προηγούμενη κυβέρνηση πως «ξεπουλάει με σκανδαλωδώς χαμηλό τίμημα» το χώρο του Ελληνικού και πως «ο λαός της Αττικής έχει ανάγκη ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο».
    Τελικά, ως κυβέρνηση, πριν από μερικές βδομάδες προχώρησε στην επικύρωση ουσιαστικά της σύμβασης που είχε συνάψει η προηγούμενη κυβέρνηση με τη μια κοινοπραξία επιχειρήσεων, κεντρικό ρόλο στην οποία έχει ο όμιλος Λάτση και στην οποία συμμετέχει ένας όμιλος απ' το Κατάρ και ένας όμιλος real estate με έδρα στο Χονγκ Κονγκ και μεγάλο όγκο επενδύσεων σε ακίνητα στις ΗΠΑ. Η συμφωνία προβλέπει την εκχώρηση τόσο του χώρου του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, όσο και της παραλιακής έκτασης που βρίσκεται «κάτω» απ' το αεροδρόμιο στην εν λόγω κοινοπραξία, προκειμένου να προχωρήσει η τελευταία σε ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.
    Η προώθηση του συγκεκριμένου έργου δεν είναι τυχαία. Στην πραγματικότητα εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο της άρχουσας τάξης για την ανάπτυξη της οικονομίας της Αττικής την επόμενη περίοδο. Το σχέδιο αυτό, που χαράχθηκε πριν από την κρίση, εστιάζει στην αξιοποίηση της θέσης της χώρας ως κόμβου μεταφοράς εμπορευμάτων και στη σημαντική αύξηση του τουρισμού απ' το εξωτερικό, αξιοποιώντας και την Αττική ως κεντρικό τουριστικό προορισμό. Σ' αυτόν τον άξονα κινούνται οι αναπτυξιακές προτεραιότητες της άρχουσας τάξης και του κράτους για την Αττική, απ' την τουριστική αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, το λιμάνι κρουαζιέρας, τις αστικές αναπλάσεις στο εσωτερικό του αστικού ιστού.
    Η περαιτέρω αξιοποίηση της Αττικής ως τουριστικής περιοχής θα έχει αντίκτυπο στα λαϊκά στρώματα. Ηδη, μεγάλο τμήμα της παραλίας της Αττικής είναι πρακτικά απροσπέλαστο απ' τους εργαζόμενους, αφού οι λεγόμενες «οργανωμένες παραλίες» επιβάλλουν, με διάφορους τρόπους, μεγάλο τίμημα για την πρόσβαση και η τουριστική αξιοποίηση της Αττικής θα επιδεινώσει την κατάσταση. Η έμφαση στον «εισαγόμενο» τουρισμό μεταφράζεται σε σχετική μείωση της δυνατότητας των εργαζομένων στη χώρα να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
    Η σημαντική αύξηση του τουριστικού κλάδου εκθέτει υπερβολικά την οικονομία στις διακυμάνσεις της παγκόσμιας οικονομίας αλλά και στις αντιπαραθέσεις των ιμπεριαλιστικών κέντρων, αφού μια διακοπή της τουριστικής κίνησης είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος πίεσης.
    Τέλος, η νέα τουριστική ανάπτυξη ...

    όλο το κείμενο εδώ Ρίζος 31/7
    http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=31/7/2016&id=16313&pageNo=6

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυριακάτικος Ριζοσπάστης
      Του Γρηγόρη ΛΙΟΝΗ μέλους του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ

      http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=31/7/2016&id=16313&pageNo=6

      Διαγραφή

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"