26 Μαΐου 2023

Η Tina Turner _Τίνα Τέρνερ_Anna Mae Bullock στην κρεατομηχανή του αμερικάνικου star system

Η Τίνα Τέρνερ, που σίγουρα υπήρξε θρυλική _ήθελε να είναι και ευτυχισμένη σαν γυναίκα και σαν οντότητα, κάτι που «φώναζε» με κάθε τρόπο με κάθε νότα και με κάθε της κίνηση.
Ο κόσμος (της και όχι μόνο), όμως, ζητούσε από αυτήν να είναι ένα αιώνιο «θύμα κακοποίησης», μια επιζήσασα, ένα σύμβολο.

Το 1969 η Άννα Μέι Μπούλοκ ήταν ήδη 40 χρόνων και έκλεινε μια 10ετία+ στο τραγούδι. Εκείνη την ίδια χρονιά βγήκε στον αέρα το “Whole Lotta Love” των Τζον Μπόναμ_Τζίμι Πέιτζ_Τζον Πολ Τζόουνς_&_Ρόμπερτ Πλαντ (δλδ των θρυλικών Led Zeppelin -πρώτο κομμάτι από τον δεύτερο δίσκο τους) ένα από τα καλύτερα, ριφ κιθάρας όλων των εποχών –( φυσικά από τον Πέιτζ,– και τη φωνάρα του Πλαντ) αξεπέραστο!

Η… σχεδόν. Υπήρξε μια διασκευή του Αϊκ Τέρνερ _τότε η Τίνα, ήταν ακόμη γυναίκα του  που δεν φτάνει ούτε από απόσταση τη φωνή του Πλαντ, που πάει έτσι κι αλλιώς πολύ πιο ψηλά από τη δική της· δεν προσπαθεί καν…

Ο Αϊκ έχει χαμηλώσει τον ρυθμό του κομματιού από τα αρχικά 92 bpm και έχει αντικαταστήσει τις κιθάρες και τα ξερά, καταιγιστικά ντραμς με ένα βαθύ σόουλ μπάσο, πνευστά και κρουστά. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια συγκλονιστική διασκευή.
Οχι καλύτερο από το αρχικό –δεν είναι–, αλλά η Τίνα Τέρνερ βγάζει τόσο πάθος, που σε κολλάει εκεί που κάθεσαι. Αυτό που έκανε πάντα δηλαδή. Δεν υπήρξε ποτέ η ομορφότερη ούτε η καλύτερη σόουλ φωνή, ούτε η συγκλονιστικότερη περφόρμερ, ούτε τίποτε απ’ όλες αυτές τις τρίχες που διαβάσαμε σαν επικήδειο αυτές τις μέρες.

Αυτό που υπήρξε είναι μια γυναίκα με ασταμάτητη ενέργεια και πάθος _τόσο πάνω στη σκηνή όσο και εκτός, που μπορούσε να επανεφευρίσκει τον εαυτό της ξανά και ξανά, κυρίως μέσα από τη μουσική, αλλά όχι μόνο. Αλλά και μια γυναίκα που δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από το παρελθόν της, όσο κι αν προσπάθησε. To 1981, όταν ακόμη το #ΜeΤoo και τα συναφή δεν υπήρχαν ούτε στα όνειρά μας, η Τέρνερ είχε δώσει μια συνέντευξη στην οποία μίλησε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την κακοποίηση και το ξύλο που έτρωγε από τον Αϊκ. Οι δυο τους παντρεύτηκαν το 1962, έκαναν τέσσερα παιδιά και αρκετές επιτυχίες, και χώρισαν το 1978.

Παραδόξως (ή ίσως και όχι); αυτή η κακοποιητική σχέση ήταν που έκανε την Τίνα Τέρνερ σταρ. Ίσως περισσότερο και από τη μουσική, ήταν αυτό που τη σημάδεψε και την ακολούθησε σε όλη της τη ζωή.

Tina Turner +Μικ Τζάγκερ
Rock & Roll Hall of Fame _Ιαν_1989 Νέα Υόρκη

1. Πράξη πρώτη: Η 17χρονη τότε Αννα Μέι Μπούλοκ βλέπει τον Αϊκ στη σκηνή σε ένα κλαμπ του Σεν Λούις. «Έμεινα ακίνητη», θα πει αργότερα. Τον παρακαλεί να την ακούσει να τραγουδάει, είναι το όνειρό της και το εισιτήριό της για να ξεφύγει από τη φτώχεια και τη μιζέρια και την απόρριψη που έτρωγε από τη μαμά της, που «δεν με ήθελε ποτέ».

·       Ο Αϊκ δεν ασχολείται, αλλά λίγο καιρό αργότερα εκείνη τον αναγκάζει να την ακούσει, αρπάζοντας κυριολεκτικά το μικρόφωνο πάνω στη σκηνή, σε ένα άλλο κλάμπ. Μια ταλαντούχα πιτσιρίκα και ένας έμπειρος μουσικός, μια ανασφαλής έφηβη και ένας χειριστικός άντρας. Πόσο δύσκολο ήταν να «κουμπώσουν»;

·       Η ιστορία αρχίζει κάπως έτσι και συνεχίζεται με την πρώτη νύχτα του γάμου τους, όταν εκείνος την πήγε σε ένα μπουρδέλο …για να παρακολουθήσουν σεξ σόου, το ξύλο που έτρωγε ακόμη και έγκυος, τους καυτούς καφέδες που της πέταγε, κλπ. Σύμφωνα με την ίδια, όλα αυτά.

Ο Αϊκ, μέχρι τον θάνατό του, το 2007, αρνείτο κατηγορηματικά όσα του καταλόγισε η Τίνα και έλεγε ότι όλο αυτό δεν είναι παρά «ένα κόλπο δημοσιότητας». Δύσκολο να ήταν ψέματα, υπήρχαν και μάρτυρες, εξάλλου, που επιβεβαίωσαν ότι ο Αϊκ ήταν «βάναυσος» μαζί της. Χρόνια αργότερα, είπε ότι «ήταν παγιδευμένη στη σχέση και τον φοβόταν τρομερά». Με τα πολλά, η Τέρνερ τον χωρίζει και προχωράει μόνη της.

2.Πράξη δεύτερη: Χωρίς τον κακοποιητικό μέντορα και σύζυγο, η Τίνα συνεχίζει, κάνοντας κάποιες εμφανίσεις στο Λας Βέγκας και στην τηλεόραση. Μέχρι που, το 1981, αποφασίζει να τα πει όλα σε μια συνέντευξη. Ήταν διστακτική. Οχι πλέον επειδή φοβόταν τον Αϊκ, αλλά μήπως καταστραφεί η καριέρα της. Ρώτησε το προσωπικό της μέντιουμ αν έπρεπε να το κάνει.

Tina Turner _ Αμβούργο 1987
photo REUTERS_Michael Urban

      Εκείνη της απάντησε: «Να τα φέρεις όλα στο φως, θα βοηθήσει». Η συνέντευξη κάνει πάταγο και η καριέρα της απογειώνεται ξανά. Οι αποκαλύψεις της, όμως, τη στιγματίζουν. Η ίδια νόμιζε ότι μιλώντας θα «ξόρκιζε» το παρελθόν, αλλά συνέβη ακριβώς το αντίθετο: Το παρελθόν άρχισε να την καταδιώκει, καθώς δεν υπήρχε πλέον δημόσια εμφάνισή της που να μην συνοδεύεται από ερωτήσεις για όσα της συνέβησαν.
Το 1986 έγραψε την πρώτη αυτοβιογραφία της, «για να ξεφορτωθώ τους επίμονους δημοσιογράφους, δίνοντας μόνη μου τις απαντήσεις που ήθελαν». Δεν τα κατάφερε και η ταμπέλα της «κακοποιημένης γυναίκας» παρέμεινε μαζί της. Το 1993 ένα αυστραλέζικο τηλεοπτικό δίκτυο της κάνει ζωντανή συνέντευξη και ξαφνικά βγαίνει στον αέρα μια προηχογραφημένη συνέντευξη του Αϊκ, στην οποία αυτός αρνείται τα πάντα. Της ζητούν να σχολιάσει. «Θα με βάλετε να τσακωθώ με τον Αϊκ Τέρνερ μέσω δορυφόρου; Οχι, δεν θα το κάνω», απαντά εκείνη. Τα ίδια επαναλαμβάνονται, με παραλλαγές, σχεδόν όπου κι αν εμφανίζεται. Η Οπρα (Γουίνφρεϊ) λέει ότι μια συνάντηση με την Τίνα την έκανε να εγκαταλείψει κι εκείνη τον πολύ κακοποιητικό σύζυγό της και κάνει την Τέρνερ παγκόσμια «σημαία» της γυναικείας κακοποίησης. Η ίδια η Τέρνερ συνεχίζει να προσπαθεί να ξεφύγει από το παρελθόν της και το 2018 γράφει μια δεύτερη αυτοβιογραφία, στην οποία μιλάει πολύ για την αγάπη που βρήκε στο πρόσωπο του δεύτερου συζύγου της, του ηθοποιού και παραγωγού Έντουιν Μπαχ, αλλά και πώς αντεπεξήλθε στην αυτοκτονία του γιου της, Κρεγκ.

 

Η Τίνα Τέρνερ ήθελε να είναι μια ευτυχισμένη γυναίκα…
στην κρεατομηχανή του αμερικάνικου star system __


Tina Turner Live in Athens
(28/08/1990) _The Concert

Βραβεύσεις_Διακρίσεις

1967: Η πρώτη μαύρη καλλιτέχνης και πρώτη γυναίκα στο εξώφυλλο του περιοδικού Rolling Stone (Τεύχος Νο. 2)

1993: Τα World Music Awards της απονέμουν το βραβείο Legend

1993: Τα βραβεία Essence την τίμησαν με το Βραβείο Living Legend

1996: Η Turner έλαβε το βραβείο Légion d'Honneur από τον Γάλλο υπουργό Παιδείας

1999: Κατατάχθηκε στο Νο.2 στη λίστα του VH1 με τις 100 καλύτερες γυναίκες του ροκ εν ρολ

2002: Ο δρόμος Tennessee State Route 19 μεταξύ Brownsville και Nutbush ονομάστηκε "Tina Turner Highway"

2003: Το Rolling Stone κατέταξε το Proud Mary _ The Best of Ike & Tina Turner στο Νο. 212 στη λίστα με τα 500 καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών

2004: Με ψηφοφορία ειδικών κατέταξαν την ερμηνεία της το 1985 στο "What's Love Got to Do With It" ως μία από τις 10 κορυφαίες στιγμές Grammy

2008: Η Rolling Stone στο Νο. 17 στη λίστα με τους 100 καλύτερους τραγουδιστές όλων των εποχών.

2009: Το Time κατέταξε την ερμηνεία της το 1985 στο "What's Love Got to Do With It" ως μία από τις 10 κορυφαίες στιγμές Grammy

2010: Η Rolling Stone Νο. 63 στη λίστα με τους 100 καλύτερους καλλιτέχνες όλων των εποχών

2013: Η Τέρνερ εξώφυλλο στη γερμανική Vogue και έγινε το γηραιότερο άτομο (ηλικίας 73) που κάλυπτε το περιοδικό, ξεπερνώντας τη Μέριλ Στριπ (62 ετών αμερικανική Vogue  2012)     2014: Μπαίνει στο Soul Music Hall of Fame

2015: Το Rolling Stone κατέταξε τους Ike & Tina Turner στο Νο. 2 με τα 20 καλύτερα ντουέτα όλων των εποχών

2015: Ike & Tina στο Hall of Fame Classic Rock του St. Louis.

2016: Μια φωτο της που τραβήχτηκε από τον Jack Robinson το 1969 χρησιμοποιήθηκε ως εξώφυλλο για το άλμπουμ The Last Shadow Puppets Everything You've Come to Expect

2019: Μαπίνει στο Μέμφις Μουσικό Hall of Fame

2021: Δύο φορές μέλος του Rock and Roll Hall of Fame.[12]

2021: Επίτιμο διδακτορικό για το «μοναδικό μουσικό και καλλιτεχνικό έργο της ζωής» της από τη Φιλοσοφική και Ιστορική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βέρνης

2022: (ξεφτίλα) η Mattel κυκλοφόρησε μια κούκλα Barbie -Turner για να «τιμήσει» το single της "What's Love Got To Do With It."

Mad Max Beyond Thunderdome

Ο θάνατος της Τίνα Τέρνερ είναι αποκαρδιωτικός για όποιον θαύμασε ποτέ με τη λαμπρότητα, ενθουσιασμένος από τη ζεστασιά, ενθουσιασμένος από το τιτάνιο ταλέντο της γυναίκας που γεννήθηκε ως Άννα Μέι Μπούλοκ. Η ανθεκτικότητά της έγινε έμπνευση σε όλο τον κόσμο και η μουσική και πολιτιστική κληρονομιά της Tina Turner είναι απαράμιλλη - μια επιρροή που εκτείνεται σε γενιές και είδη. Με τίτλος Queen of Rock & Roll όταν ο κόσμος πάλευε να θυμηθεί ιστορικές προσωπικότητες όπως η Big Mama Thornton και η Sister Rosetta Tharpe, η Tina Turner έκανε τους U2 και τον Springsteen γνωστούς σε όλο τον κόσμο. Μια μαύρη στα σαράντα της καλόπιστη ροκ σταρ στο απόγειο της αμερικάνικης κρεατομηχανής των πολυμέσων της 10ετίας του 1980, η Tina εφηύρε τον εαυτό της (ή προσπάθησε τουλάχιστον) με δικούς της _τραγικούς όρους ...

Ξεκινώντας το 1960, χρόνια πριν από τους Beatles ή τους Roling Stones, διέσχισε τα πάντα, από την gutbucket soul μέχρι την ψυχεδελική ποπ.

Στο μετα-αποκαλυπτικό Mad Max Beyond Thunderdome, πρωταγωνίστησε δίπλα στον Mel Gibson ως Aunty Entity διασχίζοντας τον κόσμο με τις υπερπαραγωγικές περιοδείες Private Dancer και Break Every Rule.

Μέρος αναπόσπαστο η κακοποίηση
που είχε υποστεί ως γυναίκα αντικείμενο _
και μάλιστα μαύρη

Η βιογραφική ταινία του Brian Gibson, What’s Love Got To Do With It? (1993) και πιο πρόσφατα μέσω των Dan Lindsay και T.J. το _πολύ καλό, βασανιστικά ειλικρινές ντοκιμαντέρ του Μάρτιν “Tina” (2021).

Έλεγε συχνά ότι δεν της άρεσε να ζει στο παρελθόν και ότι αν έπρεπε να το ξανακάνει, δεν θα το έκανε “αλλά ποιος ξέρει”... Υπήρχαν καλά και άσχημα “ελευθέρωσε” τον εαυτό της με μια πράξη μεγάλου θάρρους μια μοιραία 4η Ιουλίου και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει νέα — αλλά ποτέ δεν ήταν πραγματικά ελεύθερη.

Στο μουσικό βίντεο για το "What's Love Got to Do With It", φοράω _λέει, ένα γαμημένο τζιν, περπατώντας στους δρόμους της Νέας Υόρκης με οπλισμένα στιλέτα, αποκρούοντας μια συμμορία γαμιάδων... Δεν ταίριαζα στο καλούπι που είχα τροφοδοτήσει μέσα από τις πολιτιστικές μου προσδοκίες:  μια μαύρη στα σαράντα της, αντί για “σαν παρθένα”, δεν έμοιαζα με τίποτα, ήμουν βετεράνος βάναυσων και ολέθριων προσωπικών πολέμων. Στο κλουβί των μονομάχων, Thunderdome, μπαίνουν μαχητές, κολλημένοι σε χορδές bungee καθώς θορυβώδη πλήθη σκαρφαλώνουν στο εξωτερικό του και αναγκάζονται να πολεμήσουν μέχρι θανάτου. Η καρδιά του είναι μια σκηνή όπου μια ομάδα ορφανών παιδιών, που φτιάχνουν μια κοινωνία για τον εαυτό τους σε σπηλιές στην έρημο της Αυστραλίας, αφηγούνται μια ιστορία δημιουργίας που έχουν κατασκευάσει από θραύσματα που συλλέγονται από ένα αεροπορικό δυστύχημα και μέρος ενός παλιού πλαστικού σετ Viewmaster.

Και η ψυχή μου θεία οντότητα, απροσκύνητη και ακμάζουσα στις στάχτες του παρελθόντος, αναδύεται από ένα κυριολεκτικά γουρουνοστάσι για να δημιουργήσει μια κοινωνία που δεσμεύεται από δίκαιες συναλλαγές και άμεση ευθύνη. Δεν ήμουν ποτέ τίποτα με πιο ισχυρή ενωτική δύναμη στη μετα-αποκάλυψη του Τζορτζ Μίλερ — και όχι η βασίλισσα ενός σωρού κομποστοποίησης, αλλά μια δημιουργός ενός πολιτισμού με αυτοσυντηρούμενο ηλεκτρισμό, νερό και οργανωτικές αρχές.
Η μόνη όαση για μίλια, ο Μαξ (Μελ Γκίμπσον), που αφού απαλλάχθηκε από τα υπάρχοντά του, συμμετέχει σε μια μακρά πομπή εμπόρων και εμπόρων που επιθυμούν την είσοδο στο Bartertown του Entity. «Οι άνθρωποι έρχονται εδώ για να κάνουν εμπόριο… δεν έχετε τίποτα να ανταλλάξετε, δεν έχετε δουλειά στο Bartertown», είπε.

Όταν ξεκίνησα και πάλι την καριέρα μου το 1984, ζήτησα και πήρα μόνο ένα πράγμα από την προηγούμενη ζωή μου: το όνομά μου _το μόνο που χρειαζόμουν.
Θυμάμαι ότι ένιωθα έτσι, τυφλωμένη από έναν τυφλό σαξοφωνίστα στο προπύργιο μιας κορακοφωλιάς, που στεκόταν πίσω από μια σειρά από γκρίζες, διάφανες κουρτίνες ενώ μου έλεγαν ότι κάποιος άντρας έχει έρθει να μου προσφέρει τις υπηρεσίες του για μια μέρα. Και με την κάμερα προς τα δεξιά και μετά μέσα, μιμούμενος την κίνηση του ματιού μας καθώς προσπαθεί με πιάσει να βγαίνω από ένα κενό στο ύφασμα.

Studio albums

        Tina Turns the Country On! (1974)

        Acid Queen (1975)

        Rough (1978)

        Love Explosion (1979)

        Private Dancer (1984)

        Break Every Rule (1986)

        Foreign Affair (1989)

        What's Love Got to Do with It (1993)

        Wildest Dreams (1996)

        Twenty Four Seven (1999)

Περιοδείες

        1977: Tina Turner Tour

        1978: Tina Turner '78 Tour

        1979: Tina Turner Show '79 Tour (Wild Lady of Rock)

        1981–83: Tina Turner Tour (Nice 'n' Rough)

        1984: 1984 World Tour

        1985: Private Dancer World Tour

        1987–1988: Break Every Rule World Tour

        1990: Foreign Affair: The Farewell Tour

        1993: What's Love? Tour

        1996–97: Wildest Dreams Tour

        2000: Twenty Four Seven Tour

        2008–09: Tina!: 50th Anniversary Tour

opening act

        1981: The Rolling Stones American Tour 1981 (opening for the Rolling Stones)

        1981: Worth Leavin' Home For Tour (opening for Rod Stewart)

        1984: Can't Slow Down Tour (opening for Lionel Richie)

TINA-TURNER +Μπιγιονσέ τελετή απονομής
50ών βραβείων Γκράμι 2008
Λος Αντζελες photo REUTERS_Mike Blake

 

Φιλμογραφία

Κότες, κοκόρια και κοκοράκια…

Συστάσεις…

Εικόνα από το κοντινό μέλλον αποτελούν οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ελληνική οικονομία, που θα υλοποιήσει η επόμενη κυβέρνηση. Τι λένε; Πως ακόμα κι αυτά που παρουσίαζε η κυβέρνηση ως κονδύλια για την ανακούφιση τάχα του λαού από τις ανατιμήσεις στο ρεύμα, θα πηγαίνουν στη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, που αποτελεί «εθνικό» στόχο όλων τους. Εκεί θα καταλήγει και ό,τι περισσεύει από το «μεγάλο τσεκούρι» σε κρατικές δαπάνες για να πιάνεται ο στόχος των πρωτογενών πλεονασμάτων, αλλά και από το νέο κύμα της φορολογίας, με «διεύρυνση της φορολογικής βάσης» σε φτωχότερα νοικοκυριά και επέλαση στους επαγγελματίες. Ο λαός δηλαδή θα συνεχίσει να ματώνει για τα «πράσινα» κέρδη, τα πακέτα και τα προνόμια στους επιχειρηματικούς ομίλους. Αλήθεια, τι απ' όλα αυτά δεν είναι γραμμένο «χαρτί και καλαμάρι» στο κοινό πρόγραμμα των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ; Ολα, ένα προς ένα, βρίσκονται εκεί. Με μαθηματική βεβαιότητα λοιπόν, ο λαός θα βρεθεί από την επόμενη κιόλας μέρα στο ίδιο έργο θεατής, με όλους «μαζί και αντάμα» να ψηφίζουν τα «εμβληματικά» αντιλαϊκά νομοσχέδια που υλοποιούν αυτή την πολιτική. Απέναντι, πραγματική λαϊκή αντιπολίτευση και στήριγμα στους αγώνες που μπορούν να αφήσουν τα σχέδιά τους στα χαρτιά, θα είναι μόνο ένα πιο δυνατό ΚΚΕ.

Πες το ... κι έγινε

Μια «υπεύθυνη αντιπολίτευση» ζήτησε ο Γ. Γεραπετρίτης, ενώ και ο ραδιοκήρυκας της κυβέρνησης Α. Πορτοσάλτε ενημέρωσε ότι θέλει «μια συστημική αντιπολίτευση», ώστε «αν απογοητεύσει ο Μητσοτάκης, να πάρει τη σκυτάλη». Βέβαια, ούτε ο ένας ούτε ο άλλος πρέπει να έχουν παράπονο από τη στάση των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης, αφού στην προηγούμενη κοινοβουλευτική θητεία καταγράφηκε ένα από τα υψηλότερα ιστορικά επίπεδα συναίνεσης ανάμεσα στα τρία κόμματα. Αλλά ακόμα κι εκεί που καταψήφιζαν τα κυβερνητικά νομοσχέδια, είτε ο ΣΥΡΙΖΑ είτε το ΠΑΣΟΚ, οι διαφωνίες τους και «υπεύθυνες» ήταν και «συστημικές», καλύπτοντας όλα τα γούστα της αστικής τάξης, που θέλει τα κόμματά της να συναινούν μεταξύ τους, θέλει όμως να έχουν και διαφορές, για να δουλεύει το μαγκανοπήγαδο της κυβερνητικής εναλλαγής.

Με αυτά τα δεδομένα, καμία αγωνία δεν έχουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι Ευρωατλαντικοί σύμμαχοι της χώρας για το είδος της αντιπολίτευσης που θα ασκήσουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ. Οπως δεν είχαν καμία ιδιαίτερη αγωνία και για το ποιος θα ήταν κυβέρνηση την επόμενη μέρα, με δεδομένη τη σύγκλιση στο κοινό τους πρόγραμμα, του Ταμείου Ανάκαμψης, της δημοσιονομικής εξισορρόπησης και της περαιτέρω ΝΑΤΟικής εμπλοκής. Επομένως, «ανοιχτές πόρτες» χτυπάνε τα στελέχη της ΝΔ. «Πες το κι έγινε» είναι η απάντηση που δίνουν τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ, που ανυπομονούν να μοιραστούν το ...«υπουργείο αντιπολίτευσης» στην επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ.

Σε δυο λεπτά…

Δύο λεπτά συζήτησης ήταν αρκετά για να μετατραπεί το «ισχυρή αντιπολίτευση» σε «θα δούμε μετά τις εκλογές αν θα συνεργαστούμε με τη ΝΔ». Ο λόγος για τον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, Α. Σπυρόπουλο, που στο δελτίο ειδήσεων του «ΑΝΤ1» δεν μάσησε τα λόγια του. Οταν ρωτήθηκε τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ αν δεν βγάλει αυτοδυναμία η ΝΔ και με δεδομένο ότι ο Μητσοτάκης ...«εγκρίθηκε» ως πρωθυπουργός με βάση το αποτέλεσμα της 21ης Μάη, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της συνεργασίας. Θύμισε μάλιστα ότι το ΠΑΣΟΚ είχε προτείνει εδώ και καιρό «όλες οι δυνάμεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) να συνομιλήσουν», ενώ σε όλη την προεκλογική περίοδο προβαλλόταν ως η «συγκολλητική ουσία» μιας οποιασδήποτε επόμενης κυβέρνησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η «σταθερότητα». Πώς γίνεται όμως να αντιπολιτευτείς μια πολιτική που ήσουν και είσαι έτοιμος να υλοποιήσεις σε μια συγκυβέρνηση; Αυτό μόνο αυτοί που τα λένε μπορούν να το εξηγήσουν... Βέβαια, και στην αντιπολίτευση όταν είναι το ΠΑΣΟΚ, το αποτέλεσμα της εξίσωσης είναι το ίδιο: Μνημόνια, αντιλαϊκά μέτρα, αντεργατικές ρυθμίσεις και αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις για τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Η εμπειρία από το 2012, το 2015 και το 2019 είναι χαρακτηριστική... Ετσι, λοιπόν, μετά τη μούφα «προοδευτική κυβέρνηση» του ΣΥΡΙΖΑ, τώρα ακούμε και τις ...μούφες των ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για «ισχυρή αντιπολίτευση» στη ΝΔ. Μόνο το ΚΚΕ αποτελεί πραγματικό αντίπαλο στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και στη συναίνεση που της προσφέρουν οι δυνάμεις της σοσιαλδημοκρατίας, γι' αυτό ο λαός έχει συμφέρον να είναι ακόμα πιο δυνατό μετά τις εκλογές της 25ης Ιούνη.

👏 «Οργώνουν» χώρους δουλειάς και γειτονιές για τη νέα εκλογική μάχη _ Εκατοντάδες συσκέψεις και πανεξόρμηση με τον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου» σε όλη τη χώρα 

ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Ξεκίνησε η ανάπτυξη ρωσικών πυρηνικών στη Λευκορωσία _ Δολιοφθορές σε πυρηνικούς σταθμούς καταγγέλλει η Ρωσία, σε τροχιά μεγάλης κλιμάκωσης ο πόλεμος • σελ. 13

Η ΕΑΡΙΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΕ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ _ Μοναδικός αντίπαλος στα μνημόνια διάρκειας ένα πιο ισχυρό ΚΚΕ!
Η Έκθεση επιβεβαιώνει την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής από τη νέα κυβέρνηση της ΝΔ, με τη συναίνεση ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, που συνυπογράφουν με το κοινό τους πρόγραμμα τις συστάσεις της Κομισιόν για: Καθήλωση μισθών, νέους «κόφτες» ματωμένα πλεονάσματα, …πογκρόμ πλειστηριασμών

ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ στον ΣΥΡΙΖΑ
Αναμασούν ψευτοδιλήμματα …διαβεβαιώνουν για «σταθερότητα» και «σοβαρότητα»

Το «υπουργείο αντιπολίτευσης» στην επόμενη κυβέρνηση διεκδικεί και το ΠΑΣΟΚ

Μοναδικός αντίπαλος και πραγματική μαχητική αντιπολίτευση απέναντι στη στρατηγική του κεφαλαίου και της ΕΕ, στο κοινό πρόγραμμα των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, μπορεί να είναι μόνο ένα πιο δυνατό ΚΚΕ, όπως έκανε όλα αυτά τα χρόνια με τις θέσεις και τη δράση του υπέρ των εργαζομένων και του λαού

ΜΕΓΑΛ0ΞΕΝ0Δ0Χ0Ι _ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Ποινική ρήτρα 5.000 ευρώ σε ξενοδοχοϋπαλλήλους αν παραιτηθούν!
👏
 ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

Συγχαρητήρια μηνύματα για το Εκλογικό αποτέλεσμα του ΚΚΕ

👏 ΓΑΛΛΙΑ: Νέες κινητοποιήσεις Ενάντια στο αντιασφαλιστικό έκτρωμα

🚩Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ \ Πλατιά η εκτίμηση, αυξημένο το κύρος!

Κάναμε το βήμα, πάμε για τα επόμενα!

Το δίλημμα της ΝΔ...
Ποιον προτιμούν για «αξιωματική αντιπολίτευση»;
Αυτόν που παρακάλαγε για υπουργό κοινής αποδοχής επί κορονοϊού, όταν πεθαίνανε ασθενείς εκτός ΜΕΘ...
ή...αυτόν που ήταν γραμματέας του ΠΑΣΟΚ όταν το κόμμα του ψήφιζε το ένα μνημόνιο πίσω απ' το άλλο;

Σοβαρό δίλημμα...
_______________

 
Δεν λέμε...

πρόβλημά τους εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ η ενδοσκόπηση για τη διαχείριση του εκλογικού αποτελέσματος.

Αλλά κάτι «τρολάκια» του διαδικτύου έχουν χάσει κάθε μέτρο...

Βρίζουν αισχρά τον λαό για την ψήφο του.

«Καλά να πάθετε, μακάρι να σας πάρουν τα σπίτια», «μείνετε στο δρόμο για να βάλετε μυαλό», «σας αξίζει να πεινάσετε», «λαός - λαμόγια» και άλλα παρόμοια.
Επώνυμα κι ανώνυμα.
_______________

 Από ποιους;
Από εκείνους που τέσσερα χρόνια τώρα κατάπιαν αμάσητα:
Τη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ, με την ψήφιση του 50% των νομοσχεδίων της ΝΔ.
Το «άνοιγμα» στα ορφανά του Κασιδιάρη.
Την υπονόμευση κάθε αγωνιστικής εστίας του εργαζόμενου λαού.
Τώρα «κουνάνε το δάχτυλο» σε όποιον γύρισε την πλάτη στον ΣΥΡΙΖΑ,
ψηφίζοντας με κριτήριο το «μικρότερο κακό», στο οποίο ήταν πρωτομάστορες και τη «σταθερότητα», την οποία και οι ίδιοι εγγυόνταν, με προοδευτικά μαντζούνια.

Κατάντια και κατήφορος.
Δίχως πάτο.
______________

«Μα ο λαός ψήφισε. Οι θέσεις όλων κρίθηκαν και τώρα ...τα κεφάλια μέσα!».

Αυτό είναι λίγο - πολύ το μήνυμα της «επόμενης μέρας» από τα αστικά επιτελεία.

Δηλαδή, ό,τι έγινε έγινε.

Τώρα η ΝΔ μπορεί να κλιμακώσει την αντιλαϊκή πολιτική και κανείς δεν δικαιούται «διά να ομιλεί»...

Με κάτι τέτοια πάνε να παραλύσουν τον λαό,

να τον φοβίσουν και να τον ...παρκάρουν στη γωνία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Κούνια που τους κούναγε!

_______________

Οι εργαζόμενοι, η νεολαία, τα λαϊκά στρώματα που τσακίζει η αντιλαϊκή πολιτική δεν θα επιτρέψουν στην κολυμπήθρα της κάλπης να ξεπλυθούν τα αντεργατικά τους ανομήματα, προηγούμενα και επόμενα.

Και θα είναι σε ακόμα καλύτερη θέση να απαντήσουν, αν και στις 25 του Ιούνη βγάλουν ακόμα πιο δυνατό το ΚΚΕ!
Το μόνο κόμμα που βρήκαν δίπλα τους και την περασμένη τετραετία.

Μέσα κι έξω από τη Βουλή.

_______________

Εξανίσταται η Ρεπούση από την Εφ.Συν ότι το ΚΚΕ μένει στο απυρόβλητο.
Και ζητάει από τον ΣΥΡΙΖΑ να ξεπεράσει τους ...κομπλεξισμούς
και να ξεκινήσει επιτέλους επίθεση στο ΚΚΕ.

Του δίνουν μάλιστα και μια «λίστα» με θέματα, για σκονάκι στην αντιπαράθεση.

Οπως ότι το ΚΚΕ είναι ...αριστερός σύμμαχος της ΝΔ!
Σιγά μη δεν έσταζε αυριανισμό η πρώην βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, που το 2012 συγκυβέρνησε με ΝΔ και ΠΑΣΟΚ!

Η Ρεπούση του Σημίτη, του ΓΑΠ και των ανιστόρητων συνωστισμών.
                 Και τώρα του ΣΥΡΙΖΑ...

Για να μην ξεχνάμε ποιανών η πολιτική έφερε τη ΝΔ στο 40%.

Χάρρυ Κλυνν: από το πηγαίο, στο “πουθενά”

_______________

Βέβαια, όσα αναμασάει η Ρεπούση τα λέει κι ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ.
Προς μεγάλη τους απογοήτευση, όμως, όλα παίρνουν απάντηση και φεύγουν κατευθείαν για κουβά...

_______________

Η Ρεπούση λέει κι ότι σήμερα δεν υπάρχει αντικομμουνισμός, γιατί δεν υπάρχει «ανταγωνισμός» ανάμεσα στο στρατόπεδο των σοσιαλιστικών κρατών και τη Δύση.

Μάλλον δυσκολεύεται κι αυτή να ορίσει τον αντικομμουνισμό...
                                             όπως ο Βαρουφάκης τον φασισμό.

Ας ανοίξει κάνα κιτάπι της ΕΕ, που ανάγει τον αντικομμουνισμό σε επίσημη ιδεολογία της.

`Η καλύτερα, ας ρίξει μια ματιά σε πρώην σοσιαλιστικές χώρες - σημερινά μέλη της ΕΕ, όπου τα κομμουνιστικά σύμβολα και κόμματα είναι απαγορευμένα.

Σιγά μην πέσει κι από τα σύννεφα η Ρεπούση!

    Ο κόσμος καϊγετάι κάι το μοϊνί χτενιζετάι

Στις εκλογές (εθνικές και τοπικής διοίκησης), μεταξύ των (απο)κομμάτων συμπεριλαμβάνεται και το "Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση" (ΚΟΤΕΣ), που _υποτίθεται είναι και “κουλτουριάρικο” (εμφανίστηκε το 2009).

Viral σε 10άδες αστικά ΜΜΕ (και φυσικά στα ΜΚΔ), με πρόεδρο το Νίκο Λούβρο: στις πρώτες εκλογές έλαβε 1.353 ψήφους _ “ευχαριστούμε τους 1353 ανθρώπους, που με την ψήφο τους έδειξαν ότι εκτιμούν το χιούμορ και την αντισυμβατικότητα και ενημερώνουμε ότι η δεύτερη προσπάθεια θα είναι για τη Δημαρχία της Αθήνας” το 2019 δεν εμφανίστηκαν (ο πρόεδρος κατέβηκε υποψήφιος με το Τσιπρέικο) και φέτος “τσίμπησαν” 11.515 ψήφους ~0,20% (με μεγαλύτερο % στα Χανιά, 0,51% ενώ στον Νότιο Τομέα πήρε το 11,6% του συνόλου _1.337Ψ)

Το 2009 και ενώ γινόταν ο “κακός χαμός” στη χώρα οι ΚΟΤΕΣ κατέθεσαν στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης του Νόμου Αβραμόπουλου περί απαγόρευσης του καπνίσματος και προβλήθηκαν παντοιοτρόπως από όλα τα παπαγαλάκια. Και ήταν φυσικό, μια που η κυβέρνηση ΓΑΠ έδωσε ρέστα, με τα παντελόνια κατεβασμένα (και τις φούστες _Βάσω Παπανδρέου _Μιλένα Αποστολάκη κά) βλ. κρίση χρέους με προσφυγή στον “μηχανισμό στήριξης” ΔΝΤ, ΕΕ και Ευρωπαϊκής Κεντρική Τράπεζας …περίοδος δραματικών περικοπών σε μισθούς και συντάξεις με επιβολή μέτρων σκληρής λιτότητας, υπογραφή και 2ου μνημονίου, που συνοδεύτηκε με το περίφημο κούρεμα 50% και στην κυβέρνηση «εθνικής συνεργασίας».

Προβλήθηκε τότε ακόμη και από ειδική εκπομπή του BBC, ενώ το έμβλημα (οι τρεις κότες) έγιναν λογοπαίγνιο _"και στις βουλευτικές εκλογές ΚΟΤΕΣ τσιμπητό", με άπειρα likes και αβαντάρισμα πως …οι σκοποί του κόμματος εκφράζουν πρωτοτυπία, χιούμορ, πλούσια φαντασία, με "μια διαφορετική πινελιά στη σοβαροφάνεια του πολιτικού μας συστήματος".

13_Μάη_2023
Κ.Ο.Τ.Ε.Σ Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση _ με την Αισθητική, τη Φαντασία και το Χιούμορ πρεσβεύουμε ένα εναλλακτικό, ασύμβατο και πρωτόγνωρο δρόμο Πολιτικής

·        Ελευθερία: με την εξάλειψη κάθε εξουσιαστικού ελέγχου της κοινωνίας

·        Ισότητα: με τη ριζική αναδιανομή του εισοδήματος της οικονομίας

·        Αδελφότητα: με την αναγνώριση της προσωπικής διαφορετικότητας

Μας συνέχουν κρίσιμες πολιτικές σημάνσεις:

·        για τις ατομικές και κοινωνικές ελευθερίες που συστηματικά καταπστούνται... (η απαγόρευση του καπνίσματος ως φασισμός σε «μαλακό πακέτο», κρατική καταστολή, διαρκής αστυνομοκρατία, απαγόρευση συγκεντρώσεων, πορειών και απεργιών)

·        για το σεβασμό της ευζωίας και της αξιοπρέπειας...
(ακρίβεια στα τρόφιμα, στη θέρμανση, στην ενέργεια, στα ενοίκια. Επερχόμενες εξώσεις και ακραία φτωχοποίηση: η κοινωνία μέσα από τα κουπόνια του ρθδδ)

·        για τον μετασχηματισμό της οικονομίας...
(μείωση του χρόνου εργασίας, μισθοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες, εφαρμογή της δεκάτης σε κάθε συναλλαγή, Φ.Π.Α. μόνο στα εισαγόμενα προϊόντα)

·        για την πραγματική δωρεάν εκπαίδευση...
(ποιότητα σε όλες τις βαθμίδες της, χωρίς φραγμούς στην πρόσβασή τους και μετατροπή της σε χώρο δημιουργίας - το σκάκι υποχρεωτικό μάθημα)

·        για την παροχή δωρεάν δημόσιας περίθαλψης και υγείας...
(γενναία χρηματοδότηση των πάντων: ανθρώπων και εγκαταστάσεων, πέρασμα από το πειθαρχικό υγειονομικό κράτος πρόληψης, στο κράτος πρόνοιας)

·        για τη φύση και τα πλάσματά της...
(πράσινο στην πόλη και ένα περιβάλλον με σεβασμό προς όλα τα έμβια όντα _αυστηροποίηση των κυρώσεων για τις βαναυσότητες)

·        για μια περιεκτική, αλληλέγγυα, ανεκτική κοινωνία, χωρίς διαχωρισμούς... (πατριαρχία και γυναικοκτονίες, σεξουαλική συμπερίληψη και απελευθέρωση, πρόνοια για τους άστεγους και τους ναρκομανείς)

·        για μια Τέχνη απελεύθερη, ανατρεπτική και βαθιά κοινωνική ... (καταναγκασμοί στις θεατρικές σπουδές, επαναφορά των εικαστικών στα σχολεία, ιδρύματα πολιτισμού και συγκρότηση καλλιτεχνικών πρωτοποριών - αναδιοργάνωση όλων των μορφών της καλλιτεχνικής δημιουργίας, για την απαγωγή της ομορφιάς από τις εμπορευματικές σχέσεις) 

Οι ιδέες δεν πραγματώνουν τίποτα
Για την πραγμάτωσή τους _Κ.Ο.Τ.Ε.Σ «τσιμπητό»

ΕΚΛΟΓΕΣ 25 ΙΟΥΝΗ
Το κόμμα Κ.Ο.Τ.Ε.Σ καλεί σε εκλογική στήριξη του ΚΚΕ

«Να στηρίξουμε εκλογικά το ΚΚΕ που σταθερό στις αξίες και τη δράση του αποτελεί τον γνήσιο και πραγματικό αντίπαλο της Δεξιάς και της ολιγαρχίας» καλεί το Κόμμα Κ.Ο.Τ.Ε.Σ (Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση) και ο πρόεδρός του Νίκος Λούβρος.

Το συγκεκριμένο κόμμα έλαβε μέρος στις εκλογές της 21ης Μάη αλλά δεν θα πάρει μέρος στις επόμενες εκλογές στις 25 Ιούνη. Ο Νίκος Λούβρος στις εκλογές του 2019 ήταν υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Α' Αθήνας. 

Ολόκληρη η ανακοίνωση

«Το κόμμα Κ.Ο.Τ.Ε.Σ ευχαριστεί τους χιλιάδες πολίτες που μας τίμησαν με την ψήφο τους στις εκλογές της 21ης Μαΐου. Επίσης ευχαριστούμε από καρδιάς τους εθελοντές και τους υποψηφίους μας. Δυστυχώς όμως δεν θα πάρουμε μέρος στις εκλογές της 25ης Ιουνίου διότι το θεωρούμε άσκοπο.
Καλούμε όλους όσοι μας τίμησαν με την ψήφο τους, διατηρώντας τις διαφορές μας σε βασικά ή επι μέρους ζητήματα, να στηρίξουμε εκλογικά το ΚΚΕ που, σταθερό στις αξίες και τη δράση του, αποτελεί τον γνήσιο και πραγματικό αντίπαλο της Δεξιάς και της ολιγαρχίας.

Σε προσωπικό επίπεδο, με τη συμπόρευση με το ΚΚΕ θέλω να τιμήσω τον πατέρα μου, Βασίλη, καπετάνιο του ΕΛΑΣ (ΑΙΑΣ Ο ΣΑΙΝΗΣ) και τον αγαπημένο θανόντα φίλο μου Μιχάλη Σπυριδάκη, έναν γνήσιο κομμουνιστή, αγωνιστή.

Με τιμή,
Ο Πρόεδρος
Νίκος Λούβρος».

 

Στον απόηχο των εκλογών του Μάη _μπροστά στις εκλογές της 25ης Ιούνη