03 Οκτωβρίου 2021

Έλβις … εναντίον Λένιν «Μια σύγκρουση υπερδυνάμεων σε καμβά»

30 χρόνια κλείνουν φέτος από εκείνες τις κρύες μέρες του 1991, όταν η κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο υποστέλλονταν από την κορυφή του Κρεμλίνου και το πρώτο εργατικό κράτος στον κόσμοη ταξική πατρίδα κάθε εργάτηλύγιζε κάτω από το βάρος της αντεπανάστασης.

Ήταν εκείνες τις μέρες που έβγαζε «βρώμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε», πως ο σοσιαλισμός ήταν «το παρατράγουδο στα ωραία (ιμπεριαλιστικά) άσματα» και οι κάθε λογής Φουκουγιάμα διατυμπάνιζαν το τέλος της ιστορίας και την οριστική επικράτηση του καπιταλισμού.
Η πατρίδα που έχτισαν οι ηρωικοί μπολσεβίκοι, η πατρίδα του Λένιν, του Στάλιν, του Σταχάνοφ, του Ζούκωφ, του Γκαγκάριν, του Σοστακόβιτς, η πατρίδα του σοβιετικού λαού μετατρέπονταν σε λάφυρο της νέας, αστικής Ρωσίας που αναδύονταν από το βούρκο της περεστρόικα.
Όπως και οι εκατοντάδες χιλιάδες, εκατομμύρια
Πάβελ Κορτσάγιν που «έδεναν το ατσάλι» μαζί με το τιτάνιο ιστορικό οικοδόμημα που "γέννησε" τον άνθρωπο της νέας κοινωνίας του πρώιμου και ανολοκλήρωτου σοσιαλισμού.
Οι μυλόπετρες της αντεπανάστασης, υποστηριζόμενες από τα γρανάζια του διεθνούς ιμπεριαλισμού, συνέτριβαν τα πάντα, στην πραγματικότητα όμως ο θάνατος των παραπάνω είναι κατά βάση μόνο βιολογικός.
Αφού ακόμα σήμερα, όχι μόνο στην Ελλάδα που δήθεν υπερβαίνει την κρίση, αλλά και σ΄όλο τον κόσμο
συνεχίζουν να εμπνέουν αυριανούς επαναστάτες για το τσάκισμα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, την απελευθέρωση της ανθρωπότητας και την κομμουνιστική προοπτική, με πάντα επίκαιρο το ιστορικό πρωτοσέλιδο του Ρίζου.

Έτσι κι αλλιώς η γη θα γίνει κόκκινη
Ή κόκκινη από ζωή ή κόκκινη από θάνατο
Θα φροντίσουμε εμείς γι’ αυτό
Έτσι πρέπει να γίνει
Έτσι θα γίνει
Στους μπουρζουάδες
Κριτική να κάνουμε
αυτό δε φτάνει
Του γουρουνιού του αστισμού
Να κόψουμε πρέπει τα πόδια

Έτσι πρέπει να γίνει

Από την πλευρά τους αστοί κλπ «πρόθυμοι» σκαρφίζονται ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, προσπαθώντας να εκτρέψουν το ρου της ιστορίας …μέχρι και μια έκθεση στο Βερολίνο που «εξετάζει τις διαφορές αλλά κυρίως τις εκπληκτικές ομοιότητες, της εποχής του ψυχρού Πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Σοβιετικής Ένωσης» (αναζητώντας -λένε, «εικαστικές ομοιότητες» σε πίνακες κλπ έργα»)
Μάλιστα για να το κάνει πιο «γλαφυρό» αναφέρει ότι «σχεδόν 30 χρόνια, από τη δεκαετία του 1960 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η μεγάλη μπροστινή είσοδος του μουσείου
Gropius Bau αντιμετώπιζε την τσιμεντένια όψη και το συρματόπλεγμα του Τείχους και οι επισκέπτες πηγαινοέρχονταν από μια πίσω πόρτα» ενώ τώρα είναι αλλιώς.

Στο όριο του διαχωρισμού Ανατολής-Δύσης τώρα τα εικαστικά ΗΠΑ και ΕΣΣΔ 1960-1990, μέχρι τις 9-Ιαν-2022, με 125 πίνακες από την ιδιωτική συλλογή Ludwig Collection διερευνά τις διαφορές, αλλά κυρίως τις φορές εκπληκτικές συμπτώσεις, μέσα από έργα περισσότερων από 80 καλλιτεχνών.

Η έκθεση ανοίγει –μας ενημερώνουν, «με τον εμβληματικό “Elvis Presley (Single Elvis)” του Andy Warhol 1964», … «με τον τραγουδιστή να κρατάει το όπλο του ντυμένος καουμπόι, δίπλα-δίπλα στο πορτρέτο του Βλαντιμίρ Ίλιτς (αρχές 10ετίας 1980) του Ρώσου –σσ. ήταν Αρμένιος όχι Ρώσος, καλλιτέχνη Ντμίτρι Dmitri Nalbandyan και τον σοβιετικό ηγέτη στη βιβλιοθήκη του» (σσ. ο Nalbandyan γεννήθηκε 15-Σεπ-1906 στην Τιφλίδα και πέθανε 2-Ιουλ-1993 αμέσως μετά τις ανατροπές ήταν σοβιετικός-Αρμένιος πολυβραβευμένος ζωγράφος, «Λαϊκός καλλιτέχνης της ΕΣΣΔ» [1969], μέλος της Ακαδημίας Τεχνών [1953], «ήρωας Σοσιαλιστικής Εργασίας» [1976], δύο φορές  βραβείο Στάλιν [1946, 1951] κλπ.).
«
Και τα δύο –συνεχίζουν οι «αναλυτές» είναι κλισέ, αλλά ταράζουν τους θεατές αν σκεφτούν συνειρμικά»… (σσ. άρες μάρες κουκουνάρες)

Έλεος!

(απτόητοι NYtimes κλπ )
«Και άλλα παλιά τρόπαια μπαίνουν στο χορό:
Η δυτική Pop Art, που υπερηφανεύεται –ως γκανιάν στο εμπόριο ενάντια στην ανατολική προπαγάνδα στην υπηρεσία του κομμουνισμού και τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό ενάντια στον σοσιαλιστικό ρεαλισμό».
(…)
«Αλλά παρ΄όλ΄αυτά τα αναμενόμενα, υπάρχει
απόχρωση και βάθος, καθώς και λιγότερο γνωστά έργα, ειδικά από τη Σοβιετική Ένωση, που συμπληρώνουν τα ιστορικά κενά, όπως ο  Vladimir Yankilevsky του «Nonconformist Group» κά. καλλιτέχνες που εργάστηκαν ανατρεπτικά ενάντια στη σοβιετική λογοκρισία» και (…) «σφυρηλατήθηκαν με τις ρωσικές πρωτοπορίες, που έλιωσε ο Στάλιν και καταφρόνησε ο Χρουστσόφ».
Ο «Πυρηνικός Σταθμός» του -1962, «είναι ένα αφηρημένο έργο με πέντε πίνακες, οι ακανόνιστες γραμμές του οποίου δημιουργούν ασαφείς τοπογραφίες μέσα από γκρι, κίτρινο, καφέ και πράσινο». Κρεμασμένο στο ίδιο δωμάτιο με τον
Jackson Pollock και τις γνωστές σε gray-gradient αμερικάνικες σημαίες του Jasper Johns οι ομοιότητες είναι καταπληκτικές.
(…)
Όχι όπως οι επίσημοι σοβιετικοί καλλιτέχνες, όπως ο Boris Nemensky, βετεράνος του Κόκκινου Στρατού, που ζωγράφισαν βάναυσα εικόνες του πολέμου και των συνεπειών του: Το «On the Nameless Height» (1961) απεικονίζει νηφάλια δύο πεσόντες στρατιώτες και «After the War - The Fate of Women» δείχνει τέσσερις χλωμές, ταραγμένες μαυροφόρες

Όταν η Pop Art συναντά τον Λένιν

(από τον αστικό τύπο)
ΗΠΑ και ΕΣΣΔ βαθιά εχθροί στον ψυχρό Πόλεμο, τώρα τα βρίσκουν ο ένας τον άλλον στην τέχνη, αφού στην έκθεση του Βερολίνου έργα Αμερικανών και Σοβιετικών καλλιτεχνών είναι δίπλα -δίπλα.
Ο ψυχρός Πόλεμος ΗΠΑ - Σοβιετικής Ένωσης σήμαινε
μάχη σε όλα τα επίπεδα, στρατιωτικά και κοινωνικά. Η μεγάλη έκρηξη δεν ήρθε ποτέ, αντίθετα με τη glasnost, την πτώση του τείχους και το τέλος της ιστορίας, το πολιτικό παιχνίδι της επαναλαμβανόμενης δράσης και αντίδρασης τελείωσε ξαφνικά

Η τέχνη είναι διατεταγμένη σε 15 ενότητες με τίτλους όπως «Φύση» ή «Ελεύθερος χρόνος» και τα έργα συχνά συνδυάζονται, αν μερικές φορές αυτό είναι αναγνωρίσιμο μόνο σε δεύτερη ματιά, όπως ο Roy Lichtenstein σε έναν νατουραλιστικό πολεμικό πίνακα που δείχνει δύο νεκρούς στρατιώτες να βρίσκονται κοντά σαν εραστές που κοιμούνται.
Η ήσυχη μελαγχολία που απεικόνισε ο ζωγράφος Boris Nemenskij στέκεται δίπλα σε μια λακωνική ματιά του Lichtenstein: «Οι εξαντλημένοι στρατιώτες, άυπνοι για πέντε και έξι ημέρες, πάντα πεινασμένοι για μια αξιοπρεπή κουβέντα ...»
Στις δεκαετίες του σαράντα και του πενήντα, η μη αναπαραστατική ζωγραφική θεωρήθηκε από τους Αμερικανούς ως χαρακτηριστικό των δημοκρατικών πεποιθήσεών τους.
Πίστευαν ότι είχαν ένα πλεονέκτημα έναντι του ρωσικού κρατισμού και του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, αφού ο Στάλιν περιφρονούσε την αφηρημένη ζωγραφική.
Οι σοβιετικοί καλλιτέχνες υποτίθεται ότι απεικόνιζαν πραγματικούς, απλούς ανθρώπους, ενώ κάθε πίνακας ήταν στην καλύτερη περίπτωση μια προπαγανδιστική έκφραση, εκπαιδεύοντας τους ανθρώπους και υπηρετώντας το κράτος.
Καλλιτέχνες όπως ο Nemuchin
μπορούσαν να ζωγραφίσουν ελεύθερα μόνο κρυφά. Με το θάνατο του Στάλιν το 1953 υπήρξε μια μικρή ελευθέρωση των τεχνών, αλλά τα καινοτόμα ρεύματα εξακολουθούσαν να καταστέλλονται.

Είναι συναρπαστικό το πώς, παρά ή ίσως εξαιτίας αυτών των απαγορεύσεων, δημιουργήθηκε η πραγματικά μεγάλη τέχνη και πώς τα έργα κυρίως αγνώστων καλλιτεχνών από την ΕΣΣΔ συμπληρώνουν τα έργα των Αμερικανών - και αντίστροφα.

Ο Richard Estes παρουσιάζει φωτορεαλιστικές εικόνες από ματ προσόψεις ερημωμένων πόλεων και φαίνεται να χάνεται σε αμέτρητες αντανακλάσεις, με την Maija Tabaka, δίπλα του να δείχνει τους πολυσύχναστους δρόμους της Ρίγας με έντονα χρώματα λίγο μετά τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ή η θλιμμένη Τζάκι Κένεντι του Γουόρχολ τέσσερις φορές ασπρόμαυρη δίπλα σε τέσσερις εικόνες απελπισμένων γυναικών.

Κάπου βλέπουμε Ρώσους αγρότες να τραγουδούν με ενθουσιασμό τραγούδια με το στόμα ανοιχτό, αλλά το χλωμό δέρμα τους λέει μια διαφορετική ιστορία («Τραγουδιστές» της Natalja Nesterova) και δίπλα του ένα έργο του Neil Jenney, με τραχιές, παιδικές πινελιές στο πράσινο τοπίο και ένα βέλος στο στήθος του.

Οι «Κοσμοναύτες» (1982) του Yuri Korolyov είναι τυπικό παράδειγμα της σοβιετικής διαστημικής κούρσας
(
Yuri Korolyov and Ludwig Forum für Internationale Kunst Aachen

Το
"Hopeless" του Roy Lichtenstein 1963

Η πρώτη αισθητική αντίθεση διαλύεται… (??)

Κάπως έτσι η έκθεση με λιγότερες ή περισσότερες «πολεμικές ιαχές» -σύμπλευσης στην ουσία (protagon.gr), το θέμα «Έλβις εναντίον Λένιν» … «μάχες από τα παλιά στο Βερολίνο», «Έλβις σερίφης και ο Λένιν... Λένιν» -δύο παράλληλοι κόσμοι που συναντώνται στο «Δροσερό-Ψυχρό –αλλά και "ψύχραιμο" Κρύο» - «The Cool and the Cold» κάπως έτσι

I'm crazy like a fool
What about it Daddy Cool

Daddy, Daddy Cool
Cool Cool

Πώς ο καλλιτέχνης ανταποκρίνεται στη σύγκρουση δύο κόσμων; Αυτό το ερώτημα απασχολεί αυτές τις ημέρες τη βερολινέζικη πρωτοπορία, όμως, για να απαντηθεί, πρέπει να αναλυθεί σε δύο επιμέρους ερωτήματα:  α) Τι εννοούμε όταν λέμε καλλιτέχνης, β) Ποιοι είναι αυτοί οι δύο αντιμαχόμενοι κόσμοι (εφ’ όσον αποδεχθούμε, φυσικά, ότι υφίσταται δυϊσμός μεταξύ ύλης και ύλης).

Vladimir Yankilevsky » Atomic Station



Οπότε
φύγαμεβολίδα το θρυλικό Simplon Orient Express (που σαν σήμερα  -πριν 138 χρόνια ξεκινά για το παρθενικό του ταξίδι) σας περιμένει …

Το αντίπαλο δέος

Στ' αυτιά μου δε χωράνε υποσχέσεις
το έργο το 'χω δει μη με τρελαίνετε
το πλοίο των ονείρων μου με πάει
σε κόσμους που εσείς δεν τους αντέχετε

Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον
στο μέλλον που φτιάχνετε όπως θέλετε
αφού η ιστορία σας ανήκει
σαρώστε το λοιπόν αν επιμένετε

Μένω μονάχος στο παρόν μου
να σώσω οτιδήποτε αν σώζεται
κι ας έχω τις συνέπειες του νόμου
συνένοχο στο φόνο δε θα μ' έχετε…

Η δική μας οπτική προσέγγισης ως διαλεκτικός ρεαλισμός στην τέχνη δεν είναι ρετσέτα ούτε τεχνοτροπία, δεν είναι τύπος ή στιλ καλλιτεχνικής έκφρασης .
Βλέπει τον κόσμο στην εξελικτική του πορεία, ανακαλύπτει στοιχεία που κλείνουν μέσα τους το σπόρο του μέλλοντος και εφοδιάζει το δημιουργό με την ικανότητα να κάμει το έργο του όχι μόνο βιώσιμο και πέρα από την εποχή του, μα και να το αναδείξει σε ενεργό παράγοντα προόδου και διαμόρφωσης χαρακτήρων πιο κοινωνικών ανθρώπων –του νέου ανθρώπου.

Ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός βαθαίνει μέσα στην πραγματικότητα και εκφράζει όχι μόνο εκείνο που φαίνεται, αλλά και εκείνο που δε φαίνεται, αλλά που ωστόσο υπάρχει.



Μια θεώρηση των πραγμάτων βασισμένη στην υλιστική αντίληψη της ιστορίας και τη διαλεκτική της εξέλιξη, που δίνει απεριόριστες δυνατότητες στο δημιουργό να αναδείξει την προσωπική του ταυτότητα και να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε μορφή ή στιλ, ακόμα και σχολή, κρίνει πιο κατάλληλα για την περισσότερη και καλλιτεχνικότερη παρουσίαση της πραγματικότητας στο πνευματικό του έργο και κατά συνέπεια η μελλοντική εξέλιξη της τέχνης.

Ponte di Ferro (Σιδερένια Γέφυρα) στη Ρώμη: μια «άγνωστη» ιστορία από την αντίσταση

Τα διεθνή και ελληνικά αστικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν (και συνεχίζουν) επισταμένα στη φωτιά της γέφυρας, με σενάρια τύπου Φώσκολου για τις αιτίες κλπ. όλα αυτά μπορείτε να βρείτε –για όποιον ενδιαφέρεται, με φωτο, βίντεο και «μαρτυρίες» για στιγμές τρόμου μεταξύ των κατοίκων «ένας κρότος, μυρωδιά καμένου καουτσούκ κομμάτια πυρακτωμένου μετάλλου καταλήγουν στον Τίβερη, φλόγες άρχισαν να φωτίζουν τον ουρανό» …βραχυκύκλωμα, αυτοσχέδια σόμπα που χρησιμοποιούσαν άστεγοι, "σύνθετες εκτιμήσεις για τη στατική φύση των μετάλλων" –είχε γνώμη αν και δεν είναι μηχανικός μέχρι και η η δήμαρχος της Ρώμης Virginia Raggi… μέχρι και για το «πρόβλημα» χώρων νυχτερινής διασκέδασης που εκκενώθηκαν κά
Η επίσημη ονομασία της είναι Ponte dell’Industria (βιομηχανική γέφυρα) και χτίστηκε μεταξύ 1862 & 1863 από βελγική εταιρεία.
Το πρώτο τρένο –«καρβουνιάρης» της γραμμής Ρώμη- Civitavecchia (σσ. Τσιβιταβέκια λιμάνι στο Τυρρηνικό πέλαγος, βρίσκεται 60km Δ-ΒΔ της πρωτεύουσας) την πέρασε παρουσία του Πάπα, (μάλιστα δύο τρένα ταυτόχρονα για τις δοκιμές φορτίου).
Η «αιώνια πόλη» έπαιρνε τότε νέα αστική μορφή, με ανάπτυξη γύρω από το κέντρο και ο τερματικός σταθμός -λίγο έξω από την Porta Portese, έπρεπε να ενωθεί με τον νέο (κεντρικό και σήμερα) σιδηροδρομικό σταθμό Termini.
Το 1911, με το άνοιγμα του νέου σταθμού Trastevere, η σιδηροδρομική γραμμή μεταφέρθηκε στη νέα γέφυρα του San Paolo (Σαν Πάολο), ακριβώς ανάντη.
Η κατασκευή μήκους 131 μέτρων πήρε φωτιά τη νύχτα μεταξύ 2 και 3 Οκτωβρίου 2021 και κατέρρευσε εν μέρει.

Για την ιστορία, η βελγική εταιρεία ετοίμασε το έργο στην Αγγλία, στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε κομμάτια στη Ρώμη, όπου συναρμολογήθηκε. Αρχικά, η γέφυρα, αποτελούμενη από σιδερένιες καμάρες και χυτοσίδηρο που στηρίζονταν σε πυλώνες από σωλήνες από μαντέμι γεμάτες με σκυρόδεμα, υψώθηκε στο κεντρικό τμήμα για να επιτρέψει στα βαπόρια και τα οπλισμένα σκάφη να περνούν ελεύθερα.

Ογδόντα χρόνια αργότερα, 7-Απρ-1944 έλαβε χώρα εκεί ένα από τα πολλά ναζιστικά-φασιστικά εγκλήματα με την εν ψυχρώ εκτέλεση από τα SS δέκα γυναικών, γνωστή ως σφαγή της Ponte dell'Industria, στην αφάνεια για περισσότερο από μισό αιώνα (ήρθε στο φως το 1994 σε ένα δοκίμιο του Cesare De Simon και μόλις το 1997 τοποθετήθηκε μια αναθηματική)

Γερμανικό απόσπασμα αποκαθιστά την τάξη
Δέκα γυναίκες, υποκινητές ταραχών πυροβολήθηκαν

«Ένα πλήθος γυναικών και παιδιών εισβάλλει στο φούρνο Tesei, αποθήκη ψωμιού για τα γερμανικά στρατεύματα.
Στρατιώτες SS και GNR επεμβαίνουν, δέκα γυναίκες αρπάζονται με τη βία, μεταφέρονται στο κατάστρωμα της γέφυρας και γαζώνονται με ριπές πολυβόλων
»

Η ήδη επισφαλής κατάσταση των τροφίμων στην πρωτεύουσα επιδεινώθηκε περαιτέρω ως αποτέλεσμα της διαταγής που εκδόθηκε στις 26- Μαρτ-1944 από τον στρατηγό Kurt Mälzer, διοικητή της Ρώμης κατά τη διάρκεια της κατοχής, ο οποίος είχε μειώσει την ημερήσια δόση ψωμιού για πολίτες από 150 σε 100 γραμμάρια και από το δεύτερο 15ήμερο του Απρίλη, με πολλές αναφορές της αστυνομίας για «επεισόδια μπροστά σε φούρνους από ομάδες γυναικών και παιδιών», μεταξύ των οποίων τα δύο πιο γνωστά συνέβησαν στη via Nomentana (από τον εκεί φούρνο πήραν οκτακόσια κιλά ψωμί, ζυμαρικά και αλεύρι) και στις 3 Μαΐου, όταν δολοφονήθηκε η «Caterina Martinelli, μητέρα επτά παιδιών (που) έτρεχε με ένα καρβέλι στην κατοχή της), ενώ καθημερινές ήταν οι επιθέσεις σε φορτηγά που μετέφεραν άλευρα και κουραμάνες.
Στο βιβλίο -μαρτυρία του Cesare De Simone «Roma città prigioniera», αναφέρονται για πρώτη φορά και τα ονόματα των θυμάτων (
Clorinda Falsetti, Italia Ferracci, Esperia Pellegrini, Elvira Ferrante, Eulalia Fiorentino, Elettra Maria Giardini, Concetta Piazza, Assunta Maria Izzi, Arialda Pistolesi, Silvia Loggreolo)

Το έγγραφο αναφέρει το αστυνομικό χρονικό:
«
Χθες, λόγω επίθεσης στο φούρνο Tesei, στην οδό B. Baldini, περιοχή Portuense, από πλήθος που ήρθε και από τις γειτονικές γειτονιές, επενέβη ένα γερμανικό τμήμα, αποκαθιστώντας την τάξη. Δέκα γυναίκες, υποκινητές των ταραχών, πυροβολήθηκαν στην Ponte dell'Industria».
Το σώμα μιας από τις γυναίκες βρέθηκε γυμνό κάτω από τη γέφυρα. 


 

 

 

 

 

Το Φασισμό βαθειά κατάλαβέ τον…

Η κατ’ εξακολούθηση θρασύδειλη και δολοφονική επίθεση φασιστών εγκληματιών κατά μελών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, όπως και σε μαθητές – μαθήτριες κλπ. αντιφασίστες, που αντιλαμβάνονται πως το αυγό του φιδιού «δεν έρχεται απ’ το μέλλον» καλά κρατεί.
Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές, τις τελευταίες ημέρες, δέχονται οργανωμένη επίθεση συνολικά κατά του λαού και της νεολαίας που δε θα μείνει αναπάντητη από το εργατικό λαϊκό κίνημα.
Η μαζική λαϊκή δράση είναι αυτή που θα απομονώσει και θα τσακίσει τα φασιστικά εγκληματικά στοιχεία.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ «Ένα χρόνο μετά την καταδίκη της εγκληματικής Χ.Α, αποδεικνύεται ότι ο φασισμός είναι και παραμένει χρήσιμο όπλο και πολυεργαλείο του συστήματος, που δε διστάζει να το αξιοποιήσει σε βάρος του κινήματος, σε βάρος των κομμουνιστών που πρωτοστατούν για την οργάνωση κι ενίσχυση της λαϊκής πάλης.
Για αυτά τα γεγονότα δεν είναι αθώοι όσοι κυβερνητικοί, πολιτικοί, δημοσιογραφικοί κι άλλοι παράγοντες του κατεστημένου, όλες αυτές τις μέρες, εξισώνουν την εγκληματική ναζιστική βία με την πάλη του λαού και τη δράση του ΚΚΕ, αναπαράγοντας την θεωρία των “δύο άκρων”. Με αυτό τον τρόπο αθωώνουν και τελικά οπλίζουν τα χέρια των φασιστών.
Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει τεράστια ευθύνη για την ανοχή προς αυτές τις ομάδες από στελέχη της και κρατικούς μηχανισμούς.

Είναι βαθιά γελασμένοι κι ανιστόρητοι όσοι νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα εμποδίσουν τη δράση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, την πρωτοπόρα συμβολή τους στην οργάνωση των εργατικών λαϊκών αγώνων.
Η αγωνιστική συμπόρευση του λαού και της νεολαίας με το ΚΚΕ δυναμώνει και θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο, βάζοντας στο στόχαστρο το σύστημα που γεννά τη φτώχεια, την εκμετάλλευση, τους πολέμους, το φασισμό – ναζισμό

 

Τα στοιχεία των φασιστών δραστών της δολοφονικής επίθεσης κατά μελών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ

Την ταυτότητα των δραστών της δολοφονικής επίθεσης που πραγματοποίησαν φασίστες, με αλυσίδες και άλλα όπλα, ενάντια σε μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην πλατεία Ελευθερίας στην Ηλιούπολη αναγνώρισαν κάτοικοι της περιοχής και θαμώνες της πλατείας.
Πρόκειται για τους: Γιώργο Σαραφίδη Νίκο Νταβράνη Μιχάλη Λαζαρίδη Μάριο Νικοδήμου Σταύρο Παπαδόπουλο

Οι ναζί εγκληματίες επιτέθηκαν θρασύδειλα με τα όπλα τους τραυματίζοντας 5 μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ που πραγματοποιούσαν εκεί μαζική πολιτική εξόρμηση με το Κάλεσμα της ΚΕ, μέρα μεσημέρι, σε μια κατάμεστη πλατεία από κόσμο και παιδιά.

Παρά το γεγονός ότι οι κάτοικοι της περιοχής και οι θαμώνες στα μαγαζιά της πλατείας αναγνώρισαν με ευκολία την ταυτότητα των ναζί, η αστυνομία έχει επιδείξει μια απαράδεκτη στάση, καθώς μετά την επίθεση οι αστυνομικοί προχώρησαν σε προσαγωγές σε απομακρυσμένα σημεία και μάλιστα ανηλίκων που δεν είχαν καμία σχέση με την επίθεση.

Νέα επίθεση θρασύδειλων φασιστοειδών σε αντιφασιστική εκδήλωση στο Νέο Ηράκλειο

Λίγες μόνο ώρες μετά τη δολοφονική επίθεση φασιστοειδών σε μέλη της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη, νέα φασιστική και άνανδρη επίθεση, σημειώθηκε, κατά αντιφασιστικής συγκέντρωσης  της ΚΕΕΡΦΑ στο Νέο Ηράκλειο.
Ειδικότερα, ενώ ήταν σε εξέλιξη η αντιφασιστική εκδήλωση για τον ένα χρόνο από την καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή στο Θεατράκι του ΗΣΑΠ, περίπου 15 μαυροφορεμένοι με κουκούλες, με την αστυνομία θεατή, επιτέθηκαν στους συγκεντρωμένους χτυπώντας τους αδιακρίτως.

Συγκέντρωση στα σημεία της φασιστικής επίθεσης – Μπλόκο στους φασίστες σε κάθε γειτονιά

Άμεση απάντηση στα φασιστοειδή με συγκεντρώσεις πραγματοποιούνται στα σημεία των  δολοφονικών επιθέσεων, ενώ απροκάλυπτο είναι το «ξέπλυμα» των φασιστοειδών από βουλευτές και στελέχη της ΝΔ με το κυβερνόν κόμμα να έχει μετατραπεί σε «πλυντήριο» της δράσης των εγκληματικών φασιστικών ομάδων.

Στο ύψος της και η ακροδεξιά πολιτική κότα ονόματι Βελόπουλος

Ο πάντα με «ελληνικές λύσεις» βγήκε σε πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 να ξεράσει το ακροδεξιό του δηλητήριο προσφέροντας – κι’ αυτός – απλόχερη «κάλυψη» στα φασιστοειδή που έδρασαν στην Σταυρούπολη, λέγοντας πως υπεύθυνοι είναι οι φοιτητές, οι μαθητές και οι πολίτες που πραγματοποίησαν συγκέντρωσηπροκαλώντας.
Έριξε στο μίξερ και τη γνωστή «θεωρία των δύο άκρων», επισημαίνοντας πως «τους ναζί τους αναγέννησαν οι κύριοι εκείνοι που πήγαν έξω από το σχολείο» … (…) «γιατί αν είναι 10-15 ναζισταριά έπρεπε να απομονωθούν από την κοινωνία - δεν μπορείς να πηγαίνεις 100-150 άτομα για να μοιράσεις φυλλάδια» (βάζοντας για σάλτσα το προβοκατόρικο πως δήθεν οι ΚΚΕέδες πήγαν  «με κουκούλες, με ρόπαλα και με μαχαίρια»)

Θυμίζουμε πως ο γνωστός τηλεπωλητής «ιδιόχειρων επιστολών του Ιησού», κηραλοιφών, κα. είναι ο ίδιος που …«δεν του αρέσουν τα πολύ ναζιστικά» αλλά είχε προτείνει οι πρόσφυγες να οδηγούνται σε ξερονήσια και να γεμίσει ο Έβρος ναρκοπέδια…
Όταν είπε τα δικά του ο Βελόπουλος, βγήκε στο τηλέφωνο της εκπομπής ο γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ Νίκος Αμπατιέλος προκειμένου να απαντήσει στις του προκλητικές δηλώσεις και τότε ο «ελληναράς» -πολιτική κότα, τρίλειρη και μακροπουπουλάτη, άρχισε κάτι ακατάληπτα κακαρίσματα, αρνούμενος να ακούσει και κραυγάζοντας «εγώ είμαι πρόεδρος κόμματος… Δεν είναι εκλεγμένος ο κύριος Μπατέλος (sic), πως λέγεται…». Απείλησε μάλιστα τον παρουσιαστή της εκπομπής Γιώργο Παπαδάκη ότι θα αποχωρήσει…

Άκρα του τάφου σιωπή οι λαλίστατες περσόνες του διαδικτύου

Όλως περιέργως, οι μέσω αστικών ΜΜΕ, social media, Φου_Μπου, Instagram και YouTube, αυτοαποκαλούνες «influencers», δεν βρήκαν να γράψουν η να πουν ούτε μισή κουβέντα.
Όλες αυτές (και αυτοί) που, μέσω διαδικτύου, πρωτοστάτησαν στο κίνημα «Metoo», αναδεικνύοντας στρεβλά τη μάστιγα της βίας κατά των γυναικών, με έναν προκλητικό στρουθοκαμηλισμό σιώπησαν για τα γεγονότα βίας κατά μαθητριών.
Η ίδια εκκωφαντική σιωπή υπήρξε και από «φεμινιστικές οργανώσεις» που πρόσκεινται στον επονομαζόμενο «αντιεξουσιαστικό | ελευθεριακό χώρο» και οι οποίες δεν μπήκαν καν στον κόπο να βγάλουν μια ανακοίνωση, να στηρίξουν τα θύματα και να καταδικάσουν την βία των φασιστοειδών ενάντια σε μαθήτριες, φοιτήτριες και γυναίκες εκπαιδευτικούς.

Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθήνας: Δυναμική κινητοποίηση ενάντια στο φασισμό

Παράλληλα με το αίτημα να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα μέτρα προστασίας για διά ζώσης μαθήματα, που διατράνωσαν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι της Αθήνας, με το συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν στο κέντρο, διεκδικώντας ταυτόχρονα την κατάργηση του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη και επαναλαμβάνοντας την αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε σκέψη για νέο νόμο-πλαίσιο που θα περιλαμβάνει κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων έδωσαν και μια μεγάλη απάντηση στην επίθεση φασιστών.
«Ούτε στη Σταυρούπολη, ούτε πουθενά, μπλόκο στους φασίστες σε κάθε γειτονιά», «Τότε Χίτες, τώρα χρυσαυίτες όπλο του συστήματος είναι οι φασίστες» ξεκαθαρίζοντας ότι με τον αγώνα τους θα οδηγήσουν τους φασίστες εκεί που πρέπει -στον σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας! Και τραγούδησαν το αγαπημένο «Ακορντεόν» του Μ. Λοΐζου
Τ' αρχινισμένο σύνθημα πάντα μου μένει
όποτε ακούω από τότε ακορντεόν
Κι έχει σα στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει
Δεν θα περά-, δεν θα περάσει ο φασισμός
Κι έχει σα στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει
Δεν θα περά-, δεν θα περάσει ο φασισμός

«Άφαντη» η αστυνομία!

(30 Σεπτέμβρη)
Ομάδα περίπου 100 φασιστοειδών, φορώντας κουκούλες, και κρατώντας ξύλα και πέτρες στα χέρια εισέβαλε μέρα μεσημέρι στο προαύλιο του ΕΠΑΛ Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη. Τα φασιστοειδή -εξωσχολικοί- επιχείρησαν χωρίς επιτυχία να μπουν μέσα στο σχολείο.
Στη συνέχεια πέταξαν πέτρες και κροτίδες και έστησαν οδοφράγματα, βάζοντας φωτιές σε κάδους.
Παρέμειναν εκεί για περίπου μία ώρα ανενόχλητοι, και στη συνέχεια επιτέθηκαν σε δημοσιογράφους που βρίσκονταν στο σημείο πετώντας πέτρες και κροτίδες.
«Ερωτηματικά» προκάλεσε για ακόμη μία φορά η στάση της αστυνομίας η οποία άφησε έρμαιους των κουκουλοφόρων φασιστοειδών τους μαθητές και δεν εμφανίστηκε ποτέ στο σημείο, παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των δημοσιογράφων που κυνηγήθηκαν από τα φασιστοειδή, τα οποία συνεχίζουν να δρουν ανενόχλητα, αφήνοντας έκθετη την κυβέρνηση.


Συγχαρητήρια της Χρυσής Αυγής στους φασίστες μαχαιροβγάλτες

Τα φασιστοειδή που με λοστούς, καδρόνια και μαχαίρια επιτέθηκαν σε φοιτητική συγκέντρωση έξω από το ΕΠΑΛ Σταυρούπολης συγχαίρει με ανακοίνωση της η ναζιστική, εγκληματική Χρυσή Αυγή της οποίας η ηγεσία βρίσκεται στις φυλακές.
Σε ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην σελίδα του επονομαζόμενου «Μετώπου Νεολαίας», το οποίο πρόσκειται στην εγκληματική οργάνωση, αναφέρονται τα εξής:
«Ο Λαϊκός Σύνδεσμος – ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ συγχαίρει τους μαθητές του 1ου-2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης για την δυναμική τους αντίδραση απέναντι στις προκλήσεις και τις απόπειρες καπήλευσης των κινητοποιήσεων τους για αντεθνικούς σκοπούς.
Συνονθυλεύματα κομμουνιστικών και αναρχικών μορφωμάτων δεν έχουν καμία θέση κοντά στους σχολικούς χώρους, ιδίως όταν με θράσος ανακοινώνουν εκφοβιστικές συγκεντρώσεις εγκαταλείποντας κάθε προσωπείο δήθεν φιλο-μαθητικών αισθημάτων.
Ορθώς λοιπόν η μαθητική κοινότητα της Σταυρούπολης απομάκρυνε τους αριστεριστές συμμορίτες κάνοντας αυτό που η πολιτεία αρνείται να πράξει καλύπτοντας τους χαϊδεμένους της «ταξικούς επαναστάτες».
Μπορεί τα ηγετικά κλιμάκια της ναζιστικής συμμορίας να βρίσκονται στα κελιά τους, έχοντας καταδικαστεί από τη δικαιοσύνη, αλλά τα απομεινάρια τους που κυκλοφορούν έξω συνεχίζουν να προκαλούν, στάζοντας φασιστικό δηλητήριο.
Γιατί μόνο «μαθητές» δεν ήταν οι επίδοξοι μαχαιροβγάλτες που επιτέθηκαν στους φοιτητές στην Σταυρούπολη, αλλά καραμπινάτοι φασίστες που δεν έχουν θέση σε κανένα σχολείο, κανέναν εργασιακό χώρο και καμία γειτονιά.

Προκλητικό «ξέπλυμα» των εγκληματιών φασιστών από τον υφυπουργό Παιδείας

Με την κατάπτυστη θεωρία των «δύο άκρων» και της εξίσωσης θύτη και θύματος ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, μιλώντας στην ΕΡΤ, ούτε λίγο, ούτε πολύ, επιχείρησε να «ξεπλύνει» τα φασιστοειδή που με ορμητήριο τους το ΕΠΑΛ Σταυρούπολης επιτέθηκαν σε μαθητές, γονείς και φοιτητές, μίλησε για καταδίκη της βίας «απ’ όπου κι’ αν προέρχεται» και προσπάθησε να εξισώσει τους κουκουλοφόρους νεοναζί με το αντιφασιστικό κίνημα!
«Δίπλα στους μαθητές και τους γονείς έχουν αρχίσει και εμφανίζονται διάφοροι αυτόκλητοι υπερασπιστές της δημοκρατίας, του α
', του β', οι οποίοι έρχονται δήθεν για να υποστηρίξουν τους μαθητές και τους γονείς τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές φοβισμένοι δεν πάνε στο σχολείο», σημείωσε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι «ήταν και άλλοι από έξω οι οποίοι κοπανάγανε κόσμο».
Ξεπερνώντας κάθε όριο προκλητικότητας ανέφερε πως «βία άσκησαν και εκείνοι που επιτέθηκαν στους φασίστες»!!, λες και οι φοιτητές, οι μαθητές και οι γονείς έπρεπε να υποδεχτούν με ανθοδέσμες τις συμμορίες των κουκουλοφόρων που κρατούσαν καδρόνια, μαχαίρια και μολότοφ!

ΚΚΕ: Ανεκδιήγητες οι δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας

«Φαίνεται ότι είναι επίσημη γραμμή του υπουργείου η αθώωση -μέσω της εξίσωσης- των εγκληματικών φασιστικών στοιχείων» σημειώνει το ΓΤ της ΚΕ του ΚΚΕ και καλεί την κυβέρνηση «να απαντήσει και με ποιων την ανοχή αυτοί οι φασιστικοί πυρήνες είχαν κατοικοεδρεύσει στο συγκεκριμένο σχολείο».
Αναλυτικά:
«Οι ανεκδιήγητες δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας αποδεικνύουν ότι η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, που επιχείρησε να εξισώσει τους θύτες με τα θύματα, μέσα από “λογικές άκρων” και “συμψηφισμούς”, δεν ήταν τυχαία.
Φαίνεται ότι είναι επίσημη γραμμή του υπουργείου η αθώωση -μέσω της εξίσωσης- των εγκληματικών φασιστικών στοιχείων, που είχαν μετατρέψει το ΕΠΑΛ Σταυρούπολης σε ορμητήριο κι ενώ βλέπουν το φως της δημοσιότητας εικόνες για τα “οπλοστάσια” που αυτοί οι πυρήνες διέθεταν. Όλα αυτά κάνει πως δεν τα βλέπει το υπουργείο, το οποίο θα πρέπει επιπλέον να απαντήσει και με ποιων την ανοχή αυτοί οι φασιστικοί πυρήνες είχαν κατοικοεδρεύσει στο συγκεκριμένο σχολείο».

ΠΑΜΕ: Μπλόκο στους φασίστες παντού

Πριν ένα χρόνο τέτοιες μέρες ένα σύνθημα δονούσε τους δρόμους σε κάθε πόλη, τις γειτονιές, τους χώρους δουλειάς! «Μία είναι η απόφαση: Οι ναζί δολοφόνοι στη φυλακή»
Δε θα τους αφήσουμε να ξεμυτίσουν πουθενά! Είναι γνωστός ο ρόλος αυτών των ομάδων, όπως γνωστή είναι η και η εγκληματική δράση τους.
Καμία ανοχή σε οποιεσδήποτε φύτρες υπάρχουν και επωάζουν το αυγό του φιδιού!
Μπλόκο στους φασίστες σε κάθε γειτονιά
, στα σχολεία και τις σχολές!
Έξω από τους κλάδους και τους χώρους δουλειάς!
Ο εργαζόμενος λαός, οι μαθητές και οι σπουδαστές θα αποκρούσουν ξανά το φασιστικό δηλητήριο.

Κανένας εφησυχασμός! Όπλο του συστήματος ο φασισμός

Με μεγάλες συγκεντρώσεις, το εργατικό - λαϊκό κίνημα στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: Οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι και ο λαός, οργανωμένοι στα σωματεία και στους μαζικούς φορείς τους, δεν τρομοκρατούνται από τα φασιστοειδή. Δεν θα επιτρέψουν τα σχολεία και οι γειτονιές τους να αποτελέσουν «φωλιές» των φιδιών που στάζουν το δηλητήριο του φασισμού και του ρατσισμού, θα στείλουν πίσω στις τρύπες τους τα μαντρόσκυλα του συστήματος που απλώνουν χέρι σε μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους, σε όσους αγωνίζονται.

Τα γεγονότα στη Σταυρούπολη και όσα ακολούθησαν είναι αποκαλυπτικά: Χρυσαυγίτες και λοιποί κουκουλοφόροι φασίστες, περιθωριακά και χουλιγκάνικα στοιχεία που χαιρετούν ναζιστικά, επί μέρες δρουν –και θα συνεχίσουν με οργανωμένο σχέδιο και συγκεκριμένη κάλυψη, με σκοπό να τρομοκρατήσουν μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους.
Ανάμεσα στα άλλα, την οργανωμένη - προσχεδιασμένη δράση δείχνουν: Τα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα των προηγούμενων ημερών, που καθοδηγούσαν για το πού και πότε θα συγκεντρωθούν και προανήγγελλαν τις επιθέσεις, αλλά και ο συντονισμός από «γνωστούς-άγνωστους», ο εξοπλισμός που αφήνονται ανενόχλητοι να μεταφέρουν –κανονικό οπλοστάσιο με πιστόλια, καραμπίνες, στιλέτα και σιδερογροθιές που βρέθηκε στα σπίτια των –για τα μάτια του κόσμου συλληφθέντων.

Παρεισέφρησαν σε σχολείο, το οποίο - σε αντίθεση με τα ψέματα κυβέρνησης και λοιπών - βρισκόταν σε λειτουργία και όχι υπό κατάληψη, εκμεταλλευόμενοι την προκλητική ανοχή των αστυνομικών δυνάμεων και την κάλυψη από τη διεύθυνση των σχολείων, και εξαπέλυσαν συνεχόμενες, προσχεδιασμένες επιθέσεις με μολότοφ, στιλέτα και στειλιάρια απέναντι σε μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενους που διαδήλωναν ενάντια στην τραμπούκικη δράση τους, αλλά και απέναντι σε μαθητές του σχολείου.

Όλα αυτά με τις πλάτες της αστυνομίας και της διεύθυνσης του σχολείου: Δεκάδες είναι τα φωτογραφικά στιγμιότυπα που αποτυπώνουν τους κουκουλοφόρους να μπαινοβγαίνουν ανενόχλητοι, σκαρφαλώνοντας τα κάγκελα του σχολείου, ενώ ακριβώς δίπλα τους βρίσκονται άνδρες της Ασφάλειας και των ΜΑΤ. Παράλληλα οι φασιστικές ομάδες αλώνιζαν ανενόχλητες και στους γύρω δρόμους για να εξαπολύουν επιθέσεις, την ώρα που οι δυνάμεις των ΜΑΤ έφραζαν τον δρόμο στους συγκεντρωμένους, διευκολύνοντας ουσιαστικά το οργανωμένο σχέδιο των ναζιστών.

Τα ντοκουμέντα «μιλάνε» και για τις πλάτες από τη διεύθυνση των σχολείων, τους ίδιους που όταν πέρυσι οι μαθητές των σχολείων αυτών κινητοποιούνταν, φώναζαν μέχρι και την... Αντιτρομοκρατική: Δείχνουν ομάδα κουκουλοφόρων να περπατά στην πίσω αυλή του ΕΠΑΛ Σταυρούπολης εντελώς ανενόχλητη, με καδρόνια στα χέρια, και σε άλλο τη διεύθυνση του σχολείου να προσπαθεί να φυγαδεύσει φασιστοειδή στην πίσω αυλή του σχολείου μετά τις επιθέσεις. Την ίδια ώρα ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ αρνιόταν την είσοδο σε καθηγητές εκλεγμένους συνδικαλιστές και απαγόρευε στους καθηγητές του σχολείου να κάνουν δηλώσεις!

Τα παραπάνω δείχνουν αυτό που έχει κατ' επανάληψη επιβεβαιωθεί σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις: Τα στηρίγματα, τους δεσμούς, τις πλάτες που σταθερά βρίσκουν οι φασιστικές ομάδες μέσα στον μηχανισμό του αστικού κράτους, διαχρονικά, με όλες τις κυβερνήσεις.

Στο στόχαστρο οι μαθητές και οι αγώνες τους

Και όχι τυχαία, αφού ο στόχος που βάζουν - ως μακρύ χέρι του συστήματος, που τους στηρίζει και τους καλύπτει - είναι το οργανωμένο μαθητικό κίνημα, συνολικά η τρομοκράτηση όποιων σηκώνουν κεφάλι και διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Γι' αυτό και «ξαμολήθηκαν» τώρα να απλώσουν χέρι βοηθείας στην αντιλαϊκή πολιτική και να σπείρουν «σιγή νεκροταφείου» στα σχολεία. Γι' αυτό και επιτίθενται σε μαθητές που κινητοποιούνται τις μέρες αυτές διεκδικώντας το άνοιγμα των σχολείων με όλα τα μέσα προστασίας της υγείας, προσλήψεις εκπαιδευτικών, εργαστήρια και εξοπλισμό, για τη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, απέναντι σε όσα προβλέπει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που θέλει ανήλικους τζάμπα εργάτες ή «σύγχρονους δούλους» για τα κέρδη των αφεντικών τους.

Αυτό τους ενοχλεί και στο συγκεκριμένο συγκρότημα των ΕΠΑΛ, όπου την προηγούμενη σχολική χρονιά, με την καθοριστική συμβολή των δυνάμεων της ΚΝΕ, αναπτύχθηκαν πολύμορφοι μαθητικοί αγώνες για τη διεκδίκηση μέτρων προστασίας, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Όπου οι μαθητές κατάφεραν να πάνε την οργάνωσή τους, τα 5μελή και τα 15μελή τους ένα βήμα παραπέρα, να συμμετάσχουν μαζικά στις δυναμικές μαθητικές κινητοποιήσεις και στις μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στην όξυνση της κρατικής καταστολής στα πανεπιστήμια. Τα πανό των μαθητών του 1ου και του 2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης βρίσκονταν συνεχώς στους αγώνες της νεολαίας, του εργατικού - λαϊκού κινήματος.

«Σαν έτοιμοι από καιρό» να πάρουν την «πάσα» κυβέρνηση και αστικά επιτελεία

Ο ρόλος των φασιστών επιβεβαιώνεται και από την «υποδοχή» των επιθέσεων από τα αστικά επιτελεία, από την κυβέρνηση, από όσους περιμένουν το μαθητικό κίνημα «στη γωνία» για να εξαπολύσουν τόνους λάσπης και βρωμιάς απέναντι στα δίκαια αιτήματά του.
Ηταν τόσο «έτοιμοι από καιρό» να πάρουν την «πάσα» από τη δράση των ομάδων αυτών, που το υπουργείο Παιδείας –και όχι μόνο δια στόματος υφυπουργού, όπως είδαμε παραπάνω, έφτασε στο σημείο, με λάσπη και βρωμιές, στη λογική του συμψηφισμού και της εξίσωσης των θυμάτων με τους θύτες, να βγάζει λάδι τα φασιστοειδή και να τα βάζει στο ίδιο τσουβάλι με τις αγωνιστικές και οργανωμένες αντιδράσεις του κινήματος των μαθητών και των φοιτητών.

Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσα έλεγε το ΚΚΕ έναν χρόνο ακριβώς μετά την καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής, τότε που μια σειρά δυνάμεων προσπαθούσαν να κρυφτούν πίσω από τη σημαντική αυτή απόφαση για να καλλιεργήσουν εφησυχασμό, να συστήσουν «εμπιστοσύνη» στο αστικό κράτος και να κουκουλώσουν τα «έργα και τις ημέρες τους» για το «χάιδεμα» της ναζιστικής οργάνωσης: «Δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Το κυριότερο είναι ο λαός να αντιμετωπίσει το κακό στη ρίζα του, με την ανατροπή του συστήματος που επωάζει αυτό το αυγό του φιδιού, τον ναζισμό, τον φασισμό».

Η νεολαία, συνολικά ο λαός, με την οργανωμένη, μαζική δράση του, θα στείλει ξανά τους φασίστες στις τρύπες τους, για να μη βρίσκουν τόπο να σταθούν σε γειτονιές, σχολεία και σχολές, σε κλάδους και χώρους δουλειάς.
Μόνο αυτός μπορεί να «κόψει απ' τη ρίζα» το βρώμικο αυτό χέρι, με την οργανωμένη πάλη του ενάντια στο σάπιο καπιταλιστικό σύστημα που γεννά και θρέφει τον φασισμό, και όχι όσοι το υπηρετούν.