✨ Θυμηθήκαμε πάλι αυτές τις μέρες δι “ασήμαντον αφορμήν” –λόγω έλευσης και των Χρισουγέννων τη Μαίρη Σακκά (αυτό ήταν το πραγματικό όνομα της Μαλβίνας) μια μποέμισσα της ζωής με τη γενναιοδωρία εκείνης που ήθελε να αγαπά και να αγαπιέται.
Δεν ανήκε βέβαια σ’ αυτό που λέμε λαϊκή οικογένεια, “δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, έξυπνοι και χαζοί, όμορφοι και άσχημοι, υπάρχουν μόνο άνθρωποι που αγαπήθηκαν και άνθρωποι που δεν αγαπήθηκαν” ...αλλά ξεχώριζε για τον αφοπλιστικό λόγο και την οξυδέρκειά της: από την “Κατάρα στο λαδέμπορα” (Σιμήτης) στα “πρώτη απ’ όλους εγώ το ξέρω πως κάνω την έξυπνη και πως είμαι τσάμπα μάγκας και πάντα θα είμαι τσάμπα μάγκας” και “όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη και όταν γίνομαι έξυπνη, τα καταστρέφω όλα”.
Αγάπησε και αγαπήθηκε. Ο έρωτας, οι άνδρες και οι συνταγές ήταν τα αγαπημένα της θέματα. Η φιγούρα της αναλλοίωτη. Μαύρο μαλλί, καταγάλανα μάτια, τονισμένα φρύδια και κόκκινο κραγιόν.
Αυτά που ήθελε τα κατέκτησε; άγνωστο! πάντως κέρδισε ένα φανclub αν και έφυγε νωρίς (7-Ιούνη-2002) μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο), καταθέτοντας –παραχωρώντας στην ουσία κομμάτια της ψυχής της
✨ 10χρονη πιτσιρίκα συμμετείχε στο «Ορφανή σε ξένα χέρια» του Ερρίκου Θαλασσινού, (1962 –με τη Μάρθα Βούρτση) «Κατρακύλισμα... στο βούρκο» (1962) του Σπύρου Ζιάγκου και «Ορφανή στους πέντε δρόμους», του Παναγιώτη Κωνσταντίνου (στην τελευταία κάπου στα ψιλά αναφέρεται και το όνομά της _Maria – Child_Mary_Sakka).
✨ Εργάστηκε επί χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες (Απογευματινή –Ελευθεροτυπία) και ως αρθρογράφος σε περιοδικά (Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλικ, 01 κλπ).
✨ Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ («Οι Νότες και τα Λόγια» 1988-1989, «Μαγειρική Τέχνη» μαζί με τον Δημήτρη Ποταμιάνο 1992-1993) και συνέχισε στο πάλαι ποτέ Seven («Mea Culpa» 1992-1993), ΑΝΤ1 («Το Έγκλημα της Δευτέρας/Τρίτης» 1993-1994, «Όσο υπάρχουν Έλληνες» 1994), STAR («Βίοι Αγίων» 1995, «Μαλβίνα Ρίχτεν» 1999), ΣΚΑΪ («Μαλβίνα Live» 1995-1997, «Αρνάκι με κους-κους», 1996), MEGA («Μαλβίνα Hostess» 1997-1998), EXTRA («MalviNight» 2001), κά.
Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa (Seven), Μαλβίνα Live (ΣΚΑΪ), Μαλβίνα Hostess (MEGA), Μαλβίνα Ρίχτεν (STAR). Ο χαρακτήρας αυτών των τηλεοπτικών σόου, που συνήθως προβάλλονταν πριν ή μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ήταν επιθεωρησιακός.
Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987 του Νίκου Βεργίτση με τον Καφετζόπουλο (καμιά σχέση με την μετέπειτα -2010 ομώνυμη “μπάφα” του Mitch Glazer, με Mickey Rourke - Megan Fox - Bill Murray) και «Ζωή χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος με Βέγγο, Μοσχίδη Εύα Κοταμανίδου κά.
Συγγραφικό έργο
Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη, 1989), «Τα κορίτσια στη σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη, 1991), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη, 2000), «Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» (εκδ. Κάκτος, 1996), συλλογή κειμένων από τη στήλη της «Επ' αυτοφόρω» στο περιοδικό «Γυναίκα» από την περίοδο 1989 έως 1996 καθώς και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας» («Συνταγές για κόρες ακαμάτρες», εκδ. Αστάρτη 1999, «Μαλβινέζικα», εκδ. Αστάρτη, 1999, «Συνταγές για κουζίνα αποψάτη», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Πιάτα της απάτης», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Συνταγές κατάλληλες για όλους», εκδ. Αστάρτη, 2001). επίσης την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι», εκδ. Αστάρτη, 1997).
Το βιβλίο "Σαββατογεννημένη" (εκδ. Τσαγκαρουσιάνος, 2005 - με κείμενά της από το περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής), κυκλοφόρησε μετά το θάνατό της.
Όπως της άρεσε να λέει: «Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ’ έχω σατανά”. Εγώ χόρτασα. Έναν χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα».
Η κόρη της, Μελίτα, έγραψε κάποτε: «Γύρισε από την Αμερική. Της είπαν είναι καλά. Θέλει να τη βγάζω έξω κάθε βράδυ. Προσπαθεί. ”Είναι ωραία η ζωή” λέει, ”αλλά όχι κάθε μέρα”, και κλαίει και γελάει μαζί”».
· Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή.
· Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο
· Kάθε θηλυκό πλάσμα έχει τη μοιραία σφραγίδα της μάνας του. Και καμιά δεν γλιτώνει τον κανόνα.
· Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να είσαι ο πραγματικός εαυτός σου. Εγώ έτσι είμαι μαζί σου και ξέρω πως με ‘μένα είσαι ο εαυτός σου και θα είμαι ο υπασπιστής σου σε κάθε πετροπόλεμο.
· Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα.
· Σπάστηκα με την ατάκα σου “Κοίτα να διασκεδάσεις”. Δεν γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. Γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς.
· Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές τη χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον διαφορετικά είσαι βλάκας.
· Γιατί τα κάνεις αυτά; Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω.
· Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει.
· Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για ‘σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μην γίνεται.
· Μόνο αυτούς που με τρόμαζαν αγάπησα. Ίσχυε για μένα το αρχαιοελληνικό «είναι τρομερό να πέσεις στα χέρια ζωντανού Θεού”. Aπό την άλλη μεριά, ήταν και οι μόνοι που με ενδιέφεραν.
· Χίλιοι άνθρωποι μέσα στο μπαρ και είναι άδειο. Κανένας. Μπαίνει ο έρωτάς σου, τότε μόνο χίλιοι ένας. Οι χίλιοι απλώς κομπάρσοι.
· Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες.
· Έχω έμμονες ιδέες. Που για ‘μένα δεν είναι άλλο παρά αβλαβή τσιμπούρια της σκέψης.
· Η ένταση ενός καινούργιου έρωτα εξαρτάται από τη μοναξιά που προηγήθηκε από αυτόν. Το ίδιο συμβαίνει και με τη γραφή. Ξαναγράφω, λοιπόν, με την έξαψη που ζεις έναν αργοπορημένο έρωτα.
Ντόλυ φουρνιστή
Από το βιβλίο "Συνταγές για κόρες ακαμάτρες" της Μαλβίνας Κάραλη.
Υλικά
1 1/2
κιλό μπούτι αρνίσιο
3
κουταλάκια θυμάρι
δεντρολίβανο και ρίγανη ανάμεικτα
2
σκελίδες σκόρδο
2
κουταλιές βούτυρο, ή 25 γραμμάρια μπέικον
1/2
φλιτζάνι κόκκινο ξηρό κρασί
1
κουταλιά γιαούρτι στραγγιστό
αλάτι
πιπέρι
Εκτέλεση
Αλείφετε το κρέας, δηλαδή τη Ντόλυ με
αλατοπίπερο, μυρωδικά και λειωμένο σκόρδο. Μετά του κάνετε κι ένα περασματάκι
με λαδάκι ή βούτυρο, ή σκορπάτε κομματάκια μπέικον –περί ορέξεως κολυμπηθρόξυλο…,
το βάζετε στο ταψάκι, το σκεπάζετε και το ψήνετε στους 210οΚελσίου
για μιάμιση ώρα περίπου.
Μισή ώρα πριν το τέλος του ψησίματος, αφαιρείτε το καπάκι και προσθέτετε λίγο
νερό. Από το ζωμό του ψητού που περισσεύει, ετοιμάζετε μια σάλτσα με ελάχιστο
νερό, κόκκινο κρασί και γιαούρτι και περιχύνετε την τελευταία ώρα.
“Παέλια Χούλιο”
Εξωτικό πιάτο από τις συνταγές της Μαλβίνας «για
κόρες ακαμάτρες»
Ένα νόστιμο φαγάκι που κατά τη Μαλβίνα, «αν
δεν είναι ισπανικό, τότε είναι σίγουρα κινέζικο». Μαγειρεύουμε με πολλά
γέλια, ζήτω ο Μαλβινισμός.
Υλικά: 5 κουταλιές ελαιόλαδο, 300 γρ. φιλέτο
κοτόπουλου,
2 κρεμμύδια,
2 σκελίδες σκόρδο, 300 γρ. μακρύκοκκο ρύζι, 1 κόκκινη
πιπεριά,
2 ντομάτες ή 4 κουταλιές ντοματοπολτό, 4 φλιτζάνια ζωμό
κρέατος,
1 κουτ.
γλ.
πάπρικα γλυκιά, ½ κουτ. γλ. σαφράν, 300 γρ. γαρίδες, 300 γρ. καλαμαράκια, 200 γρ. ψίχα
μυδιών,
αλάτι και πιπέρι.
Εκτέλεση: Βάζετε το λαδάκι στη φωτιά. Κόβετε το
κοτόπουλο σε κυβάκια και μαζί με τα κρεμμύδια και τα σκόρδα ψιλοκομμένα, τα
ρίχνετε στο λάδι και τα αφήνετε να ψηθούν για 20 λεπτά περίπου και, όποτε το
θυμάστε, πρώτον χαίρεστε, και δεύτερον ανακατεύετε. Στη συνέχεια προσθέτετε το
ρύζι, τον αρακά, την πιπεριά ψιλοκομμένη, τις ντομάτες σε φέτες ή τον
τοματοπολτό και το μισό ζωμό κρέατος. Ρίχνετε αλάτι, πιπέρι, πάπρικα και σαφράν
και συνεχίζετε το ψήσιμο για μισή ωρίτσα ακόμα. Πού και πού προσθέτετε λίγο
ζωμό. Χώνετε γαρίδες, καλαμαράκια και μύδια, τα ανακατεύετε καλά όλα μαζί και
τα ψήνετε ακόμα 20 λεπτά. Κι έτσι έχετε ένα φαγητό που –όπως ήδη είπα αν δεν είναι ισπανικό, είναι σίγουρα
κινέζικο!
Συνταγές για Κόρες Ακαμάτρας
Από μικρή, είχα ένα άλυτο πρόβλημα με την τέχνη.
Δοκίμασα με τη ζωγραφική, αλλά δυστυχώς, είχα πάνω μου την κατάρα του Ντα
Βίντσι.
Ποιήτρια φοβήθηκα να γίνω (μη με πει λαπά ο Κούβελας...).
Το Μόντελινγκ ήταν πολύ βρόμικο κύκλωμα για μένα.
Αϊζενστάιν βαριόμουν να γίνω (κοτζάμ γυναίκα, να κάθομαι να κουτρουβαλάω
καρότσια...).
Έτσι, το έριξα στη Λαϊκή Τέχνη.
Γιατί η Μαγειρική, όχι μόνο είναι Τέχνη, αλλά Τέχνη με χρηστική αξία.
Η μόνη που καταναλίσκεται και αφομοιούται αμέσως.
Έτσι, γύρισα όλον τον κόσμο, σε αναλογία, ένα μουσείο Γκόγια προς πέντε
ρεστοράν.
Ό,τι μάζεψα, μοσχαρίσιες Μόνες Λίζες, ό,τι έφτιαξα, όλες οι γαριδένιες Ινφάντες
μου, είναι εδώ μέσα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
✨ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
Οκτώ πιάτα
✨ ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ
· Καλός ψαράς
· Ο μικρός Γκιστάβ
· Μπανάνα - σοκολάτα
· ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΙΑΤΑ
· Λαβράκια αβγολέμονο
· Μπακαλιαράκια
· Και γουρούνα και άγρια
· Τόννος αλλόκοτος
· Ρύζι με αμύγδαλα
· Πικάντικο πατέ
· Ρολό Άμλετ
· Ντόλυ φουρνιστή
· Παέλια Χούλιο
· Αβγά Αλμοδοβάρ
· Γεμιστές πατατούλες φούρνου
· Μικρές αγκινάρες με μπρικ
· Η χαρά του Ρίτσαρντ Γκιρ
· Το δείπνο της βελέντζας
· Πατάτες με σάλτσα ρόκας
· Αρωματικό ψωμί
· Αρχοντοχωριάτικο κοτόπουλο
· Φιλέτα γλώσσας Ρέμπραντ
· Πράσα ογκρατέν
· Σελινομόσχαρο
· Ποντικοπαγίδα
· Κροκέτες γλώσσας με μαϊντανό
· Γκιουβέτσι μακαρόνια
· Ρολάκια με λαχανικά
· Αρνάκι φτουρίσιμο
· Κοτόπουλο της γιαγιάς της Βασιλικής
· Κοτόπουλο με πράσινες ελιές
· Πένες αλά Τζουλιέτα
· Γκρατέν με μοσχάρι
· Γκρατέν ντοφινουά
· Μάρε πατάτουμ
· Αγκινάρες σουφλέ
· Σουβλάκι Βιτελόνι
· Βοδινό Μαρλέν
· Κόκκινες ψητές ντομάτες
· Ρύζι Μπελίσα
· Ρεβίθια Χίτο
· Φεδερίκο
· Γέρμα
· Μπερνάρντα
· Πατατογούρουνο
· Πουρές σε φορμάκια
· Σολομός σε σφολιάτα
· Αγκινάρες βιδωτές
· Πλανσόν
· Μήδεια
· Περλιμπλίν
· Η χαρά του μπαρμπα-Θωμά
· ΓΛΥΚΑ
· Πο ντε πες
· Πατατοκαραμελίτσες
· Συκολελέτα
· Τάρτα Βουργουνδίας
· Τούρτα φραουλοκάτι
· Μήλα της διαφθοράς
· Στέφανος Μελάσας
ISBN13 9789602630747 | Εκδότης ΑΣΤΑΡΤΗ, εξαντλημένο υπάρχει μεταχειρισμένο σε τιμή υπερδιπλάσια του καινούργιου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"