19 Απριλίου 2023

Θεωρίες συνομωσίας; Όχι και μαύρη η Κλεοπάτρα! _για την Ελλάδα ρε γαμώτο!

Βίος και πολιτεία η Κλεοπάτρα … (σσ. κατά τους ιστορικούς Κλεοπάτρα Ζ΄ η Φιλοπάτωρ 69 – 30 πΧ.), αυτόχειρ και τελευταία βασίλισσα της πτολεμαϊκής Αιγύπτου (μετά από αυτή η αφρικανική χώρα έγινε επαρχία της νεοϊδρυθείσας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας σηματοδοτώντας και το τέλος της ελληνιστικής και την αρχή της ρωμαϊκής περιόδου στην ανατολική Μεσόγειο.).
Κλεοπάτρα & Καίσαρας του Jean Leon Gerome &
στις "Ταράτσες του Φιλαί" του Frederick Arthur Bridgman

Πληθωρική (λένε πως μιλούσε 12 γλώσσες) φιλήδονη και πανούργα, δαιμόνια στο να κυβερνάει, έμεινε διάσημη – εκτός από το τραγικό της τέλος, για την ομορφιά της ως femme fatale που γοήτευσε, τον Ιούλιο Καίσαρα (γέννησε το παιδί του Πτολεμαίο ΙΕ’ “Καισαρίωνα”) και τον Μάρκο Αντώνιο.
Έζησε την περίοδο, που γύριζε ο τροχός της ιστορίας σε μια χώρα στα όρια του οικονομικού και κοινωνικού εκφυλισμού, με αποφασιστική την αναμέτρηση του 31 πΧ. (ναυμαχία του Ακτίου). Αμέσως μετά η Κλεοπάτρα αυτοκτόνησε και υπάρχουν διάφορες εκδοχές για το θάνατό της που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο (για να σωθεί από την οργή του Μάρκου Αντώνιου _σύμφωνα με τον Πλούταρχο, μετά την ήττα στην Ναυμαχία του Ακτίου, που θεώρησε ότι τον πρόδωσαν με σχέδιο της Κλεοπάτρας…  νεκρή από τσίμπημα ασπίδας ‑είδος αιγυπτιακής κόμπρας, με μείγμα δηλητηρίων θέλοντας να παραμείνει όμορφη και μετά τον θάνατό της) κλπ.

Τοιχογραφία του δεύτερου ρυθμού στην έπαυλη του Μάρκου Φάβιου Ρούφου
στην Πομπηία,
που απεικονίζει την Κλεοπάτρα Ζ΄ ως Αφροδίτη Μητέρα
και τον γιο της Καισαρίωνα ως ερωτιδέα, στα μέσα του 1ου αιώνα π.Χ.

              Κλεοπάτρα η αρία 

Όλα αυτά καλά και άγια μέχρι που τις προηγούμενες  το Netflix άναψε φωτιές με τη μαύρη Κλεοπάτρα (κατά τα λεγόμενα σειρά δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ και όχι μυθοπλασίας με τίτλο «Βασίλισσα Κλεοπάτρα») όπου την υποδύεται η (27χρονη αγγλίδα _μαύρη ηθοποιός κινηματογράφου και θεάτρου, μοντέλο, Influencer στα Social Media και _φυσικά επιχειρηματίας) Adele James (Αντέλ Τζέιμς) και θα κυκλοφορήσει στις 10 Μάη.
Ελληνικά αστικά ΜΜΕ και ΜΚΔ με copy_paste πηχυαίους τίτλους μιλάνε για διεθνές ντιμπέιτ (sic!!) με άμεσες αντιδράσεις για την παραποίηση της ελληνικής καταγωγής της Κλεοπάτρας εμπλέκοντας και τα “πιο επίσημα χείλη” (σσ. του πρώην υπουργού Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, Ζάχι Χαουάς, ο οποίος έκανε λόγο για “παραποίηση των γεγονότων”), που “θεωρείται ιστορικά απίθανο τα φυλετικά χαρακτηριστικά της να ήταν αφρικανικά”.
Θυμίζουμε πως επικεφαλής του Netflix η Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ (σύζυγος του Γουίλ Σμιθ), με ένα σημείο του τρέιλερ, να δείχνει μια από τις ομιλήτριες να αναφέρει: «Η γιαγιά μου έλεγε “δεν με νοιάζει τι σας μαθαίνουν στο σχολείο, η Κλεοπάτρα ήταν μαύρη”», ενώ κάποιος άλλος σημειώνει: «Τη φαντάζομαι να έχει κατσαρά μαλλιά όπως εγώ και παρόμοιο χρώμα δέρματος».

Για την ιστορία η πρωταγωνίστρια απάντησε όπως και να έχει, η σειρά θα κυκλοφορήσει στις 10 Μάη στην πλατφόρμα και “αν σε κάποιον δεν αρέσει το κάστινγκ, μπορεί να μην τη δει”.

Στο site του Netflix Tudum, αναφέρεται μεταξύ άλλων για το ντοκιμαντέρ, όσον αφορά την επιλογή της ηθοποιού: «… Κατά τη διάρκεια της βασιλείας της (Κλεοπάτρας), ο πληθυσμός της Αιγύπτου ήταν πολυπολιτισμικός και πολυφυλετικός. Η φυλή της Κλεοπάτρας ήταν απίθανο να τεκμηριωθεί και οι ταυτότητες της μητέρας της και των παππούδων της από την πλευρά του πατέρα της δεν ήταν γνωστές. Κάποιοι εικάζουν ότι ήταν γηγενής Αιγύπτια ενώ άλλοι λένε ότι ήταν Ελληνίδα».
                                                                   Με πληροφορίες από Radiotimes.com, egyptindependent.com, arabnews

Cleopatra_morte _Rixens Θάνατος Κλεοπάτρας
Ζαν Αντρέ Ρίξενς Musée des Augustins, Τουλούζη (1874) &
muro casa _Giuseppe_II,_Pompeii
_1ος πΧ αιώνας _Cleopatra_veleno

«Υπήρχε μια εποχή που οι γυναίκες κυβερνούσαν με ασύγκριτη δύναμη, σαν πολεμίστριες, βασίλισσες και μητέρες εθνών. Η πιο εμβληματική ανάμεσά τους ήταν η Κλεοπάτρα», ξεκινάει το τρέιλερ. Αυτή η εικόνα… μητριαρχίας στις αρχές της πρώτης χιλιετίας μΧ. είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα, παρόλο _λένε τα αστικά ΜΜΕ με επιστημονικοφάνεια, που δεν έχει καμία ιστορική υπόσταση...
(και συνεχίζουν ακάθεκτα)
Κάτι το οποίο θα ήταν απολύτως θεμιτό αν επρόκειτο για μυθοπλασία, όπως έχει γίνει με τόσες και τόσες εντυπωσιακές χολιγουντιανές αφηγήσεις _ “Τροία”, “300” κο.κ… όταν όμως μπροστά μπαίνει η «ταμπέλα» του ντοκιμαντέρ, είναι λογικό και ο θεατής να περιμένει κάποια ιστορική τεκμηρίωση.

Ιστορία και ιστορίες με αρκούδες

Αστοί και οπορτουνιστές, χέρι-χέρι, ενώ κόπτονται για την “ιστορική τεκμηρίωση” δεν έχουν κανένα πρόβλημα με τη ιμπεριαλιστική ΕΕ όπου κυρίαρχη ιδεολογία της είναι ο αντικομμουνισμός και με συνεχείς φιέστες και πακτωλούς χρημάτων αβαντάρουν την ανιστόρητη επιχείρηση να εξισώνεται ο κομμουνισμό με το τέρας του φασισμού — αθωώνοντας το ναζισμό-φασισμό και τα εγκλήματά του — επιδιώκουν να θάψουν την ιστορική αλήθεια πως η ΕΣΣΔ _που έδωσε στον αγώνα 20 εκατομμύρια νεκρούς και περισσότερους τραυματίες, με ανυπολόγιστες ζημιές και υλικές καταστροφές, μαζί με τα αντιστασιακά κινήματα των λαών με επικεφαλής τα Κομμουνιστικά Κόμματα είναι εκείνοι που τσάκισαν το φασισμό και απελευθέρωσαν τους λαούς από τον εγκληματικό ναζισμό.

Απαγορεύονται το σφυροδρέπανο,
ο Λένιν και ο Μαρξ,
τιμώνται οι ναζί, στην Ευρωπαϊκή΄Ένωση

Tον αντικομμουνισμό σε επίσημη πολιτική και ιδεολογία έχει ανακηρύξει η κατά τ’ άλλα «δημοκρατική» ΕΕ των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων», σε μια προσπάθεια να σβηστεί από τον «ορίζοντα» της λαϊκής πάλης στην Ευρώπη μια κοινωνία όπου καταργούνται η εκμετάλλευση και η καπιταλιστική ιδιοκτησία, κοινωνικοποιούνται τα μονοπώλια και όλος ο παραγόμενος πλούτος. «Εργαλείο» σε αυτή την προσπάθεια είναι η «εξίσωση» του κομμουνισμού με τον φασισμό, που στην πραγματικότητα αθωώνει και δείχνει ανοχή στον φασισμό. Ετσι, σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες απαγορεύονται Κομμουνιστικά Κόμματα και σύμβολα, ξηλώνονται αντιφασιστικά μνημεία και ανεγείρονται μνημεία των ναζιστικών «Waffen SS» (Ες-Ες), ενώ η Ιστορία ξαναγράφεται όπως βολεύει τους καπιταλιστές, τους βασικούς «αιμοδότες» του φασισμού ανά την Ιστορία και ανά τον κόσμο. 

Την ίδια στιγμή, διάφορα αστικά κόμματα σε χώρες της ΕΕ, όπως και στην Ελλάδα ο ΣΥΡΙΖΑ, καλούν σε στήριξη της «φιλοευρωπαϊκής, προοδευτικής» πολιτικής στις ευρωεκλογές, για να μπει «φρένο» στην άνοδο της ακροδεξιάς και του φασισμού! Η υποκρισία τους ξεχειλίζει. Τα παραδείγματα στήριξης, εφαρμογής ή ανοχής από την ΕΕ των αντικομμουνιστικών διώξεων και ταυτόχρονα της εξύμνησης των ναζί και των συνεργατών τους είναι άφθονα.
Μεταξύ άλλων, οργή και πολλά ερωτήματα προκάλεσε η αποκάλυψη ότι το γερμανικό κράτος εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να δίνει συντάξεις σε «τραυματίες πολέμου», μεταξύ των οποίων και πολλά πρώην μέλη των Ες-Ες, διαφόρων εθνικοτήτων σε πολλές χώρες του κόσμου.

Η Ιστορία ξαναγράφεται από τους ιμπεριαλιστές

Η νίκη των ευρωπαϊκών λαών κατά του φασισμού, με μπροστάρηδες τον σοβιετικό λαό, κομμουνιστές και αντιστασιακούς σε διάφορες χώρες, επιχειρείται να υποβαθμιστεί ή και να διαγραφεί, ώστε να μην αποτελεί πηγή έμπνευσης και διδαγμάτων. Ετσι, η ΕΕ βάφτισε «μέρα της Ευρώπης» την 9η Μάη, τη μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης, που οι λαοί, με εμπροσθοφυλακή τον Κόκκινο Στρατό, σήκωναν την κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο στο Ράιχσταγκ, σηματοδοτώντας τη συντριβή του φασισμού.

Ακόμη, ξεχωρίζει το ψήφισμα που εγκρίθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο στις 2/4/2009, ανακηρύσσοντας την 23η Αυγούστου πανευρωπαϊκή Μέρα Μνήμης «για τα θύματα όλων των ολοκληρωτικών και αυταρχικών καθεστώτων», όπου χαρακτηρίζεται ο κομμουνισμός «ολοκληρωτικό καθεστώς» και κατηγορούνται τα πρώην σοσιαλιστικά κράτη για «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας». Μάλιστα, υποστηρίζεται ότι «η ναζιστική τυραννία οδήγησε στο Ολοκαύτωμα», αλλά και «στην επιβολή ολοκληρωτικών και αντιδημοκρατικών κομμουνιστικών καθεστώτων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη»!

Το επόμενο βήμα έγινε στο Ευρωκοινοβούλιο, με τη σύσταση, στις 21/4/2010, μιας «άτυπης» ομάδας ευρωβουλευτών με τον τίτλο «Συμφιλίωση των Ευρωπαϊκών Ιστοριών», με στόχο: «Να αναπτύξουμε μια κοινή προσέγγιση σχετικά με τα εγκλήματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων, μεταξύ άλλων του κομμουνιστικού καθεστώτος της ΕΣΣΔ, για να διασφαλιστούν η συνέχεια της διαδικασίας της αξιολόγησης των ολοκληρωτικών εγκλημάτων και η ίση μεταχείριση και μη διάκριση των θυμάτων ολοκληρωτικών καθεστώτων».

Ακολούθησαν κείμενα, όπως έκθεση της Κομισιόν με θέμα «Η μνήμη των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα στην Ευρώπη» (δημοσιεύτηκε στις 22/12/2010). Στην έκθεση η Κομισιόν καταγράφει τα βήματα που έχουν γίνει σε επίπεδο ΕΕ και κρατών — μελών στην προώθηση της αντικομμουνιστικής εκστρατείας. Μάλιστα, καλεί τα κράτη — μέλη να προχωρήσουν ενιαία σε αυτήν την κατεύθυνση, σημειώνοντας καθυστερήσεις και καταγράφοντας «θετικά» βήματα που έχουν κάνει ορισμένα κράτη — μέλη στον τομέα αυτό (π.χ. θεσμική απαγόρευση κομμουνιστικών συμβόλων, καθιέρωση ως ποινικού αδικήματος της άρνησης των εγκλημάτων των σοσιαλιστικών καθεστώτων κ.λπ.).

Απαγορεύονται το σφυροδρέπανο, ο Λένιν και ο Μαρξ…

Έτσι, φτάσαμε σε χώρες της ΕΕ να απαγορεύονται τα κομμουνιστικά σύμβολα, να αποθεώνονται οι συνεργάτες των ναζί. Στην Ουγγαρία, να απαγορεύεται η χρήση κομμουνιστικών συμβόλων, το Κοινοβούλιο να ψηφίζει τροπολογίες στον Ποινικό Κώδικα, βάσει των οποίων τα «εγκλήματα του κομμουνισμού» ταυτίζονται με το Ολοκαύτωμα των Εβραίων. Οποιος δημόσια αρνηθεί ότι υπήρξαν «εγκλήματα του κομμουνισμού», θα πρέπει να φυλακίζεται. Στην Τσεχία να επιβάλλονται απαγορεύσεις στη δράση της Κομμουνιστικής Ενωσης Νεολαίας. Στην Πολωνία να διώκεται καθηγητής Πανεπιστημίου με την «κατηγορία» ότι διοργάνωσε σεμινάριο για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Μαρξ, αλλά και διαδηλωτής που φορούσε μπλουζάκι με σκίτσο του Λένιν!

Αλλωστε, στην Πολωνία διώχθηκαν στελέχη του ΚΚ Πολωνίας και της εφημερίδας του «Μπρζασκ», για «δημόσια προώθηση του ολοκληρωτισμού». Μπορεί τον περασμένο Γενάρη να κατέρρευσε στο δικαστήριο αυτή η απαράδεκτη κατηγορία και τα στελέχη του ΚΚ να αθωώθηκαν, ωστόσο στα πάνω από 2,5 χρόνια που διήρκεσε η δίκη, δικαστικοί επιμελητές πραγματοποίησαν ακόμη κι έρευνες στα σπίτια μελών και στελεχών του ΚΚ Πολωνίας, διεξάγοντας ανακριτικού τύπου «συνεντεύξεις», ακόμα και σε γείτονές τους, με προφανή στόχο τον εκφοβισμό. Εξάλλου, στην Πολωνία βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία διερεύνησης της νομιμότητας του ΚΚ Πολωνίας με βάση τις αντικομμουνιστικές διατάξεις του Συντάγματος της χώρας, που εξισώνουν τον κομμουνισμό με το τέρας του φασισμού και του ναζισμού, που είναι γέννημα — θρέμμα του καπιταλισμού.

Ποια ήταν η απάντηση της Ευρωπαίας επιτρόπου για θέματα Δικαιοσύνης, Βιέρα Γιούροβα, σε Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για όλο αυτό το αντικομμουνιστικό «κυνήγι μαγισσών» της πολωνικής κυβέρνησης; Το απέδωσε «στην προσέγγιση της Ιστορίας από το κάθε κράτος — μέλος με τον δικό του τρόπο»!

Στο πλαίσιο αυτής της …θεώρησης της Ιστορίας, «ήρωες» δεν είναι όσοι πολέμησαν το φασισμό/ναζισμό, αλλά όσοι τον στήριξαν. Ετσι και στην Πολωνία (και αλλού) ξηλώνονται μνημεία του Κόκκινου Στρατού, ενώ αφαιρέθηκε ακόμη και η τιμητική πλακέτα που συνόδευε το μνημείο των μαχητών του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, στο Τσίβνουβ (περιοχή κοντά στο Στετίνο), όπου νοσηλεύτηκαν και τελικά απεβίωσαν στο στρατιωτικό νοσοκομείο «250». Η πολωνική κυβέρνηση και το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ισχυρίστηκαν ότι η εν λόγω πλακέτα προωθεί τα «ολοκληρωτικά καθεστώτα», γιατί σε αυτήν αναγράφεται η φράση «Στους αγωνιστές για μια δημοκρατική Ελλάδα», ενώ «στόχος του ΚΚΕ και του ΔΣΕ ήταν να δημιουργήσουν κομμουνιστικό κράτος, υπό την επιρροή της ΕΣΣΔ»!

Την ίδια στιγμή, βέβαια, η πολωνική κυβέρνηση προωθεί νόμους που «βγάζουν λάδι» τους Πολωνούς συνεργάτες των Γερμανών ναζί, μετατρέποντας σε ποινικό αδίκημα τη χρήση της φράσης «πολωνικά στρατόπεδα θανάτου». Επίσης, στο όνομα της «προστασίας του έθνους», ποινικοποιείται κάθε δημόσια εκφορά της άποψης ότι «το πολωνικό έθνος ή το πολωνικό κράτος» συνεργάστηκαν με τους ναζί στα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στο κατεχόμενο πολωνικό έδαφος στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.


τιμώνται οι συνεργάτες των ναζί και τα Ες-Ες!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η Εσθονία, μια χώρα όπου 275.000 Σοβιετικοί στρατιώτες και παρτιζάνοι έδωσαν τη ζωή τους για την απελευθέρωσή της από το ναζιστικό ζυγό και τις τελευταίες δεκαετίες γίνεται μεγάλη προσπάθεια να κατοχυρωθεί η ηρωοποίηση όσων πολέμησαν στο πλευρό των ναζί. Ετσι, το εσθονικό Κοινοβούλιο τον Φλεβάρη του 2012 ενέκρινε απόφαση για αναγνώριση από το κράτος των Εσθονών ναζί και μελών των Ες-Ες ως «αγωνιστών της ελευθερίας»…

Και στη χώρα αυτή ξηλώνονται αντιφασιστικά μνημεία, όπως συνέβη τον Απρίλη του 2007 με το μνημείο του μπρούντζινου στρατιώτη «Αλιόσα» από την κεντρική πλατεία του Ταλίν, για την αποκαθήλωση του οποίου η αστυνομία αιματοκύλησε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, με έναν νεκρό.

Ταυτόχρονα, στήνονται μνημεία για όσους Εσθονούς συμμετείχαν στα «Waffen SS» και προς τιμήν των χιτλερικών στρατευμάτων που βρίσκονταν στη χώρα έως το 1944. Το ΚΚ και τα κομμουνιστικά σύμβολα έχουν απαγορευτεί, ενώ η περίοδος που η σοσιαλιστική Εσθονία βρισκόταν στη σύνθεση της ΕΣΣΔ θεωρείται «κατοχή». Επίσης, εδώ και μια δεκαετία, η 22η Σεπτέμβρη, μέρα που απελευθερώθηκε η πρωτεύουσα από τον φασισμό, έχει καθιερωθεί ως «μέρα πένθους», για να εμπεδωθεί από τη νέα γενιά πως η μέρα κατά την οποία ο Κόκκινος Στρατός απελευθέρωσε τη χώρα, σήμανε δήθεν την «κατοχή» της.


(προφητικά _2019, πριν τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο)
Τέλος, στην Ουκρανία, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία μελλοντικής ένταξης στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, ο φιλοναζιστικός κυβερνητικός συνασπισμός είναι στενός «σύμμαχος» των ευρωπαϊκών κρατών — μελών και των ΗΠΑ, στην αντιπαράθεσή τους και με τη Ρωσία. Κυβερνητικά στελέχη προχωρούν σε δηλώσεις όπως (του προέδρου της Βουλής, Αντρέι Παρούμπι) ότι ο Χίτλερ ήταν «ο μεγαλύτερος προωθητής της άμεσης δημοκρατίας» και συμμετέχουν σε «διαδηλώσεις» νεοναζιστικών ομάδων.

Η κυβέρνηση του Πέτρο Ποροσένκο (συνομιλητής και εταίρος της Μέρκελ, του Μακρόν και άλλων Ευρωπαίων «προοδευτικών» κατά της «απειλής της ακροδεξιάς») καθιέρωσε πρόσφατα την 1η Γενάρη — μέρα γέννησης του διαβόητου εγκληματία συνεργάτη των ναζί, Στέπαν Μπαντέρα — ως επίσημη εθνική αργία προς τιμήν του! Ο Στ. Μπαντέρα, ηγέτης της Οργάνωσης Ουκρανών Εθνικιστών, μαζί με τους Γερμανούς ναζί αιματοκύλησαν τον ουκρανικό λαό και άλλες εθνικότητες που ζούσαν στην περιοχή, εξοντώνοντας χιλιάδες άμαχους, ενώ πολέμησαν ενάντια στον Κόκκινο Στρατό.

Ταυτόχρονα, στην Ουκρανία ισχύει ο νόμος της αποκομμουνιστικοποίησης, που ποινικοποιεί την πάλη για τον σοσιαλισμό, σύμβολα όπως το σφυροδρέπανο και κάθε θετική αναφορά στον κομμουνισμό. Σύμφωνα με αυτόν το νόμο αποκλείστηκε από τις προεδρικές εκλογές (31 Μάρτη) ο υποψήφιος του ΚΚ Ουκρανίας, Πέτρο Σιμονένκο.

Ο «προοδευτισμός» της ΕΕ σε όλο του το μεγαλείο! Με αστικές κυβερνήσεις, σοσιαλδημοκρατικές και νεοφιλελεύθερες, με συνεργασίες και με την ακροδεξιά, πολιτικές δυνάμεις δηλαδή που τις ενώνει η κοινή …φρούδα ελπίδα ότι οι λαοί δεν θα ξανασηκώσουν κεφάλι στην καπιταλιστική εκμετάλλευση, που υπηρετούν, στήνοντας τα διάφορα ψευδεπίγραφα δίπολά τους.


Οι 10 καλύτερες ταινίες για την Κλεοπάτρα
σύμφωνα με το movieweb.com

Το 1963 η εκθαμβωτική Ελίζαμπεθ Τέιλορ την υποδύθηκε στο ομώνυμο, βραβευμένο με τέσσερα Όσκαρ, φιλμ του Τζόζεφ Μάνκεβιτς, με την μελαχρινή ομορφιά της να καθορίζει στο εξής την κινηματογραφική εικόνα της θρυλικής βασίλισσας, οδηγώντας (για παράδειγμα) και στην επιλογή της Μόνικα Μπελούτσι στο «Αστερίξ και Οβελίξ _Επιχείρηση Κλεοπάτρα» του 2002.

10

Ο τάφος της Κλεοπάτρας (1899)

Ο τάφος της Κλεοπάτρας, γνωστός και ως Ληστεία του τάφου της Κλεοπάτρας, ήταν μια μικρού μήκους βουβή ταινία σε σκηνοθεσία Georges Méliès. Είναι μια από τις πρώτες ταινίες τρόμου που δημιουργήθηκαν ποτέ και πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Méliès ως ληστής τάφων και η Jehanne d’Alcy ως το φάντασμα της Κλεοπάτρας.

Στην ταινία, ένας άνδρας που σκάβει σε έναν αιγυπτιακό τάφο βεβηλώνει τη μούμια της βασίλισσας και δημιουργεί μια γυναίκα από ένα μαγκάλι που καπνίζει. Ο D’Alcy ήταν ο πρώτος κινηματογραφικός ηθοποιός που απεικόνισε την Κλεοπάτρα (αν και ως το φάντασμά της). Ο Τάφος της Κλεοπάτρας είναι μια χαμένη ταινία. Ένα αποτύπωμα αναφέρθηκε ότι ανακαλύφθηκε από την Lobster Film Company στη Γαλλία, αλλά αποδείχθηκε ότι ήταν μια διαφορετική ταινία για μια ληστεία τάφου που είχε μπερδευτεί με τον τάφο της Κλεοπάτρας.

9

Κλεοπάτρα (1970)

Η Κλεοπάτρα είναι μια ιαπωνική ταινία κινουμένων σχεδίων φαντασίας για ενήλικες σε σκηνοθεσία των Eiichi Yamamoto και Osamu Tezuka. Πρωταγωνίστησε η Chinatsu Nakayama ως Cleopatra, ο Hajime Hana ως Καίσαρας και ο Osami Nabe ως Μάρκος Αντώνιος. Στην ταινία, τρεις άνθρωποι ανακαλύπτουν ότι στο μακρινό μέλλον, μια εξωγήινη φυλή που ονομάζεται Pasateli σκοπεύει να κατακτήσει την ανθρωπότητα με το μυστηριώδες σχέδιο της Κλεοπάτρας. Χρησιμοποιώντας μια μηχανή του χρόνου, οι τρεις τους μεταφέρουν το μυαλό τους στα σώματα των μελών της αυλής της ιστορικής Κλεοπάτρας για να διακρίνουν και να αποτρέψουν το σχέδιο.

Η ταινία δεν έγινε δεκτή από το κοινό στην Αμερική και την Ιαπωνία. Έλαβε μικτές κριτικές από κριτικούς _μερικοί επαίνεσαν το χρώμα και τις εικόνες του, ενώ άλλοι είπαν ότι η ταινία ήταν εν μέρει δευτερεύουσα. Η ταινία ήταν επίσης εμπορική αποτυχία.

8

Serpen of the Nile (1953)

Πρόκειται για μια ιστορική περιπέτεια Technicolor σε σκηνοθεσία William Castle και παραγωγή Sam Katzman. Στην ταινία πρωταγωνίστησε η Rhonda Fleming ως Κλεοπάτρα και ο Raymond Burr ως Μάρκος Αντώνιος. Ανοίγει το 44 π.Χ. μετά τη δολοφονία του Ιουλίου Καίσαρα και περιστρέφεται γύρω από την Κλεοπάτρα και τη σχέση της με τον στρατηγό Μάρκο Αντώνιο. Αν και η ταινία είχε χαμηλό προϋπολογισμό, τα κοστούμια είναι εξαιρετικά. Για παράδειγμα, η Κλεοπάτρα φορά αναμφισβήτητα ένα σουτιέν με χρυσές πούλιες που ήταν της μόδας τη δεκαετία του 1950, και τα κορίτσια της Αιγύπτου που χορεύουν ένα μπικίνι της ίδιας εποχής. Το σενάριο δεν είναι αξιόπιστο καθώς αναφέρεται σε ανύπαρκτα περιστατικά για τη ζωή και τους έρωτες της Κλεοπάτρας. Η Ρόντα Φλέμινγκ υποκριτικά είναι άψογη και ξεχωρίζει ως μια από τις πιο λαχταριστές ενσαρκώσεις της Βασίλισσας του Νείλου μέχρι σήμερα.

7

Antony & Cleopatra (1972)

Το Μάρκος Αντώνιος & Cleopatra είναι μια κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου έργου του William Shakespeare. Γυρίστηκε στην Ισπανία και το σκηνοθέτησε ο Charlton Heston. Η Hildegarde Neil πρωταγωνιστεί ως Κλεοπάτρα ενώ ο Ήστον υποδύεται τον Μάρκο Αντώνιο. Η πλοκή ακολουθεί μια σχέση μεταξύ τους η Νιλ κάνει εξαιρετική δουλειά ωστόσο, η ταινία δεν έτυχε καλής υποδοχής και, ως εκ τούτου, είχε και περιορισμένη κυκλοφορία στις ΗΠΑ.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι για πέταμα, η ταινία είναι όμορφα γυρισμένη, σκηνοθετημένη, σενάριο και μοντάζ, αλλά δεν άνοιξε κανένα νέο δρόμο όπως είχαν κάνει οι ταινίες του Σαίξπηρ του Λόρενς Ολίβιε. Με υπέροχα κοστούμια και πολυτελή σκηνικά, είναι μια ταινία που υποτιμάται.

6

Δύο Νύχτες με την Κλεοπάτρα (1954)

Το due notti con Cleopatra είναι μια ιταλική κωμωδία σε σκηνοθεσία Mario Mattoli και σενάριο Ruggero Maccari και Ettore Scola. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Σοφία Λόρεν, η οποία αναλαμβάνει δύο ρόλους, ως η συνεπής Βασίλισσα του Νείλου με όρεξη πόρνης «μιας νύχτας» και ως όμορφη όμοια σκλάβα που την προσπερνάει και απογοητεύεται έναν σωματοφύλακας που σκέφτεται είναι η πραγματική βασίλισσα.

Στην ταινία, η Κλεοπάτρα περνά τις νύχτες της με έναν από τους σωματοφύλακες του Μάρκου Αντώνιου (Ettore Manni), ο οποίος δηλητηριάζεται την επόμενη μέρα για να μην μπορεί να πει τα γεγονότα της προηγούμενης νύχτας. Η ταινία απεικονίζει την Κλεοπάτρα σύμφωνα με τον μύθο ότι χρησιμοποίησε την ομορφιά της για να σαγηνεύσει και να μαγέψει τους πανίσχυρους Ρωμαίους. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι εξαιρετικά και η Sophia Loren πάντα άψογη στο ύψος της.

5

Αστερίξ και Κλεοπάτρα (1968)

Μια βελγο-γαλλική κωμωδία κινουμένων σχεδίων σε σκηνοθεσία René Goscinny και Albert Uderzo όντας η δεύτερη περιπέτεια του Αστερίξ που γίνεται ταινία μεγάλου μήκους. Η ταινία είναι εντυπωσιακά πιο καλής παραγωγής από την προηγούμενη, το κινούμενο σχέδιο έχει πολύ περισσότερες λεπτομέρειες και το soundtrack είναι πιο κομψό. Στην ταινία, ο Obelix (Hal Brav) και ο Asterix (Lee Payant) πηγαίνουν στην Αίγυπτο για να βοηθήσουν τον αρχιτέκτονα Numerobis να χτίσει ένα παλάτι για την Κλεοπάτρα (Ginger Hall).

Η ταινία είναι βασικά μιούζικαλ, που περιέχει τρεις διαφορετικές ακολουθίες τραγουδιών και μια πιο ποικίλη παρτιτούρα από τον προκάτοχό της. Η ταινία είναι το πιο διάσημο animation για την Κλεοπάτρα, γεμάτη διασκεδαστικούς χαρακτήρες, καλό οπτικό χιούμορ και έξυπνο παιχνίδι λέξεων. Η ταινία είχε καλή αποδοχή, (βαθμολογία 79% στο Rotten Tomatoes).

4

Asterix & Obelix: Mission Cleopatra (2002)

Γαλλο/ιταλική κωμωδία φαντασίας σε σκηνοθεσία και σενάριο Alain Chabat βασισμένη στη σειρά κόμικ Asterix των Albert Uderzo και René Goscinny. Η ταινία είναι η δεύτερη δόση της σειράς Asterix Film και η συνέχεια του Asterix & Obelix vs Caesar (1999). Την Κλεοπάτρα υποδύεται η Μόνικα Μπελούτσι, τον Οβελίξ ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τον Αστερίξ ο Κρίστιαν Κλαβιέ. Στην ταινία, η βασίλισσα Κλεοπάτρα συνάπτει συμφωνία με τον Ιούλιο Καίσαρα (Alain Chabat) ότι αν οι Αιγύπτιοι χτίσουν ένα παλάτι στην Αλεξάνδρεια, το οποίο να είναι μεγαλύτερο από το παλάτι του Καίσαρα στη Ρώμη, θα παραδεχτεί ότι η Αίγυπτος ήταν το μεγαλύτερο έθνος.

Η Κλεοπάτρα προσλαμβάνει τον αρχιτέκτονα Numerobis για να ολοκληρώσει το έργο, ο οποίος στη συνέχεια επιστρατεύει τη βοήθεια των πιο έμπιστων συμμάχων του, του Obelix και του Asterix. Η ταινία είναι η πιο πρόσφατη διάσημη κινηματογραφική απεικόνιση της Κλεοπάτρας. Χαιρετίστηκε από τους κριτικούς για τις ερμηνείες του και γνώρισε επιτυχία στο box office στη Γαλλία.

3

Caesar & Cleopatra (1945)

Βρετανική ταινία σε σκηνοθεσία Gabriel Pascal που διασκευάστηκε από το θεατρικό έργο Καίσαρ και Κλεοπάτρα (1901) του George Bernard Shaw. Πρόκειται για τον έρωτα και την πολιτική στην Αρχαία Αίγυπτο και τη Ρώμη και αφηγείται την ιστορία της κατάληψης της Αλεξάνδρειας από τον Καίσαρα μετά την ήττα του από τον Πομπήιο. Η Vivien Leigh έπαιζε την Κλεοπάτρα και ο Claude Rains τον Καίσαρα.

Η ταινία γυρίστηκε σε Technicolor και είχε πολυτελή σκηνικά, γεγονός που την έκανε την πιο ακριβή βρετανική ταινία που παρήχθη ποτέ εκείνη την εποχή. Ο σκηνοθέτης παρήγγειλε άμμο από την Αίγυπτο για να πετύχει το σωστό κινηματογραφικό χρώμα. Μετά την κυκλοφορία της, η ταινία απέτυχε να κερδίσει τον τεράστιο προϋπολογισμό της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχε καλή πορεία. Ξεχωριστές οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών _υποψήφιοι για Όσκαρ

   2

Cleopatra (1934)

Αμερικανική επική ταινία σε σκηνοθεσία Cecil B. DeMille και βασίστηκε στην προσαρμογή ιστορικού υλικού του Bartlett Cormack. Το σενάριο γράφτηκε από τους Vincent Lawrence και Waldemar Young, ήταν μικρότερη από άλλες κανονικές ιστορικές ταινίες, αλλά η σκηνοθεσία ήταν φανταστική, κέρδισε και Όσκαρ. Η Claudette Colbert έπαιξε την Κλεοπάτρα, ο Henry Wilcoxon τον Μάρκο Αντώνιο και ο Warren William τον Ιούλιο Καίσαρα.

Η ταινία επικεντρώνεται στην ερωτική ζωή της Κλεοπάτρας, η οποία ξεκινά από τη σχέση της με τον Ιούλιο Καίσαρα και αργότερα με τον Μάρκο Αντώνιο. Η Claudette Colbert βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας της _την ίδια χρονιά, πήρε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου στο It Happened One Night (1934).

1

Cleopatra (1963)

Η αμερικανική επική ιστορική δραματική ταινία σκηνοθετημένη από τον Joseph L. Mankiewicz, βραβευμένη με 4 Όσκαρ (9 υποψηφιότητες), σε προσαρμοσμένο σενάριο από τους Sidney Buchman, Mankiewicz και Ranald MacDougall από το βιβλίο του 1957 The Life and Times of Cleopatra του Carlo Maria Franzero. Είναι η πιο γνωστή Κλεοπάτρα στη μεγάλη οθόνη με Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Ρεξ Χάρισον (Ιούλιος Καίσαρας) και Ρίτσαρντ Μπάρτον (Μάρκος Αντώνιος).

Περιστρέφεται γύρω από τη νεαρή βασίλισσα της Αιγύπτου, καθώς αγωνίζεται να αντισταθεί στις αυτοκρατορικές φιλοδοξίες της Ρώμης. Η Τέιλορ έπαιξε πολύ καλά τον ρόλο της και ο ρομαντισμός της στην οθόνη με τον Μάρκο Αντώνιο μαγνήτισαν το κοινό.
Οι θεατές μπορούν να δουν τους σπινθήρες που πετούν ανάμεσά τους, ειδικά στη σκηνή που κοιτάζονται σταμάτια. Η Taylor άλλαξε το θρυλικό κοστούμι της 65 φορές.

Δείτε και –imdb
Οι πιο δημοφιλείς ταινίες για την “cleopatra” στη μεγάλη οθόνη και τηλεοπτικές
Ταξινόμηση κατά δημοτικότητα

1.     Αστερίξ & Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα (2002)

2.     Ο Αλαντίν και ο βασιλιάς των κλεφτών (1996 Video)

3.     Carry on Cleo (1964)

4.     Cleopatra (1999)

5.     Mahô shôjo Madoka magika: Puella Magi Madoka Magica (2011)

6.     Cleopatra (1917)

7.     The Exotic House of Wax (1997)

8.     Scooby-Doo που είναι η μούμια? (2005 Video)

9.     Κλπ.κλπ

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"