💥 Παγκόσμιο κόσμημα το σοβιετικό μετρό 🚇 της Μόσχας
💥 Μνημείο του Στάλιν 🎥 στο μετρό της Μόσχας
Το Μετρό του Λονδίνου, _London Underground ή, απλά Underground (Υπόγειος) ή και ως “the Tube” _Σωλήνας, λαϊκή ονομασία που προήλθε από το σωληνοειδές σχήμα των σηράγγων, εξυπηρετεί το μεγαλύτερο τμήμα του Greater London (Μείζονος Λονδίνου) και τμήματα του Έσσεξ, του Μπακιγχαμσάιρ και του Χiρτφορντσάιρ. Το αρχικό τμήμα του είναι το παλαιότερο στην ιστορία των αστικών σιδηροδρόμων, καθώς άρχισε να λειτουργεί το 1863. Υπήρξε, επίσης, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μετρό παγκοσμίως, από το 1890. Σήμερα διαθέτει δίκτυο 402 χλμ. και 272 σταθμούς, αν και, παρά την ονομασία του, μόνο το 45% από το μήκος του δικτύου είναι υπόγειο. Η μέση ταχύτητα των συρμών είναι 33χλμ|ώ (μέγιστη επιτρεπόμενη 80) και κάθε συρμός διανύει ετησίως 184.269 χλμ. Είναι το τέταρτο σε μέγεθος μετρό του Κόσμου, πίσω από αυτά της Σεούλ, της Σανγκάης και του Πεκίνου, μεταφέροντας συνολικά 1,107 δισεκατομμύρια επιβάτες ετησίως _εδώ η ιστορία του
Ο μητροπολιτικός σιδηρόδρομος του Παρισιού (γαλλικά:
Métro de Paris) είναι το σύστημα υπογείων, επιγείων και υπέργειων αστικών
σιδηροδρόμων του Παρισιού, που σήμερα έχει μήκος 245,6χλμ και 404 στάσεις σε
320 σταθμούς, ενώ άλλες 4 γραμμές είναι υπό κατασκευή. Το σύστημα περιλαμβάνει
16 γραμμές, που προσδιορίζονται από τους αριθμούς από 1 έως 14, με δυο
δευτερεύουσες, 3bis και 7bis, που αριθμούνται έτσι επειδή ήταν κλάδοι των
αντίστοιχων αρχικών γραμμών τους και αργότερα έγιναν ανεξάρτητες. Έχει γίνει
ένα από τα σύμβολα του Παρισιού και χαρακτηρίζεται από την πυκνότητα του
δικτύου του μέσα στην πόλη και από το, ειδικά στους σταθμούς του κέντρου,
ομοιογενές αρχιτεκτονικό του στυλ, επηρεασμένο από την Art Nouveau. Το μετρό
του Παρισιού είναι το πυκνότερο στον κόσμο. Το δίκτυο του μετρό συμπληρώνεται
από το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, γνωστό ως RER, που εξυπηρετεί την
προαστιακή ζώνη του Παρισιού και έχει μήκος 587 χιλιόμετρα.
![]() |
Τα γνώριμα μέρη |
· Έναρξη λειτουργίας 19 Ιουλίου 1900
· Διαχειριστής RATP
· Τεχνικά χαρακτηριστικά
§ Μήκος συστήματος 226,9 χλμ.
§ Εύρος γραμμής 1,435μ (κανονικό εύρος)
§ Ηλεκτροκίνηση 750 V DC
§ Μέση ταχύτητα _21 χλμ./ώρα (γραμμή 4)
§ 39 χλμ./ώρα (γραμμή 14)
§ Μέγιστη ταχύτητα _70 χλμ./ώρα (80 χλμ./ώρα στη γραμμή 14)
Yves Montand
A Paris _στο Παρίσι
Quand un amour fleurit,
Ça fait pendant des s'main's
Deux coeurs qui se sourient,
Tout ça parce qu'ils s'aim'nt
A Paris.
Au
printemps
Sur les toits, les girouett's
Tourn'nt et font les coquett's
Avec le premier vent
Qui passe indifférent,
Nonchalant __
🤔 η συνέχεια στα γαλλικά στο τέλος
Yves Montand
Στο Παρίσι
Όταν ανθίζει η αγάπη,
Για εβδομάδες,
Δύο καρδιές χαμογελούν η μία στην άλλη,
επειδή αγαπιούνται
Στο Παρίσι.
Την άνοιξη
Στις στέγες, οι ανεμοδείκτες
Γυρίζουν και φλερτάρουν
Με το πρώτο αεράκι
Που περνάει αδιάφορα,
Αδιάφορα,
Επειδή ο
άνεμος,
Όταν πρόκειται
για το Παρίσι, Έχει μόνο μια μέριμνα,
Είναι να
περιπλανηθεί
Σε όλες τις
όμορφες γειτονιές
Ο ήλιος
Ποιος είναι ο παλιός του φίλος,
Είναι κι αυτός στο πάρτι
Και σαν δύο μαθητές
Πάνε σε ένα γαϊτανάκι
Στο Παρίσι.
Και χέρι-χέρι,
Πηγαίνουν χωρίς να χτυπιούνται
Κοιτάζοντας στην πορεία
Αν το Παρίσι έχει αλλάξει.
Υπάρχουν πάντα ταξί σε περιπλάνηση
Που σε χρεώνουν παράνομα…
Στο καφέ
Βλέπεις οποιονδήποτε,
Που πίνει οτιδήποτε,
Που μιλάει με τα χέρια του,
Και που είναι εκεί από το πρωί,
Στο καφέ
υπάρχει ο Σηκουάνας,Τα γνώριμα μέρη
Οποιαδήποτε
στιγμή
Έχει τους
επισκέπτες
Που την
κοιτάζουν στα μάτια,
Είναι οι
εραστές της κυρίας
Παρά τον
Σηκουάνα.
Και υπάρχουν
εκείνοι,
Αυτοί που έχουν
στρώσει τα κρεβάτια τους,
Κοντά στην
κοίτη του Σηκουάνα,
Και που
πλένονται το μεσημέρι
Κάθε μέρα της
εβδομάδας
Στον Σηκουάνα.
Και οι άλλοι,
Αυτοί που έχουν χορτάσει,
Επειδή έχουν δει πάρα πολλά
Και που θέλουν να ξεχάσουν,
Έτσι ρίχνονται στο νερό,
Αλλά ο Σηκουάνας
Προτιμά
Να βλέπει τα
όμορφα σκάφη να πλέουν πάνω του,
Και κατά μήκος
των νερών του,
Παίζουν
καραβέλες,
Στον Σηκουάνα!
Προβλήματα,
Δεν είναι μόνο στο Παρίσι,
Είναι σε όλο τον κόσμο,
Ναι, αλλά σε όλο τον κόσμο,
Δεν είναι παντού Παρίσι,
Αυτό είναι το πρόβλημα...
Στο Παρίσι,
Στις 14 Ιουλίου
Στο φως των φαναριών,
Χορεύουμε ασταμάτητα,
Υπό τον ήχο του ακορντεόν
Στους δρόμους.
Από τότε που η Βαστίλη
καταλήφθηκε στο Παρίσι,
Σε κάθε
προάστιο,
Και σε κάθε
σταυροδρόμι,
Υπάρχουν
άντρες, και υπάρχουν κορίτσια
Που στα
λιθόστρωτα,
Ασταμάτητα,
νύχτα μέρα,
Κάνουν κόλπα,
Και κόλπα, Και κόλπα
Στο Παρίσι.
Μια σημαντική διαφορά του Μετρό του Παρισιού από αυτά των άλλων μεγάλων πρωτευουσών και γενικώς μεγαλουπόλεων, είναι ότι σχεδιάστηκε εξ αρχής ως ένα ευρύτερο δίκτυο 9 γραμμών. Η κατασκευή του δικτύου ξεκίνησε στις 4 Οκτωβρίου 1898. Η πρώτη γραμμή, Porte Maillot - Porte de Vincennes, εγκαινιάστηκε στις 19 Ιουλίου 1900, κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας έκθεσης του Παρισιού το 1900, και τότε τα σχέδια αναθεωρήθηκαν για τελική ανάπτυξη 10 γραμμών.
§ Στα τέλη του 19ου αιώνα, το Παρίσι ήταν μια πόλη που έμοιαζε παλαιά και μοντέρνα ταυτόχρονα. Ενώ είχε ήδη αρχίσει να μεταμορφώνεται ριζικά χάρη στις πολεοδομικές παρεμβάσεις του βαρόνου Ζορζ-Εζέν Οσμάν (Georges-Eugène Haussmann) και στις νέες λεωφόρους του, παρέμενε μια αστική περιοχή που ασφυκτιούσε.
§ Οι ιππήλατες άμαξες και τα τραμ συνωστίζονταν στους δρόμους, τα πεζοδρόμια ήταν διαρκώς γεμάτα και η μετακίνηση από τη μία συνοικία στην άλλη μπορούσε να διαρκέσει ώρες. Με πληθυσμό που ξεπερνούσε τα δύο εκατομμύρια και με ρυθμούς ζωής που γίνονταν όλο και πιο γρήγοροι, το Παρίσι χρειαζόταν επειγόντως λύσεις.
§ Η έμπνευση ήρθε από το Λονδίνο, το οποίο ήδη από το 1863 διέθετε υπόγειο σιδηρόδρομο, αν και εκείνος βασιζόταν αρχικά σε ατμοκίνητες μηχανές και είχε περιορισμένη εμβέλεια. Οι Γάλλοι παρατηρούσαν με ενδιαφέρον αλλά και σκεπτικισμό. Η ιδέα της υπόγειας κυκλοφορίας αντιμετωπιζόταν με φόβο από πολλούς Παριζιάνους, οι οποίοι ανησυχούσαν για ατυχήματα, ασθένειες ή ακόμα και για κατάρρευση κτιρίων. Παρά ταύτα, οι πολιτικές πιέσεις αυξάνονταν. Η πόλη όδευε προς τη μεγάλη Παγκόσμια Εκθεση του 1900, και η δημοτική αρχή αποφάσισε ότι η ευκαιρία ήταν μοναδική: το Παρίσι έπρεπε να αποδείξει ότι μπορούσε να γίνει η αιχμή του δόρατος της νέας τεχνολογίας και του αστικού σχεδιασμού.
Το έργο ανατέθηκε στον μηχανικό Fulgence Bienvenüe (Φιλζένς Μπιενβενί), ο οποίος είχε ήδη διακριθεί σε σειρά δημόσιων έργων, και στον αρχιτέκτονα Hector Guimard (Εκτόρ Γκιμάρ), ο οποίος ανέλαβε τον σχεδιασμό των σταθμών σε ύφος αρ νουβό. Η κατασκευή της πρώτης γραμμής –η οποία ένωνε το Πορτ ντε Βενσέν στα ανατολικά με το Πορτ Μαγιό στα δυτικά, διασχίζοντας το κέντρο της πόλης μέσω της Βαστίλης, του Δημαρχείου του Παρισιού και του Μουσείου του Λούβρου– ξεκίνησε το 1898 και ολοκληρώθηκε εντυπωσιακά γρήγορα, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια.
§ Στις 19 Ιουλίου 1900, το μετρό λειτούργησε για πρώτη φορά, εξυπηρετώντας αρχικά μόνο τους επισκέπτες της Έκθεσης. Η γραμμή είχε μήκος λίγο πάνω από 10 χιλιόμετρα και περιλάμβανε 18 σταθμούς. Η υποδοχή από το κοινό ήταν ενθουσιώδης: το μετρό ήταν γρήγορο, καθαρό, οικονομικό και, παρά τις αρχικές επιφυλάξεις, ασφαλές. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η πρόσβαση άνοιξε για το ευρύ κοινό, και οι Παριζιάνοι άρχισαν να το εντάσσουν στην καθημερινότητά τους. Η καινοτομία του μετρό δεν περιοριζόταν μόνο στην τεχνολογία. Το ίδιο το σύστημα εισιτηρίων, η λειτουργία σε τακτά διαστήματα, η φωτεινή σήμανση στους σταθμούς, ακόμη και η αρχιτεκτονική στις εισόδους των σταθμών του με τις χαρακτηριστικές καμπύλες και τις περίτεχνες επιγραφές με τη λέξη Métropolitain εγκαινίαζαν μια νέα αντίληψη για τον δημόσιο χώρο και την αστική εμπειρία. Το μετρό γινόταν όχι απλώς μέσο μετακίνησης, αλλά σύμβολο εκσυγχρονισμού.
§ Η επιτυχία της πρώτης γραμμής ήταν τέτοια που μέσα σε λίγα χρόνια σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν νέες γραμμές, με το δίκτυο να εξαπλώνεται ραγδαία. Μέχρι το 1913, το Παρίσι διέθετε ήδη έξι γραμμές μετρό, ενώ η τεχνική υπεροχή των έργων του Μπιενβενί αναγνωρίστηκε ευρύτερα. Το μετρό ενσωματώθηκε οργανικά στη ζωή της πόλης, άλλαξε τις συνήθειες των κατοίκων της και επηρέασε ακόμη και τη γεωγραφία των συνοικιών, αφού πλέον δεν ήταν απαραίτητο να ζει κανείς κοντά στον τόπο εργασίας του.
§ Σήμερα, το παρισινό μετρό διαθέτει 16 γραμμές, περισσότερους από 300 σταθμούς και εξυπηρετεί πάνω από 4 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως. Πολλές από τις αρχικές εισόδους του 1900 παραμένουν σε χρήση, ενώ ορισμένες από αυτές έχουν ανακηρυχθεί ιστορικά μνημεία. Το μετρό συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα στοιχεία της πόλης, αναπόσπαστο από την ταυτότητά της.
Η επιχείρηση που
διαχειρίστηκε αρχικά το δίκτυο ήταν γνωστή ως Chemin de Fer Métropolitain de
Paris (Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος του Παρισιού) ή C.M.P. που αναφερόταν και ως
«Métropolitain». Ήδη στα πρώτα χρόνια, το όνομα μετατράπηκε γρήγορα στο
συντομότερο Métro και μάλιστα από αυτό το όνομα καθιερώθηκε και ο γνωστός
διεθνής όρος “μετρό”. Η ανάπτυξη του δικτύου πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια
τριών σταδίων. Αρχικά, από τις αρχές του 20ού αιώνα έως τη δεκαετία του 1920, ο
πυρήνας του δικτύου μετρό ήταν αποκλειστικά μέσα στο Παρίσι. Μεταγενέστερα, από
τη δεκαετία του 1930 στη δεκαετία του 1950 το δίκτυο επεκτάθηκε στα κοντινά
προάστια και με τη δημιουργία της γραμμής 11 τελικά, από τη 10ετία του 1960 στη
10ετία του 1980, η μεγαλύτερη επέκταση έγινε προς τα προάστια.Πολύ γνώριμα μέρη
Νίκη + Vanguelis
Στις 15 Οκτωβρίου 1998 εγκαινιάστηκε η πλήρως αυτόματη γραμμή 14, η πρώτη εντελώς καινούρια γραμμή μετά από 63 χρόνια και η πρώτη αυτόματη γραμμή στο μετρό του Παρισιού, με αυτόματες πόρτες στις πλατφόρμες των σταθμών, έτσι ώστε να παρεμποδίζονται οι αυτοκτονίες και οι ακούσιες πτώσεις ανθρώπων στις γραμμές των τραίνων, τόσο από ατυχήματα, όσο και από εγκληματικές ενέργειες. Στη συνέχεια μετατράπηκε και η γραμμή 1 σε αυτόματη, καθώς οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν το 2007 και τελικώς ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 2011. Μετά από αυτές, μετατράπηκε και η γραμμή 4 σε αυτόματη, και οι πρώτοι πλήρως αυτόματοι συρμοί ξεκίνησαν να κυκλοφορούν σε αυτήν στις 12 Σεπτεμβρίου 2022. Μεταγενέστερα, η γραμμή 13 αναμένεται να αυτοματοποιηθεί πλήρως το 2035.
Σημερινό δίκτυο
Το δίκτυο του Μετρό έχει γραμμές συνολικού μήκους 245,6 χιλιομέτρων και 404 στάσεις σε 320 σταθμούς. Αυτοί οι αριθμοί δεν περιλαμβάνουν το προαστιακό δίκτυο RER, ούτε και το δίκτυο τραμ του Παρισιού (το οποίο έχει 12 γραμμές, συνολικό μήκος 156 χιλιόμετρα και 235 σταθμούς). Διαθέτει τρεις υπόγειους ορόφους, μέγιστο βάθος 20 μέτρα, τέσσερις εισόδους, ευρύχωρες σκάλες, κυλιόμενες σκάλες, καθώς και έναν ανελκυστήρα επιβατών. Ως νεότερης κατασκευής, είναι ένας από τους λίγους σταθμούς του μετρό του Παρισιού με ευρύχωρη διάταξη και μεγάλη προσβασιμότητα. Επίσης, είναι από τους ελάχιστους που φτάνουν σε τέτοιο μέγιστο βάθος. Επειδή το Μετρό του Παρισιού κατασκευάστηκε με σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πληθυσμού του, η μέση απόσταση μεταξύ των σταθμών είναι μόλις στα 570 μέτρα και η μικρότερη μέση απόσταση είναι στη διακλάδωση 3bis στα μόλις 433 μέτρα, ενώ στην ίδια τη γραμμή 4 είναι στα μόλις 486 μέτρα, με μέγιστο στη νεότερη γραμμή 14 που είναι στα 1.075 μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ πυκνή συγκέντρωση σταθμών και χαμηλή μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα των συρμών, στα 70 χιλιόμετρα την ώρα (σε αντίθεση με τα συνήθη στα περισσότερα Μετρό διεθνώς 80 χιλιόμετρα την ώρα), λόγω των σύντομων αποστάσεων μεταξύ των σταθμών, με μοναδική εξαίρεση τη γραμμή 14, όπου η μέγιστη ταχύτητα έχει οριστεί στα 80 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων στη 14. Ωστόσο, το Μετρό δεν προσφέρει μεγάλη προσβασιμότητα σε ΑΜΕΑ, καθώς λίγοι σταθμοί έχουν κυλιόμενες σκάλες και ελάχιστοι σταθμοί έχουν ανελκυστήρες, επειδή οι περισσότεροι σταθμοί του δικτύου κατασκευάστηκαν σε εποχές του παρελθόντος όπου το ζήτημα αυτό δεν είχε τεθεί ακόμα, σε παγκόσμια κλίμακα.
Το Μετρό είναι στο μεγαλύτερο μέρος του υπόγειο. Από τα 245,6 χιλιόμετρα του δικτύου, ωστόσο, υπάρχουν και επίγεια (18,5 χιλιόμετρα) και υπέργεια τμήματα στις γραμμές 1, 2, 5 και 6 μέσα στο Παρίσι, καθώς και στις προαστιακές άκρες των γραμμών 1, 5, 8 και 13. Σχεδόν όλες οι σήραγγες και οι σταθμοί είναι μικρού βάθους και κοντά στην επιφάνεια, λόγου του έντονα μεταβλητού υπεδάφους του Παρισιού, που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την εκσκαφή σε βαθύτερα στρώματα. Κάποιες λίγες εξαιρέσεις σταθμών μεγαλύτερου βάθους υπάρχουν σε τμήματα της γραμμής 12 κάτω από τον λόφο της Μονμάρτρης και σε τμήματα της γραμμής 2 κάτω από το Ménilmontant. Επειδή οι περισσότερες σήραγγες κατασκευάστηκαν με τη μέθοδο της εκσκαφής και επικάλυψης (cut-and-cover) των οδών, ακολουθούν τις τροχιές και τις στροφές των οδών πάνω από αυτές.
Κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας ιστορίας του μετρό του Παρισιού και λόγω των συχνά πολύ διαφορετικών τοπικών συνθηκών, έχουν κατασκευαστεί αρκετά διαφορετικοί σταθμοί μετρό. Οι σταθμοί αυτοί στη συνέχεια διαφοροποιήθηκαν περαιτέρω, από εκσυγχρονισμούς που ακολούθησαν μεταγενέστερες αρχιτεκτονικές μόδες. Από την άλλη, λόγω του ίδιου καθήκοντος – δηλαδή της μεταφοράς ανθρώπων στα τρένα – υπάρχουν επίσης πολλές ομοιότητες μεταξύ των μεμονωμένων σταθμών.
Το 1900 που εγκαινιάστηκε το μετρό, το μήκος της κάθε πλατφόρμας ορίστηκε αρχικά στα 75 μέτρα, που αντιστοιχεί σε τρένα με 5 βαγόνια και μήκους μόλις κάτω των 15 μέτρων το καθένα. Μεταγενέστερα, κατασκευάστηκαν πλατφόρμες μήκους 90 μέτρων και ακόμη και πλατφόρμες μήκους 105 μέτρων κατασκευάστηκαν στις γραμμές με μεγάλο αριθμό χρηστών (γραμμές 1, 3, 7, 8, 9). Η επέκταση της γραμμής 14 απαιτεί μακρύτερες αμαξοστοιχίες και, κατά συνέπεια, αποβάθρες μήκους 120 μέτρων με αναμενόμενο μεγαλύτερο όγκο κυκλοφορίας. Όλα τα τρένα σταματούν σε όλους τους σταθμούς και κάθε γραμμή έχει δικές τις πλατφόρμες, ακόμη και στους σταθμούς ανταπόκρισης, δηλαδή οι γραμμές δεν μοιράζονται πουθενά κοινές πλατφόρμες. Αυτή η ιδιομορφία ισχύει επίσης και για τις προαστιακές γραμμές RER.
Το 2004 η ετήσια κυκλοφορία σε όλες τις γραμμές του μετρό του Παρισιού έφτασε συνολικά τα 1,336 δισεκατομμύρια επιβάτες και το 2015 έφτασε τα 1,520 δισεκατομμύρια επιβάτες ή 4,16 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως. Το 2018 έφτασε τα 1,559 δισεκατομμύρια επιβάτες.
Το μελλοντικό δίκτυο Grand Paris Express.
Το πρότζεκτ Grand Paris Express είναι μια επέκταση του δικτύου με επιπρόσθετο μήκος 200 χιλιόμετρα και 71 νέους σταθμούς. Θα αποτελείται από έξι γραμμές μετρό αυτόματες, χωρίς οδηγό, στην ευρύτερη προαστιακή περιοχή του Παρισιού, καθώς θα αποτελείται από τις υφιστάμενες γραμμές 11 και 14 του μετρό που θα επεκταθούν, καθώς και τέσσερις νέες αυτόματες γραμμές 15, 16, 17 και 18 που θα δημιουργηθούν. Οι νέες διαδρομές πρόκειται να κατασκευαστούν σχεδόν εξ ολοκλήρου έξω από την πόλη του Παρισιού. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030. Το σχεδιαζόμενο δίκτυο είναι επίσης γνωστό ως «supermétro automatique régional» («περιφερειακό αυτόματο σούπερ μετρό»). Ως αποτέλεσμα, το σημερινό δίκτυο του Μετρό του Παρισιού θα διπλασιαστεί και θα φτάσει τα 427 χιλιόμετρα, αν και ένα μεγάλο μέρος του δικτύου θα εκτείνεται πλέον εκτός Παρισιού. Στις 30 Ιουνίου 2020, το συνολικό κόστος του Grand Paris Express εκτιμήθηκε στα 42 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα πρώτα δρομολόγια του Grand Paris Express, οι επεκτάσεις της γραμμής 14 προς βορρά και νότο, τέθηκαν σε λειτουργία στις 24 Ιουνίου 2024.
Car le
vent,
Quand il vient à Paris N'a plus qu'un seul souci,
C'est d'aller musarder
Dans tous les beaux quartiers
De Paris
Le soleil
Qui est son vieux copain,
Est aussi de la fête
Et comm' deux collégiens
lls s'en vont en goguett'
Dans Paris.
Et la main dans la main,
Ils vont sans se frapper
Regardant en chemin,
Si Paris a changé. 2.Y'a toujours Des taxis en maraud'
Qui vous chargent en fraude,
Avant le stationn'ment,
Où y'a encor' l'agent
Des taxis.
Au café
On voit n'importe qui,
Qui boit n'importe quoi,
Qui parle avec ses mains,
Et qu'est l'à depuis l' matin,
Au café Y'a la Seine,
A n'importe quelle heure
Elle a ses visiteurs
Qui la r'gard'nt dans les yeux,
Ce sont ses amoureux
A la
Seine.
Et y'a ceux,
Ceux qui ont fait leur lit,
Près du lit de la Seine,
Et qui s' lav'nt à midi
Tous les jours de la s'main'
Dans la Seine.
Et les autres,
Ceux qui en ont assez,
Parc' qu'ils en ont vu d' trop
Et qui veul'nt oublier,
Alors ils s' jett'nt à l'eau,
Mais la Seine
EII' préfère
Voir les jolis bateaux Se promener sur elle,
Et au fil de son eau,
Jouer aux caravell's,
Sur la Seine !
Les ennuis,
Y'en a pas qu'à Paris,
Y'en a dans l' monde entier,
Oui, mais dans l' monde entier,
Y'a pas partout Paris,
V'là l'ennui...
A Paris,
Au quatorze Juillet
A la lueur des lampions,
On danse sans arrêt,
Au son d' l'accordéon
Dans tous les faubourgs,
Et à chaque carr'four,
Il y a des gars, et il y a des fill's
Qui sur les pavés,
Sans arrêt, nuit et jour,
Font des tours,
Et des tours,
A Paris.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"