Αν δεν το ξέρατε, υπάρχουν οι –λεγόμενος, «Διεθνείς Πίνακες Κατάταξης Πανεπιστημίων πχ. QS World University Rankings, που κατατάσσει τα 1000 κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο, με δημοφιλή σελίδα που δέχεται πάνω από 150 εκατομμύρια επισκέψεις το χρόνο κά (Times Higher Education World University κλπ)
Φυσικά η κατάταξη
γίνεται με συγκεκριμένη μεθοδολογία και κριτήρια:
Εμείς παλεύουμε την πνευματική ανύψωση της
εργατικής τάξης και όλων των καταπιεσμένων στρωμάτων, για την απόσπασή τους από
την επιρροή της αστικής ιδεολογίας, για να υπηρετήσουν το στρατηγικό μας στόχο
της ανατροπής του καπιταλισμού και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.
Από το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο
και δωρεάν, στο Πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας
Η QS χρησιμοποιεί τέσσερις + δύο βασικούς δείκτες για την έρευνα και τα αποτελέσματα
των «Διεθνών Πινάκων»:
1. Ακαδημαϊκή Φήμη (Academic Reputation) -με
βάση την συμμετοχή στην έρευνα (προς ποια κατεύθυνση; -προφανές, στην υπηρεσία
των επιδιώξεων των μονοπωλιακών ομίλων)
2. Φήμη των
Εργοδοτών (Employer Reputation): ο δείκτης βασίζεται στην γνώμη που έχουν
διαμορφώσει περισσότεροι από 51.000 εργοδότες σύμφωνα με τα στοιχεία των
αποφοίτων που προσλαμβάνουν
3.
Ετερο-αναφορές ανά Επιστημονικό Πεδίο - Σχολή (Citations per Faculty) αυτός
ο δείκτης μετρά τις βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με το ερευνητικό έργο και
αναγνωρίζει τα ιδρύματα που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην έρευνα στον
τομέα τους.
4. Λόγος Φοιτητών
προς Μέλη ΔΕΠ (Faculty/Student Ratio) - a proxy for teaching capacity, Student numbers are divided by faculty numbers, giving the global student body some indication of likely class sizes at their selected institution, δείκτης που μετρά
-υποτίθεται την ικανότητα διδασκαλίας... λες και το πρόβλημα είναι ο αριθμός των
καθηγητών και όχι το περιεχόμενο της διδασκαλίας και τέλος
5. Ποσοστό
των αλλοδαπών μελών ΔΕΠ που εργάζονται στο πανεπιστήμιο (International
Faculty Ratio) ως πρώτο κριτήριο που μετρά την «διεθνοποίηση»
6. %
αλλοδαπών φοιτητών που φοιτούν στο πανεπιστήμιο (International Student Ratio)
το δεύτερο κριτήριο που μετρά την διεθνοποίηση και με τη σειρά του, παρέχει μια
ένδειξη της ικανότητας ενός πανεπιστημίου να προσελκύει όπως λένε «ταλέντα» από
όλο τον κόσμο.
Το ΕΜΠ ανάμεσα στα κορυφαία 500 στον κόσμο
Όπως κάθε χρόνο η θέση του Μετσόβιου στον Διεθνή Πίνακα Κατάταξης QS (Quacquarelli Symonds) 2021 ξεχωρίζει για άλλη μια φορά ως το πρώτο Ελληνικό πανεπιστήμιο (477η θέση συνεχίζει να διατηρείται μεταξύ των 500 κορυφαίων), ενώ έξι ελληνικά πανεπιστήμια συγκαταλέγονται μεταξύ των 1000 καλύτερων του κόσμου.
Παίρνοντας υπόψη τα όσα παραπάνω αναφέραμε, τα Ελληνικά
πανεπιστήμια αποδίδουν καλύτερα στον δείκτη Ετερο-αναφορών ανά Επιστημονικό
Πεδίο (Citations per Faculty)
στον οποίο η επίδοσή τους είναι 34/100, με το ΕΜΠ στην 144ή θέση (58.3|100 στον
δείκτη Ετερο-αναφορών | βιβλιογραφίας)
αλλά το καλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (330ή
θέση και την καλύτερη βαθμολογία στον κόσμο στον δείκτη της Ακαδημαϊκής Φήμης
της QS -Academic Reputation).
Εκεί που είναι «γκανιάν» το ΕΜΠ είναι για τη φήμη του εν μέσω των Εργοδοτών της
QS (Employer Reputation).
Τα πανεπιστήμια της Ελλάδας έχουν χαμηλή απόδοση στον δείκτη Μελών ΔΕΠ
(Διοικητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού) προς τον Αριθμό Φοιτητών
(Faculty/Student Ratio): κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο δεν έχει βαθμολογία
υψηλότερη από 7.2|100 σε αυτόν τον δείκτη και όλα κατατάσσονται εκτός των κορυφαίων
1000.
Σε διεθνές επίπεδο
το MIT (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης) εξακολουθεί να θεωρείται
το καλύτερο πανεπιστήμιο στον κόσμο, ενώ δύο ακόμη κορυφαία ιδρύματα παραμένουν αμερικανικά
(Στάνφορντ στη 2η θέση και το Χάρβαρντ 3η). Κορυφαίο ίδρυμα
στην Αγγλία και Ευρώπη της Οξφόρδης (5ο) και μετά ETH Ζυρίχης (6ο)
και Κέιμπριτζ (7ο)
Με την Κίνα να αντεπιτίθεται (ο καπιταλισμός καλά κρατεί) 26 ασιατικά
πανεπιστήμια κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων 100 παγκοσμίως – ο υψηλότερος
αριθμός μέχρι σήμερα (Λ.Δ Κίνας Νότια Κορέα, Χονγκ Κονγκ και μετά Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Μαλαισίας και Ταϊβάν).
Ξεφυλλίζοντας εντοπίσαμε –όπως
επισημαίνει η διαδικτυακή πύλη Cubadebate και τρία κέντρα τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης της «φτωχής» Κούβας
το Πανεπιστήμιο της Αβάνας (UH) |θ. 501-510|, το «Marta Abreu» las Villas (UCLV), στο κέντρο της χώρας |θ. 521-530| και μετά το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Αβάνας José Antonio Echeverría (Cujae)
Πακτωλός χρημάτων
Πόσο κοστίζει η παρακολούθηση; εκεί είναι δύσκολη η
κατάταξη, γιατί ο ανταγωνισμός γίνεται με χτυπήματα κάτω από τη μέση και κανείς
δε μιλάει με λεπτομέρειες για τα πανεπιστήμια που αποτείνονται στην αφρόκρεμα
της αστικής τάξης.
Για να μην πάμε μακριά τα δίδακτρα για το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης (Oxford), οι μεν
ντόπιοι πληρώνουν (προπτυχιακά) δίδακτρα 11.700-15.300$ + διαμονή κλπ, ενώ οι ξένοι
από μεν την Ευρώπη και ανάλογα με τη σχολή μεταξύ 19.860 & 29.230$ ετησίως,
ενώ οι λεγόμενοι «υπερπόντιοι» ~ 32,800-45,900$ (για τα «συνήθη» μαθήματα –με ό,τι
αυτό σημαίνει) + το λεγόμενο πρόσθετο «τέλος κολεγίου» (που δεν το γλυτώνουν
ούτε οι «ιθαγενείς») το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 7.116 και 9.500£
Όσον αφορά τη δουλειά, οι μαθητές δεν επιτρέπεται κανονικά να εργάζονται κατά
τη διάρκεια της περιόδου, αν και «υπάρχουν ευκαιρίες για τους μαθητές που έχουν
ανάγκη»
Αυτό που είναι πανεύκολο είναι η πληρωμή (μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου –σε χρόνο
dt) … συνδεθείτε στην
πύλη της Οξφόρδης https://oxhp-employer.uhc.com.
ή στη διεύθυνση https://ww2.payerexpress.com/ebp/oxford/,
κάντε κλικ στην επιλογή "Πληρωμή τώρα" στην επάνω αριστερή πλευρά -σημείωση:
δεν θα χρειαστείτε διαπιστευτήρια σύνδεσης για να ξεκινήσετε μια εφάπαξ
ηλεκτρονική πληρωμή) …κάντε κλικ και ακολουθήστε τις οδηγίες
Όσοι πιστοί (και έχοντες-κατέχοντες) προσέλθετε –εκτός και …
Ανήκετε
σ’ αυτούς που οραματίζονται την υπεροχή
του πανεπιστημίου των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας ώστε
ως επιστήμονες να θέσουν τη γνώση τους, το ερευνητικό τους έργο στην υπηρεσία
των κοινωνικών αναγκών, των προβλημάτων που βιώνει ο λαός και η νεολαία, να
συμβάλουν με το ερευνητικό τους έργο στην υπόθεση της ανάπτυξης της σύνθετης
ιδεολογικής διαπάλης που διεξάγεται, στο πλευρό της λαϊκής οικογένειας.
Με άξονα τις κοινωνικές ανάγκες και
δυνατότητες της εποχής μας, να διατυπώνουμε σήμερα αιτήματα και στόχους
πάλης που δίνουν απάντηση στα ερωτήματα, ποιος, πώς και τι σπουδάζει, αλλά και
για ποιον να σπείρουμε το σπόρο της αμφισβήτησης για το τι είναι πραγματικά
νέο, σύγχρονο - ρεαλιστικό και τι παλιό και ξεπερασμένο.
Εκεί θα βρίσκει νόημα ο σκοπός της επιστήμης, που είναι να συμβάλλει στο
ξαλάφρωμα της ανθρώπινης ύπαρξης από το μόχθο, την άγνοια και το σκοταδισμό, με
πνοή, συνέχεια και αντοχή ενάντια στα διάφορα ιδεολογήματα που προωθούνται από
την αστική τάξη και τους πολύμορφους μηχανισμούς της, τις αστικές κυβερνήσεις
και τα κατά καιρούς νομοθετήματά τους.
Επιμέλεια Γιάννης Παπαγιάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"