25 Μαρτίου 2024

ΕΣΣΔ 10ετία 1960: Τρένο υπερυψηλής ταχύτητας …με κινητήρα τζετ!!

Τα πειράματα  «γρήγορου βαγονιού» με jet engine on top ήταν 100% επιτυχημένα και απέδειξαν _επί ΕΣΣΔ φυσικά ότι ένα τρένο μπορούσε να ταξιδέψει εξίσου γρήγορα με ένα αεροπλάνο. Ωστόσο, αυτό το πειραματικό έργο τελικά ξεχάστηκε και εξαφανίστηκε στη λήθη_Russia Beyond / TASS (σσ. μετά τις ανατροπές και την καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ)

Η ίδια η ιδέα των τρένων ικανών να «πετούν» είχε ιντριγκάρει Σοβιετικούς επιστήμονες και εφευρέτες, έργο που αποδείχθηκε επιτυχημένο. Κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα βαγόνι που «πετούσε» κατά μήκος των σιδηροτροχιών με 250 km/h. Ωστόσο, δεν παρήχθη ποτέ μαζικά. Γιατί; Και πώς έμοιαζε;

Σοβιετικοί μηχανικοί προσπάθησαν για πρώτη φορά να κάνουν ένα τρένο να «πετάξει» κατά μήκος των σιδηροτροχιών πριν από 100+ χρόνια, αμέσως μετά την Οκτωβριανή επανάσταση, όταν ο Valerian Abakovsky, ένας συνηθισμένος σοφέρ από την πόλη Tambov, περίπου 460 χιλιόμετρα από τη Μόσχα, ζήτησε να τον αφήσουν να εργαστεί στο εργοστάσιο Tambov_κατασκευή σιδηροδρόμων. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, ο Abakovsky σχεδίασε μόνος του ένα aero-wagon: έβαλε κυριολεκτικά μια προπέλα σε ένα σιδηροδρομικό βαγόνι και τοποθέτησε έναν κινητήρα αεροπλάνου σε αυτό.

Το βαγόνι του Abakovsky έφτασε σε ταχύτητα έως και 140 km/h - κάτι πρωτόγνωρο. Μέχρι το καλοκαίρι του 1921, το βαγόνι είχε διανύσει πάνω από 3.000 χιλιόμετρα. Ο σχεδιασμός κρίθηκε επιτυχημένος και χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά ανθρώπων.

Πίσω στη δεκαετία του 1970 _αναφέρει το TASS, Σοβιετικοί μηχανικοί προσπάθησαν να σημειώσουν νέο ρεκόρ ταχύτητας τρένου, συνδέοντας έναν κινητήρα τζετ σε αυτό. Το έργο ονομαζόταν «The speedy wagon εργαστήριο».
Το «τρένο αεροπλάνο» της ΕΣΣΔ: Με κινητήρα αεριωθούμενου, η Μόσχα σχεδίασε το «ιπτάμενο τρένο» Ως μέρος αυτών των δοκιμών, ένα τρένο βάρους 51,3 τόνων σε μόλις 10 δευτερόλεπτα έφτασε 50 km/h. και στη συνέχεια έφτασε σε ταχύτητα ρεκόρ 249 km/h (296 χλμ/h σύμφωνα με άλλους).

Η σύγχρονη τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ, με τα τρένα bullet να τρέχουν σε όλα τα μήκη και πλάτη χωρών με ταχύτητες που έχουν κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις πιο γρήγορες.Επιπλέον, με την έλευση της πιο εξελιγμένης τεχνολογίας, ακόμη και τα αεροπορικά ταξί αυξάνονται στην εμπορική αγορά _για τους έχοντες φυσικά.

Στη δεκαετία του 1960, η Σοβιετική Ένωση σχεδίασε και ανέπτυξε ένα τρένο υψηλής ταχύτητας _ κορύφωση του ανταγωνισμού με τις ΗΠΑ, που μετά την ΕΣΣΔ με το M-497 του New York Central Railway, με την κωδική ονομασία «Black Beetle» _τα μαύρο σκαθάρι, έκανε παρόμοιες δοκιμές.
Χρησιμοποιώντας ως βάση το ηλεκτρικό τρένο
ER22, «το Kalininsky μεταφορές» με κινητήρες AI-25, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν στο υπερσύγχρονο αεροσκάφος Yak-40, στην οροφή του βαγονιού του τρένου για δοκιμή.
Το σοβιετικό βαγόνι ήταν εξοπλισμένο με αεροδυναμικούς κώνους μύτης και ουράς για μείωση της αντίστασης, επίσης τα φρένα ήταν σημαντικά βελτιωμένα επειδή έπρεπε να υποστηρίξουν ένα μεγάλο φορτίο κατά την εκκίνηση των κινητήρων. Σύμφωνα με μαρτυρίες, κατασκευάστηκαν 15 μακέτες του βαγονιού καθώς η δοκιμή έπρεπε να διεξαχθεί σε αεροδυναμική σήραγγα.

Το υπεργρήγορο τρένο σύμφωνα με πληροφορίες τα πήγε καλά στις δοκιμές, πλησιάζοντας σε ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα. Αυτό ήταν πολύ πιο γρήγορο από άλλα σύγχρονα τρένα υψηλής ταχύτητας όπως το Shinkansen, το πρώτο παρόμοιο τρένο (bullet train ) στην Ιαπωνία _σσ. Τα τρένα bullet-wheel-on-rail χρησιμοποιούν συνδυασμό ηλεκτρικών κινητήρων και αεροδυναμικής σχεδίασης για την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων., τροφοδοτούνται από εναέρια καλώδια και οι κινητήρες βρίσκονται στους τροχούς.

Ωστόσο, παρά τις αστρικές επιδόσεις του, το κόκκινο τρένο, δεν παρήχθη ποτέ μαζικά και τελικά εγκαταλείφθηκε ... δεν «απογειώθηκε» ποτέ

Η αρχική επιτυχημένη δοκιμαστική διαδρομή του τζετ τρένου της Σοβιετικής Ένωσης ακολουθήθηκε από πέντε χρόνια δοκιμών που είδαν το τρένο υπερταχείας να κινείται ακόμη και σε ορισμένα δημόσια τμήματα του σοβιετικού σιδηροδρόμου. Το όνειρο ήταν να παραχθεί μαζικά το υπεργρήγορο τρένο και να διασχίσει το μήκος και το πλάτος της σοβιετικής επικράτειας, αλλά η περεστρόικα φρόντισε για το αντίθετο. Τα νέα σιδηροδρομικά συστήματα έγιναν μη βιώσιμα σε χρόνο μηδέν.
Η σταθερότητα του τρένου στις υψηλές ταχύτητες είχε αρχικά κάποια προβλήματα, αλλά οι σχεδιαστές τα διόρθωσαν, όπως επίσης σχεδίασαν τα πρωτοποριακά πετάσματα από πλέξιγκλας για να τοποθετηθούν καθώς το τρένο περνούσε μπροστά από πυκνοκατοικημένες περιοχές,

Τελικά έμεινε κάτι σαν λείψανο _ το σκουριασμένο ναυάγιο μεταφέρθηκε στη βιομηχανική αυλή της (πλέον) Αγίας Πετρούπολης, όπου συγκέντρωνε σκόνη για αρκετά χρόνια και το 2008 αφού παρέμεινε σε μια αυλή για 10ετίες, το μπροστινό μέρος αφαιρέθηκε, βάφτηκε και τοποθετήθηκε σε μια βάση μπροστά από το Tver μεταφορική. Παρόλο που το σοβιετικό όνειρο δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα, το πρόγραμμα δεν κατέστη εντελώς άχρηστο. Η δοκιμαστική διαδρομή χρησιμοποιήθηκε ως μάθημα για μελλοντικά πειράματα σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας _παγκόσμια. Σιγά-σιγά, η Κίνα εντάχθηκε στο παιχνίδι κάνοντας τα ταξίδια με τρένο υψηλής ταχύτητας πραγματικότητα _όπου είναι πρωτοπόρα επιδεικνύοντας όλο και νέα μοντέλα.
Πολλές τεχνολογικά προηγμένες χώρες έχουν πλέον κάνει τη μετάβαση. Ωστόσο, το σοβιετικό έργο εξακολουθεί να μνημονεύεται για την καινοτομία και τις δυνατότητές του.

24 Μαρτίου 2024

Lepa sela lepo gore - Τα όμορφα χωριά, όμορφα καίγονται

Πάνε χρόνια, που ανέβασα ένα βίντεο –κομμάτι από την ομώνυμη αριστουργηματική ταινία «Lepa sela lepo gore (όμορφα χωριά, όμορφα καίγονται)» και 10 φορές μου το κατέβασε το YouTube με «περιορισμούς ηλικίας» και «©®™ “πνευματικά” δικαιώματα» δείτε ΝΑΤΟ-Γιουγκοσλαβία 1999: «Έχε το νου σου στο παιδί…» ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ 1999: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
Ήταν τότε, που ΝΑΤΟ + σύσσωμη η ΕΕ κλπ «πρόθυμοι», ξεκινούν το μακελειό στη Γιουγκοσλαβία που αποτέλεσε την κορύφωση του κατακερματισμού της, που ξεκίνησε και μεθοδεύτηκε σταδιακά έπειτα από τις αντεπαναστατικές ανατροπές στην ΕΣΣΔ και την ανατολική Ευρώπη στις αρχές της 10ετίας του ’90.
Η ταινία αποτελεί ορόσημο στη θεματολογία του πολέμου στην πρώην Γιουγκοσλαβία, τόσο για την χρονική στιγμή που γυρίστηκε και από την άποψη αυτή είναι προφητική, όσο και για την ουσία που πραγματεύεται, για το πως αλληλοσφάζονται λαοί συνυπήρξαν για ~40 χρόνια ενωμένοι (συνέβη το ίδιο και τη Σοβιετική Ένωση)

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν όταν ο πόλεμος στη Βοσνία έφτανε στο τέλος του (1996). Πόλεμος μεταξύ πρώην φίλων και συντρόφων που η μετάλλαξή τους είναι συγκλονιστική όσο μπαίνει στο πετσί τους ο εθνικισμός και η παράνοια. Οι συμβολισμοί πάρα πολλοί, ο θεατής μπαίνει αμέσως στο κλίμα και για όποιον έχει ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τα γεγονότα το ενδιαφέρον εστιάζεται και στις πανέξυπνες αλληγορικές σκηνές και ατάκες. Έτσι κι αλλιώς το θέμα της ταινίας ήταν δύσκολο, πόσο μάλλον για την περίοδο που βγήκε στις αίθουσες με τις μνήμες να είναι νωπές και τα τραύματα κυριολεκτικά και μεταφορικά ανεπούλωτα.

Ο τίτλος της ταινίας είναι παράφραση ενός εδαφίου της νουβέλας "Voyage au bout de la nuit" (Journey to the End of the Night) του Louis-Ferdinand Céline, που περιέγραφε φλεγόμενα χωριά κατά τη διάρκεια του 1ου παγκοσμίου πολέμου . Τα γυρίσματα έγιναν σε φυσικό τοπίο στο Višegrad της Bοσνίας (Σερβικός τομέας) και κάποιες σκηνές σε μέρη όπου είχαν γίνει πραγματικές μάχες. Το σάουντρακ δένει άψογα στην ταινία με κορυφαία την στιγμή που ακούγεται το "Igra rokenrol cela Jugoslavija".

Σκηνοθέτης είναι ο Srdjan Dragojevic , πολύ αξιόλογος με σημαντική συνέχεια. Βασικοί πρωταγωνιστές οι Nikola Kojo (έχει παίξει σε πολλές σερβικές παραγωγές) & Dragan Bjelogrlic (εξίσου σημαντικός καλλιτέχνης). Έχει αποσπάσει 6 βραβεία τα περισσότερα στο σκηνοθέτη και ήταν υποψήφια για ακόμη δύο: Κινηματογράφου Angers (Γαλλία) Βραβείο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ευρωπαϊκή ταινία μεγάλου μήκους της κριτικής επιτροπής) - Srdjan Dragojevic Βραβείο Telcipro, Ft. Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Lauderdale / Διακεκριμένο Βραβείο Αξίας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Mar del Plata, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Στοκχόλμης Χάλκινο άλογο, Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σάο Πάολο, Διεθνές Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1996 - Βραβείο κοινού και Υποψήφια (σκηνοθεσίας) για το «Χρυσό Αλέξανδρο» Κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και δείτε την -όλο και κάπου παίζεται.

ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ 1999: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

Το ΝΑΤΟ, σύσσωμη η ΕΕ κλπ «πρόθυμοι, ξεκινούν το μακελειό στη Γιουγκοσλαβία που αποτέλεσε την κορύφωση του κατακερματισμού της, που ξεκίνησε και μεθοδεύτηκε σταδιακά έπειτα από τις αντεπαναστατικές ανατροπές στην ΕΣΣΔ και την ανατολική Ευρώπη στις αρχές της 10ετίας του ’90. Πριν από 20 χρόνια, βόρεια, δίπλα μας ξεκινούσε η τελευταία μεγάλη σφαγή του 20ου αιώνα. Ήταν τότε που στη βαλκανική ξεδιπλώνονταν σε όλο της το τραγικό μεγαλείο η βαρβαρότητα του ιμπεριαλισμού των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ, που ο λαός της Γιουγκοσλαβίας την έζησε κυριολεκτικά στο πετσί του επί 78 συνεχόμενα μερόνυχτα. 

Γιουγκοσλαβία ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ! “τα όμορφα χωριά όμορφα καίγονται”

Οι πύραυλοι της «διεθνούς κοινότητας» είχαν στρατηγικούς στόχους αποκλειστικά μεγάλες παραγωγικές μονάδες, εργοστάσια, διυλιστήρια (Πάντσεβο & Νόβι Σαντ), οδικούς άξονες, γέφυρες, μέχρι και το επιβατικό τρένο Βελιγράδι-Θεσσαλονίκη σκοτώνοντας τουλάχιστον 55 άτομα, καθώς αυτό περνούσε τον Νότιο Μοράβα κοντά στη Grdelica που κατά το δολοφόνο πιλότο, «εμφανίστηκε ξαφνικά» ...«από το πουθενά»! 150 μαχητικά αεροπλάνα του ΝΑΤΟ συμμετείχαν στις επιθέσεις / Εκτοξεύτηκαν 420.600 πύραυλοι. Η συνολική μάζα των πυραύλων που έπεσαν ήταν περίπου 22.000 τόνοι.



59 βάσεις του ΝΑΤΟ στο έδαφος 12 χωρών μελών του ήταν στη διάθεση να βοηθήσουν τις νατοϊκές επιθέσεις κατά της Σερβίας και Μαυροβουνίου / Εκτοξεύτηκαν περίπου 20.000 μεγάλοι πύραυλοι αέρος-εδάφους Ο απολογισμός των βομβαρδισμών, σε ανθρώπινες απώλειες και υλικές ζημιές είναι: 30-100 δις $ το κόστος της υλικής ζημιάς. 1.002 μέλη του Γιουγκοσλαβικού Στρατού σκοτώθηκαν ~2.000 τραυματίστηκαν και μαζί (νεκροί και τραυματίες) 6.100 πολίτες. 54 μέσα μαζικής μεταφοράς καταστράφηκαν, 305 σχολές, νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια. 176 μνημεία πολιτισμού καταστράφηκαν κι ανάμεσά τους και 23 μεσαιωνικά μοναστήρια. 45 γέφυρες και 28 σιδηροδρομικές γέφυρες 561 κτίρια του Γιουγκοσλαβικού Στρατού καταστράφηκαν ολοσχερώς και 686 έπαθαν σοβαρές ζημίες. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 2.300 επιθέσεις μαχητικών του ΝΑΤΟ. Δύο 10ετίες μετά, οι λαοί των Βαλκανίων και της Ευρώπης μετά και τις σε συνέχεια εξελίξεις με τελευταία τη συμφωνία των Πρεσπών του γεωπολιτικού μεντεσέ Τσίπρα-ΣυΡιζα οφείλουν όχι μόνο να διατηρήσουν στην συλλογική μνήμη το ιμπεριαλιστικό έγκλημα, αλλά πρωτίστως να διδαχθούν απ’ αυτό, να βγάλουν τα κατάλληλα συμπεράσματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον. Το ΚΚΕ είναι το μόνο πολιτικό Κόμμα, που στάθηκε στο ύψος του 

Στον ιμπε­ρια­λι­σμό καμιά υπο­τα­γή,
η μόνη υπερ­δύ­να­μη είναι οι λαοί!

Πηγές & χρήσιμοι σύνδεσμοι  

·         Γιουγκοσλαβία: Σαν σήμερα, πριν … χρόνια

·         "Συμφωνία" Ραμπουγιέ

Ζήτησαν υποδούλωση της Γιουγκοσλαβίας!

·         Απόλυτο έλεγχο στο Κοσσυφοπέδιο αλλά και πλήρη ελευθερία κινήσεων του ΝΑΤΟικού στρατού κατοχής... σε ολόκληρη τη Γιουγκοσλαβία ζήτησαν οι ΗΠΑ από την κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας στο Ραμπουγιέ!

·         Κ. Μητσοτάκης: Το κείμενο του Ραμπουγιέ οδηγούσε σε απόσχιση του Κοσσόβου και κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας της Γιουγκοσλαβίας

·         Χρονικό διαμελισμού και επεμβάσεων στην πρώην Γιουγκοσλαβία

·         Η θεωρία μας και ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία

·         Οι ιμπεριαλιστές αιματοκύλησαν τα Βαλκάνια
Κοσσυφοπέδιο – πρώην Γιουγκοσλαβία |> Νέες αποκαλύψεις για τη βρώμικη επέμβαση

·         Για την ιμπεριαλιστική επέμβαση στα Βαλκάνια

·         Η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας ήταν (μόνο) η αρχή

·         Η «μαύρη» επέτειος των ΝΑΤΟικών βομβαρδισμών

·         Από τις επιδρομές χειρουργικής ακρίβειας στο… «τυχαίο λάθος»!

·         Απαράμιλλη η ΝΑΤΟική μηχανή προπαγάνδας!

·         Κοσσυφοπέδιο |>Κατοχή και διαστρέβλωση της ιστορίας…<|

·         Αποσπάσματα απο την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα για τα 20 χρόνια απο την επέμβαση του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία