13 Νοεμβρίου 2021

Η Μπιενάλε της Αβάνας καρφί στα μάτια των ιμπεριαλιστών Yankees –Κάτω τα χέρια από τη σοσιαλιστική Κούβα!

Η 14η Μπιενάλε -θρίαμβος της τέχνης ξεκίνησε με συντριπτική υποστήριξη, παρά τις Κασσάνδρες

Περισσότεροι από 300 καλλιτέχνες, γκαλερίστες, χορηγοί, κριτικοί και αναλυτές-επιστήμονες από τη Λατινική Αμερική, την Καραϊβική, την Αφρική την Ασία, αλλά και από την Ευρώπη (χτες ανακοινώθηκε η συμμετοχή Κύπρου και Σλοβακίας)  και τις Ηνωμένες Πολιτείες, επιβεβαίωσαν ήδη τη συμμετοχή τους.

Με συντριπτική διεθνή υποστήριξη, συναίνεση και δέσμευση της κουβανικής καλλιτεχνικής κοινότητας και ανανεωμένο ενδιαφέρον για την προώθηση δράσεων όπου συγκλίνουν και αλληλεπιδρούν σύγχρονες γλώσσες της Τέχνης, η 14η Μπιενάλε της Αβάνας ξεκινάει το ταξίδι της με εκδηλώσεις  έως τις 30-Απρ-2022.
Ατομικές εκθέσεις, συλλογικά -ειδικά έργα, θεωρητικά συνέδρια και ανταλλαγές δημιουργικών και παιδαγωγικών εμπειριών, θα ξεδιπλωθούν σε τρία στάδια: 1. Προοίμιο – (12-Νοε | 5-Δεκ-2021), 2. «η Αβάνα της Μπιενάλε» (6-Δεκ-2021 | 24-Μαρτ-2022) και 3. «Επιστροφή στο Μέλλον» (25-Μαρτ |  30-Απρ-2022).

Μαζί τους δεκάδες Κουβανοί καλλιτέχνες, δάσκαλοι και μαθητές, ειδικά στο δεύτερο μέρος, το οποίο λόγω περιεχόμενου και ευρύτητας, που χαρακτηρίζεται από την επιμελητική του αυστηρότητα, αλλά με δράσεις πολύ πέρα ​​από την πρωτεύουσα, θα πρέπει να υιοθετήσει τον τίτλο La Isla de la Bienal (το νησί της Μπιενάλε).

Εξίσου σημαντική με την μεγάλη συμμετοχή είναι η υποστήριξη της Μπιενάλε που εκφράζεται με την υπογραφή μέχρι χθες 800 καλλιτεχνών και διανοουμένων από 40 χώρες στη δήλωση που δημοσιεύτηκε αρχικά στις 27 Οκτωβρίου από τη μεξικανική εφημερίδα La Jornada, η οποία κατήγγειλε μια εκστρατεία χειρισμών και ψεύτικων στόχων. μποϊκοτάροντας ένα γεγονός που ήδη προμηνύεται ως θρίαμβος της τέχνης, της ελευθερίας, της αντιηγεμονικής σκέψης και της αλληλεγγύης.

Χωρίς αμφιβολία, η Μπιενάλε της Αβάνας θα θριαμβεύσει όπως κάθε χρόνο, γιατί η καλλιτεχνική της έκφραση είναι ασύγκριτη –όπως είπε εμφαντικά ο Jose Martí: «Η τέχνη είναι μια μορφή αρμονίας»

Η Μπιενάλε της Αβάνας (Bienal de La Habana) θεσμός που ανάγεται στο μακρινό 1984, στοχεύει κυρίως στην προώθηση του αναπτυσσόμενου κόσμου στους κύκλους της σύγχρονης τέχνης, δίνοντας προτεραιότητα στους καλλιτέχνες της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, αν και παίρνουν μέρος 10άδες μεγάλοι καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

Δείτε (cubadebate) XIV Bienal de La Habana: Το αύριο και το σήμερα -πολιτισμός και προβληματισμός πάνε χέρι-χέρι, faceBook (ανεπίσημο) site

Η διοργάνωση της Μπιενάλε είχε πάντα ένα κεντρικό θέμα, μεταξύ των οποίων η παράδοση και η σύγχρονη εποχή, τέχνη και προκλήσεις, κοινωνία και προβληματισμός, ο άνθρωπος και η μνήμη, η τέχνη στη ζωή και την πόλη. Τα έργα είναι πίνακες ζωγραφικής αλλά και δισδιάστατα - τριδιάστατα, χρησιμοποιώντας ποικίλες τεχνικές.

Από τη 13η Bienal της Αβάνας το 2019 (Foto Ap)

Φέτος πραγματοποιείται μέσα στις δυσκολίες λόγω Covid, αλλά όπως λένε οι διοργανωτές «ζήσαμε χρόνια και χρόνια σε δύσκολες συνθήκες, αλλά ποτέ από τους ανθρώπους μας δεν έλειψε η δημιουργικότητα, η ευαισθησία στην τέχνη ή το χαμόγελο και έτσι αποφασίσαμε να πραγματοποιηθεί αυτή η διοργάνωση -στην πραγματικότητα, οι καλύτερες μπιενάλε στην Αβάνα πραγματοποιήθηκαν σε μερικά από τα πιο δύσκολα χρόνια, έτσι η πρόκληση γίνεται κίνητρο και ευκαιρία».

Το Μαϊάμι καιροφυλακτεί

Οι αμερικάνοι ιμπεριαλιστές λυσσώντας μπροστά στις συνεχείς επιτυχίες και τη διεθνή αναγνώριση του νησιού της επανάστασης αποφάσισαν –μεταξύ άλλων, μποϊκοτάζ ακόμα και της Bienale Αβάνας, χρησιμοποιώντας ερείσματα στον καλλιτεχνικό χώρο. Οι Yankees και ενώ το άνοιγμα (12- Νοε) πλησιάζει σκέφτηκαν την παλιά τους γνώριμη εικαστικό Tania Brugueras που είχαν αξιοποιήσει και το 2014 χωρίς αποτέλεσμα (η ίδια –ομολογουμένως, το είχε παλέψει με νύχια και δόντια αλλά δεν…).

Η Brugueras γεννήθηκε το 1968 στην Αβάνα και κατατάσσεται από τους αστούς στους περφόρμανς καλλιτέχνες (performance art) «με πολιτικά κίνητρα και αναφορές», που «εξερευνούν τη σχέση μεταξύ τέχνης, ακτιβισμού και κοινωνικής αλλαγής σε έργα που εξετάζουν τις κοινωνικές επιπτώσεις της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας».
   (…)
Έχει ερευνήσει ενδελεχώς «τόσο τις υποσχέσεις όσο και τις αποτυχίες της Κουβανικής Επανάστασης με δράσεις που προκαλούν τους θεατές να αναλογιστούν τις πολιτικές που καλύπτονται πίσω από την κυβερνητική προπαγάνδα και την απάτη των τοπικών ΜΜΕ».
   (…)
«Προωθώντας την έννοια της arte útil (σσ. χρήσιμη τέχνη, ως όφελος και εργαλείο), προτείνει λύσεις σε κοινωνικοπολιτικά προβλήματα κινούμενη μεταξύ Αβάνας Νέας Υόρκης και Μαϊάμι»
Αυτά –μεταξύ άλλων αναφέρονται στον «ανεξάρτητο» ιστότοπο Art21.

Μετά την αποτυχία της αντεπαναστατικής της δράσης κατά την παρατεταμένη παραμονή της στην Αβάνα, όπου επεδίωξε να προσελκύσει καλλιτέχνες στο «Ινστιτούτο Artivismo INSTAR (σσ. ακρωνύμιο = τέχνη+ακτιβισμός)  Hannah Arendt"–κατασκεύασμά της, που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2016 ως εργαλείο ανατροπής στα πλαίσια της "Lucha No Violenta" (σσ. Πάλη χωρίς Βία) σχεδιασμένο από τον πράκτορα της CIA, Gene Sharp, οι ειδικοί των Yankees πήραν την απόφαση να την επιστρέψουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και να δουν τι μπορούν να κάνουν.
Δηλητηριάζοντας με ψέματα, για μποϊκοτάζ της Biennial, εκδήλωσης που κάθε χρόνο στην κουβανική πρωτεύουσα αγκαλιάζει εκατοντάδες –πάνω από χίλιες μερικές φορές, εξέχουσες προσωπικότητες στην παγκόσμια τέχνη.

Έχοντας ετοιμάσει μια τεχνολογική και μιντιακή παρεμβατική πλατφόρμα, με την υποστήριξη μεταναστών Κουβανών και άλλων ξένων με τους οποίους η Brugueras διατηρεί προσωπικές σχέσεις, αλλά η Κούβα έχει μια μακρά εμπειρία σε τέτοιες πρακτικές, εξάλλου ο πλουραλισμός είναι δεδομένος με τις διαφορετικές τάσεις, στυλ και έννοιες της μοντέρνας τέχνης να προβάλλονται ελεύθερα, πολιτιστικό σενάριο που δύσκολα θα βρεις εκτός Αβάνας.
Κατασκεύασαν την ετικέτα #NoaLaBienaldeLaHabana, σε facebook και twitter εφεύρεση που ενθαρρύνεται από τους Γιάνκηδες ιδεολόγους σε ανατρεπτική κατεύθυνση, ξεκινώντας από τα ψέματα για «αιματηρή καταστολή της 11ης Ιουλίου», που όπως φάνηκε από 100άδες εικόνες στο Διαδίκτυο, δεν είναι ούτε βάναυσες, ούτε κατασταλτικές, αντίθετα με όσα καθημερινά βλέπουμε στη Χιλή, την Ονδούρα, την Κολομβία, τον Ισημερινό ή στην ίδια τη χώρα των Γιάνκηδων όπου ρέει το αίμα των διαδηλωτών και ευτελίζεται η ανθρώπινη ζωή.
Μάλιστα η γραμμή της Τάνιας είναι ίδια με εκείνη του φαιδρού YouTuber Alexander Otaola, που απορρίφθηκε από το
YouTube σαν ανήθικο, χρησιμοποιώντας τα ψέματα για «σύλληψη 10άδων "καλλιτεχνών"», συμπεριλαμβανομένου του κατ’ ευφημισμό «εικαστικού» Luis Manuel Otero Alcantara, από τους επικεφαλής της εκπομπής μέσω ΜΜΕ και ΜΚΔ στη γειτονιά του San Isidro με τα γνωστά γεγονότα, παρέα με την εγκληματική του στάση των ραπ Maykel "Osorbo" Castillo Perez και Randy Arteaga (κυκλοφορία στο διαδίκτυο «πειραγμένων» βίντεο).

Στη συνέχεια ζήτησαν υποστήριξη της μπλόγκερ Yoani Sanchez Cordero, που στρατολογήθηκε στην Ισπανία από τον τρομοκράτη πράκτορα της CIA Carlos Alberto Montaner (Κάρλος Αλμπέρτο Μοντανέρ), ο οποίος θα αποκάλυπτε στα κοινωνικά δίκτυα την υποτιθέμενη επίθεση εναντίον του …αλλά τζίφος (σσ. Plaza de la Revolución 30-Δεκ-2014 El susurro de Tatlin #6)

Ήδη κατά την Bienal 2009, ένα άλλο «μπουμπούκι» ο Yoani Sanchez, ντυμένος με φαιοπράσινη & «ιπτάμενο» περιστέρι πάνω του είχε ως δρώμενο την προσβλητική προσομοίωση του Fidel Castro στην αξέχαστη ομιλία του το 1959, όπου πρακτικά διαδήλωσε κατά της Επανάστασης χωρίς να ενοχληθεί από κανέναν.

Περισσότερα για την Tania Brugueras εδώ, δείτε και σημείωμα του αναλυτή Arthur Gonzalez, στην Granma 29-Οκτ


Σε φάση κλιμάκωσης οι πολύμορφοι σχεδιασμοί αμερικανικών κέντρων ενάντια στην Κούβα.

Όπως είναι γνωστό  αντεπαναστατικές ομάδες, έχουν προκηρύξει «ειρηνικές διαδηλώσεις» για τις 15 Νοέμβρη, σε μια νέα απόπειρα να δημιουργηθεί κλίμα αποσταθεροποίησης στο Νησί της Επανάστασης.
Πρόκειται για ενέργειες που ενορχηστρώνουν και χρηματοδοτούν οι ΗΠΑ, (βλ σχετική ανακοίνωση του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ του ΠΑΜΕ και του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου φιλίας & αλληλεγγύης) σε συνεργασία με την αντικουβανική μαφία που δρα στο έδαφός τους, καθώς και αντεπαναστατικές δυνάμεις μέσα στην Κούβα.
Τις τελευταίες μέρες η κυβέρνηση της Κούβας έχει δώσει στη δημοσιότητα πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων για το πως τα πρόσωπα που ηγούνται των αντεπαναστατικών ενεργειών συνδέονται και καθοδηγούνται απευθείας από μηχανισμούς στις ΗΠΑ, με σκοπό να δημιουργήσουν συνθήκες αποσταθεροποίησης και να μεθοδεύσουν την κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών επιθέσεων ακόμα και πραξικόπημα στην Κούβα.

Θυμίζουμε και το περιστατικό –σε ότι αφορά την Ελλάδα, της 27ης Οκτώβρη, με τους 80-90 Κουβανούς που βρέθηκαν «εξ ουρανού» στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου χωρίς ταξιδιωτικά έγγραφα, παριστάνοντας τους «τουρίστες» – έχοντας προηγουμένως κάνει αεροπορικώς τον… γύρο του κόσμου Κούβα-Ρωσία-Σερβία.
Προφανώς θύματα οργανωμένου μαφιόζικου δικτύου διακίνησης που δεν δρα επιλεκτικά στους κολασμένους όπου γης (από το Αφγανιστάν –τελευταία, στη Μέση Ανατολή και την Αφρική), αλλά και στην Φλόριντα των ΗΠΑ και σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Κάτω τα χέρια από την Κούβα!
Καταδικάζουμε απερίφραστα τις προβοκατόρικες ενέργειες των ιμπεριαλιστών και κάθε σενάριο για οποιουδήποτε είδους ιμπεριαλιστική επέμβαση, που στόχο έχουν να ανατρέψουν τις κατακτήσεις της Κουβανικής Επανάστασης και του κουβανικού λαού –πιο  ακόμα πιο φανερές σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, που η Κούβα έχει παρασκευάσει 5 εμβόλια, έχει το υψηλότερο ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης στον κόσμο και ταυτόχρονα από τα χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας, ενώ ταυτόχρονα έχει διοργανώσει διεθνιστική ιατρική βοήθεια σε άλλους λαούς!
Τερματισμός του βάρβαρου ιμπεριαλιστικού εμπάργκο κατά της Κούβας και την άρση των 243 πρόσθετων οικονομικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ και διατηρεί στο ακέραιο η κυβέρνηση Μπάιντεν.
Αλληλεγγύη στον κουβανικό λαό, στην κυβέρνηση και το Κομμουνιστικό Κόμμα Κούβας.
Όλοι στις εκδηλώσεις και τις πορείες για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου
, διαδηλώνοντας ενάντια στον αμερικανοΝΑΤΟικό ιμπεριαλισμό και στις απανταχού επεμβάσεις και σχεδιασμούς του, εκφράζοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη του στην Κούβα.

Η Κούβα θα νικήσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"