STUDIO new star art cinema
11-Απριλίου 20:00 - Special Screening
Παρουσία του σκηνοθέτη και συντελεστών
Για μια μόνο προβολή
Θα ακολουθήσει q&a με τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές
Σε άγνωστη χώρα δραματική ταινία 2024, σε σκηνοθεσία και σενάριο Mahdi Fleifel.
Συμπαραγωγή Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και Παλαιστίνη _πρωταγωνιστούν οι Mahmood Bakri και Aram Sabbah ως Chatila και Reda, Παλαιστίνιοι πρόσφυγες που ζουν στην Αθήνα που προσπαθούν να εξοικονομήσουν όσα λίγα χρήματα μπορούν για να αγοράσουν πλαστά διαβατήρια για να μετακομίσουν στη Γερμανία, με όνειρό τους το άνοιγμα μιας καφετέριας. Σε μια συνωμοσία λαθρεμπορίου υψηλού κινδύνου αφού ο Reda έχει ξοδέψει όλα τους τα χρήματα στην ηρωίνη, βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα, η οποία παρουσιάζεται σαν καθαρτήριο, χωρίς οι κινηματογραφιστές να χρειαστεί να καταφύγουν σε εξπρεσιονιστικά τεχνάσματα αφού υπάρχει μπροστά μας καθημερινά αυτή η πλευρά (στην Αθήνα και όχι μόνο), απλά ποτέ δεν τη βλέπουμε στο σινεμά.
Στο καστ περιλαμβάνονται επίσης οι Αγγελική Παπούλια, Manal Awad, Mohammad Ghassan, Mondher Rayahneh, Mouataz Alshaltoh και Mohammad Alsurafa σε δεύτερους ρόλους.
Η Αθήνα δεν είναι καταφύγιο, ούτε άσυλο. Δεν είναι _όπως υποστηρίζει το αστικό κράτος, ούτε ομφαλός της Δημοκρατίας, ούτε πολύ περισσότερο δικαιοσύνης. Είναι ένας βασανιστικός θάλαμος αναμονής για το άγνωστο, για μία ουτοπία που δεν υπάρχει. Η Παλαιστίνη όμως υπάρχει παντού - από το τατουάζ στο στήθος του Ρέντα, μέχρι το τσάι μέντας και τους στίχους του drug dealer-ποιητή της παρέας…
Εσύ, μόνο εσύ, υπάρχεις
Εσύ κατασκευάζεις τη
μοίρα σου
Γιατί, τι άλλο
θέλεις;
Σημαίες;
Πότε μια σημαία
σταμάτησε μια βόμβα;
Επικράτηση;
Τι να σου κάνει η
εξουσία πάνω σε στάχτες;
Οπότε φύγε, φύγε
Δεν σου ανήκει αυτή η
γη, ούτε ο σκουπιδότοπος θρόνος της
Φύγε ξυπόλητος,
φτωχός
Μεγαλύτερος από τις
πατρίδες όλων των ανθρώπων
Με ένα μείγμα ερασιτεχνών και ηθοποιών, ο Φλάιφελ επιτυγχάνει ειλικρίνεια και νατουραλισμό, ακόμα και σε κομμάτια που σεναριακά τεστάρονται με την υπερβολή. Ο Αράμ Σαμπάχ κι ο Μαχμούντ Μπακρί είναι εξαιρετικοί στους πρωταγωνιστικούς ρόλους - αποπνέουν απελπισία και πόνο, λαχτάρα και οργή, ευαισθησία και σκληρότητα, αφέλεια και πονηριά. Ο Μπακρί κουβαλά τον Σατίλα σωματικά, αποφασιστικά __«δεν μετράνε αυτά που κάνουμε εδώ, αυτή είναι μόνο μια φάση». Ο Σαμπάχ συγκινεί με το εκφραστικό του πρόσωπο, σαν αδέσποτο κουτάβι που κοιτά στα μάτια όλους τους περαστικούς. Οι δυο τους αλληλοσυμπληρώνονται σε μια ψυχική χορογραφία απελπισίας, σε αυτή την πόλη των τσακισμένων ανθρώπων.
Διανομή
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών 2024, και
στην Αμερική στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το 2024.
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Mahdi Fleifel είναι γνωστός στους σινεφίλ από παλιότερες
δουλειές του, κυρίως μικρού μήκους _αναφέρουμε ενδεικτικά:
· Suspended Time 'Zaman Muaalaq'
· P.O.V. TV Series
· Ο Ξένος
· 4 Weeks
· Harrisons: Monday's Arms _Music Video
Το θρίλερ _έτσι χαρακτηρίζεται από τους κριτικούς προκύπτει από τις καθημερινές προσπάθειες των προσφύγων _στη συγκεκριμένη περίπτωση Παλαιστίνιων να επιβιώσουν (εδώ στο αφιλόξενο κέντρο της Αθήνας).
Το σενάριο _και σωστά δεν παρουσιάζει τους χαρακτήρες ως αγίους, ηθικά ανώτερους παρίες που βασανίζονται από τους εξαχρειωμένους προύχοντες και το σύστημα που τους προστατεύει. Αυτή η ιδιαιτερότητα διαφοροποιεί το φιλμ από αντίστοιχες δημιουργίες. Καθώς μπαίνουμε στην τρίτη πράξη, η προσφυγή των δημιουργών σε πιο παραδοσιακά τερτίπια του είδους, που εξειδικεύουν την περίπτωση των δύο (αντι)ηρώων σε σχέση με μια ευρύτερη προσφυγική εμπειρία, αλλοιώνει ελαφρώς τον χαρακτήρα του έργου, μέχρι την (ανατρεπτική _εξαιρετική) τελευταία σκηνή, που καταφέρνει καίριο συναισθηματικό χτύπημα.
Αναλυτικότερη παρουσίαση στο //flix.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"