21 Ιουνίου 2025

Φονομπότ _Murderbot και chatbots ?¿

Σειρά 10 επεισοδίων 2025 όπου η επιστημονική φαντασία μετατρέπεται σε σαρκαστική κωμωδία, με τον Alexander Skarsgård _Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, να ερμηνεύει ένα γοητευτικό ανδροειδές που προτιμά το binge-watching από την επανάσταση των μηχανών και Noma Dumezweni, David Dastmalchian

“Ανάλυση” _abstract, του παραγωγού
Ο λόγος που οι περισσότεροι άνθρωποι λέμε “καλημέρα” και “ευχαριστώ” στα chatbots δεν είναι η απλή ευγένεια. Είτε το κάνουμε ασυναίσθητα είτε το πιστεύουμε ειλικρινά, είναι κάποιου είδους πρόνοια για το μέλλον. Αν μια μέρα τα ρομπότ αποκτήσουν συνείδηση και στραφούν εναντίον μας, ελπίζουμε ότι θα θυμούνται τότε ποιοι τους φερθήκαμε καλά (και ποιοι όχι). Τι γίνεται, όμως, όταν ένα ανδροειδές ξεφεύγει από τον προγραμματισμό του, όχι για να εξολοθρεύσει την ανθρωπότητα, αλλά για να μπορέσει, απλώς, να παρακολουθεί ανενόχλητο τις αγαπημένες του σαπουνόπερες στο διάστημα; Κάπου εκεί ξεκινά το Murderbot, η νέα sci-fi σειρά με τον Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ σε έναν ρόλο-έκπληξη.

           Chatbots chatbots chatbots ?¿

Με την εισβολή στη ζωή μας της τεχνητής νοημοσύνης, όλο και νέοι όροι “από άλλο πλανήτη” μπαίνουν στο μυαλό μας, από τα κυρίαρχα (αστικά) ΜΜΕ και τα ΜΚΔ. Κάνοντας από περιέργεια _γιατί ο υποφαινόμενος ξέρει καλά περί τίνος πρόκειται, μια αναζήτηση (google) διαβάζουμε
Πολλές φορές θα έχεις ακούσει τον όρο chatbots, ενώ είναι πολύ πιθανό να έχεις επικοινωνήσει μαζί τους, χωρίς να το ξέρεις! Τι είναι, λοιπόν, τα chatbots και με ποιον τρόπο έχουν εισβάλει στην καθημερινότητά μας;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Τα chatbots είναι εφαρμογές οι οποίες “συνομιλούν” online με χρήστες, μέσω αποστολής αυτοματοποιημένων μηνυμάτων (είτε γραπτώς, είτε προφορικώς). Ακούγεται απλό, όμως το να λειτουργεί σωστά ένα chatbot, προσομοιάζοντας έναν άνθρωπο (τόσο σε ύφος, όσο και σε ορθότητα απαντήσεων), είναι ένα αρκετά σύνθετο ζήτημα, που απαιτεί εξειδικευμένες Artificial Intelligence λειτουργίες. Στην καθημερινότητά μας, συνήθως, συναντούμε chatbots σε εφαρμογές κυρίως ανταλλαγής μηνυμάτων (όπως το Messenger, το WhatsApp, το Skype, το Slack ), ενώ κάποια από τα chatbots που έχουν κατασκευαστεί από μεγάλες εταιρείες -όπως του Facebook, της Google, της Amazon, της Microsoft– εκτός από την ύπαρξή τους στα δικά τους sites/brands, διατίθενται προς χρήση και σε τρίτους, μετά από σχετική παραμετροποίηση. Για παράδειγμα:

  • Tο Facebook δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης chatbot στο Messenger, μέσα από έναν αναλυτικό οδηγό που κάθε developer μπορεί να ακολουθήσει και να δημιουργήσει ένα chatbot για μία εταιρική σελίδα (στο περιβάλλον του Facebook -Messenger).
  • Η Google διαθέτει το Google Assistant, μία συσκευή που λειτουργεί μέσω voice search και απαντά προφορικά σε κάθε φωνητική ερώτηση, με τις απαντήσεις να προέρχονται από τα αποτελέσματα αναζητήσεων στη Google, αλλά και από το ίδιο το input του χρήστη (μέσω αποθήκευσης συγκεκριμένων δεδομένων). Επιπροσθέτως, η Google διαθέτει τη λειτουργία του voice search (ένα από τα features του Google Assistance) σε developers, για ενσωμάτωσή του σε δικές τους εφαρμογές.
  • Η Amazon έχει δημιουργήσει το Alexa, μία cloud based εφαρμογή φωνητικών εντολών που υπάρχει σε εκατομμύρια συσκευές της Amazon, αλλά διατίθεται και σε third-party κατασκευαστές εφαρμογών.

Η εξέλιξη των chatbots τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη και η βελτίωση της λειτουργίας τους -ειδικά σε φωνητικό επίπεδο-, καθώς και η ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους, είναι αλματώδης. Και αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς έρευνες δείχνουν πως, παγκοσμίως, η χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων είναι μεγαλύτερη ακόμα και από τη χρήση των social apps, με τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων να έχουν 20% περισσότερους ενεργούς μηνιαίους χρήστες από ό,τι στα social media.

Επίσης, η Τεχνητή Νοημοσύνη (κοινώς AI) είναι το μεγαλύτερο trend στο digital περιβάλλον. Οπότε, είναι λογικό να βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν στην ανάπτυξη των chatbots και, όπως φαίνεται, σε λίγα χρόνια η συνομιλία με άνθρωπο σε κάθε customer service εταιρείας θα είναι σπάνια. Η χρήση, όμως, των chatbots δεν σταματά στην ανταλλαγή μηνυμάτων για θέματα σχετικά με το customer service μίας εταιρείας. Τα chatbots έχουν άπειρες δυνατότητες.

Brands & Chatbots

Παραδείγματα γνωστών brands που χρησιμοποιούν chatbots, για διαφορετικούς σκοπούς:

  • Starbucks: Online παραγγελία καφέ – Τα Starbucks, χρησιμοποιώντας το chatbot Alexa της Amazon, δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες της εφαρμογής τους να παραγγείλουν μέσω φωνητικής εντολής, να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους πληρώνοντας, αλλά και να ενημερωθούν για το πότε θα είναι έτοιμη, ώστε να την παραλάβουν από το κατάστημα επιλογής τους.
  • Unicef: Αναφορά κοινωνικών θεμάτων – Η Unicef δημιούργησε το U-Report, μία εφαρμογή στην οποία συγκεντρώνονται, άμεσα, πληροφορίες/αναφορές για κοινωνικά θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των παιδιών. Βάσει της μαζικής αναφοράς από τους χρήστες, η Unicef ενεργοποιεί μηχανισμούς αντιμετώπισης των σχετικών φαινομένων. Για παράδειγμα στη Λιβερία, όπου υπήρχαν αναφορές για σεξουαλική κακοποίηση παιδιών στα σχολεία, το U-Report ρώτησε 13.000 χρήστες αν πράγματι παρατηρείται αυτό το φαινόμενο (μέσω συγκεκριμένων ερωτήσεων) και, καθώς το 86% αυτών απάντησε θετικά, η Unicef ανέλαβε δράση για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
  • Baidu: Διάγνωση ασθενειών – Η Baidu λάνσαρε το 2016 τη Melody, ένα chatbot διαθέσιμο μόνο σε Κινέζους ασθενείς και ιατρούς που, χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη, συγκεντρώνει πληροφορίες από ασθενείς σχετικά με ιατρικά ζητήματα, με σκοπό να διευκολύνει τους ιατρούς στις διαγνώσεις τους. Το bot δεν δίνει συμβουλές, απλώς παρουσιάζει τις πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει στους ιατρούς, οι οποίοι απαντούν στον ασθενή, αφού τις διαβάσουν. Η Melody εκπαιδεύτηκε σε θέματα υγείας από ένα μεγάλο αριθμό πηγών (ιατρικά εγχειρίδια και έγκυρα ιατρικά sites), με σκοπό να μπορεί να θέτει τις σωστές ερωτήσεις στον ασθενή, προκειμένου να μπορεί ο ιατρός να βγάλει μία σωστή διάγνωση.
  • Mastercard: Διαχείριση λογαριασμού – Η Mastercard, μέσω του chatbot με την ονομασία ΚΑΙ, προσφέρει τη δυνατότητα στο χρήστη και κάτοχο Mastercard να έχει μία αναλυτική εικόνα των συναλλαγών του (ανά λογαριασμό, ημερομηνία, είδος συναλλαγών κ.λπ.), δίνοντάς του και στατιστικά στοιχεία για τις αγορές που έχουν γίνει ανά είδος, κατάστημα, πόλη κ.ά. Επίσης, ο χρήστης μπορεί να μάθει άμεσα -μέσω απλών ερωτήσεων- το υπόλοιπο και τις χρεώσεις του, να προχωρήσει σε πληρωμές, να θέσει προειδοποιήσεις για τις κινήσεις του λογαριασμού του κ.ο.κ. Κι όλα αυτά, μέσω ενός απλού chating.
  • Lego: Βοηθός επιλογής δώρων – Η Lego δημιούργησε κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων εορτών το chatbot με το όνομα Ralph, με σκοπό να λειτουργήσει ως βοηθός στην επιλογή δώρων, εξοικονομώντας χρόνο στους χρήστες. Το bot θέτει ερωτήματα σχετικά με την ηλικία, το φύλλο, την τιμή και το είδος του δώρου, ώστε να διαλέξει ο χρήστης ανάμεσα σε συγκεκριμένες επιλογές που θα του εμφανίσει.

Οι δυνατότητες χρήσης των chatbots είναι άπειρες, από την παροχή απλών πληροφοριών (π.χ. για την πρόγνωση του καιρού), την αγορά καταναλωτικών αγαθών και το σχεδιασμό ενός ταξιδιού, μέχρι και την εύρεση συντρόφου για dating. Τα chatbots μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιηθούν για HR σκοπούς στο Intranet εταιρειών. Βάσει των άπειρων δυνατοτήτων τους, τα chatbots δεν ήρθαν απλώς για να μείνουν, αλλά πρόκειται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε πολλές καθημερινές ενέργειες και συναλλαγές στο digital περιβάλλον.

Πλεονεκτήματα (για τους καπιταλιστές) και
μειονεκτήματα για τους χρήστες

Τα “πλεονεκτήματα” της χρήσης των chatbots είναι πολλά, τόσο για τις εταιρείες που τα χρησιμοποιούν, όσο και για τους χρήστες, καθώς:

  • Είναι διαθέσιμα 24ω \ 24 και δεν κουράζονται ποτέ, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
  • Μπορούν να εξυπηρετήσουν, ταυτόχρονα, εκατοντάδες πελάτες.
  • Εξοικονομούν χρήματα στους καπιταλιστές _ειδικά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς μπορούν να αντικαταστήσουν ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων, με μία μόνο αρχική επένδυση στην απόκτησή τους.
  • Εξοικονομούν __όχι πάντα, χρόνο στους χρήστες, καθώς αποφεύγεται ο χρόνος αναμονής στο τηλεφωνικό κέντρο, οι απαντήσεις είναι άμεσες, ενώ μέσω της φωνητικής εντολής -που πολλά chatbots διαθέτουν- ακόμα και ο χρόνος που χρειάζεται για την ερώτηση των χρηστών μειώνεται.
  • Δίνουν τη δυνατότητα ψηφιοποίησης στατιστικών δεδομένων (κοινώς φακέλωμα έχοντας καταγεγραμμένες όλες τις συνομιλίες μαζί τους) από το customer service. Αυτό, με τη δικαιολογία οι εταιρείες να έχουν μία πολύ καλή εικόνα για το τι ζητούν οι πελάτες τους... Έτσι, εξάγονται γρήγορα και ασφαλή συμπεράσματα/στατιστικά στοιχεία και σου ταράζουν τα ούμπαλα
  • Με τη χρήση των chatbots αποφεύγεται ο κίνδυνος αγένειας ή, γενικότερα, μη σωστής εξυπηρέτησης στο customer service και έχεις την αίσθηση πως είσαι σαν κάτι μέλος κλαμπ.
  • Συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση των καναλιών πώλησης. Με τη χρήση των chatbots στα social media, τα brands αυξάνουν τις πωλήσεις τους, καθώς οι πελάτες _θύματα μπορούν, πλέον, να αγοράσουν online από περισσότερες ψηφιακές πλατφόρμες.
  • Κάνουν ευκολότερη τη διείσδυση σε αγορές του εξωτερικού. Λόγω της εύκολης μετάφρασης, ένα chatbot μπορεί να λειτουργήσει σε πάρα πολλές γλώσσες και να απευθυνθεί σε πελάτες πολλών διαφορετικών χωρών, χωρίς μεγάλο κόστος για την εταιρεία.
  • Γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστεί η έλλειψη του πηγαίου ανθρώπινου στοιχείου (δλδ. να εκπαιδευτούν τα chatbots να απαντούν με “ανθρώπινο” ύφος) που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά, ξενίζοντας τους χρήστες.
  • Η φωνητική λειτουργία σε αρκετές γλώσσες δεν έχει φτάσει ακόμα σε επιθυμητά επίπεδα, γεγονός που εμποδίζει πολλές χώρες να δραστηριοποιηθούν σε αυτόν τον τομέα.
  • Τα chatbots δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε κάθε επαγγελματικό τομέα. Για παράδειγμα, σε εταιρείες που απευθύνονται σε b2b κοινό διότι εκεί η εξυπηρέτηση πελατών απαιτεί, συνήθως, συνδυαστικές ενέργειες στις οποίες δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ένα chatbot. (σσ. “Business to Business” αφορά τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων. Αποτελεί την offline φυσική αλλά και online πώληση υπηρεσιών).
  • Τέλος, το αρχικό κόστος επένδυσης για τη δημιουργία ή την παραμετροποίηση ενός chatbot μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί, από (μικρές) εταιρείες, ανασταλτικός παράγοντας.

Σε κάθε περίπτωση, τα chatbots χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους καπιταλιστικούς ομίλους, καλύπτοντας ολοένα και μεγαλύτερο φάσμα λειτουργιών αποτελώντας μία μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν με το κοινό τους, με ένα νέο τρόπο. Και, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το νούμερο 1 trend στην ανάπτυξη λογισμικού, τα chatbots είναι, σίγουρα, το (κοντινό) μέλλον τους: κοντινό, γιατί αυτά αλλάζουν άρδην σε χρόνο dt

            Φονομπότ _Murderbot

Γυρίσματα: ξεκίνησαν στις 24 Μαρτίου 2024, στο Τορόντο του Καναδά, και τα δύο πρώτα επεισόδια έκαναν πρεμιέρα στο Apple TV+ στις 16 Μαΐου 2025, με νέα επεισόδια να κυκλοφορούν κάθε Παρασκευή μέχρι τις 11 Ιουλίου, όταν θα προβληθεί το φινάλε της σεζόν. Η πρώτη σεζόν (γιατί θα υπάρξει προφανώς επόμενη ή επόμενες αποτελείται από δέκα επεισόδια) Ένας ιδιωτικός κυβερνο-σεκιούριτι εμμονικός με τα μέσα ενημέρωσης, που αυτοαποκαλείται Murderbot, πρέπει να κρύψει τη νεοαποκτηθείσα αυτονομία του, ενώ παράλληλα ολοκληρώνει επικίνδυνες αποστολές και ταυτόχρονα έλκεται από τους ανθρώπους και τρομοκρατείται από την αδυναμία τους.
Υποδοχή: Ακόμα και πριν από την κυκλοφορία της σειράς, πολλές πηγές μέσων ενημέρωσης είχαν σχολιάσει τον ομώνυμο χαρακτήρα ως αυτιστικό και άφυλο. Στον ιστότοπο συγκέντρωσης κριτικών Rotten Tomatoes, το Murderbot έχει βαθμολογία αποδοχής 97% (!!) με βάση 59 κριτικές. Η κριτική συναίνεση του ιστότοπου αναφέρει: “Το εξαιρετικά στεγνό πνεύμα του Alexander Skarsgård φέρνει πολλή καρδιά στο Murderbot, δημιουργώντας μια αναζωογονητικά ζωηρή ιστορία επιστημονικής φαντασίας για το πώς κάποιος επιτέλους βγαίνει από το καβούκι του”. Το Metacritic, το οποίο χρησιμοποιεί έναν σταθμισμένο μέσο όρο, έδωσε βαθμολογία 71 στα 100, με βάση 28 κριτικούς, υποδεικνύοντας “γενικά ευνοϊκές” κριτικές.
Βαθμολογία στο imdb 7.3\10 (9.942 ψήφοι)  Η σειρά στριμάρεται από το Apple TV+.

Κύριοι Πρωταγωνιστές

  • Alexander Skarsgård ως Murderbot (Αλεξάντερ Γιόχαν Χιάλμαρ Σκάρσγκαρντ _alɛkˈsǎnːdɛr ˈskɑ̌ːʂɡoːɖ, γεννημένος το 1976) είναι Σουηδός ηθοποιός. Γιος του ηθοποιού Στέλαν Σκάρσγκαρντ, ξεκίνησε την υποκριτική σε ηλικία επτά ετών, αλλά τα παράτησε σε ηλικία δεκατριών. Αφού υπηρέτησε στο Σουηδικό Ναυτικό, ο Σκάρσγκαρντ επέστρεψε στην υποκριτική και κέρδισε τον πρώτο του ρόλο στην αμερικανική κωμωδία Zoolander (2001). Υποδύθηκε τον Μπραντ Κόλμπερτ στη μίνι σειρά Generation Kill (2008) και έκανε την πρώτη του εμφάνιση υποδυόμενος τον βρικόλακα Έρικ Νόρθμαν στην τηλεοπτική σειρά True Blood (2008–2014). Αφού εμφανίστηκε σε ταινίες όπως οι Melancholia (2011), Battleship (2012) και The Legend of Tarzan (2016), ο Skarsgård πρωταγωνίστησε στη δραματική σειρά Big Little Lies (2017–2019) ως ένας κακοποιητικός σύζυγος, κάτι που του χάρισε ένα βραβείο Primetime Emmy και μια Χρυσή Σφαίρα. Συνέχισε να εμφανίζεται στις ταινίες Long Shot (2019), Godzilla vs. Kong (2021), Passing (2021), The Northman (2022), τις οποίες έκανε και την παραγωγή, και Infinity Pool (2023). Έπαιξε επίσης τον Randall Flagg στη μίνι σειρά The Stand (2020–2021) και τον μεγιστάνα της τεχνολογίας Lukas Matsson στη δραματική σειρά Succession (2021–2023), για την οποία ήταν υποψήφιος για δύο βραβεία Primetime Emmy και μια Χρυσή Σφαίρα.
  • Noma Dumezweni ως Mensah, ειδικός στην τερατομορφοποίηση και επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας που προστατεύεται από το Murderbot _ Η Νόμα Ντουμεζβένι (γεννημένη το 1969) είναι Νοτιοαφρικανο-Βρετανίδα ηθοποιός. Το 2006, κέρδισε το βραβείο Laurence Olivier καλύτερης Ερμηνείας σε Β' Ρόλου για την ερμηνεία της ως Ρουθ Γιάνγκερ στην ταινία "A Raisin in the Sun" στο Θέατρο Lyric Hammersmith. Το 2017, το βραβείο Laurence Olivier Καλύτερης Ηθοποιού σε Β' Ρόλο για την ερμηνεία της ως Ερμιόνη Γκρέιντζερ στην αρχική παράσταση του "Χάρι Πότερ και το Καταραμένο Παιδί" στο Γουέστ Εντ. Επανέλαβε τον ρόλο για την αρχική παράσταση στο Μπρόντγουεϊ και, το 2018 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Tony Καλύτερης Ηθοποιού σε Θεατρικό Έργο.
  • David Dastmalchian ως Gurathin, ειδικός στην τεχνολογία και στον επαυξημένο ανθρώπινο χαρακτήρα. Αμερικανός ηθοποιός, συγγραφέας και παραγωγός γεννημένος το 1975). Έχει συμμετάσχει σε υποστηρικτικούς ρόλους σε μια σειρά από υπερηρωικές σειρές: υποδύθηκε τον Τόμας Σιφ στο The Dark Knight (2008), τον Κερτ και τον Βεμπ στο franchise Ant-Man, τον Άμπρα Καντάμπρα στο The Flash του CW και τον Polka-Dot Man στο The Suicide Squad (2021). Ο Νταστμαλτσιάν έχει εμφανιστεί σε τρεις ταινίες σε σκηνοθεσία Ντενί Βιλνέβ: Prisoners (2013), Blade Runner 2049 (2017) και Dune (2021). Αν και είναι περισσότερο γνωστός για την ερμηνεία του ως ηθοποιός χαρακτήρων, είχε πρωταγωνιστικούς ρόλους στην ημι-αυτοβιογραφική ταινία Animals του 2014, την οποία έγραψε, και στην ταινία τρόμου Late Night with the Devil του 2023, την οποία παρήγαγε. Έχει επίσης προγραμματιστεί να υποδυθεί τον Κύριο 3 στη σειρά One Piece του Netflix, και θα έχει μια guest εμφάνιση στην επερχόμενη αναβιωτική σειρά Dexter Resurrection.
  • Sabrina Wu ως Pin-Lee, επιστήμονας και νομικός σύμβουλος της ομάδας
  • Akshay Khanna ως Ratthi, ειδικός στις σκουληκότρυπες
  • Tamara Podemski ως Bharadwaj, γεωχημικός
  • Tattiawna Jones ως Arada, βιολόγος

Recurring και guest

  • Καστστο The Rise and Fall of Sanctuary Moon
  • Clark Gregg ως Arletty (υποδύεταιτονΥπολοχαγό Kulleruu)
  • John Cho ως Eknie Jef Chem (υποδύεταιτονΛοχαγό Hossein)
  • DeWanda Wise ως Pordron Bretney III Roche (υποδύεταιτην Nav Bot 337 Alt 66)
  • Jack McBrayer ως Breillor MocJac (υποδύεταιτονΑξιωματικόΝαυσιπλοΐας Hordööp-Sklanch)
  • Ron Kennell ως Kon Rennell (υποδύεται τον Δικηγόρο Αποικίας Vagus)
  • Alex Cruz τον Alderman Friess
  • Chantria Tram υποδύεταιΔιασώστη
  • Anna Konkle ως Leebeebee, μέλος μιας άλλης ομάδας έρευνας στον πλανήτη. Ο χαρακτήρας δεν εμφανίζεται στη νουβέλα.
  • Επεισόδιο 1ο: "FreeCommerce"_"Ελεύθερο Εμπόριο" PaulWeitzTeleplayαπό: PaulWeitz & ChrisWeitz 16 Μαΐου 2025
    Ένα ιδιωτικό κυβερνο-όργανο ασφαλείας, ενοχλημένο από τους ανθρώπους, χακάρει τη διακυβερνητική μονάδα που το αναγκάζει να υπακούει στις εντολές τους. Κρύβοντας τη νέα του αυτονομία για να αποφύγει την καταστροφή του, η Μονάδα Ασφαλείας μετονομάζεται σε
    Murderbot αυθόρμητα. Μια ομάδα ερευνητών αναγκάζεται να δεχτεί τον Murderbot στην αποστολή τους να ανταποκριθεί στις ασφαλιστικές τους απαιτήσεις, αλλά διστάζουν να το κάνουν, καθώς μοιάζει με δουλεία. Στον πλανήτη, ο Murderbot απολαμβάνει να παρακολουθεί επαναλήψεις τηλεοπτικών σειρών, ειδικά μια σαπουνόπερα TheRiseandFallofSanctuaryMoon. Δύο ερευνητές δέχονται επίθεση από ένα τεράστιο πλάσμα που μοιάζει με σαρανταποδαρούσα, αλλά σώζονται από τον Murderbot. Η Bharadwaj τραυματίζεται σοβαρά και η Arada(TattiawnaJones) παθαίνει σοκ. Ενώ τους φέρνει πίσω στο βιότοπο, ο Murderbot κατεβάζει τη μάσκα του για να αποκαλύψει ένα ανθρώπινο πρόσωπο και παρηγορεί τον Arada. Αφού επιστρέφει στο βιότοπο, ο επαυξημένος άνθρωπος Gurathin είναι καχύποπτος για αυτή τη συμπεριφορά, καθώς και για άλλες ενδείξεις ότι ο Murderbot δεν ενεργεί όπως θα έπρεπε μια Μονάδα Ασφαλείας. Η ομάδα συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν ανεξήγητα κενά στους πλανητικούς χάρτες και τα δεδομένα που τους παρέχονται, και ο Murderbot καθησυχάζει το πλήρωμα ότι δεν γνωρίζει το γιατί.
  • Επεισόδιο 2ο: "
    EyeContact"_"Οπτική Επαφή" 16 Μαΐου 2025
    Υποψιασμένος για τον
    Murderbot, ο Gurathin πείθει τη Mensah να μην φέρει μαζί της την Ασφαλιστική Μονάδα όταν ερευνά μια μακρινή, μη χαρτογραφημένη τοποθεσία. Η Mensah αποπροσανατολίζεται ενώ βρίσκεται στο πεδίο, καθώς ένα άλλο πλάσμα του ίδιου είδους που επιτέθηκε στα άλλα την πλησιάζει. Ωστόσο, περνάει από δίπλα της, έλκεται από ένα συγκεκριμένο σημείο γεμάτο νεκρά πλάσματα. Πίσω στο βιότοπο, ο Murderbot, που νιώθει άβολα με την συνομιλία και την οπτική επαφή, ζητά από τον Gurathin να εξηγήσει αν ενεργεί εκτός των ορίων του προγραμματισμού του. Ο Gurathin ανησυχεί ότι έχει κάποιες διαγραμμένες αναμνήσεις.
  • Επεισόδιο 3ο : "RiskAssessment"_"Εκτίμηση Κινδύνου" ToaFraser, PaulWeitz & ChrisWeitz 23 Μαΐου 2025
    Για να μάθουν γιατί υπήρχε ένα πεδίο νεκρών πλασμάτων, το πλήρωμα ταξιδεύει σε μια άλλη ερευνητική τοποθεσία στην αντίθετη πλευρά του πλανήτη. Οι
    Gurathin και Bharadwaj παραμένουν πίσω ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα ταξιδεύει. Στο άλλο βιότοπο, ο Murderbot διανέμει όπλα και αναλαμβάνει την ηγεσία της έρευνας. Ο Murderbot μπαίνει μόνος του και βρίσκει τους κατοίκους του νεκρούς και μια άλλη Μονάδα Ασφαλείας κατεστραμμένη. Ψεύδεται στο πλήρωμά του και λέει ότι όλα είναι καλά, ενώ δέχεται επίθεση από μια άλλη Μονάδα Ασφαλείας, αλλά καταφέρνει να την νικήσει. Πίσω του, εμφανίζεται μια άλλη φιγούρα με ένα όπλο υψωμένο.
  • Επεισόδιο 4ο :"EscapeVelocityProtocol" _"Πρωτόκολλο Ταχύτητας Διαφυγής" ToaFraserChrisWeitz & PaulWeitz 30 Μαΐου 2025
    Ο
    Murderbot ανακαλύπτει ότι είναι αβοήθητος και έχει παραισθήσεις για το SanctuaryMoon ενώ τον σέρνει μια εχθρική Μονάδα Ασφαλείας. Μετά από μια μάχη, η εχθρική Μονάδα εγκαθιστά μια μονάδα παράκαμψης μάχης στο Murderbot. Η Mensah έρχεται να τη σώσει και τα άλλα μέλη της ομάδας έρχονται επίσης να τη σώσουν. Παρόλο που η εχθρική Μονάδα Ασφαλείας ηττάται από το πλήρωμα χρησιμοποιώντας το hopper ως όπλο, ο Murderbot λέει στο πλήρωμα ότι έχει ανατραπεί από τη μονάδα παράκαμψης μάχης και θα τους σκοτώσει εκτός αν τη σκοτώσουν πρώτα. Όταν δεν ενεργούν, ο Murderbot παίρνει ένα όπλο από την Mensah και πυροβολεί τον εαυτό του.
  • Επεισόδιο 5ο: "RogueWarTrackerInfinite" "RogueTrackerΆπειρος Πόλεμος" PaulWeitzPaulWeitz & ChrisWeitz 6 Ιούνη
    Η
    Mensah αποφασίζει να πάρει τον Murderbot πίσω στο βιότοπό τους, όταν εμφανίζεται η Leebeebee, ένα επιζών μέλος της αποστολής DeltFall. Επιβεβαιώνει ότι οι συμπαίκτες της σκοτώθηκαν από φαινομενικά αδίστακτες Μονάδες Ασφαλείας. Η ομάδα Διατήρησης την φέρνει πίσω στο στρατόπεδο βάσης τους, όπου επισκευάζουν και επανεκκινούν το Murderbot. Ο Gurathin, ο οποίος εξακολουθεί να είναι καχύποπτος για τη Μονάδα Ασφαλείας, ανακαλύπτει ότι έχει χακάρει τη μονάδα του κυβερνήτη πριν καν τον προσλάβουν, αλλά η Mensah δηλώνει ότι εξακολουθεί να εμπιστεύεται το Murderbot λόγω των ενεργειών του για την προστασία της ομάδας. Μετά από όλα αυτά που συνέβησαν, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να υπάρχει ένα άγνωστο εχθρικό τρίτο μέρος στον πλανήτη. Συμφωνούν να ενεργοποιήσουν τον φάρο έκτακτης ανάγκης, ο οποίος αποτυγχάνει. Όταν η Mensah και ο Murderbot πετούν προς τον φάρο για να τον θέσουν σε λειτουργία χειροκίνητα, αυτός εκρήγνυται.
  • Επεισόδιο 6ο: "CommandFeed" AuroraGuerreroChrisWeitz & PaulWeitz 13 Ιούνη
    Ο
    Murderbot και ο Mensah επέζησαν της έκρηξης, αλλά η χοάνη είναι κατεστραμμένη και η SecUnit διέγραψε το εγχειρίδιο επισκευής για να δημιουργήσει χώρο για μια σεζόν του TheRiseandFallofSanctuaryMoon. Όταν η Mensah παθαίνει κρίση πανικού, ο Murderbot την ηρεμεί δείχνοντάς της ένα επεισόδιο της σειράς. Καταφέρνουν να επισκευάσουν την χοάνη χρησιμοποιώντας νευρικές ίνες από τον νωτιαίο μυελό του Murderbot. Εν τω μεταξύ, στο βιότοπο, η Leebeebee προσπαθεί να λάβει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας Preservation. Όταν ο Gurathin αρνείται να της δείξει τα δεδομένα, βγάζει ένα όπλο, τον πυροβολεί στο γόνατο και απειλεί την υπόλοιπη ομάδα. Παραδέχεται ότι δεν είναι μέλος του DeltFall, αλλά του τρίτου μέρους. Ο Murderbot επιστρέφει και σκοτώνει αμέσως την Leebeebee, κάτι που αφήνει την ομάδα Συντήρησης σε κατάσταση σοκ. Ενώ το επισκευάζουν, ο Murderbot συλλογίζεται ότι οι άλλοι είχαν υποθέσει ότι γινόταν σαν αυτούς και ότι στην πραγματικότητα ένιωθαν καλά που εκτέλεσαν τη Leebeebee.
  • Επεισόδιο 7ο : "ComplementarySpecies" _"Συμπληρωματικά Είδη" RoseanneLiang, PaulWeitz & ChrisWeitz _20 Ιούνη
  • …8ο: "Foreign Object""ΞένοΑντικείμενο" _TBA _ Chris Weitz & Paul Weitz _27 Ιούνη
  • …9ο  "AllSystemsRed"_ "Όλα τα Συστήματα στο Κόκκινο" _ίδιοι οι παραγωγοί 4 Ιούλη
  • …10ο "ThePerimeter" _"Η Περίμετρος" θα ανακοινωθεί η ημερομηνία 11 Ιουλίου

Η σειρά βασίζεται στα βιβλία The Murderbot Diaries της Μάρθα Γουέλς και μας μεταφέρει σε ένα μέλλον όπου τα SecUnits, ανδροειδείς μονάδες ασφαλείας, συνοδεύουν επιστήμονες σε διαστημικές αποστολές υψηλού ρίσκου. Το SecUnit που υποδύεται ο Σκάρσγκαρντ, παρόλο που είναι ένα παλαιότερης τεχνολογίας μοντέλο, έχει αποκτήσει ελεύθερη βούληση παρακάμπτοντας κρυφά το λογισμικό ελέγχου του και, αν και θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει τα πάντα, επιλέγει κάτι πιο “επαναστατικό”: να απομονωθεί από την ανθρώπινη φλυαρία παρακολουθώντας τηλεοπτικές σειρές.

Η αποστολή του να προστατεύει μια ομάδα νευρωτικών, καλοπροαίρετων, αλλά οριακά ανυπόφορων “νεοχίπηδων” επιστημόνων είναι γι’ αυτόν ένα ατέρμονο βασανιστήριο. Τα πράγματα, όμως, περιπλέκονται όταν η ομάδα τους αρχίζει να δέχεται επιθέσεις από μια άγνωστη δύναμη και το Murderbot, παρά τη βαθιά του απέχθεια για κάθε μορφή κοινωνικής επαφής, αναγκάζεται να συνεργαστεί με τους ανθρώπους, για να ανακαλύψει τι πραγματικά συμβαίνει.
Ο Σκάρσγκαρντ απογειώνει τον ρόλο με ατάραχο σαρκασμό, “ξερό” χιούμορ και πετυχημένες ανεπαίσθητες αλλαγές στις εκφράσεις του προσώπου του, μετατρέποντας το ανδροειδές με τα φονικά ένστικτα σε έναν απρόσμενα τρυφερό αντιήρωα που μοιράζεται μαζί μας τις ανορθόδοξες σκέψεις του. Η σειρά ισορροπεί με λεπτότητα ανάμεσα στην κωμωδία επιστημονικής φαντασίας και την υπαρξιακή αγωνία, θυμίζοντάς μας ότι ακόμα και τα ρομπότ χρειάζονται προσωπικό χώρο. Και, βέβαια, συνδρομές σε πλατφόρμες για streaming.
Ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ
σε μια εκδήλωση
για τα βραβεία MTV Movie Awards 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"