7 Ιούνη 2002 Ριζοσπάστης _”Αντίο»
Μαλβίνα”
Έφυγε από τη ζωή μετά από πολύμηνη μάχη με την επάρατη νόσο, σε ηλικία 50 ετών,
η γνωστή δημοσιογράφος Μαλβίνα Κάραλη: μητέρα τριών παιδιών, ξεκίνησε την
καριέρα της το 1976 στις εφημερίδες “Απογευματινή” και “Βραδυνή”, ενώ επί σειρά
ετών αρθρογραφούσε στα περιοδικά “Επίκαιρα” και “Γυναίκα”, αλλά και στον
“Επενδυτή”, την “Ελευθεροτυπία” και τελευταία στο περιοδικό “Symbol”. Επίσης
εργάστηκε επί πολλά χρόνια στο ραδιόφωνο, στο Δεύτερο Πρόγραμμα, τον “ΣΚΑΪ” και
τον “ΑΝΤΕΝΝΑ”, αλλά και στην τηλεόραση ως παραγωγός και παρουσιάστρια εκπομπών
όπως ο “Καθρέφτης ψυχής” στον “Seven X”, “Βίοι αγίων” στο “Star” και στους
τηλεοπτικούς σταθμούς ΕΡΤ, “ΣΚΑΪ” και ΑΝΤΕΝΝΑ. Μία από τις καλύτερες εκπομπές
της ήταν το “Μαλβίνα Hostess” που παρουσίαζε στο “Mega”. Η σάτιρα και η κριτική
της στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχαν ως αποτέλεσμα μετά από κυβερνητικές
παρεμβάσεις την απομάκρυνσή της από το σταθμό.
Η Μαλβίνα Κάραλη βραβεύτηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες
“Ξένια” σε σκηνοθεσία Πατρίς Βιβάνκο και “Κρυστάλλινες νύχτες” σε σκηνοθεσία
Τώνιας Μαρκετάκη. Είχε γράψει τα μυθιστορήματα “Αθώος σαν αγαπημένος”, “Τα
κορίτσια της Σαβάνα”, “Πιο πολύ, πιο πολύ”, “Ο έρωτας και άλλες πολεμικές
τέχνες” και μια σειρά πέντε βιβλίων με τίτλο “Η κουζίνα της Μαλβίνας”.
Η κηδεία της στο Α` Νεκροταφείο Αθηνών.

Μαλβίνα Κάραλη: Γιατί τα κάνω αυτά; …γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω...
Μαλβίνα Κάραλη
Όνομα γέννησης _ Μαρία-Ελένη Σακκά δημοσιογράφος και παρουσιάστρια, σεναριογράφος,
αρθρογράφος, συγγραφέας, ηθοποιός (3 Φεβρουαρίου 1952 Ισραήλ Θάνατος _ 7 Ιουνίου 2002 _ 50 ετών,
από καρκίνο
Εργοδότες
\ Απογευματινή \ Ελευθεροτυπία \ Mega
Channel \ ΣΚΑΪ Τηλεόραση \ Star Channel
Οικογένεια \ Σύζυγοι _ Βαγγέλης Κάραλης _Γιώργος
Πάτσας _ Διονύσης Χαριτόπουλος (έως το θάνατό της) | Τέκνα (3)
Σύμφωνα με το ιδιόχειρο βιογραφικό της, γεννήθηκε στο Ισραήλ και μεγάλωσε στην
Αθήνα. Πατριός της ήταν ο τραπεζίτης Σακκάς ενώ ο Ψαριανός παππούς της Γιώργης
Σακκάς, ήταν ναύαρχος του τότε Βασιλικού Ναυτικού και η μητέρα της η
Χάννα/Χιόνα ή, κατά άλλη εκδοχή, μία δασκάλα, το γένος Ιωάννη Χαρίτου, την
οποία γνώρισε ο πατριός της σε μετάθεσή του από την "Τράπεζα της
Ελλάδος" στην Πύλο το 1950. Είχε δύο ετεροθαλείς αδελφούς, τον
Γιώργη-Αλκίνοο & τον μικρότερο Γιάννη Σακκά και σύμφωνα με τον αδελφό της
Γιώργο-Αλκίνοο, με τον οποίο δεν διατηρούσε σχέσεις, φοίτησε μόνο ένα έτος στο Αρσάκειο
εξαιτίας του απείθαρχου πνεύματός της.
LiFO _Μια άγνωστη συνέντευξη της Μαλβίνας Κάραλη _ Αυτές τις μέρες που
σκαλίζαμε τα παλιά βρεθήκαμε στην πιο παλιά και αναρχική ζώνη μας. Το πράγμα
ξεκίνησε θριαμβευτικά, δίνοντας φωνή σε πολλά ταλέντα, αλλά μετά από κάνα
χρόνο, εκτροχιάστηκε και τελικά καταργήθηκε. Τα social media ανέλαβαν τη
δουλειά. Πλέον, όλος εκείνος ο δημιουργικός (και ασύδοτος) χώρος είναι μη
προσβάσιμος στους αναγνώστες· με αφορμή όμως τη γιορτή μας, ανασύραμε μερικά
άρθρα από τη λήθη.
- Mαλβίνα, γιατί τέτοια εμμονή με τα ερωτικά;
- Κοίτα μικρέ. Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία
προς τη ζωή. Και ξέρω πως αν μου πάρεις τον έρωτα από μέσα μου θα μου πάρεις τη
ζωή μαζί. Θα με στριμώξεις και θα με ταπεινώσεις άγρια με αυτό τον τρόπο.
- Το ΠΑ.ΣΟ.Κ γιατί τα έχει μαζί σου;
- Δεν νομίζω ότι είναι θέμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. συνολικά.
- Τότε;
- Θες να σου πω κάτι; Χεσμένους τους έχω όλους. Και ΠΑ.ΣΟ.Κ και Ν.Δ.. Από την
πρώτη μέρα που μπήκα σε αυτό το διασαλευμένο χώρο ήξερα πάντα από ποιόν έπεφτε
τηλέφωνο στο γραφείο του διευθυντή μου για να κοπώ. Κι όλα αυτά τα τελευταία
χρόνια γίνεται ένα φοβερό ριπλέυ κάτω από ένα διαφορετικό ονοματεπώνυμο. Μακάρι
η ταπείνωση της ολοσχερούς λησμονιάς να βρει όλους αυτούς στην ώρα τους. Όλοι
όσοι μίσησαν και καταδίκασαν έναν Στρίντμπερκ στην τρέλα έχουν ξεχαστεί στην
αιώνια λήθη. Τους ξέχεσε η Ιστορία. Εξάλλου σε μια χώρα και μια κοινωνία που τα
χαρτιά είναι έτσι μοιρασμένα ώστε όλοι οι μέτριοι αυτού του κόσμου να κάθονται
δίπλα σε έναν Διονύσιο Σολωμό δεν έχεις και πολλά να ελπίζεις. Εγώ πάντως δώρο
τους έκανα: έναν δημοσιογράφο λιγότερο.
- Υπάρχουν συνταγές στον έρωτα;
- Πλάκα μου κάνεις; Πως δεν υπάρχουν. Οι οποίες κι απαιτούν επιθετικότατη
ακρίβεια στην εκτέλεση.
- Συνεχίζει να σου αρέσει ο Ιαπωνικός Κινηματογράφος;
- Πως μπορεί να μην μου αρέσει ένας λαός που σε όλες τις εκφράσεις της
καθημερινότητας και της Τέχνης, επιλέγει το Ελάχιστο; Στην Ιαπωνία τα πράγματα
μικραίνουν, κομματιάζονται για να πραγματώνουν μέχρι το παραμικρό,την ουσία και
το βαθύτερο νόημα που διατρέχει αυτό τον πολιτισμό: τη σμικρότητα. Για αυτό και
τρελλαίνομαι με όλη αυτή την μέγιστη παρανόηση που γίνεται στην ψευτοεστέτ
αποδομημένη ελληνική κουζίνα με τις ελάχιστες μερίδες σχεδόν κακογουστιάς. Η
μερίδα σούσι έχει σχέση με αυτό το βαθύτερο νόημα του πολιτισμού που ο έλληνας
σεφ δεν μπορεί να κατανοήσει. Όπως δεν μπορεί ο ημιμαθής Αμερικάνος να
καταλάβει ένα σινεμά χωρίς γυροστατικά μηχανήματα , σινεμά με μια κάμερα που
παραμένει ωστόσο ακίνητη απέναντι από διαφανείς τοίχους από ρυζόχαρτο και σε
αδιαφανείς ανθρώπους.
― Τη μάνα σου πως τη λένε; ― Χάνα. Και της χρωστάω πολλά. Και ιδίως
τον πιο ζορισμένο και κυνικό μου εαυτό. Κάποτε πίστευα πως η επιτυχία είναι η
καλύτερη εκδίκηση. Μπορεί να πέτυχα, μόνο και μόνο για να την βγω στη μάνα μου.
Μπορεί κι επειδή ήθελα απ' όλους τους ανθρώπους μόνο τη δική της αναγνώριση.
- Θα έγραφες ποτέ κριτική γεύσης;
- Ποτέ. Μου το είχαν ζητήσει τότε με τις εκπομπές μαγειρικής. Δεν θα μπορούσα
να γράφω αυτά που θα ήθελα. Λίγο με την κριτική γεύσης τα πράγματα είναι πιο
οριοθετημένα από το διαφημιστικό τμήμα ενός περιοδικού. Θα χρησιμοποιήσει το
τμήμα μια καλή κριτική για να αξιώσει μια καλή διαφημιστική καταχώρηση. Είναι
περίπου, σου κάνω μια χάρη (κριτική) για να μου την ανταποδώσεις (διαφήμιση).
- Το (symbol) σου αρέσει;
- Μου αρέσει ο Τσαγκαρουσιάνος. Του είπα σε ό,τι κάνει είμαι μέσα.
- Αγαπάς τον πλησίον σου;
- Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο
κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο.
- Αγαπημένο ελληνικό τραγούδι;
- «Εξαρτάται». Τόκας με Αλεξίου.
- Αγαπημένο ξένο τραγούδι;
- U2 “ With or without you”.
- Τι συνιστά μια καψούρα;
- Τα επιχειρήματα. Άμα έχεις επιχειρήματα κάνε ό,τι σου κατέβει. Δικαίωμα σου.
- Τι θα ψηφίσεις σε αυτές τις εκλογές;
- Αισχύλο και Προμηθέα.
- Όνειρα;
- Να καταφέρω να μεταδώσω την εμπειρία ενός Έρωτα.
- Από τί θα ήθελες να σωθείς;
- Την κριτική. Μισώ την κριτική.
- Έχεις μυστικά;
- Ποιός δεν έχει;
- Τί δεν σου αρέσει στους φίλους σου;
- Να διαφημίζουν τους νεκρούς τους γάμους, τις πεθαμένες σχέσεις τους και τις
αναμνησιολογικές τους καταχωρήσεις στο άλμπουμ της καρδιάς. Εγώ μέσα μου καμιά
θέση δεν χαλαλίζω για κανέναν. Η καρδιά μου είναι ολοκαίνουργια και επιτέλους
δεν ντρέπομαι.
- Εκδικείσαι;
- Αν θέλεις να εκδικηθείς, κάθισε στην όχθη του ποταμού και περίμενε να
ξεβραστεί το πτώμα του εχθρού σου.
- Γιατί φορούσες σε πολλές εκπομπές σου στρατιωτική στολή;
- Γιατί στη γυναίκα η στολή σημαίνει υπόσχεση οικιακής τάξης. Μόνο οι άντρες,
gay και straight, είναι σε θέση να εισπράξουν το φετίχ της στολής. Τη
ρευστότητα του σώματος που καιροφυλαχτεί κάτω από το κέλυφος. Μόνο άντρας
ερωτεύεται άντρα ένστολο ανυστερόβουλα.
- Σου αρέσει ακόμα η Αθήνα;
- Πλάκα μου κάνεις; Εννοείται. Στην Αθήνα είσαι σταρ. Δεν έχει σημασία τι
κάνεις. Φτάνει που υπάρχεις μέσα στο πλάνο.
- Τους Έλληνες γενικά τους πας;
- Ο Ηράκλειτος ξέρεις τι λέει;
- Τι;
- Έλληνες που η νίκη τους είναι η καταστροφή τους.
- Το πιστεύεις;
- Εμ πως... Πες μου πως είναι δυνατό να σε λένε Ορέστη ή Αντιγόνη και να σου
κάτσει καλά η ζωή.
- Το πραγματικό σου όνομα;
- Μαλβίνα (γέλια)
- Και τί θα πει «μου κάθεται καλά η ζωή;»
- Υγεία κι οίστρος ερωτικός.
- Όλο γύρω από τον έρωτα το πας.
- Ο Έρωτας είναι πολιτική πράξη.
- Ο Λαζόπουλος σου αρέσει;
- Δεν μου άρεσε αυτό που έκανε στο Ιατρικό με την Αλίκη _και άλλα πολλά.
- Τί έκανε;
- Γράφτηκε στις εφημερίδες.
- Δηλαδή;
- Ήθελε να εκβιάσει την υπογραφή ενός συμβολαίου για την επινοικίαση του
θεάτρου Αλίκη. Ήξερε ότι η Αλίκη είχε λίγες μέρες ζωής.
- Ποιά είναι η χειρότερη ώρα ενός ανθρώπου;
- Το είπε η Αναγνωστάκη « Η χειρότερη
ώρα, είναι η ώρα που ενδέχεται να ανακαλύψεις την ομοιότητα αυτών που αγαπάς,
με τους ανθρώπους που τους περιβάλλουν.»
- Τώρα τί γράφεις;
- Ένα σενάριο πάνω στον Αη Γιώργη του Χατζή. Για τη ματαιότητα της ομορφιάς. Αν
δεν το πετάξω ολοκληρώνοντάς το κι αυτό στα σκουπίδια.
- Το ‘χεις ξανακάνει;
- Με κείμενά μου όταν διαβάζω κείμενα του Παπαγιώργη.
- Αγαπάς την ομορφιά;
- Ποιός δεν την αγαπάει; Ιδίως όταν απορρυθμίζει τους επικριτές της.
- Αγαπημένη ατάκα χειμωνιάτικη;
- Υπεράνω εποχής «Κάθε άνθρωπος μπορεί να
αγαπηθεί αρκεί να είναι συμβάν κι όχι σύμπαν».
- Γιατί τα μαλλιά σου τα βάφεις πάντα μαύρα;
- Τα μαύρα μαλλιά υποδηλώνουν ανδρισμό, θάρρος, ευθύτητα και δραστηριότητα. Αν
τα μαύρα μαλλιά γίνουν μόδα ο κόσμος θα ζήσει καλύτερα. (γελάει)
- Τη μάνα σου πως τη λένε;
- Χάνα. Και της χρωστάω πολλά. Και ιδίως τον πιο ζορισμένο και κυνικό μου
εαυτό. Κάποτε πίστευα πως η επιτυχία είναι η καλύτερη εκδίκηση. Μπορεί να
πέτυχα, μόνο και μόνο για να την βγω στη μάνα μου. Μπορεί κι επειδή ήθελα απ'
όλους τους ανθρώπους μόνο τη δική της αναγνώριση.
- Ψυχανάλυση έχεις κάνει;
- Όχι. Τα τελευταία χρόνια κρατάω ημερολόγιο. Από εκείνα τα κοριτσίστικα. Με το
κλειδάκι. Είναι μια πολύ αναστενάρικη εμπειρία. Γιατί είναι πολύ οδυνηρό να
παραδέχεσαι, έστω και στο μοναχικό σου ημερολόγιο, που δεν θα το δει ποτέ
κανείς, ποιά είσαι στην πραγματικότητα, που υπήρξες κάθαρμα, ποιούς πήρες στο
λαιμό σου...Ένας χώρος ευρύς που σε στενεύει και όπου δεν χρειάζεται να
συνηγορείς υπέρ του κάλπικου και ψευτοαθώου εαυτού σου. Αυτό είναι το ημερολόγιο.
Το πρώτο πράγμα πάντως που συνειδητοποίησα κρατώντας ημερολόγιο, είναι πως κάθε
θηλυκό πλάσμα έχει τη μοιραία σφραγίδα της μάνας του. Και καμιά δεν γλιτώνει
τον κανόνα.
- Τί θα τα κάνεις; Σκέφτεσαι να τα δημοσιεύσεις κάποτε;
- Θα τα χαρίσω στις κόρες μου. Ίσως κάποτε φεύγοντας εγώ αλλά και ο
παραμορφωτικός καθρέφτης της ωραιοποίησής μου ως μάνας, μέσα από αυτή την
αυτοταπεινωτική γραφή, αναγνωρίσουν κομμάτια του εαυτού τους. Ίσως τις βοηθήσει
αυτό μέσα στη δίκαιη ανακατανομή που θα κάνει κάποτε ο χρόνος να με καταλάβουν
και καλύτερα.
- Σήμερα τί φοβάσαι πιο πολύ Μαλβίνα;
- Να γυρίσει κάποιος και να μου πει " Κάποτε σε αγαπούσα." Ή να
γυρίσω κάποια μέρα η ίδια και να πω στον εαυτό μου πως "μέσα μου
τελειώνουν οι άνθρωποι."
- Και πώς θέλεις να συνεχίσεις να ζεις;
- Να μην καταλαβαίνω πως μια ζωή πλούσια σε αυταπάτες είναι μια φτωχή ζωή. Και
να μαθαίνω κάθε μέρα στα παιδιά μου να μην πάρουν κανένα από τα δικά μου
πατήματα, όπως δεν πήρα εγώ τα πατήματα της μάνας μου. Και να συνεχίσω να
προσφέρω στον άντρα που τώρα αγαπώ τον μόνο ρόλο που ένας αληθινός άντρας ξέρει
να παίζει: τον ρόλο του προστάτη. Όλα τα άλλα τον άντρα τον τρελαίνουν.
- Σήμερα δυο άνθρωπο μπορούν να ζήσουν για πάντα μαζί; Να βρουν έναν οριστικό
άνθρωπο;
- Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν ξεπερνιούνται όπως οι μόδες. Στα είκοσι
σου, βρίσκεσαι με έναν άντρα. Αν στα σαράντα δεν έχεις προσπεράσει τις
επιολογές των είκοσι σου, αυτό σημαίνει δυο πράγματα. Ή πως είσαι τυχερή και
κατάφερες να βρεις έναν άνθρωπο του ίδιου βεληνεκούς και να εξελιχθείτε
παράλληλα φτιάχνοντας ΤΟ κλασικό ζευγάρι ή αν αυτό δεν συνέβη, πως το μυαλό σου
είναι για πέταμα.
- Πολλές γυναίκες παρατάνε τους άντρες τους επειδή λένε εκείνος άλλαξε.
- Φοβάμαι πως δεν αλλάζει αυτός. Απλώς εκείνες τον γνωρίζουν καλύτερα. Κι όταν
τον γνωρίσουν καλύτερα και αυτό που βλέπουν δεν τους αρέσει και θέλουν δίκαια
να το αλλάξουν, γνωρίζουν κάποιον άλλο. Καμία κατηγορία για αυτές που
εγκαταλείπουν ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω και καταδικάζουν τους πρώην σε λήθη,
γιατί ανήκω σ' αυτούς. Επί είκοσι χρόνια έφευγα. Κι ούτε τύψη ούτε αγάπη ούτε
αδιαφορία ούτε μίσος ούτε συμπάθεια ούτε νοσταλγία. Όταν φεύγεις, ακόμη κι αν
φύγεις με ξύλο, το πρώτο πράγμα που κερδίζεις είναι η απάλειψη της ντροπής σου.
Της ντροπής να είσαι με κάποιον, που μαζί του νιώθεις λιγότερο μουράτη, απ' όσο
όταν είσαι μόνη σου.
- Η μοναξιά δεν σε φοβίζει δηλαδή;
-Δεν είπα αυτό. Είπα πως απ' όλα τα αισθήματα, εκείνο που υπερχειλίζει στον
άνθρωπο είναι η ντροπή. Η ντροπή και η ταπείνωση να είσαι γυναίκα κάποιου που
δεν θέλεις.
- Η Μήδεια γιατί σκοτώνει τα παιδιά της Μαλβίνα;
- Για να εξαναγκάσει τον Ιάσονα να συναντηθεί μαζί της, αν όχι στον έρωτα,
τουλάχιστον στον Πόνο, τον πιο κοινό παρανομαστή της ανθρώπινης φύσης.
- Πολλοί λένε πως έχεις πολλές εμμονές.
- 'Εχω έμμονες ιδέες. Που για μένα δεν είναι άλλο παρά αβλαβή τσιμπούρια της
σκέψης.
- Τί διαβάζεις αυτή την περίοδο;
- Ξαναδιαβάζω την Ωμότητα των Πραγμάτων του Θεού Μπέϊκον. Κάπου λέει. «Λόγω της
απληστίας μου για τη ζωή δεν παίζω το παιχνίδι του θανάτου όπως κάνουν μερικοί.
Η ζωή είναι τόσο μικρή, που όσο μπορώ να κινούμαι, να βλέπω, να αισθάνομαι,
θέλω να εξακολουθώ να υπάρχω.» Έτσι αισθάνομαι κι εγώ. Κι ας είναι η ζωή χωρίς
νόημα...
____________
Τον καιρό που δόθηκε αυτή η συνέντευξη, μερικές μέρες μετά τα γενέθλια της το Φεβρουάριο του 2000, η Μαλβίνα δεν γνώριζε πως ήταν άρρωστη. Κατέληξε χτυπημένη από καρκίνο, στις 7 Ιουνίου του 2002. Η συνέντευξη αυτή δεν δημοσιεύθηκε ποτέ.
Η Μαλβίνα στις πόλεις
![]() |
Η Μαλβίνα στις πόλεις Από Alamanak του Lifo |
§ Retronaut / Όταν η Μαλβίνα και ο Βασίλης Ραφαηλίδης έγραφαν ιστορία στη δεκαετία του ’90
§ Κείμενα και περιστατικά με αφορμή τα 14 χρόνια από το θάνατο της Μαλβίνας
§ Νέες εκδόσεις / «Σαββατογεννημένη»: Επανακυκλοφορεί το εξαντλημένο αριστούργημα της Μαλβίνας Κάραλη
§ Αλμανάκ / Η Μαλβίνα στις πόλεις
§ Ημερολόγιο / Μια άγνωστη φωτογραφία της Μαλβίνας με αφορμή το νέο της βιβλίο
§ Αύριο, δεν θα είναι μια συνηθισμένη μέρα...
§ Πρόσωπα / Τρία τελευταία της κείμενα
§ Buzz / «Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή».
§ Θυμόμαστε την Μαλβίνα που αγαπήσαμε, μέσα από τα δικά της λόγια
§ Με την αληθινή οικογένεια της Μαλβίνας, σε έναν κήπο παράξενο.
§ Πρόσωπα / Όταν η Μαλβίνα Κάραλη λεγόταν Μαίρη Σακκά και έπαιζε στον ελληνικό κινηματογράφο
§ Lifo Picks / Η Πάολα στο Mea Culpa της Μαλβίνας Κάραλη
Με το πραγματικό της όνομα (Μαίρη Σακκά) συμμετείχε
στις ταινίες «Ορφανή σε ξένα χέρια» (1962) του Ερρίκου Θαλασσινού,
«Κατρακύλισμα... στο βούρκο» (1962) του Σπύρου Ζιάγκου και «Ορφανή στους πέντε
δρόμους» (1964) του Παναγιώτη Κωνσταντίνου. Εργάστηκε επί χρόνια ως
δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως
αρθρογράφος στα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλικ και 01.
Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ («Οι Νότες και τα Λόγια» 1988-1989,
«Μαγειρική Τέχνη» μαζί με τον Δημήτρη Ποταμιάνο 1992-1993) και συνέχισε στους
τηλεοπτικούς σταθμούς Seven («Mea Culpa» 1992-1993, «Η πόλις εάλω», 1993), ΑΝΤ1
(«Το Έγκλημα της Δευτέρας/Τρίτης» 1993-1994, «Όσο υπάρχουν Έλληνες» 1994), STAR
(«Βίοι Αγίων» 1995, «Μαλβίνα Ρίχτεν» 1999), ΣΚΑΪ («Μαλβίνα Live» 1995-1997,
«Αρνάκι με κους-κους», 1996), MEGA («Μαλβίνα Hostess» 1997-1998), EXTRA
(«MalviNight» 2001), κ.ά. Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa
(Seven), Μαλβίνα Live (ΣΚΑΪ), Μαλβίνα Hostess (MEGA), Μαλβίνα Ρίχτεν (STAR). Ο
χαρακτήρας αυτών των τηλεοπτικών σόου, που συνήθως προβάλλονταν πριν ή μετά το
κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ήταν επιθεωρησιακός.
Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις
ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της
Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του
Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς
Βιβάνκος. Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη,
1989), «Τα κορίτσια στη σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη, 1991), «Πιο πολύ, πιο
πολλοί» (εκδ. Αστάρτη, 2000), «Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες»
(εκδ. Κάκτος, 1996), συλλογή κειμένων από τη στήλη της «Επ' αυτοφόρω» στο
περιοδικό «Γυναίκα» από την περίοδο 1989 έως 1996 καθώς και σειρά πέντε βιβλίων
μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας» («Συνταγές
για κόρες ακαμάτρες», εκδ. Αστάρτη 1999, «Μαλβινέζικα», εκδ.
Αστάρτη, 1999, «Συνταγές για κουζίνα αποψάτη», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Πιάτα
της απάτης», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Συνταγές κατάλληλες για όλους»,
εκδ. Αστάρτη, 2001). Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης
Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι», εκδ. Αστάρτη, 1997). Το βιβλίο
"Σαββατογεννημένη" (εκδ. Τσαγκαρουσιάνος, 2005 - με κείμενά της από
το περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής), κυκλοφόρησε μετά
το θάνατό της.
Φιλμογραφία
Τηλεόραση
· 1976-1978 _Αγροτικοί Διάλογοι ΕΡΤ
§ συμπαρουσιάστρια Ενημερωτική εκπομπή
· 1988-1989 Οι Νότες και τα Λόγια ΕΤ1
§ παρουσιάστρια, κειμενογράφος Μουσικό Talk Show
· 1992-1993 Mea Culpa Seven X
§ Talk Show
· 1990-1991 Καθρέφτης Ψυχής
· 1993 Η πόλις εάλω Ψυχαγωγική εκπομπή
· 1992-1993 Μαγειρική Τέχνη ΕΤ1
§ Μαγειρική εκπομπή
· 1993-1994 Το Έγκλημα της Δευτέρας/Τρίτης ΑΝΤ1
§ Talk Show
· 1994-1995 Όσο Υπάρχουν Έλληνες
§ Βίοι Αγίων STAR
· 1995-1997 Μαλβίνα Live ΣΚΑΪ
§ Ενημερωτική, σατιρική εκπομπή
· 1996 Αρνάκι με Κους Κους Μαγειρική εκπομπή
· 1997-1998 Μαλβίνα Hostess MEGA
§ Σατιρική εκπομπή
· 1999-2000 Μαλβίνα Ρίχτεν STAR
· 2000-2001 Da-Da EXTRA Talk Show
§ MalviNight
· «Κάραλη, Μαλβίνα».
biblionet.gr.
· ««Η αδελφή μου Μαλβίνα
Κάραλη»: Οι άγνωστες ιστορίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ».
Δείτε Μαλβίνα Κάραλη, Σαββατογεννημένη, Δύο Δεκα Εκδοτική, 2019
· Αφιέρωμα στην Μαλβίνα Κάραλη, από την Μελίτα Κάραλη στο doctv.gr
· Εκδόσεις Οδός Πανός, «Μαλβίνα Κάραλη», Πέτρος Μπριμπίλης (Μάρτιος 2003)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"