23 Φεβρουαρίου 2025

Με την ευκαιρία μιας TV σειράς: Αλλοτρίωση, βάση της ψευδούς συνείδησης ή τιq

Το Severance _ αποκοπή (διαχωρισμός, ο ελληνικός τίτλος) εκτομή, ακρωτηριασμός, αποκόλληση, ρήξη, απόσπαση _ακόμα και ανατροπή κατά ορισμένους είναι αμερικανική τηλεοπτική ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής –και πανάκριβη –σειρά θρίλερ, επιστημονικής φαντασίας, του Νταν Έρικσον σε σκηνοθεσία Μπεν Στίλερ (18 διακρίσεις & 68 υποψηφιότητες) και Ίφα ΜακΑρντλ Aoife McArdle (με 11 βραβεία  & 27 υποψηφιότητες _μεταξύ αυτών για Primetime Emmy). Πρωταγωνιστούν οι Άνταμ Σκοτ, Ζακ Τσέρι, Μπριτ Λάουερ, Τραμέλ Τίλμαν, Τζεν Τούλοκ, Ντίτσεν Λάκμαν, Μάικλ Τσέρνους, Τζον Τουρτούρο, Κρίστοφερ Γουόκεν και Πατρίσια Αρκέτ, σε μια ιστορία που ακολουθεί τον Μαρκ, έναν υπάλληλο της βιομηχανικής εταιρείας Lumon Industries, ο οποίος συμφωνεί να πάρει μέρος σε ένα πρόγραμμα διαχωρισμού, όπου οι προσωπικές του αναμνήσεις διαχωρίζονται από τις αναμνήσεις της δουλειάς του. Η σειρά έκανε πρεμιέρα στις αρχές 2022 στο Apple TV+ με 9 επεισόδια. Έλαβε πολύ θετικές κριτικές για τη φωτογραφία, τον σχεδιασμό παραγωγής, τη μουσική επένδυση, την ιστορία και τις ερμηνείες της και τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου πήρε το πράσινο φως για δεύτερο κύκλο. Βαθμολογία στο Rotten Tomatoes 98% (!!) και 8,7|10 στο Ιmdb. 

Κυκλοφόρησε στα τελειώματα της πανδημίας και έμοιαζε απολύτως ταιριαστή με εκείνη την χρονική στιγμή, που έμοιαζε με μακρινό, απόκοσμο όνειρο, που δείχνει να μην τελείωσε  και συνεχίζει την εξερεύνηση της ανθρώπινης ύπαρξης _κατά τους δημιουργούς της «σε συνθήκες ακραίου καπιταλισμού, παραμένοντας και στη δεύτερη σεζόν του ένα από τα πλέον ανατρεπτικά δράματα των τελευταίων ετών» διατηρώντας την ψυχρή και ασφυκτική ατμόσφαιρα που το καθιέρωσε. Οι χαρακτήρες της συχνά θυμίζουν υπνοβάτες που αδυνατούν να ξυπνήσουν από ένα επίμονο και βαθιά ανησυχητικό όνειρο _βέβαια, δεν υπάρχει και το ερέθισμα.

Για όσους αγνοούν την υπόθεση της σειράς, που κατατάσσεται στη «σύγχρονη» _ας το πούμε έτσι, επιστημονική φαντασία (Science fiction film _sci-fi) που χρησιμοποιεί φανταστικές αλλά βασισμένες _υποτίθεται στην επιστήμη περιγραφές φαινομένων, η πλοκή διαδραματίζεται σε μια αφιλόξενη και μόνιμα χιονισμένη περιοχή όπου βρίσκονται τα κεντρικά της εταιρείας Lumon. Η τελευταία έχει εφεύρει μια αμφιλεγόμενη τεχνολογία η οποία επιτρέπει τον πλήρη διαχωρισμό επαγγελματικών και προσωπικών αναμνήσεων των υπαλλήλων της.


Ο κεντρικός χαρακτήρας της σειράς, ο Μαρκ Σκάουτ (Άνταμ Σκοτ), έχει υποβληθεί στη διαδικασία αυτή προκειμένου να μη σκέφτεται την απώλεια της γυναίκας του – τουλάχιστον για οκτώ ώρες την ημέρα. Εκείνος και οι άλλοι τρεις συνάδελφοί του περνούν τις ώρες τους μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών τους, φιλτράροντας αριθμητικά δεδομένα χωρίς να γνωρίζουν τον πραγματικό σκοπό της εργασίας τους. Στην πορεία, ενώνονται ενάντια στον απρόσωπο κολοσσό της Lumon και στις εργασιακές πρακτικές της, οι οποίες παραπέμπουν σε τελετουργίες θρησκευτικής αίρεσης, και σταδιακά επαναστατούν. 

Πέρα από τους καλομελετημένους χαρακτήρες, τις καλές ερμηνείες των διάσημων (Τζον Τορτούρο, Πατρίσια Αρκέτ και Άνταμ Σκοτ) και μη πρωταγωνιστών της τη μαεστρική σκηνοθεσία, την ισορροπία ανάμεσα στην επιστημονική φαντασία και τον σκληρό ρεαλισμό, το Severance ξεχωρίζει και για την πολυεπίπεδη εξερεύνηση _μια οπτική, της εργασιακής κουλτούρας στις συνθήκες του σημερινού  καπιταλισμού, κερδίζοντας όλο και περισσότερους πιστούς θεατές. Αν μπορούσες να χωρίσεις τον εαυτό σου στα δύο, και να στέλνεις το «άλλο» μέλος στη δουλειά ενώ «εσύ» έμενες πίσω με απεριόριστο πλέον ελεύθερο χρόνο, θα το έκανες; Θα δεχόσουν ένα τσιπάκι «διαμερισμού» του ίδιου σου του εαυτού, ή της συνείδησής σου για να την κάνεις λάστιχο; Με τον «μέσα» _innie εαυτό, να πηγαίνει κάθε μέρα για δουλειά, μη γνωρίζοντας τίποτα για τον «έξω» _outie, που δεν έχει ιδέα τι συμβαίνει μέσα στις κλινικές και αχανείς εγκαταστάσεις της εταιρείας, αλλά και τι ακριβώς κάνει ο ίδιος, μέχρι την ώρα (πέντε το απόγευμα) που η συνείδησή του κατεβάζει ρολά. Το μόνο που ξέρουν είναι ότι αθροίζουν ή αφαιρούν ή μετατοπίζουν νούμερα σε vintage υπολογιστές, στο πλαίσιο ενός αέναου “macrodata refinement”.

Κ. Μαρξ _Αλλοτρίωση:
Η βάση της ψευδούς συνείδησης

Αα πάμε λίγο στα «δικά μας» _ «παλιά» και «καινούργια», πηγαίνοντας πίσω δυο αιώνες.  Ο κυριότερος λόγος, για τον οποίο αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τη μαρξιστική έννοια της αλλοτρίωσης -(σύμφωνα με ορισμένους θεωρητικούς καταλληλότερος όρος είναι η αποξένωση)- είναι ότι οι ίδιοι οι κλασικοί την είχαν αναδείξει ως το θεμέλιο της ψευδούς συνείδησης, δηλαδή της ιδεολογίας που σε συνδυασμό με τη βία (κρατική εξουσία) στηρίζει την κυριαρχία της άρχουσας τάξης. Η ηγεμονία της υπάρχει και ενισχύεται, διότι κυριαρχεί η αποξένωση που γεννιέται στη βάση της κεφαλαιοκρατικής εμπορευματικής παραγωγής, αγκαλιάζει όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής. Η κυριαρχία της αστικής ιδεολογίας οφείλεται πρωτίστως στην κυριαρχία της εμπορευματικής παραγωγής και πιο συγκεκριμένα στη μορφή της αφηρημένης εργασίας και της ανταλλακτικής αξίας. «Το σύνολο της ανθρώπινης υποδούλωσης περιλαμβάνεται στη σχέση του εργάτη προς την παραγωγή, και όλες οι σχέσεις της υποδούλωσης δεν είναι τίποτα άλλο παρά τροποποιήσεις και συνέπειες αυτής της σχέσης» γράφει ο Κ. Μαρξ στα «Οικονομικά και Φιλοσοφικά Χειρόγραφα».

Η αποξένωση εμφανίζεται όταν το αποτέλεσμα της δραστηριότητας του ανθρώπου αντιστρατεύεται τον άνθρωπο σαν κάτι αλλότριο, σαν μια δύναμη ανεξάρτητη από τον παραγωγό της, όταν ο αντικειμενικός κόσμος εμφανίζεται σαν μια δύναμη που υποτάσσει τον άνθρωπο αντί να αποτελεί την αυτοεπιβεβαίωσή του. «Η παραγωγή δεν παράγει τον άνθρωπο μόνο σαν εμπόρευμα, το ανθρώπινο εμπόρευμα, τον άνθρωπο με τη μορφή εμπορεύματος. Παράγει, επίσης, τον άνθρωπο πνευματικά και φυσικά σαν απανθρωποιημένη ύπαρξη... » Η υποδούλωση και ο εξευτελισμός που δημιουργούνται από την αλλοτριωμένη εργασία στο καπιταλιστικό καθεστώς πλήττουν όχι μόνο την εργατική τάξη, αλλά γενικά όλη την κοινωνία.

Η αλλοτρίωση είναι ιστορικό φαινόμενο. Δεν είναι μεταφυσική οντότητα ούτε φυσικός νόμος. Δεν είναι η ανθρώπινη φύση. Είναι μια στιγμή της ιστορικής εξέλιξης του ανθρώπου. Φυσικά, δεν μπορεί να ξεπεραστεί με τη θεωρία αλλά με την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας και τελικά της εμπορευματικής παραγωγής. Και όπως οραματιζόταν ο Τσε Γκεβάρα: «Η τελική και η πιο σημαντική επαναστατική φιλοδοξία είναι η απελευθέρωση του ανθρώπου από την αποξένωσή του».

Με τη διαίρεση της κοινωνίας σε τάξεις, ο άνθρωπος που εργάζεται είναι χωρισμένος από τα εργαλεία του και από το προϊόν της εργασίας του, που ανήκουν στον ιδιοκτήτη των μέσων παραγωγής και όχι σε αυτόν. Αυτό είναι το φαινόμενο που ο Μαρξ ονομάζει αλλοτρίωση και το περιγράφει στη «Γερμανική Ιδεολογία»: «Η κοινωνική δύναμη, δηλαδή η πολλαπλασιασμένη παραγωγική δύναμη, που γεννιέται από τη συνεργασία διαφόρων ατόμων, όπως αυτή καθορίζεται από τον καταμερισμό εργασίας, παρουσιάζεται σε αυτά τα άτομα, μια που η συνεργασία τους δεν είναι εθελοντική, αλλά έχει προκύψει φυσικά, όχι σαν δική τους ενωμένη δύναμη, αλλά σαν ξένη δύναμη που υπάρχει έξω από αυτά, που αγνοούν την προέλευση και το σκοπό της, που επομένως δεν μπορούν να την ελέγχουν, που αντίθετα περνάει από μια ιδιόμορφη σειρά φάσεων και σταδίων τόσο ανεξάρτητη από τη θέληση και την πορεία των ανθρώπων, ώστε να διευθύνει στην πραγματικότητα αυτή τη θέληση και την πορεία των ανθρώπων».

Η αλλοτρίωση της εργασίας

«Σε τι συνίσταται η αλλοτρίωση της εργασίας;». Το ερώτημα αυτό έθεσε ο ίδιος ο Μαρξ και ιδού η απάντηση που δίνει: «Πρώτα - πρώτα στο ότι η εργασία είναι εξωτερική για τον εργάτη, δηλαδή δεν ανήκει στη βαθύτερη ύπαρξή του, ότι επομένως ο εργάτης δεν επιβεβαιώνει τον εαυτό του στην εργασία, αλλά αρνείται το εαυτό του, νιώθει μίζερος και καθόλου ευτυχισμένος, δεν αναπτύσσει ελεύθερα την πνευματική του και φυσική του ενεργητικότητα, αλλά απονεκρώνει τη σάρκα του και καταστρέφει το πνεύμα του. Ετσι, ο εργάτης βρίσκει τον εαυτό του μόνο έξω από την εργασία του. Την ώρα της εργασίας του αισθάνεται έξω από τον εαυτό του. Νιώθει άνετα όταν δε βρίσκεται στη δουλιά του και δε νιώθει άνετα όταν βρίσκεται στη δουλιά του. Έτσι η εργασία του δεν είναι εθελοντική, αλλά καταναγκαστική, είναι καταναγκαστική εργασία. Για το λόγο αυτό η εργασία δεν είναι ικανοποίηση μιας ανάγκης, αλλά ένα μέσο να ικανοποιήσει ανάγκες έξω από αυτήν. Ο αλλότριος χαρακτήρας της φαίνεται καθαρά από το γεγονός ότι μόλις πάψει να υπάρχει φυσικός ή άλλος εξαναγκασμός η εργασία αποφεύγεται σαν μάστιγα. Εξωτερική εργασία, εργασία στην οποία ο άνθρωπος αλλοτριώνει τον εαυτό του, είναι εργασία αυτοθυσίας, απονέκρωσης...».

Από τα παραπάνω έχουμε το αποτέλεσμα ότι «ο άνθρωπος (ο εργάτης) αισθάνεται πια ότι ενεργεί ελεύθερα, μόνο στις κτηνώδεις λειτουργίες του, δηλαδή να τρώει, να πίνει και να τεκνοποιεί, πολύ λίγο στο να στεγάζεται, να στολίζεται, κλπ. και ότι στις ανθρώπινες λειτουργίες δεν αισθάνεται πια παρά σαν ζώο. Το κτηνώδικο γίνεται ανθρώπινο και το ανθρώπινο γίνεται κτηνώδικο. Να τρώει, να πίνει, να τεκνοποιεί κλπ. είναι, βέβαια, επίσης λειτουργίες γνήσια ανθρώπινες. Αλλά όταν αποσπαστούν από άλλες πλευρές της ανθρώπινης δραστηριότητας και μετατραπούν σε τελικούς και αποκλειστικούς σκοπούς, είναι ζωώδεις λειτουργίες». (Κ. Μαρξ Οικονομικά και Φιλοσοφικά Χειρόγραφα). Χρειάζεται μάλλον να προστεθεί μία ακόμα αναφορά του Μαρξ για την αλλοτρίωση της εργασίας: «Η εργασία σίγουρα παράγει θαύματα για τον πλούσιο. Για τον εργάτη, όμως, παράγει αποστέρηση. Παράγει παλάτια, αλλά μόνο τρώγλες για τον εργάτη. Μπορεί οι μηχανές να αντικαθιστούν χειρωνακτική εργασία, αλλά δεν παύουν να στέλνουν άλλους εργάτες πίσω σε βάρβαρους τρόπους δουλιάς και άλλους τους μετατρέπουν σε εξαρτήματά τους. Η εργασία παράγει ευφυία αλλά επίσης παράγει και ηλιθιότητα και αποβλάκωση για τους εργάτες». (στο ίδιο).

Η αποξενωμένη εργασία όχι μόνο αποξενώνει τη φύση από τον άνθρωπο και αποξενώνει τον άνθρωπο από τον εαυτό του, από τη δική του δραστήρια λειτουργία, από τη δική του ζωτική δραστηριότητα, αλλά εξαιτίας αυτού αποξενώνει επίσης τον άνθρωπο από το είδος του. Η ίδια η ζωή εμφανίζεται μόνο ως μέσο για τη ζωή. Αυτή η αλλοτρίωση του ανθρώπου στον καπιταλισμό είναι η πηγή όλων των υποδουλώσεων. Αφαιρεί από τη δράση του ανθρώπου τον ανθρώπινο και δημιουργικό χαρακτήρα της, γιατί εμποδίζει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει τον εαυτό του και να εκφράζει την προσωπικότητά του και εξαπατά τη σκέψη του ανθρώπου οδηγώντας τον σε μια παραμορφωμένη εικόνα της πραγματικότητας.

Ήδη, όμως, στο πλαίσιο της παραγωγής που κυριαρχείται από την ιδιωτική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, κατά την αφετηρία κιόλας της παραγωγής με την πώληση της εργατικής δύναμης του εργάτη στον κεφαλαιοκράτη, η διαδικασία της εργασίας εμφανίζεται σαν μια διαδικασία ανάμεσα σε πράγματα- μέσα παραγωγής και εργατικής δύναμης- που αγόρασε ο κεφαλαιοκράτης και του ανήκουν. Η μισθωτή εργασία είναι αποξενωμένη εργασία, γιατί γίνεται με σκοπό την επιβίωση και όχι την επιβεβαίωση του ανθρώπου, διότι είναι μέσο και όχι αυτοσκοπός, διότι είναι μερική εργασία, διότι είναι ξένη προς τον εργάτη, δεν του ανήκει, διότι την πραγματοποιεί υπό την κυριαρχία του κεφαλαιοκράτη στον οποίο ανήκει. Η μισθωτή εργασία είναι διπλά αποξενωμένη και αποξενωτική, με την έννοια ότι ο οικονομικός εξαναγκασμός οδηγεί στην υποδούλωση στον ιδιοκτήτη των μέσων παραγωγής και στην πώληση της εργατικής δύναμης. Ο μισθός δεν είναι παρά μια αναγκαία συνέπεια της αποξένωσης της εργασίας. Η εργασία εμφανίζεται, όχι σαν ένας αυτοσκοπός, αλλά σαν υπηρέτης του μισθού... Οι μισθοί είναι μια άμεση συνέπεια της αποξενωμένης εργασίας, και η αποξενωμένη εργασία είναι άμεση αιτία της ατομικής ιδιοκτησίας. Η πτώση του ενός συνεπάγεται την πτώση του άλλου.

Ο καταμερισμός εργασίας, ο οποίος συνδέεται με την ιδιωτική ιδιοκτησία και την ανταλλαγή εμπορευμάτων ανάμεσα σε μεμονωμένους ιδιοκτήτες έχει ως βασική συνέπεια ο παραγωγός να εξειδικεύεται σε μια δραστηριότητα, η οποία στα πλαίσια της κεφαλαιοκρατικής εμπορευματικής παραγωγής περιορίζεται ακόμη παραπέρα. Με τον καταμερισμό της εργασίας ο άνθρωπος αντί να λειτουργεί ως ένα καθολικό ον, περιορίζεται σε μια αποσπασματική, επιμέρους δραστηριότητα. Ο Φρ. Ενγκελς εύστοχα διαπιστώνει στο «Αντι-Ντύρινγκ»: «Στη σημερινή κοινωνία οι άνθρωποι κυριαρχούνται από τις οικονομικές σχέσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν και από τα μέσα παραγωγής που οι ίδιοι παρήγαγαν σαν από μια ξένη δύναμη».

Αντίθετα, στην ανώτερη κομμουνιστική κοινωνία, «όταν θα έχει εξαφανιστεί η υποδουλωτική υποταγή των ατόμων στον καταμερισμό της εργασίας και μαζί της η αντίθεση ανάμεσα στην πνευματική και σωματική δουλιά, όταν η εργασία θα έχει γίνει όχι μόνο μέσο ζωής, αλλά και η πρώτη ανάγκη της ζωής, όταν με την ολόπλευρη ανάπτυξη των ατόμων θα έχουν αναπτυχθεί οι παραγωγικές δυνάμεις που θα αναβλύζουν πιο άφθονα από τις πηγές του κοινωνικού πλούτου, τότε μόνο (...) θα γράφει η κοινωνία στη σημαία της: Από τον καθένα ανάλογα με τις ικανότητές του, στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του!». («Κριτική του Προγράμματος της Γκότα»).

           Διαρκής ανατροπή η Τέχνη

Ο Φάουστ στέκει μπροστά στον καθρέφτη και εκστασιασμένος ατενίζει μια θαυμαστή γυναικεία οπτασία. Όμως, ο Μεφιστοφελής τον χλευάζει, γιατί ξέρει ότι αυτό είναι ένα πλάσμα του νου του.

Faust _αφιέρωμα

Θα είμαστε μονόπλευροι, αν δώσουμε στην Τέχνη την εξήγηση ότι είναι μόνο το αποτέλεσμα μιας φανταστικής ενατένισης του εσωτερικού κόσμου, διαχωρισμένου από κάθε αντικειμενική πραγματικότητα.

Η πρωταρχικότητα του υλικού κόσμου, που ανώτερη λειτουργία του είναι ο σκεπτόμενος εγκέφαλος, φανερώνει την αδιάρρηκτη σχέση του εσωτερικού - εξωτερικού κόσμου και θέτει μια καινούρια οπτική, που δεν είναι ξεκομμένη από την ιστορική και οικονομική εξέλιξη, από το επίμονο και επίπονο κοινωνικό γίγνεσθαι. Οπτική, που αντιλαμβάνεται την πολυπλοκότητα και πολλαπλότητα. Εξηγεί την εξέλιξη σαν διαρκή σπειροειδή ανέλιξη από το κατώτερο στο ανώτερο και αποκλείει, κατ' αρχήν, την άποψη ότι η τέχνη είναι μια, λίγο - πολύ, τυχαία διαδικασία, που οφείλεται στην εσωτερικότητα του ατόμου.

Είναι φανερό ότι κάθε φαινόμενο που ξεκόβεται από την ιστορική ή τη φυσική του διαδικασία εξέλιξης, μοιάζει τυχαίο. Ορίζοντας τυχαία την καλλιτεχνική ανάγκη για δημιουργία, αφαιρείται η βασική λειτουργία της τέχνης, σαν δραστηριότητα κοινωνική, ανοίγει ο δρόμος για την αποκόλλησή της από τη δράση των μαζών, αντιτίθεται σ' αυτές, και μεταβάλλεται σε "μεταφυσική" δραστηριότητα, που εξελίσσεται για τον εαυτό της. Ετσι, η αντίθεση εκμεταλλευτών - εκμεταλλευομένων γίνεται αντίθεση διανοητικής - χειρωνακτικής εργασίας, εγκλωβίζει μάζες στα γκέτο της μαζικής κουλτούρας, στερεί από τους εργαζόμενους τη δυνατότητα, μέσα από την κουλτούρα, μιας άλλης ποιοτικά επικοινωνίας, με τον εαυτό τους και τους γύρω τους.

Η αποξένωση από το προϊόν της εργασίας δημιουργεί ανθρώπους αλλοτριωμένους. Στο βαθμό που ο εργαζόμενος αποξενώνεται από την εργασία του, αποξενώνεται και από τη ζωή του, τον ελεύθερο χρόνο του, σαν "προϊόν" της εργασίας του. Η τέχνη σαν ανάγκη κατανόησης του κόσμου και προϊόν και αυτή της εργασίας, αντανακλά αυτή τη διαδικασία και την εξωτερικεύει. Εδώ έχουμε μια βασική αντίθεση. Η βαθιά παρακμή του καπιταλισμού μοιάζει να μη συνοδεύεται από αντίστοιχη παρακμή στην τέχνη. Στο πεδίο της κουλτούρας, οι εκμεταλλευτές ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος, γιατί ξέρουν πολύ καλά ότι η τέχνη είναι αδιάσπαστη από την ανθρώπινη φύση. Δε συστηματοποιείται, διαρκώς επαναστατεί, συχνά σαν προανάκρουσμα, στο ιδεολογικό επίπεδο, κοσμογονικών αλλαγών στις σχέσεις ιδιοκτησίας.

Η καλλιτεχνική δημιουργία γεννιέται σαν ανατροπή. Είναι ρήξη με οικογενειακές, ηθικές, οικονομικές σχέσεις συστημάτων που δεσμεύουν την ανθρώπινη υποκειμενικότητα, κυρίως με την ιδιοποίηση των προϊόντων της εργασίας. Δεν μπορεί να είναι αλλιώς και αυτό το ξέρουν οι εκμεταλλευτές. Παλιότερα, πνίγανε την κουλτούρα με τη βία και το αίμα. Τώρα, την πνίγουν στη βρώμα. Η ανατροπή είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του κόσμου. Η ποσοτική εξέλιξη και το ποιοτικό άλμα. Η άρνηση. Σε μια γεμάτη αναγκαιότητες εξελικτική πορεία της κοινωνίας, το καινούριο εμφανίζεται σαν κακό. Κάθετι που υπάρχει αξίζει να καταστραφεί. Η τέχνη είναι βασικά το προϊόν αυτής της διαρκούς ανατροπής, μια διανοητική ενέργεια ανατροπής, που πρέπει να συναντηθεί με τις υλικές δυνάμεις ανατροπής. Οπως, τότε, στην ανατολή της ανθρώπινης κοινωνίας, που η τέχνη ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης εργασίας, έτσι και σήμερα, στη δύση της ανθρώπινης προϊστορίας, η τέχνη θέλει να χειραφετηθεί. Αλλά αυτό προϋποθέτει τη χειραφέτηση του ανθρώπου.

Η κριτική της αστικής κουλτούρας είναι κριτική στις υπάρχουσες ιδέες και μ' αυτήν την έννοια ολοκληρωτική. Η κριτική της πολιτικής οικονομίας είναι κάλεσμα για δράση. Η οικονομική σκέψη είναι ο θάνατος κάθε μεταφυσικής. Η τέχνη στη δράση είναι το σπέρμα του καινούριου στα κεφάλια των ανθρώπων. Οι καλλιτέχνες δε βγαίνουν από τη γη σαν τα μανιτάρια, είναι καρποί της εποχής τους, του λαού τους, που οι πιο λεπτές, πολύτιμες και λιγότερο ορατές ενέργειές τους εκφράζονται στα έργα τέχνης. Στον εγκέφαλο των καλλιτεχνών, κατασκευάζει καλλιτεχνικά έργα το ίδιο πνεύμα που κατασκευάζει κτίρια με τα χέρια των εργατών.

Η ποίηση, λέει ο Β. Μαγιακόφσκι, είναι ταυτόσημη με την παραγωγή ραδίου. Χιλιάδες τόνους μετάλλευμα ανασύρεις για μια μόνο λέξη.

Ο επαναστάτης Vladimir Mayakovsky _Βλαντίμιρ Βλαντίμιροβιτς Μαγιακόφσκι: χαστουκίζοντας αστούς κλπ "πρόθυμους"

Severance
Καστ και χαρακτήρες

1. Κύριοι

  • Ο AdamScott ως MarkScout (γνωστός και ως "MarkS."), πρώην καθηγητής ιστορίας και αποκομμένος εργάτης της LumonIndustries στο τμήμα MacrodataRefinement (MDR), του οποίου το "outie" θρηνεί το θάνατο της συζύγου του Gemma
  • ZachCherry ως DylanGeorge (γνωστός και ως "DylanG."), ο αποκομμένος συνεργάτης του Mark, ο οποίος απολαμβάνει ιδιαίτερα τα προνόμια της εταιρείας
  • BrittLower ως HellyRiggs (γνωστή και ως "HellyR."), μια νέα υπάλληλος που αντικαθιστά τον Petey στο τμήμα MDR
  • Tramell Tillman ως Seth Milchick, ο αναπληρωτής διευθυντής στο "αποκομμένο όροφο" _ «severed floor», γνωστό και ως SVR'd Floor, τμήμα του κτιρίου Lumon Branch 501, όπου οι εργάζονται υπάλληλοι που έχουν υποβληθεί στη διαδικασία Severance
  • Η Jen Tulllock ως Devon Scout-Hale, η αδερφή του Mark
  • DichenLachman ως κυρία Casey, η σύμβουλος ευεξίας στο κομμένο όροφο στο Lumon
  • MichaelChernus ως RickenHale, σύζυγος του Devon και κουνιάδος του Mark, ένας εκκεντρικός συγγραφέας αυτοβοήθειας
  • JohnTurturro ως IrvingBailiff ("IrvingB."), ο αποκομμένος συνεργάτης του Mark, ο οποίος είναι κολλητός στην πολιτική της εταιρείας και έλκεται από τον Burt
  • Ο Κρίστοφερ Γουόκεν ως Μπαρτ Γκούντμαν ("BurtG."), ένας άλλος αποκομμένος υπάλληλος και επικεφαλής του τμήματος Οπτικών και Σχεδιασμού που ελκύεται από τον Ίρβινγκ.
  • Η PatriciaArquette ως HarmonyCobel, η διευθύντρια του κομμένου ορόφου στο Lumon, η οποία έχει άλλη ταυτότητα εκτός δουλειάς ως "Mrs. Selvig", η διπλανή γειτόνισσα του Mark και σύμβουλος γαλουχίας του Devon
  • Η SarahBock ως MissHuang (σεζόν 2), η νεαρή νέα αναπληρώτρια διευθύντρια του Severedfloor

2. Εμφανιζόμενοι

  • YulVazquez ως Peter "Petey" Kilmer, πρώην αποκομμένος εργάτης και ο καλύτερος φίλος του Mark, που άφησε το Lumon κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες
  • MichaelCumpsty ως DougGraner (σεζόν 1), ο επικεφαλής της ασφάλειας στο κομμένο πάτωμα του Lumon
  • NikkiM. James ως Alexa (σεζόν 1), η μαία του Devon και ένα από τα ερωτικά ενδιαφέροντα του Mark
  • SydneyColeAlexander ως NatalieKalen, εκπρόσωπος δημοσίων σχέσεων της Lumon και ομιλητής για το μυστηριώδες Board
  • Η NoraDale ως GabbyArteta (σεζόν 1), η σύζυγος του γερουσιαστή AngeloArteta, τον οποίο ο Devon συναντά σε ένα καταφύγιο τοκετού
  • MarkKennethSmaltz ως Judd, φύλακας στο Lumon
  • Ο Ντόναλντ Γουέμπερ Τζούνιορ ως Πάτον, φίλος του Ρίκεν
  • Η AnnieMcNamara ως Danise (σεζόν 1), φίλη του Ricken
  • ClaudiaRobinson ως Felicia, μια μακροχρόνια υπάλληλος Optics & Design στη Lumon που είναι κολλητή με τον Burt
  • Η KarenAldridge ως AsalReghabi, πρώην χειρουργός Lumon που κάνει επανενσωμάτωση
  • MichaelSiberry ως JameEagan, ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος της LumonIndustries
  • Ο ÓlafurDarri Ólafsson ως κύριος Drummond (σεζόν 2), ένας εκφοβιστικός εκτελεστής του Lumon που εμπλέκεται σε επιχειρήσεις Severance
  • Merritt Wever ως Gretchen George (σεζόν 2), σύζυγος του Dylan

3. Guest

  • Ο MarcGeller ως KierEagan, ο αείμνηστος ιδρυτής της LumonIndustries, ο οποίος λατρεύεται με λατρεία μέσα στην εταιρεία. εκπροσωπείται σε όλη τη σειρά σε γλυπτά, πίνακες και ηχογραφήσεις
  • Κάσιντι Λέιτον ως Τζούν Κίλμερ, η κόρη του Πέτι
  • JoanneKelly ως Nina, η πρώην σύζυγος του Petey
  • Ίθαν Φλάουερ ως Άντζελο Αρτέτα, ένας γερουσιαστής της πολιτείας που υποστηρίζεται από τον Λούμον, ο οποίος υποστηρίζει τη νομιμοποίηση της διαδικασίας απόλυσης και είναι παντρεμένος με την Γκάμπι Αρτέτα, με την οποία έχει τρία παιδιά
  • Η Γκρέις Ρεξ ως Ρεμπέκ, φίλος του Ρίκεν
  • Ο RajatSuresh ως Balf, φίλος του Ricken
  • BobBalaban ως MarkWilkins (σεζόν 2), νέο μέλος του MDR
  • AliaShawkat ως GwendolynY. (σεζόν 2), νέο μέλος του MDR
  • StefanoCarannante ως DarioRossi (σεζόν 2), νέο μέλος του MDR[9]
  • Η SarahSherman (σεζόν 2) ως η φωνή ενός πύργου νερού stop-motion σε μια βιομηχανική ταινία Lumon
  • AdrianMartinez ως Mr. Saliba (σεζόν 2), διευθυντής σε ένα εργοστάσιο παραγωγής πόρτας που παίρνει συνέντευξη από τον Dylan για μια θέση
  • GwendolineChristie ως Lorne (σεζόν 2), υπάλληλος της Lumon που διευθύνει το τμήμα MammaliansNurturable
  •  Ο RobbyBenson ως γιατρός στο κομμένο πάτωμα (σεζόν 2)
  • JohnNoble ως Fields (σεζόν 2), σύζυγος του Burt
  • Ο Μπεν Στίλερ έχει μια απροσδόκητη φωνητική ερμηνεία ως κινούμενη έκδοση του KierEagan στην 1η σεζόν.
  • Ο Κιάνου Ριβς φωνή στη σκηνή κινουμένων σχεδίων, στο κτήριο Lumonστη σεζόν 2

 
Σύνοψη

1η Σεζόν

1 _Καλά νέα για την κόλαση"

Ο Mark Scout, ο οποίος εργάζεται στο τμήμα Macrodata Refinement (MDR) της Lumon Industries, ανακαλύπτει ότι προάγεται σε επικεφαλής τμήματος ενόψει της ξαφνικής αποχώρησης του συναδέλφου Petey. Το πρώτο του καθήκον είναι να προσανατολίσει την Helly, την αντικαταστάτρια, η οποία ξυπνά σε μια αίθουσα συνεδριάσεων χωρίς να θυμάται ποια είναι ή πού βρίσκεται. Αφού της δόθηκε ένας προσανατολισμός και έμαθε το όνομά της, απαιτεί και της επιτρέπεται να φύγει αλλά διαπιστώνει ότι δεν μπορεί. Παρακολουθεί ένα βίντεο που εξηγεί ότι έχει υποβληθεί σε διαδικασία «απόλυσης», η οποία χώρισε τις αναμνήσεις της για να δημιουργήσει μια εκδοχή του εαυτού της που θα υπάρχει μόνο εντός του χώρου εργασίας. Η «εξωτερική» εκδοχή του Μαρκ, ενός πρώην καθηγητή που θρηνεί το θάνατο της συζύγου του και ζει στην επιδοτούμενη από την Lumon πόλη Κίερ, συναντά έναν που ισχυρίζεται ότι είναι ο Πέτι και του δίνει ένα γράμμα με κρυπτικές οδηγίες. Ο Μαρκ επιστρέφει σπίτι και αλληλεπιδρά με τη γειτόνισσα του κυρία Σέλβιγκ, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι η ανώτερη μάνατζερ Harmony Cobel.

2_ "Half Loop" _ Βρόχος

Την προηγούμενη μέρα, η Helly υποβάλλεται σε διαδικασία severance ως νέα υπάλληλος, εμφυτεύοντας ένα μικροτσίπ στον εγκέφαλό της. Στο γραφείο, παρουσιάζεται στους συναδέλφους της, Dylan και Irving, λαμβάνοντας οδηγίες ότι η δουλειά της είναι να ταξινομεί κρυπτογραφημένους αριθμούς σε κατηγορίες. Κατά τη διάρκεια ενός πάρτι καλωσορίσματος με επικεφαλής τον διευθυντή ορόφων Milchick, η Helly προσπαθεί να δραπετεύσει γράφοντας στον εξωτερικό της εαυτό ("Outie") ένα σημείωμα παραίτησης, αλλά το ασανσέρ κλείνει. Ο Mark εξηγεί ότι αυτό οφείλεται στους «ανιχνευτές κωδικών» της Lumon, οι οποίοι εμποδίζουν τη μη εξουσιοδοτημένη επικοινωνία μεταξύ των εαυτών. Αναλαμβάνει την ευθύνη και μπαίνει στο «διαλειμματικό δωμάτιο» ως τιμωρία. Ο Ίρβινγκ έχει παραισθήσεις ένα μαύρο υγρό που καλύπτει το γραφείο του και του γίνεται ένας «έλεγχος ευεξίας», όπου η σύμβουλος κα Κέισι απαγγέλλει ασαφή στοιχεία για το Outie του Ίρβινγκ, με τον Ίρβινγκ να αναγκάζεται να αντιδράσει ουδέτερα. Στο κέντρο ευεξίας, ο Irving συναντά τον Burt, τον επικεφαλής του τμήματος Optics & Design (O&D) για δύο άτομα. Έξω, ο Petey εξηγεί ότι έχει "ασθένεια επανένταξης" από την αναστροφή της απόλυσης του. Ο Petey λέει στον Mark για το break room και παίζει μια ηχογράφηση του εαυτού του να διαβάζει επανειλημμένα μια αυστηρή συγγνώμη, την οποία ο Milchick τον αναγκάζει να επαναλάβει. Ο Mark δίνει καταφύγιο στον Petey στο σπίτι του. Ενώ κάνει ντους, ο Petey έχει παραισθήσεις και καταρρέει

3_ "In Perpetuity" _ εις το διηνεκές

Ο Petey λέει στον Mark ότι μυστηριώδεις ευεργέτες τον βοήθησαν να υποβληθεί στη διαδικασία επανένταξης. Ενώ ο Mark είναι στη δουλειά, η αδελφή του Devon και ο κουνιάδος του Ricken παραδίδουν το βιβλίο αυτοβοήθειας του τελευταίου, The You You Are, στο κατώφλι του, το οποίο κλέβει η Cobel και πηγαίνει στην Lumon να ελέγξει για κρυμμένα μηνύματα. Καθώς ψάχνει το σπίτι του Mark, ο Petey την αναγνωρίζει ως Cobel και φεύγει από το σπίτι, υποφέροντας από περισσότερες παραισθήσεις και τελικά καταρρέει σε ένα ψιλικατζίδικο. Στο γραφείο, η Helly μαθαίνει ότι το αίτημα παραίτησής της που εστάλη στο Outie της έχει απορριφθεί. Ο Μαρκ ανατρέπει τις διάφορες προσπάθειές της να μεταφέρει άλλα μηνύματα στο Outie της. Για να βοηθήσει την Helly να καταλάβει γιατί εργάζεται στη Lumon, ο Irving προτείνει να της δείξουν την Perpetuity Wing _ διηνεκή πτέρυγα του γραφείου, το οποίο καταγράφει την ιστορία του ιδρυτή της Lumon, Kier Eagan, και της επόμενης δυναστείας του. Αφού επιχειρεί άλλη μια απόδραση, η Helly μεταφέρεται στο διάλειμμα, όπου ο Milchick την αναγκάζει επανειλημμένα σε ένα απολογητικό απόσπασμα. Μετά τη βάρδια του, ο Μαρκ παρακολουθεί την κυκλοφορία των ασθενοφόρων από το ψιλικατζίδικο και βλέπει τον Πέτι να παρασύρεται από τα παραϊατρικά, αφού σταματά η αναπνοή του. Ο Μαρκ ορμάει στο σπίτι για να κρύψει στοιχεία της παραμονής του Petey, αλλά διακόπτεται όταν χτυπάει το εγκαταλελειμμένο κινητό του.

4_"The You You Are" _εδώ είμαστε…

Ο Mark κρύβει το τηλέφωνο του Petey, παρατηρώντας πολλές αναπάντητες κλήσεις από τον ίδιο αποκλεισμένο αριθμό. Την επόμενη μέρα, ο Irving επισκέπτεται την O&D, όπου πλησιάζει περισσότερο τον Burt. Ανακαλύπτει το βιβλίο του Ρίκεν, που άφησε πίσω του ο Μίλτσικ. Ο Μαρκ αποφασίζει να κρατήσει το βιβλίο, παρά το γεγονός ότι υποσχέθηκε να το δώσει στη διοίκηση. Η Helly επιστρέφει από το διάλειμμα αφού αναγκάστηκε να διαβάσει τη συγγνώμη της πάνω από χίλιες φορές, βρίσκει έναν χαρτοκόπτη και απειλεί την Κόμπελ με αυτοακρωτηριασμό, εκτός αν της δοθεί ηχογραφημένη αίτηση παραίτησης. Ωστόσο, η Outie της στέλνει πίσω μια ηχογράφηση που αρνείται κατηγορηματικά το αίτημα. Αργότερα το ίδιο βράδυ, ο Mark λαμβάνει μια ειδοποίηση που αναφέρει ότι ο Petey είχε πεθάνει. Η Κόμπελ παρευρίσκεται στην κηδεία ως κυρία Σέλβιγκ και αποσπά το τσιπ αποχώρησης του Πέτι. Στη συνέχεια βάζει την κα Κέισι να κάνει μια «ειδική» συνεδρία ευεξίας στον Μαρκ, την οποία παρακολουθεί εξ αποστάσεως. Ο Κέισι βάζει τον Μαρκ να σμιλέψει τη συναισθηματική του κατάσταση …σε πηλό. Και αυτός σμιλεύει ένα δέντρο, το οποίο επισκέφτηκε η Outie του σε ανάμνηση της αείμνηστης συζύγου του Gemma μετά την κηδεία. Ο Irving ανακαλύπτει ότι η O&D έχει στην πραγματικότητα τουλάχιστον επτά υπαλλήλους, που εργάζονται σε ένα τεράστιο πίσω δωμάτιο χωρίς ετικέτα. Ο Ντύλαν βρίσκει το βιβλίο του Ρίκεν κρυμμένο στα αρχεία του Μαρκ. Η Helly βγάζει λαθραία ένα καλώδιο επέκτασης και κρεμιέται σε ένα ασανσέρ

5_ "Η ζοφερή βαρβαρότητα της οπτικής και του σχεδιασμού"

Η Helly τραυματίζεται από την απόπειρα αυτοκτονίας της, αλλά τελικά επιζεί, επιστρέφει στη δουλειά τρεις μέρες αργότερα. Ο Μαρκ συνεχίζει να διαβάζει το βιβλίο του Ρίκεν, το οποίο φέρει έντονα αισθήματα κατά του κατεστημένου. Εκτός δουλειάς, ο Μαρκ επισκέπτεται την Ντέβον και τον Ρίκεν σε ένα οίκημα τοκετού, όπου η τελευταία γεννά. Όταν η Helly επιστρέφει, η Cobel διατάζει την κυρία Casey να την παρακολουθεί στενά, αλλά ο Mark βγάζει κρυφά την Helly από το MDR και αποκαλύπτει ότι έχει ξαναδημιουργήσει τον χάρτη του Petey. Όταν ο Mark προσπαθεί να πείσει την Helly να βοηθήσει στην αναδημιουργία του χάρτη, εκείνη αρχικά αρνείται, αλλά τελικά συμφωνεί. Ο Burt παραδέχεται στον Irving και τον Dylan ότι είπε ψέματα για το μέγεθος του O&D επειδή το MDR θεωρήθηκε αναξιόπιστο. συνειδητοποιούν ότι ο Λούμον φέρνει τα τμήματα το ένα εναντίον του άλλου. Ο Burt πηγαίνει τους δύο στο πίσω δωμάτιο του O&D και τους παρουσιάζει στους υπαλλήλους του.

6_ "Κρυφτούλι και αναζήτηση"

Ο επικεφαλής ασφαλείας της Lumon, Doug Graner, ενημερώνει την Cobel ότι έχει εντοπίσει τον πρώην υπάλληλο Reghabi ως υπεύθυνο για την επανένταξη του Petey. Ο Ίρβινγκ και ο Μπερτ παραδέχονται τα …συναισθήματά τους ο ένας στον άλλον, αλλά ο Ίρβινγκ δηλώνει ότι δεν είναι έτοιμος να αφοσιωθεί σε μια σχέση. Ο Mark βάζει τον Irving να εισάγει το MDR στο O&D, όπου καλεί τα τμήματα να συνεργαστούν για να αποκαλύψουν τα μυστικά της Lumon. Ωστόσο, ο Μίλτσικ τα βρίσκει και στέλνει τον Μαρκ στην αίθουσα διαλειμμάτων, ενώ αργότερα ξυπνά για λίγο τον Innie του Dylan μέσα στο σπίτι του Outie του για να εντοπίσει μια κάρτα που έκλεψε ο Dylan από το O&D, με αποτέλεσμα (ο Innie του Dylan) να ανακαλύψει ότι έχει έναν γιο (μπλέκουν τα πράγματα). Η Κόμπελ, ως κυρία Σέλβιγκ, έρχεται κοντά με τον Ντέβον και τον Ρίκεν ενεργώντας ως σύμβουλος γαλουχίας τους. Ο Μαρκ βγαίνει ραντεβού με την Alexa, τη μαία του Ντέβον, σε μια συναυλία από το πανκ-ροκ συγκρότημα της κόρης του Petey και τραγουδά μαζί ένα τραγούδι διαμαρτυρίας κατά της Lumon. Αργότερα, ο Mark απαντά τελικά στο τηλέφωνο του Petey και ο Reghabi επικοινωνεί μαζί του για να συναντηθούν σε ένα κοντινό πανεπιστήμιο. Η Cobel παραγγέλνει την εγκατάσταση μιας πόρτας που ασφαλίζει με κάρτα-κλειδί στην είσοδο της MDR.

7 "Defiant _προκλητική Jazz"

Ενώ ο Μαρκ συναντιέται με τον Reghabi, ο Γκρέινερ μπαίνει στο κτίριο-μετά από μια πληροφορία από την ασφάλεια, ο Reghabi τον σκοτώνει και δίνει στον Μαρκ την κάρτα πρόσβασής του, λέγοντάς του να πάει στο Innie του. Ο Milchick συμμετέχει σε μια "Music Dance Experience" με το τμήμα ως βραβείο για την Helly. Ο Ντύλαν αρνείται να συμμετάσχει και τελικά επιτίθεται στον Milchick, έξαλλος που δεν μπορεί να μάθει περισσότερα για το παιδί του. Μετά την αποχώρηση του, ο Dylan λέει στο MDR για την ικανότητα της Lumon να τους ξυπνήσει έξω από το "κομμένο πάτωμα", γνωστό ως "υπερωρία έκτακτης ανάγκης".  Mark + Helly σχεδιάζουν να βρουν το γραφείο ασφαλείας, ανακαλύπτοντας πώς εκεί ενεργοποιείται έκτακτο υπερωριακό. Ο Ντύλαν προσφέρεται να μείνει πίσω ώρες για να ξυπνήσουν Μαρκ και Χέλι απ' έξω. Ο Ίρβινγκ φεύγει στο O&D, ανησυχώντας για την ασφάλεια του Μπαρτ. Κατά την άφιξη, ανακαλύπτει ότι ο Μπερτ αποσύρεται και επικρίνει ανοιχτά τον μη αποκομμένο Milchick επειδή εκμεταλλεύεται τους αποκομμένους υπαλλήλους. Μετά τη δουλειά, η Alexa επισκέπτεται έναν μεθυσμένο Mark, ο οποίος την τρομάζει όταν σκίζει μια φωτογραφία της Gemma. Αφού φύγει, ο Μαρκ ξανασυναρμολογεί τη φωτογραφία, αποκαλύπτοντας ότι είναι η κυρία Κέισι.

8_ "Τι έχουμε  για δείπνο;"

Ο Outie του Irving ζει μόνος σε ένα διαμέρισμα, όπου ζωγραφίζει πανομοιότυπες εικόνες ενός σκοτεινού διαδρόμου. Η Helly φτάνει το 100% στο αρχείο βελτίωσης δεδομένων της, καλύπτοντας έτσι το όριο της MDR για το 3μηνο. Η Cobel προγραμματίζει τον Mark για μια τελευταία συνεδρία ευεξίας με την κυρία Casey. Έπειτα, την διατάζει να σταλεί πίσω στον «χώρο δοκιμών», του οποίου η είσοδος ταιριάζει με τους πίνακες του Ίρβινγκ. Ενώ το MDR γιορτάζει την ποσόστωση, η Cobel τίθεται σε αναστολή από το ΔΣ επειδή δεν γνωρίζει την απόπειρα αυτοκτονίας της Helly και τις εξωσχολικές της δραστηριότητες ως "Κυρία Selvig". Η ομάδα MDR προετοιμάζεται για τον Dylan να τους ξυπνήσει από απόσταση εξωτερικά. Η Helly φιλάει τον Mark πριν αναχωρήσει. Ο Mark (το Outie του) παρευρίσκεται στο πάρτι ανάγνωσης βιβλίων του Ricken και λέει στην κυρία Selvig ότι σκοπεύει να σταματήσει τον Lumon, αυτή τον ενθαρρύνει να το κάνει. Ο Ντύλαν λαμβάνει ένα «πάρτι βάφλας» ως ανταμοιβή για την ποσόστωση συνάντησης, στο οποίο φοράει μια μάσκα του Kier Eagan και κάθεται σε ένα αντίγραφο της κρεβατοκάμαρας του Kier στην πτέρυγα Perpetuity ενώ εκτελούνται τελετουργικοί και σαγηνευτικοί χοροί μπροστά του. Ο Ντύλαν φεύγει στα μισά του δρόμου για να αποκτήσει πρόσβαση στο γραφείο ασφαλείας και ενεργοποιεί την έκτακτη ανάγκη για υπερωρίες για να αφυπνίσει τον Μάρκ, τον Ίρβινγκ και τους Innies της Χέλι στον έξω κόσμο.

9_ "The We We Are" _Εδώ είμαστε _ακριβώς

Ο Innie του Mark's ξυπνά στο σπίτι του Devon και βρίσκεται αγκαλιά με την "Mrs. Selvig". Ενώ δικαιολογεί τον εαυτό του για να βρει τον Ντέβον, τηλεφωνεί στην Cobel με το όνομά της, ειδοποιώντας την ότι η "έκτακτη ανάγκη για υπερωρίες" έχει ενεργοποιηθεί και αμέσως αυτή στον Μίλτσικ για να τον προειδοποιήσει. Ο Mark αποκαλύπτει ιδιωτικά στην Devon ότι είναι το Innie του. Η Ντέβον του λέει το θάνατο της Τζέμα και μαθαίνει ότι η «Κυρία Σέλβιγκ» είναι το αφεντικό του Μαρκ. Ο Ίρβινγκ ξυπνά στο διαμέρισμά του, ανακαλύπτοντας τους πίνακες του Outie του και βρίσκει έναν χάρτη και έναν κατάλογο υπαλλήλων που χρησιμοποιεί για να εντοπίσει τον Burt. Η Helly ξυπνά σε ένα γκαλά Lumon όπου μαθαίνει ότι η Outie της είναι η Helena Eagan –κόρη του CEO της Lumon, Jame Eagan– η οποία απολύθηκε ως διαφημιστικό κόλπο. Η Cobel τρέχει στο γκαλά και προσπαθεί να εμποδίσει την Helly να κάνει μια προγραμματισμένη ομιλία… χαμός, η Helly ανεβαίνει στη σκηνή και λέει στο πλήθος την υποταγή και το μαρτύριο των Innies. Ο Ίρβινγκ φτάνει στο σπίτι του Μπαρτ μόνο για να βρει πως ο Μπερτ είναι ήδη σε σχέση. Ο Μαρκ βρίσκει μια φωτογραφία που δείχνει την κυρία Κέισι να είναι η Τζέμα. Σπεύδει να πει στον Ντέβον, αλλά προλαβαίνει μόνο να πει ένα … "Είναι ζωντανή!" προτού ο Milchick αντιμετωπίσει τον Dylan, απενεργοποιώντας το ενδεχόμενο της παράτασης και επαναφέροντας τους τρεις πίσω στα Outies τους __ τίτλοι τέλους 1ης σεζόν.

Σεζόν 2 _2025

1_ "Hello, Ms. Cobel"

Ο Μαρκ ξυπνά ξανά στο κομμένο πάτωμα (εξηγήσαμε τι είναι αυτό) πανικόβλητος, βρίσκοντας το δωμάτιο ευεξίας της κυρίας Κέισι παροπλισμένο και ολόκληρη την ομάδα αντικαταστημένη. Ο Μίλτσικ, που τρέχει τώρα εκεί, συστήνει τον Μαρκ στη νέα αναπληρώτρια μάνατζερ Μις Χουάνγκ—ένα παιδί—και τον ενημερώνει ότι έχουν περάσει πέντε μήνες από την «Εξέγερση Μακροντάτ», η οποία υποτίθεται ότι έκανε την ομάδα του Μαρκ πρόσωπα της «μεταρρύθμισης απόλυσης». Ο Milchick λέει ότι ενώ το Outie του Mark ζήτησε να επιστρέψει στον Lumon, οι άλλοι τρεις αρνήθηκαν. Ο Mark σαμποτάρει τη νέα του ομάδα ως αντιπερισπασμό για να φτάσει στο ταμπλό και να ζητήσει την επιστροφή των άλλων Innies. Την επόμενη φορά που ο Mark ξυπνήσει στο κομμένο πάτωμα, ξανασμίγει με Dylan, Helly και Irving. Οι τέσσερις μεταφέρονται σε ένα ανακαινισμένο Break Room, όπου ο Milchick υπόσχεται καλύτερες συνθήκες εργασίας και προσφέρει στους Innies την επιλογή να φύγουν μόνιμα ή να μείνουν. Ο Mark ενημερώνει την ομάδα τι έμαθε όταν ήταν έξω, ενώ η Helly λέει ψέματα για την ταυτότητα του Outie της. Ένας στενοχωρημένος Ίρβινγκ παραλίγο να φύγει εξαιτίας της ραγισμένης καρδιάς του που ο Μπερτ έχει σύντροφο, αλλά ο Ντύλαν τον πείθει να μείνει. Ο Milchick δείχνει ιδιωτικά στον Dylan σχέδια για μια οικογενειακή σουίτα επισκέψεων Outie. Η ομάδα συνεχίζει ξανά τη δουλειά της.

2_ "Αντίο, κυρία Σέλβιγκ"

Μετά την Έκτακτη Υπερωρία, ο Μίλτσικ έχει επιφορτιστεί με τον έλεγχο των ζημιών και απολύει τον Ίρβινγκ και τον Ντύλαν. Ο Ίρβινγκ λέει ψέματα στον Μίλτσικ για το πού βρίσκεται εκείνο το βράδυ. Η Helena, συνοδευόμενη από τον επικεφαλής ασφαλείας κ. Drummond, συναντιέται με την Cobel και της προσφέρει μια προαγωγή ως ανταμοιβή για την πίστη της, αλλά τσατίζεται που δεν της προσφέρεται πίσω η παλιά της δουλειά. Η Helena κινηματογραφεί ένα βίντεο συγγνώμης που περνάει το ξέσπασμά της σε γκαλά ως αποτέλεσμα μέθης. Ο Μίλτσικ προσπαθεί να πείσει τον Μαρκ να επιστρέψει στη δουλειά, αλλά ο Μαρκ αποφασίζει να παραιτηθεί, προς μεγάλη απογοήτευση του Ντέβον, ο οποίος ανησυχεί ότι η Τζέμα είναι ζωντανή. Ο Ντύλαν προσπαθεί να βρει μια νέα δουλειά, αλλά υφίσταται διακρίσεις επειδή αποκόπηκε. Η Helena επιμένει ότι ο Mark πρέπει να επιστρέψει στη δουλειά για να τελειώσει το αρχείο "Cold Harbor". Ο Μίλτσικ τον πείθει να επιστρέψει προσφέροντάς του μια καλή αύξηση και υπόσχεται γαι ευτυχία που θα λάβει αφού η Innie του θα επιστρέψει σε αυτόν. Αφού άκουσε την έκκληση του Mark προς το ΔΣ, ο Milchick επαναπροσλαμβάνει τον Dylan και τον Irving, ενώ το διοικητικό συμβούλιο αποφασίζει να στείλει την Helena πίσω στη δουλειά. Ο Μαρκ τρέχει στην Κόμπελ ενώ επέστρεφε στο σπίτι και ζητά απαντήσεις για την Τζέμα, αλλά εκείνη φεύγει θυμωμένη.

3_ "Ποιος είναι ζωντανός;"

Ο Μαρκ και η Χέλι πηγαίνουν να μοιράσουν αφίσες για τους αγνοούμενους της κυρίας Κέισι στο κομμένο πάτωμα. Οι δύο σκοντάφτουν στο τμήμα Θηλαστικών Nurturable όπου αν και αρχικά εχθρικά, τα Θηλαστικά αποκαλύπτουν ότι η κα Κέισι έκανε συνεδρίες μαζί τους και υπόσχονται να μην εμποδίσουν την αναζήτηση του MDR. Ο Ίρβινγκ παίρνει μια αφίσα που λείπει στο O&D, όπου συναντά τη Φελίσια. Προσδιορίζει το σκίτσο του για το σκοτεινό διάδρομο από τους πίνακες του Outie του ως το "Exports Hall". Ο Dylan δέχεται επίσκεψη τη γυναίκα του Outie, Gretchen. Η Νάταλι πλησιάζει τον Ρίκεν για να συζητήσουν την προσαρμογή του "The You You Are" _θυμηθείτε την 1η σεζόν, για τα Innies. Η Cobel συμφωνεί να ξανασυμμετάσχει στη Lumon υπό τον όρο ότι θα ξαναπροσληφθεί ως Υπεύθυνη ορόφου. Αντίθετα, η Helena προτείνει μια αυτοσχέδια συνάντηση με το ΔΣ, αναγκάζοντας τον Cobel να απομακρυνθεί. Mark και Devon προσπαθούν να ενσωματώσουν μια μετα-εικόνα στον αμφιβληστροειδή του για να επικοινωνήσουν με το Innie του. Ο Ρεγκάμπι διακόπτει τον Μαρκ, λέγοντάς του ότι η στρατηγική του δεν θα λειτουργήσει και ότι η "επανένταξη είναι ο μόνος τρόπος για να στείλετε μηνύματα μέσα και έξω από την Λούμον". Ο Μαρκ συμφωνεί στη διαδικασία αφού ο Ρεγκάμπι επιβεβαιώσει ότι η γυναίκα του είναι ζωντανή. Καθώς αρχίζουν να διεξάγουν τη διαδικασία στο υπόγειο του Mark, ο Mark αναβοσβήνει ανάμεσα στο παρόν και τον προσανατολισμό του στο κομμένο πάτωμα.

4_ "Woe's Hollow" _Τζίφος, κενό

Οι MDR βρίσκονται στον έξω κόσμο σε μια παγωμένη λίμνη. Ένα προηχογραφημένο μήνυμα από τον Milchick τους ενημερώνει ότι βρίσκονται σε ένα συγκρότημα συγκρότησης ομάδων, γνωστό ως ORTBO, και τους κατευθύνει να βρουν το τέταρτο παράρτημα της Lumon που δεν είχε αποκαλυφθεί προηγουμένως, γραμμένο από τον Kier Eagan, ακολουθώντας τις οδηγίες των περίεργων doppelgängers του εαυτού τους. Μόλις πάρουν το παράρτημα στο Woe's Hollow, έναν καταρράκτη, τους υποδέχονται ο Milchick και η Miss Huang, που έχουν δημιουργήσει κάμπινγκ. Η Helly έρχεται αντιμέτωπη με τον Ίρβινγκ σχετικά με τον ύποπτο απολογισμό της για το χρόνο της κατά τη διάρκεια της έκτακτης ανάγκης για υπερωρίες. Εκείνη ανταποκρίνεται υποστηρίζοντας ότι ο Ίρβινγκ είναι πικραμένος για τη συνταξιοδότηση του Μπερτ, προκαλώντας τον Ίρβινγκ να ξεφύγει. Η Helly και ο Mark κάνουν σεξ, μετά από το οποίο ο Mark έχει για λίγο παραισθήσεις στο σώμα της Gemma. Ο Ίρβινγκ κοιμάται έξω, βιώνοντας περίεργα όνειρα. Το επόμενο πρωί, ο Irving αντιμετωπίζει ξανά την Helly. Για να την αναγκάσει να παραδεχτεί ότι είναι "τυφλοπόντικας", φωνάζει για τον Milchick και αρχίζει να πνίγει την Helly στο Woe's Hollow. Η Helly επιβεβαιώνει ότι είναι η Helena Eagan από τότε που επέστρεψε στο MDR και ο Milchick αναγκάζεται να την επαναφέρει στην Helly R, απολύοντας τον Irving και επαναφέροντας τον στο Outie του.

5_ "Trojan's Horse" _Ο Δούρειος ίππος
       (αλλά _σσ. είναι και ιός υπολογιστή)

Ακολουθώντας το ORTBO, μια απρόθυμη Έλενα αναγκάζεται  να συνεχίσει να εργάζεται στο κομμένο πάτωμα ως το Innie της μέχρι ο Mark να ολοκληρώσει τον φάκελο του Cold Harbor. Ο Μίλτσικ εκπληρώνει την απαίτηση του Ντίλαν μιας κηδείας για τον Ίρβινγκ. Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο Dylan συνειδητοποιεί ότι τα τελευταία λόγια του Ίρβινγκ σε αυτόν αναφέρονται σε μια αφίσα του διαλείμματος. Πίσω από αυτό, ανακαλύπτει μια κάρτα με οδηγίες για το Exports Hall, αλλά γρήγορα την κρύβει ξανά. Η Helly μαθαίνει ότι η κυρία Casey είναι η σύζυγος του Outie του Mark και αυτός της λέει ότι δεν μπορεί να την εμπιστευτεί. Ο Milchick υποβάλλεται στην πρώτη του αναθεώρηση απόδοσης ως επικεφαλής τμήματος, όπου ο κ. Drummond επιφυλάσσει τις αποτυχημένες _καλοπροαίρετες μεταρρυθμίσεις του, απαιτώντας να αντιμετωπίζονται τα Innies "όπως πραγματικά είναι". Ο Milchick αντιμετωπίζει τον Mark, αποκαλύπτοντας ότι ξέρει πως ο Mark και η Helena έκαναν σεξ και μάλιστα επανειλημμένα κατά τη διάρκεια της υποχώρησης. Ο Ρίκεν ξεκινά να εργάζεται στην έκδοση Lumon του The You You Are, φορτωμένος με την προπαγάνδα της εταιρείας, προς απογοήτευση του Ντέβον. Ο Outie του Irving παρατηρεί τον Burt να τον παρακολουθεί, που παραδέχεται ότι το κάνει από την Έκτακτη Υπερωρία και θεωρεί ότι είχαν σχέση ρομαντικά στο κομμένο πάτωμα. Προσκαλεί τον Ίρβινγκ σε δείπνο με τον σύζυγό του, Φιλντς. Ο Mark, με μια ξαφνική λάμψη στο κομμένο πάτωμα ενώ βρισκόταν στο σπίτι, βλέπει την Gemma ζωντανή.

6_ "Attila"

Ο Ντύλαν ενημερώνει τον Μαρκ και την Χέλι για την ανακάλυψη των οδηγιών του Ίρβινγκ να φτάσει στο Exports Hall. Ο Μίλτσικ παίρνει άδεια για να αντιμετωπίσει τις παραβάσεις στην ανασκόπηση της απόδοσής του, αφήνοντας υπεύθυνη τη Μις Χουάνγκ. Ο Mark εξομολογείται στην Helly ότι αυτός και η Helena έκαναν σεξ κατά τη διάρκεια του ORTBO. Νιώθοντας ότι η Helena της έκλεψε αυτή την εμπειρία, η Helly ξεκινά σεξ με τον Mark και δε λεέι να σταματήσει. Στη Σουίτα Outie Visitation, η Gretchen επισκέπτεται ξανά τον Dylan και οι δύο φιλιούνται. Αργότερα λέει ψέματα στον Outie _Dylan ότι η επίσκεψη ακυρώθηκε. Ο Μπερτ και ο σύζυγός του, Φιλντς, έχουν τον Ίρβινγκ για δείπνο και μια αμήχανη συζήτηση ξετυλίγεται. Εν τω μεταξύ, ο κύριος Ντράμοντ εισβάλλει στο διαμέρισμα του Ίρβινγκ και ανακαλύπτει τον κατάλογό του με τους υπαλλήλους της Lumon. Ο Ρεγκάμπι λέει στον Μαρκ ότι πρέπει να επιταχύνουν τη διαδικασία επανένταξης «πλημμυρίζοντας» χειρουργικά το τσιπάκι αποχώρησης του, παρά τον κίνδυνο αιμορραγίας. Ο Μαρκ αρνείται και συναντά την Έλενα σε ένα εστιατόριο_φεύγει λίγο μετά και αποφασίζει να προχωρήσει στην επανένταξη. Ενώ μιλούσε με τον Ντέβον λίγο μετά τη διαδικασία, ο Μαρκ λιποθυμά.

_7_ "Chikhai Bardo" 28-Φεβ
_8_ "Sweet Vitriol" 7-
Μαρτ
_9_ "The After Hours" 14-
Μαρτ-
10_ "Cold Harbor" 21-
Μαρτ-
??
____       

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"