21 Ιουλίου 2021

Ελληνικό: ασύλληπτα κέρδη πριν καν ξεκινήσει το έργο - νέο θεσμικό πλαίσιο για τις επενδύσεις

Ενώ το πλιάτσικο υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου καλά κρατεί, καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο χώρο του Ελληνικού (παραλία, πρώην αεροδρόμιο, πρώην αμερικανική βάση) με τους επενδυτές να τρίβουν τα χέρια τους και την πολιτική ηγεσία (ΝΔ-Συριζα & ΚινΑλ) να διαγωνίζεται ποιος τα έκανε ή «θα» τα έκανε καλύτερα.

Με μεγάλο θράσος οι όλοι_μαζί_μπορούμε  υποστηρίζουν πως ο βιασμός μιας ολόκληρης περιοχής, με πρωτόγνωρες φαραωνικές κατασκευές για τους παραλήδες του πλανήτη -που θα ζήλευε ακόμη και το Ντουμπάι, γίνονται για το συμφέρον του ελληνικού λαού! 

Αναφέρουμε επιγραμματικά:

  • Οδ. Αθανασίου  (Chief CEO της Lamda Development): Πωλήσεις και προπωλήσεις 1,2 δισ. ευρώ το 2021 στο Ελληνικό (σσ. θυμίζουμε πως η έναρξη κατασκευής των έργων υποδομών –ξεκινάει, το νωρίτερο στο πρώτο 6μηνο του 2022 και της κατασκευής των κτηρίων στο δεύτερο, με ορίζοντα το 2025).
  • Άδωνις Γεωργιάδης: Στην εμπειρία του Ελληνικού βασίζεται το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις επενδύσεις.
    «Είμαστε έτοιμοι για το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις επενδύσεις που βασίζεται στην εμπειρία του Ελληνικού.
    Με το νέο νόμο κάθε επενδυτής θα διευκολύνεται για την επένδυσή του» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα να φέρει δύο νομοθετήματα για τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και την προσέλκυση επενδύσεων, τη λεγόμενη «Βίβλο» των στρατηγικών επενδύσεων και τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
    Όσον αφορά στο Ελληνικό ο υπουργός τόνισε ότι θα αλλάξει την εικόνα της Ελλάδας, θα δημιουργηθεί μια νέα μικρή πρωτεύουσα μέσα στην πρωτεύουσα.
    (και το «τυράκι»…)
    Θα δημιουργηθούν –είπε 10.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής και 70.000 θέσεις κατά τη φάση της πλήρους λειτουργίας του. «Είναι ένα έργο που έχει σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα, που τα θετικά του δεν αφορούν μόνο την περιοχή στην οποία αναπτύσσεται αλλά ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και την Ε.Ε. (κι άλλο «τυράκι»)
    Είναι ένα πράσινο έργο που καλύπτει όλα τα στάνταρ προστασίας του περιβάλλοντος, που αλλάζει τα δεδομένα. Θα αλλάξει η ζωή των κατοίκων της περιοχής.
    Οι όμοροι δήμοι θα ωφεληθούν γιατί θα αυξηθεί η αξία της γης. Πουλήσαμε το έργο 1 δισ. ευρώ και τα χρήματα αυτά θα τα δώσουμε σε όλους τους Έλληνες πολίτες».
  • Mega deal Lamda – Τράπεζα Πειραιώς ΑE: μνημόνιο μεταξύ των δύο μερών υπεγράφη στις 14-7 για την «απόκτηση από την Τράπεζα γραφείων 40.000 τ.μ., για μελλοντική μετεγκατάσταση στο υπερσύγχρονο Επιχειρηματικό Κέντρο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης», της Lamda Development, εντός του Ελληνικού.
  • Malls επί malls της Lamda Development–Ελληνικό και στο «βάθος» Χρηματιστήριο: πλάι στα οικιστικά projects με τις (άγνωστο πόσες) παραλιακές βίλες και τον «πράσινο» ουρανοξύστη «κεντρίζουν το ενδιαφέρον της αγοράς»  οι αναπτύξεις των malls (το Vouliagmeni Mall και η Marina Galleria), που θα προστεθούν στο «καλάθι» του ομίλου με στόχο την απόσχιση από τη «μητέρα» και την εισαγωγή στο ελληνικό και διεθνές χρηματιστήριο της «Lamda Malls».
  • Η εκτιμώμενη συνολική καθαρή εσωτερική αξία (NAV) της Lamda Development το 2025 θα ανέλθει στα 3 - 3,2 δισ. ευρώ, δηλαδή εκτιμάται ότι το NAV της εταιρείας σχεδόν θα 3πλασιαστεί κατά την πρώτη 5ετία της επένδυσης στο Ελληνικό, σε σχέση με την υφιστάμενη (διόλου ευκαταφρόνητη 1,1 δις).
  • Το κτιριακό οριστικοποιείται (αλλά αν χρειαστεί να προσαρμοστεί προς τα πάνω βλέπουμε…) σε 1.200 (!!) κύριες οικιστικές μονάδες, συνολικής έκτασης 108.000 τμ., με τιμή πώλησης 5.500-6.500 ευρώ|τμ. και προσδοκώμενα έσοδα της τάξης των 600-700.000.000€.
    Από το πακέτο αυτό αναμένεται δημιουργία NAV 330-365.000.000€.

Χορός δισεκατομμυρίων

Νούμερα που «προκαλούν ιδιαίτερη αίσθηση» αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, για το project στο Ελληνικό σε επενδυτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χτες, την οποία είχε οργανώσει η Goldman Sachs με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Επισήμανε ότι οι ταμειακές ροές είναι θετικές πριν ακόμη αρχίσει το έργο και έκανε λόγο για ασύλληπτο επίπεδο προπωλήσεων για την τρέχουσα χρονική περίοδο του έργου.

«Εμβληματική» επένδυση
πάνω στις αντεργατικές ανατροπές
και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες

Ανακοίνωση της ΤΟ Νότιου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ
Σε παρέμβαση προς τους εργαζόμενους και τους κατοίκους προχώρησε η Τομεακή Οργάνωση Νότιου Τομέα Αττικής του ΚΚΕ, με αφορμή τα επιχειρηματικά σχέδια της επένδυσης στο Ελληνικό.

Σε σχετική ανακοίνωση τονίζεται μεταξύ άλλων:
«Κυβέρνηση και επενδυτές "στρώνουν το έδαφος" στο Ελληνικό για την καπιταλιστική ανάκαμψη που επιζητούν και υπόσχονται ανάπτυξη που "θα μας ωφελήσει όλους". Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπουν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ που υπερψήφισαν τη σύμβαση παραχώρησης και παρουσιάζουν τις επενδύσεις σε όλο το παράκτιο μέτωπο ως "ευκαιρία" ανάπτυξης. Το ΜέΡΑ25 πασχίζει να "διαφοροποιηθεί" γιατί στηρίζει τις κερδοφόρες επενδύσεις, αρκεί να είναι "πράσινες", αντιπροτείνοντας "ηπιότερες χρήσεις γης" με εμπορευματοποίηση της έκτασης και συμμετοχή επενδυτών ως όρο για να χρηματοδοτηθεί το Πάρκο, ό,τι δηλαδή επεδίωκε η προηγούμενη δημοτική αρχή Ελληνικού - Αργυρούπολης.
Οι δημοτικές παρατάξεις όλων των αστικών κομμάτων, οι δήμαρχοι Ελληνικού - Αργυρούπολης, Αλίμου και Γλυφάδας, βλέπουν "οφέλη" για τους δήμους από την επένδυση και τσακώνονται για τη "μοιρασιά" μεταξύ τους.

Ποιο είναι το όφελος για τους εργαζόμενους και τον λαό της Αττικής;

Οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που τάζουν στους εργαζόμενους οι επενδυτές και η κυβέρνηση της ΝΔ, θα είναι σε καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης του ωραρίου, καθιέρωσης 10ωρης δουλειάς, με απλήρωτες υπερωρίες, 7ήμερα χωρίς ρεπό και εξαντλητική εργασία. Αυτό άλλωστε διασφαλίζεται με τον αντεργατικό νόμο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή από τη ΝΔ, με τις "ευλογίες" των ΣΥΡΙΖΑ - ΚΙΝΑΛ και αποτέλεσε προαπαιτούμενο της εκταμίευσης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Στο εργοτάξιο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, οι εργαζόμενοι καλέστηκαν να θυσιάσουν τα δικαιώματά τους δουλεύοντας ατελείωτες απλήρωτες υπερωρίες, νύχτες και Σαββατοκύριακα, χωρίς ρεπό. Ο κατασκευαστικός όμιλος για να εξασφαλίσει τα κέρδη του απαίτησε οριζόντιες μειώσεις μισθών ή "εθελούσιες" απολύσεις, για να εξασφαλίσει τη λεγόμενη "ανάπτυξη και εξέλιξη". Οι εργαζόμενοι έπρεπε να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας για να διεκδικήσουν δεδουλευμένα, να πληρώνονται στην ώρα τους. Μόνο η μαχητική στάση των εργαζομένων στο έργο με την παρέμβαση και στήριξη του Συνδικάτου Οικοδόμων επέβαλε την υπογραφή εργοταξιακής σύμβασης με αυξήσεις στους μισθούς.
Στο εργοτάξιο του Αστέρα Βουλιαγμένης, η εντατικοποίηση της εργασίας και η έλλειψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων οδήγησαν σε εργατικό ατύχημα. Μπροστά στα κέρδη των ομίλων, τα μέτρα ασφάλειας των εργαζομένων πάνε περίπατο.
Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό "κέρδισαν" ατελείωτες ώρες δουλειάς, δεκάδες ατυχήματα, άθλιες συνθήκες εργασίας, πενιχρές αμοιβές που ακολούθησαν οι αναστολές την περίοδο της πανδημίας, ανεργία, εκ περιτροπής εργασία.

Θα υπάρχει όφελος για τους επαγγελματίες;

Το project Ελληνικό περιλαμβάνει "retail park" ή αλλιώς μεγάλο Εμπορικό Πάρκο Λιανικής που θα αποτελείται από "Καταστήματα Μεγάλης Επιφάνειας" (Big Boxes). Η ίδια η εμπειρία της μείωσης της δουλειάς, ακόμη και του κλεισίματος μίας σειράς μικρών μαγαζιών όπου χτίστηκαν Mall, όπως επί της Βουλιαγμένης, απαντά στο ερώτημα. Εξαντλητική δουλειά και τις Κυριακές, με τα χρέη να συσσωρεύονται, τους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις να στέκονται ως "δαμόκλειος σπάθη" πάνω από τα κεφάλια τους.

Η "βιώσιμη ανάπτυξη" είναι τόσο "φιλική προς τους ανθρώπους", που αφήνει μία ολόκληρη περιοχή 68,9 τ.χλμ. με πάνω από 520.000 κατοίκους με μόνο ένα νοσοκομείο, το Ασκληπιείο Βούλας, με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομή, που αναδείχθηκαν ακόμη πιο δραματικά εν μέσω πανδημίας. Είναι τόσο "φιλική προς τους ανθρώπους και το περιβάλλον", που στη θέση του μεγάλου Μητροπολιτικού Πάρκου προβλέπει μόνο 668 στρέμματα υψηλού πρασίνου από τα 2.000 που εμφανίζονται να ανήκουν στο Μητροπολιτικό Πάρκο, αν αφαιρέσει κανείς τις "λοιπές εγκαταστάσεις".

Αυτή η πόλη των υψηλών βαλαντίων θα είναι τόσο "πράσινη", που θα περιέχει τουλάχιστον επιπλέον 1.000 κατοικίες πάνω από τη Λ. Ποσειδώνος, στο ύψος των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά, σύμφωνα με τις τελευταίες αναπροσαρμογές που γίνονται σύμφωνα με τη ζήτηση στην αγορά.

Να αντιπαραβάλουμε τις διεκδικήσεις μας

Η αξιοποίηση του χώρου του Ελληνικού στο σύνολό του - παραλία, πρώην αεροδρόμιο, πρώην αμερικανική βάση - μπορεί να διασφαλιστεί χωρίς τους επενδυτές, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση. Μπορεί να διασφαλιστεί σε εκείνον τον δρόμο ανάπτυξης που δεν θα έχει στο επίκεντρο το καπιταλιστικό κέρδος αλλά τα λαϊκά συμφέροντα. Που περιλαμβάνει την κοινωνικοποίηση της γης και του συνόλου των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, τον κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της οικονομίας, με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Καλούμε τον λαό της Αττικής και ειδικά στο Νότιο Τομέα να συμπορευτεί με το ΚΚΕ στην πάλη για ριζικές αλλαγές στην Αττική και συνολικά, που θα βάζει στο στόχαστρο τα παράσιτα που εκμεταλλεύονται τον ιδρώτα μας, τη δουλειά μας, τις ζωές μας και θα έχει στο επίκεντρο τα λαϊκά συμφέροντα.

Σε αυτήν την κατεύθυνση οργανώνουμε τον αγώνα μας ώστε στο χώρο του Ελληνικού το κράτος να αναλάβει, με την αποκλειστική ευθύνη του και με κριτήριο τις ανάγκες μας και όχι το κέρδος, την κατασκευή, τη διαχείριση και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ενός μητροπολιτικού πάρκου, ανοιχτού για τον λαό, με όλες τις απαιτούμενες σύγχρονες υποδομές.

Μόνο αυτός ο δρόμος ανάπτυξης μπορεί
να εξασφαλίσει για όλους τους εργαζόμενους:

  • Πλήρης και σταθερή εργασία με μισθούς στο ύψος των αναγκών και ανθρώπινα ωράρια, με ποιοτικό ελεύθερο χρόνο.
  • Μεγάλους, ανοιχτούς, ελεύθερους χώρους πρασίνου, με δυνατότητες αναψυχής.
  • Το δικαίωμα του λαού σε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα, σε σύγχρονες υποδομές Υγείας, Παιδείας, Αθλητισμού και Πολιτισμού.
  • Την πρόσβαση στην ασφαλή, ποιοτική, λαϊκή κατοικία.
  • Έργα αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας.
  • Τη δυνατότητα για δωρεάν, γρήγορες και ασφαλείς συγκοινωνίες».

Δείτε επίσης

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή

ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα

Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ

🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά

🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:

Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)

Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"