Άνοιξε τις πύλες της η κόκκινη πολιτεία
Ένα μεγάλο ξέσπασμα της νεολαίας που τολμά, που αμφισβητεί και αγωνίζεται
Χρόνια είχε να δει η Αττική τέτοια ογκώδη μετακίνηση
νέων ανθρώπων, μια μέρα όπως η Πέμπτη. Κι όμως, το 47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ
– «Οδηγητή», που άνοιξε χτες τις πύλες του, έμελλε να αποτελέσει
πόλο έλξης για δεκάδες χιλιάδες νεολαίους από όλη την Αττική
που από νωρίς κατέκλυσαν το Πάρκο Τρίτση στην καρδιά της Δυτικής Αθήνας.
Ήταν ένα μαζικό νεανικό ξέσπασμα, μια ανάσα, που δείχνει
ότι η νεολαία που εργάζεται, που σπουδάζει, που πηγαίνει στο σχολείο
μπορεί να δώσει διέξοδο στην αμφισβήτησή της, να συναντηθεί
με την πρωτοπόρα δράση και την πολιτική του ΚΚΕ.
Αυτό φάνηκε, άλλωστε, από την πρωτόγνωρη συμμετοχή
σε όλες τις συζητήσεις στις σκηνές και τα στέκια του Φεστιβάλ.
Συζητήσεις που μπορεί να γίνονταν ταυτόχρονα, κι όμως όλες έσφυζαν
από νέους και νέες που ψάχνουν απαντήσεις, που προβληματίζονται, που
αναζητούν, που βλέπουν ότι «δεν πάει άλλο», ότι «κάτι πρέπει να γίνει». Συζητήσεις
που αποτυπώνουν την εμπιστοσύνη του εργατόκοσμου και της νεολαίας
στο ΚΚΕ και στις θέσεις του.
Σε κάθε βήμα του ο επισκέπτης, από τη μία πύλη μέχρι την άλλη έβλεπε νέους
να συναντιούνται με φίλους και συντρόφους τους, να τα λένε μετά από
καιρό. Καθένας είχε να πει για έναν γνωστό του, παλιό συμφοιτητή, παλιό
συνάδελφο που είχε να τον δει χρόνια, με το Φεστιβάλ να αποδεικνύεται
και φέτος σημείο αναφοράς της νεολαίας. Νέοι άνθρωποι, που χαίρονται
καθώς επιτέλους μπορούν να απολαύσουν ποιοτικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα,
να συζητήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις σε ένα περιβάλλον που το νιώθουν
ολόδικό τους, και μάλιστα χωρίς το άγχος της διάδοσης του ιού, αφού από
παντού γινόταν αντιληπτό ότι η ΚΝΕ δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του.
🔻 Κορυφώνονται αύριο Σάββατο 25 Σεπτέμβρη στις 20.30 με τη μεγάλη πολιτική συγκέντρωση, όπου θα απευθύνει χαιρετισμό ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Αμπατιέλος, και θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
«Σαν να βγήκαμε στο ξέφωτο απ’ τη νύχτα… Επιτέλους ανασάναμε!»
🔹 «Επιτέλους
νιώθεις ότι αρχίζεις να αναπνέεις, ότι είσαι πραγματικά ελεύθερος,
ότι υπάρχει φως, αισιοδοξία».
🔹 «Πόσο καιρό είχαμε να πάμε σε
μία καλή συναυλία, να δούμε τόσους χιλιάδες νέους, εκθέσεις. Να σηκώσουμε
κεφάλι από υπολογιστή και κινητό».
🔹 «ΚΝΕ παιδιά! Δύναμη!».
«Ήρθαμε εδώ και θα φύγουμε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να κατακτήσουμε
τα όνειρά μας».
Από κάθε πύλη ξεχύνονται μέσα στην απέραντη κόκκινη πολιτεία ανθρώπινα
ποτάμια, με τους νέους και τις νέες, παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου,
φοιτητές, νέους εργαζόμενους και εργαζόμενες να κυριαρχούν δίνοντας
ζωντάνια σε κάθε σκηνή, στις πλούσιες εκθέσεις, στα περίπτερα παντού.
🔹 Στο φοιτητικό
στέκι ο Μανώλης, ο Χρήστος και ο Σταύρος, 18χρονα
παιδιά οι δύο πρώτοι φέτος πέρασαν στις σχολές που ήθελαν ο δεύτερος θα
ξαναδώσει, για δεύτερη φορά έρχονται στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ στο Πάρκο
Τρίτση. «Είχαμε έρθει την τελευταία φορά πριν από δύο χρόνια και είχαμε
πάθει πλάκα. Μας το έλεγαν τα παιδιά της ΚΝΕ στο σχολείο και δεν πιστεύαμε
τα όσα γίνονταν εδώ. Είχαμε φύγει και νιώθαμε ότι είμαστε έτοιμοι να
κατακτήσουμε τα όνειρά μας. Με αυτήν την πανδημία δεν πιστεύαμε ότι
θα ξαναγίνει.
Αλλά ΚΝΕ είναι αυτή. Δύναμη παιδιά, τελείωσε!», λέει ο Μανώλης, ενώ ο
Χρήστος συμπληρώνει: «Επιτέλους να πάμε σε μία συναυλία να ξαναβρεθούμε
με χιλιάδες ακόμα νέους να πάρουμε ζωή ο ένας από τον άλλον. Δεν βγαίνει
άλλο έγκλειστοι. Μια στον υπολογιστή. Μια στο κινητό και άντε σε καμία καφετέρια
ή μπαράκι…».
Ο Σταύρος μάς λέει με τη σειρά του: «Οταν έμαθα ότι θα γίνει φέτος το Φεστιβάλ
να πω την αλήθεια περίμενα πώς και πώς να ξεκινήσει. Να ξαναζήσω και
να ξανανιώσω όλα αυτά που έζησα την τελευταία φορά που ήρθα. Ολη αυτήν την
ένταση και τον ενθουσιασμό. Το κανονίσαμε με τους φίλους και νάμαστε.
Ομως είναι ακόμα καλύτερα από όσο περίμενα. Μου φαίνεται ότι είναι
ακόμα πιο πλούσιο. Πέρασα Φυσικό και όταν ανοίξουν τα πανεπιστήμια σίγουρα
θα είμαι με τα παιδιά της ΚΝΕ. Ημουν μαζί τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις
μέσα στην πανδημία. Συμμετείχα στα περισσότερα καλέσματα. Εβλεπα
ότι μέσα στην πανδημία δεν το έβαζαν κάτω και προσπαθούσα να μην το βάλω
ούτε εγώ. Ισως το σκεφτώ καλύτερα να βάλω και εγώ το δικό μου λιθαράκι
σε όλο αυτό από μέσα. Δεν ξέρω θα δω».
🔹 Ο Βαγγέλης 29 ετών ιδιωτικός υπάλληλος σε μεγάλο pet shop βρισκόταν στην έκθεση για την Παρισινή Κομμούνα. «Επιτέλους νιώθεις ότι αρχίζεις να αναπνέεις, ότι είσαι πραγματικά ελεύθερος, ότι υπάρχει φως, αισιοδοξία. Μόλις μπήκαμε στο χώρο του Φεστιβάλ ήταν σαν να βγήκαμε στο ξέφωτο από τη νύχτα. Και το λέω αντικειμενικά, γιατί δεν είμαι σύντροφος, ακόμα τουλάχιστον. Η ΚΝΕ, το ΚΚΕ είναι πρωτοπορία πώς να το κάνουμε; Προσπαθώ να παρακολουθώ όλη την επικαιρότητα. Παρακολούθησα όλη τη δράση της ΚΝΕ και του ΚΚΕ. Ακόμα κι αν δεν το ψηφίζεις, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ότι βάζει σφραγίδα σε κάθε εξέλιξη. Ακόμα και ότι φέτος μέσα στην πανδημία η ΚΝΕ οργάνωσε ξανά το μεγάλο αυτό Φεστιβάλ, λες ΚΝΕ είναι αυτή. Αν δεν το έκανε η ΚΝΕ ποιος θα το έκανε».
🔹 Ο Θεοδόσης ήταν στο βιβλιοπωλείο του Φεστιβάλ μαζί με τον 14χρονο γιο του, μαθητή του Γ’ Γυμνασίου Ιλίου. Ο ίδιος είναι προγραμματιστής και όπως είπε «έχω φιλική στάση προς το ΚΚΕ. Μπορεί να μην το έχω ψηφίσει όλες τις φορές όμως θέλω ο γιος μου να έρθει σε επαφή με την ΚΝΕ γι’ αυτό ήρθαμε. Θέλω να ακούσει ποιοτικό τραγούδι, να δει αυτές τις εκθέσεις, τους χιλιάδες νέους που αγωνίζονται για ένα καλύτερο μέλλον». Αλλά και ο μικρός δήλωσε πολύ ενθουσιασμένος. «Για να πω την αλήθεια δεν ήθελα να έρθω. Δεν μου είχε μιλήσει κανείς για την ΚΝΕ. Αλλά τελικά είναι μια έκπληξη. Και από ό,τι μου είπαν τις επόμενες μέρες θα έχει ακόμα περισσότερο κόσμο. Εντυπωσιάστηκα από την έκθεση που έλεγε για την επανάσταση στη Γαλλία. Σίγουρα θα έρθουμε τις επόμενες μέρες».
🔹 Ομως το Φεστιβάλ είναι μια ανάσα, αλλά και επιβράβευση και για τα ίδια τα παιδιά της ΚΝΕ. Ο Χρήστος 16 ετών μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 1ο Λύκειο Ζωγράφου είπε: «Είμαι περήφανος που φέτος η ΚΝΕ τα κατάφερε και ήρθαμε ξανά στο Πάρκο Τρίτση. Με όλα αυτά τα μοναδικά που συμβαίνουν εδώ, νιώθω ότι είναι η μικρογραφία της εικόνας αυτού του άλλου, του όμορφου κόσμου που εμείς ονειρευόμαστε».
Μεγάλο ενδιαφέρον στην Κεντρική Έκθεση
«150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα… Η
πρώτη έφοδος στον ουρανό… Η σημερινή πάλη για να τον κατακτήσουμε…»:
Αυτό είναι το θέμα της Κεντρικής Εκθεσης του 47ου Φεστιβάλ που δεσπόζει
στον χώρο δίπλα στην Κεντρική Σκηνή, στην οποία γίνονται οργανωμένες ξεναγήσεις
και οι επισκέπτες παρακολουθούν με μεγάλο ενδιαφέρον.
Η εξέγερση των κομμουνάρων, η πρώτη στην Ιστορία προλεταριακή επανάσταση
και εγκαθίδρυση εργατικής εξουσίας, αποτελεί μεγάλο ιστορικό γεγονός,
«το πιο υψηλό παράδειγμα του πιο περίλαμπρου προλεταριακού κινήματος
του 19ου αιώνα», που μελετήθηκε ιδιαίτερα και από τους κλασικούς, τον
Μαρξ, τον Ενγκελς και τον Λένιν.
Η Παρισινή Κομμούνα σηματοδοτεί την πρώτη προσπάθεια να πάρει την
εξουσία στα χέρια της η εργατική τάξη. Και αυτό από μόνο του ως γεγονός
είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μπορεί να αποτελέσει πηγή πλούσιων συμπερασμάτων,
γιατί καταρχήν ανέδειξε ήδη από τότε τη δυνατότητα να ανατραπεί αυτό
το σύστημα, τη δυνατότητα να οικοδομηθεί η σοσιαλιστική κοινωνία,
η εργατική εξουσία.
Οι 72 μέρες της Κομμούνας εμπνέουν και σήμερα για τα χαρακτηριστικά
που πρέπει να έχει η επαναστατική πάλη, για τα χαρακτηριστικά που πρέπει
να έχει η εργατική εξουσία.
Κι αυτά τα συμπεράσματα είναι που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο η
έκθεση στο φετινό Φεστιβάλ, αξιοποιώντας σε δυο σημεία της όμορφα βίντεο
που προβάλλονται σε οθόνες, καθώς και μια τεράστια κόκκινη σημαία συμβολίζοντας
τη σημαία των κομμουνάρων στο Δημαρχείο του Παρισιού τον Μάρτη του
1871.
ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Δεν περισσεύει κανείς και καμία από τον μεγάλο αγώνα
«Επαναστάτης θα πει…»: Με τον τίτλο αυτό λειτουργεί
στο χώρο του Μαθητικού Στεκιού έκθεση, η οποία απευθύνεται σε όλους
τους μαθητές – επισκέπτες του Φεστιβάλ, με ξεναγήσεις που γίνονται
στη διάρκεια όλου του τριημέρου.
Σε μία κατασκευή με μορφή βιβλίου που φωτίζονται πλευρές όπως: «Τι
είναι αυτό που έκανε και κάνει ανθρώπους να γίνονται επαναστάτες..;»
– «ανθρώπους διαφορετικούς και άγνωστους μεταξύ τους, που έζησαν
και ζουν σε άλλες χώρες, σε άλλους αιώνες, χτες και σήμερα…» Αλλά και «τι
σημαίνει σήμερα επανάσταση»;
Μέσα από τα ταμπλό του χώρου ο επισκέπτης γνωρίζεται με την ΚΝΕ και τον επαναστατικό της χαρακτήρα. Για την ΚΝΕ, το να είναι κανείς επαναστάτης είναι μια μάχη καθημερινή γιατί κανείς δεν γεννήθηκε ήρωας, γιατί – όπως αναγράφεται σε ένα από τα ταμπλό – «κανείς δεν γεννιέται έτοιμος για τα μεγάλα και τα σημαντικά. Κανένας δεν φτιάχνεται σε συνθήκες εργαστηρίου. Οι ήρωες δεν γεννήθηκαν ήρωες. Εγιναν ήρωες μέσα στον ανυποχώρητο ταξικό αγώνα. Ολοι μας μέσα στην συλλογική πρωτοπόρα δράση μπορούμε να το κατορθώσουμε. Δεν περισσεύει κανείς και καμία από αυτό τον μεγάλο αγώνα».
ΔΙΕΘΝΟΥΠΟΛΗ
Ξανά μαζί μετά από δύο χρόνια!
Δεκάδες εκπρόσωποι Κομμουνιστικών Νεολαιών συναντήθηκαν με τους επισκέπτες του Φεστιβάλ
Στη Διεθνούπολη – στημένη φέτος πιο κοντά στην Κεντρική Σκηνή – συναντήθηκαν 25 Κομμουνιστικές Νεολαίες που παρά τις δυσκολίες και τους περιορισμούς ταξίδεψαν από Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή και Αμερική. Συναντήθηκαν από κοντά εδώ, στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.
Χιλιάδες επισκέπτες του Φεστιβάλ βρέθηκαν στη Διεθνούπολη, κοντοστάθηκαν στα περίπτερα, συνομίλησαν με τους εκπροσώπους των ΚΝ για την κατάσταση στις χώρες τους, αγόρασαν αναμνηστικά και σύμβολα αγώνα των λαϊκών κινημάτων.
Αναπόσπαστο μέρος του αντιιμπεριαλιστικού μηνύματος και της διεθνιστικής αλληλεγγύης των λαών είναι τα περίπτερα της Ελληνικής Επιτροπής Διεθνούς Υφεσης και Ειρήνης (ΕΕΔΥΕ) και της Ελληνικής Επιτροπής Διεθνούς Δημοκρατικής Αλληλεγγύης (ΕΕΔΔΑ), ενώ ως προέκταση του χώρου της Διεθνούπολης το Στέκι Νέων Στρατευμένων καλεί σε αποδέσμευση από το ΝΑΤΟ, απεμπλοκή από τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και σχεδιασμούς.
Το περίπτερο του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου
– με το καθιερωμένο πλέον κουβανέζικο μπαρ – έγινε και φέτος σημείο συνάντησης.
Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον του κόσμου για τα 12 χαρακτικά έργα
του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, εμπνευσμένα από την Κουβανική Επανάσταση,
τα επιτεύγματα και τους αγώνες του κουβανικού λαού. Σε αυτόν διατίθενται
και τα έσοδα από την πώληση των χαρακτικών, σε ένδειξη διεθνιστικής
αλληλεγγύης.
Από την υποδοχή στους εργαζόμενους της «e-food» |
«ΑΝΑΣΑ» ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
«Εμείς γυρνάμε καταπάνω σας των πυροβόλων μας
την μπούκα… »
Θερμό χειροκρότημα για την παράσταση «Οι μέρες της Κομμούνας» που ανέβασε
η θεατρική ομάδα της ΚΝΕ
«Βλέποντας πως καθόλου δεν μπορείτε να δώστε μεροδούλι ανθρωπιάς θα κάνουμε δικά μας τα εργοστάσια, είναι αρκετό αυτό για μας… Βλέποντας πως η κυβέρνηση αυτή, τα όσα μας τάζει δεν τηρεί, απόφαση να χτίσουμε καλή ζωή, που εμείς θα κυβερνάμε. Κι αφού η μόνη γλώσσα που ακούτε είναι η βουή των κανονιών μας, τότε εμείς γυρνάμε καταπάνω σας των πυροβόλων μας την μπούκα»…
Τιμώντας τις κόκκινες μέρες της Κομμούνας η θεατρική
ομάδα της ΚΝΕ επέλεξε φέτος να ανεβάσει το θεατρικό έργο του Μπέρτολτ
Μπρεχτ, «Οι μέρες της κομμούνας». Πρώτη παρουσίαση, στο κοινό του Φεστιβάλ,
την Πέμπτη το απόγευμα στο θεατράκι στο στέκι του Πολιτισμού.
Τα «φώτα» στρέφονται στο επαναστατημένο Παρίσι και στις έντονες συζητήσεις
των κομμουνάρων τόσο για τον παλιό κόσμο που έχει σαπίσει, όσο και για το
μέλλον που εγκαινίασε η μεγάλη σύγκρουση της εργατικής τάξης με τους
εκμεταλλευτές της τον 19ο αιώνα. Ο άφθαστος ηρωισμός, ο νέος κόσμος που
ανατέλλει, αλλά και οι αμφιβολίες, οι ταλαντεύσεις είναι όλα παρόντα
στο έργο. Από τη μία, ο παλιός ο κόσμος που γνωρίζει πολύ καλά πως «το
θεμέλιο του πολιτισμού μας είναι η ιδιοκτησία, πρέπει να την υπερασπιστούμε
έναντι οιουδήποτε τιμήματος» και από την άλλη οι εργάτες του Παρισιού
που συνειδητοποιούν πια την αποστολή της τάξης τους… «Βλέποντας να
υψώνετε παλάτια και στέγη πουθενά για μας… Απόφαση να γίνουνε δικά
μας! Οι τρώγλες περίσσεψαν για μας».
Και η ανταπόκριση του κόσμου, που γέμισε το θεατράκι ήταν ιδιαίτερα ζεστή! Το χειροκρότημα δυνατό! Τα μέλη της θεατρικής ομάδας με πρόσωπα που λάμπουν, είναι διπλά περήφανα, μιας και μέσα στο καλοκαίρι η θεατρική ομάδα κατάφερε να ανασυγκροτηθεί και ξεκίνησαν πρόβες διά ζώσης για να καταφέρει να είναι «πιστή» για ακόμα μια χρονιά στο ραντεβού του Φεστιβάλ. Μέσα από την καθοριστική βοήθεια του σκηνοθέτη της ομάδας Γιώργου Τσαγκαράκη, τις πλούσιες συζητήσεις που συνόδευαν τις πρόβες για να κατανοηθούν οι φοβερές εκείνες μέρες της Κομμούνας, η θεατρική ομάδα τα κατάφερε για ακόμα μια φορά!
Στη θεατρική ομάδα συμμετέχουν: Βαγγέλης Βάντζος, Αλέξανδρος Βογδάνος, Αθηνά Γεωργοπούλου, Νίκος Γιόφτσος, Δήμητρα Ελευθερίου, Φώτης Ζεέρης, Ηλέκτρα Ζίρα, Χριστιάνα Κιόσια, Σπύρος Μαμάης, Τάσος Μανωλόπουλος, Δανάη Μάντζου, Μάγδα Μαρμάρου, Αναστασία Ματθαίου, Δημήτρης Μπακλαβάς, Κώστας Σαζακλόγλου, Γιώτα Σπανού, Σίντυ Τανέ, Δημήτρης Τσιλιμέκης, Κώστας Τσίτσικας, Αποστόλης Φραγκούλης και οι μικροί: Δημήτρης και Στέφανος.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσαγκαράκης. Βοηθός σκηνοθέτη: Γιοβάνα Καποδίστρια. Σκηνικά: Βικτώρια Νταρίλα. Κοστούμια: Κλαίρη Γερανίου, Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Ιωάννα Σαγώνα. Απόδοση τραγουδιών στα ελληνικά: Γιώργος Θεοφάνους, Αμέρισσα Φτούλη. Ηλεκτρική κιθάρα, θέρεμιν: Γιώργος Θεοφάνους. Τραγούδι, κρουστά: Αμέρισσα Φτούλη. Sound design: Γιώργος Θεοφάνους. Φωτισμοί: Γκίκας Γιακουμής.
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ – ΣΤΕΚΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΝΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
«Γκάζια», μηνύματα και… πολύ γέλιο
Τα μαθητικά συγκροτήματα «Αδεια Κλεψύδρα», QBX
και Matt άνοιξαν την αυλαία του Μαθητικού Στεκιού και του πλούσιου
προγράμματός του.
Ο QBX ξεσήκωσε τον κόσμο που βρέθηκε στη σκηνή με το beat box του, ενώ
μαζί με τους «Αδεια Κλεψύδρα» και τον Matt τραγούδησαν για την οικογένεια
αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στην καθημερινότητά
τους, στο σχολείο, και ειδικότερα για αυτά με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι
κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στέλνοντας μήνυμα αντεπίθεσης με
τους στίχους τους, ξεκαθαρίζοντας πως η νέα γενιά δεν πρόκειται να σωπάσει.
Αμέσως μετά, τη σκυτάλη για άφθονο γέλιο πήρε το stand up comedy με
τον Αλέξανδρο Μαλιάτση – Σάλα και τον Σπήλιο Φλώρο. Στη σκηνή αρχικά ανέβηκε
ο Σπήλιος Φλώρος, ο οποίος διακωμώδησε μια σειρά θεμάτων που
απασχολούν ιδιαίτερα τη νεολαία, ανάμεσά τους την κατάσταση με την
πανδημία, την επιλογή επαγγέλματος, τις σχέσεις με τους γονείς κ.λπ.
Στη συνέχεια ο Αλέξανδρος Μαλιάτσης – Σάλα κάλεσε το κοινό να
ανασύρει δικές του αστείες αναμνήσεις, επιλέγοντας το θέμα της σχέσης
μεταξύ αδελφών, από την οπτική του μικρότερου βέβαια, ενώ στη συνέχεια
μοιράστηκε δικές του …άβολες στιγμές. Κλείνοντας, και οι δύο κωμικοί
έδωσαν συγχαρητήρια στην ΚΝΕ για τη διοργάνωση του Φεστιβάλ.
Λίγο πιο κάτω, στη νεοσύστατη Σκηνή Φοιτητών και Νέων Εργαζομένων, το
καλλιτεχνικό πρόγραμμα ξεκίνησε με ροκ ήχους από τους Vostok Train.
«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά που παίζουμε στο Φεστιβάλ», είπαν
ανοίγοντας τη συναυλία τους, με το κοινό να τους καταχειροκροτεί. Ως «ένα
τρένο προς την Ανατολή για μια καλύτερη κοινωνία» αυτοπροσδιορίστηκαν,
προτού χαρίσουν ροκ μελωδίες, τραγούδια γνωστά και πιο «ψαγμένα»,
αλλά και δικές τους διασκευές, με τον κόσμο να τους ανταμείβει με ένα ζεστό
χειροκρότημα. «Immigrant Song», «Come Together» και άλλα τραγούδια αποτέλεσαν
μέρος του ρεπερτορίου του συγκροτήματος, που μέχρι το τέλος κράτησε
το κέφι στα ύψη…
Δεν τους άφησε σε χλωρό κλαρί ο Χρ. Ζαραλίκος
Ακολούθησε το απολαυστικό για μία ακόμα φορά stand up
comedy του Χριστόφορου Ζαραλίκου. Ορμητικός, χωρίς να αφήσει
σε χλωρό κλαρί ζητήματα της επικαιρότητας, χάρισε πολύ γέλιο στο
κοινό, το οποίο πάντα συμμετέχει στις παραστάσεις του.
Η πανδημία, οι κυβερνητικοί χειρισμοί στην Εκπαίδευση, η απεργία
των εργαζομένων στο «e-food», η αντίληψη των μεγάλων επιχειρήσεων
για τον μισθό, εξωφρενικές θεωρίες συνωμοσίας ήταν από τα θέματα με
τα οποία ασχολήθηκε, με το γνωστό και αγαπημένο στο κοινό του Φεστιβάλ
χιούμορ του.
Γνωστά και αγαπημένα τραγούδια, μεγάλα λαϊκά γλέντια
Με χειροκροτήματα υποδέχθηκε ο κόσμος στη «Λαϊκή
Σκηνή» την Φωτεινή Βελεσιώτου, που άνοιξε το χτεσινό πρόγραμμα
στη Λαϊκή Σκηνή.
«Είμαστε εδώ, αλλά λείπει ένας, ο Μίκης. Ορφανέψαμε, πιο μεγάλη ορφάνια
δεν νιώσαμε ποτέ», σημείωσε η Φ. Βελεσιώτου ανεβαίνοντας στη
σκηνή. «Είναι ο άνθρωπος που μας γέμισε πολιτισμό, γι’ αυτόν θα τραγουδήσουμε
εδώ. Μας ακούει από κει πάνω. Να ‘ναι καλά και να μας φωτίζει…», ανέφερε
πριν ξεκινήσει το πρόγραμμά της.
Ο κόσμος ξεσπά σε χειροκροτήματα και το πρόγραμμα ξεκινά με τα τραγούδια
«Βασίλεψες αστέρι μου», «Κάποτε θα ‘ρθουν να σου πουν» και «Μέρα
Μαγιού μου μίσεψες».
Ακολουθούν το «Γιουσουρούμ», τα «Διόδια»,
οι «Μέλισσες» και άλλα γνωστά και αγαπημένα τραγούδια, όπως το «Μ’
αεροπλάνα και βαπόρια», «Μη μου ξαναφύγεις πια», «Σαν απόκληρος γυρίζω»,
με τον κόσμο να ενώνει τη φωνή του με αυτή της Φ. Βελεσιώτου στο «Μην
κλαις».
Η Φ. Βελεσιώτου έκλεισε το πρόγραμμά της με το «Εχω έναν καφενέ»,
το οποίο ήταν «αφιερωμένο σε όλους εσάς που είστε εδώ. Να είστε γεροί και
δυνατοί. Καλούς δρόμους να έχετε».
Τη σκυτάλη πήρε το συγκρότημα Led Seftelin, για ένα ξεχωριστό ποντιακό γλέντι. Ευχαρίστησαν για την πρόσκληση, σημειώνοντας πως ήταν η πρώτη τους συμμετοχή στο Φεστιβάλ, λίγο πριν με τη συνοδεία των μελωδικών ήχων της ποντιακής λύρας τραγουδήσουν για την προσφυγιά, τα βάσανα των Ποντίων, για τις χαρές και τις λύπες τους, με τον κόσμο να «απαντά» κάθε φορά με θερμά χειροκροτήματα.
Μια μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στον Μίκη
Το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής την πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε
με μεγάλη συναυλία – αφιέρωμα με τίτλο «Η ποίηση στα τραγούδια του
Μίκη».
Ο Γιώργος Νταλάρας μετά την είδηση του χαμού του μεγάλου μας
μουσικοσυνθέτη αποφάσισε να αλλάξει το πρόγραμμα της συναυλίας
που θα παρουσίαζε στο Φεστιβάλ. Και πράγματι, δεν θα μπορούσε να υπάρξει
καλύτερη συναυλία τιμής στον Μίκη την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ της ΚΝΕ,
του Φεστιβάλ που τόσο τίμησε με την παρουσία του ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης.
Μια συναυλία με τραγούδια αγαπημένα, πολυτραγουδισμένα,
σε ποίηση Ρίτσου, Ελύτη, Σεφέρη, Γκάτσου, Ελευθερίου, Κ. Βάρναλη, Δ.
Χριστοδούλου και τόσων άλλων. Ο Γ. Νταλάρας και μαζί του η Ασπασία
Στρατηγού και η Βιολέττα Ικαρη έγιναν μια φωνή με τον κόσμο που
είχε γεμίσει τον χώρο της Κεντρικής Σκηνής.
Η ποίηση στα τραγούδια του Μίκη… αφού ο Θεοδωράκης ήταν ο πρώτος που
έβαλε στο στόμα του απλού λαού λόγια μεγάλων ποιητών, γιατί γνώριζε καλά
ότι οι μεγάλοι ποιητές ανήκουν στον λαό, ότι μόνο αυτός μπορεί να τους καταλάβει.
Εκείνος του έδωσε απλά το «κλειδί» για να ανοίξει τις μεγάλες πόρτες της
ποίησης: «Κάνοντας τραγούδι και βάζοντας στα χείλη του λαού τη μεγάλη
ποίηση, είναι σαν να του πρόσφερα αυτό το σπάνιο κλειδί να ανοίξει τις
μεγάλες πόρτες και να μπει στον μαγικό κόσμο της λόγιας τέχνης».
«Για τον Μίκη έχει μιλήσει η Ιστορία και ο ελληνικός λαός όλες αυτές
τις μέρες», σημείωσε από τη σκηνή ο Γ. Νταλάρας, προσθέτοντας: «Για μας
όμως εδώ, κυρίως για τους μουσικούς, είναι μια μορφή και ένας φάρος που
ποτέ δεν θα ξεχάσουμε, δεν θα λησμονήσουμε, δεν θα αμφισβητήσουμε.
Εμφανίστηκε σαν άνεμος, έβαλε στον λαό το αίσθημα της ελευθερίας, της
δικαιοσύνης, και άλλαξε τη ζωή μας. Από τον Μίκη άλλαξαν όλα. Πάντα θα
τον τιμούμε».
Ένα μουσικό ταξίδι στη Μνήμη και την Ιστορία
«Μια ζεστή συντροφιά… Για να θυμηθούμε, να
σκεφτούμε, να τραγουδήσουμε μαζί… Να τραγουδήσουμε την ομορφιά της
ζωής… Να τη θυμόμαστε, να μην την ξεχνάμε… Ο πόνος που δεν
αντέχεται τραγουδιέται…».
Και η μουσικοθεατρική παράσταση «Πώς να σωπάσω» σε σκηνοθεσία
Τζένης Κόλλια, που εγκαινίασε το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής,
ξεκινά. Τραγούδια γνωστά και αγαπημένα, τραγούδια της παράδοσης
και τραγούδια μεγάλων μας συνθετών, όπως ο Μαρκόπουλος, ο Λοΐζος, ο
Θεοδωράκης, ο Μικρούτσικος, ο Μούτσης, ο Τσιτσάνης, ο Βαμβακάρης,
δένονται με τον λόγο και με θεατρικά δρώμενα. Κοινός τους τόπος οι περιπέτειες,
τα πάθη των λαών στον αγώνα τους για ένα καλύτερο αύριο.
Ο κόσμος χάρισε το πιο θερμό του χειροκρότημα στον σπουδαίο ηθοποιό
μας Κώστα Καζάκο. Στο πλευρό του τέσσερις εξαίρετοι τραγουδιστές,
που για τις ανάγκες της παράστασης γίνονται και λίγο ηθοποιοί, ο Χρήστος
Θηβαίος, η Ανδριάνα Μπάμπαλη, η Βιολέττα Ικαρη και ο Κώστας
Τριανταφυλλίδης. Ολοι αυτοί μαζί με σπουδαίους μουσικούς μάς παρέσυραν
σε ένα μαγευτικό ταξίδι στη Μνήμη και την Ιστορία.
Τους καλλιτέχνες συνεχάρη ο ΓΓ της ΚΕ του KKE
Στην κεντρική σκηνή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είχε εγκάρδια συνάντηση
με τον Γιώργο Νταλάρα και τους υπόλοιπους συντελεστές του τελευταίου
προγράμματος της καθώς και με τον Βαγγέλη Κορακάκη.
Αμέσως μετά συναντήθηκε με τους συντελεστές του προγράμματος που
είχε προηγηθεί, τους ερμηνευτές Βιολέττα Ικαρη, Ανδριάνα Μπάμπαλη,
Χρήστο Θηβαίο, Κώστα Τριανταφυλλίδη, τον ηθοποιό Κώστα
Καζάκο και την σκηνοθέτιδα του προγράμματος που παρουσίασαν Τζένη
Κόλλια.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Το πρώτο αγωνιστικό «ραντεβού» για εκατοντάδες φοιτητές
Ο νέος χώρος που φιλοξενεί το Στέκι Φοιτητών του 47ου
Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» υποδέχεται φοιτητές μεγαλύτερων ετών αλλά
και πρωτοετείς και δευτεροετείς, που μετά από 1,5 χρόνο δίνουν επιτέλους
το πρώτο «ραντεβού» με τους συμφοιτητές τους ενόψει του ανοίγματος
των σχολών.
Η διακόσμηση του χώρου – με τις φράσεις των Τσε, Μπρεχτ, Γληνού, Αϊνστάιν
να καλούν τους νέους φοιτητές να κατακτήσουν τη γνώση και να τη θέσουν
στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών – «δένει» με τη φυσική ομορφιά
αυτής της γωνιάς του πάρκου, που πρώτη φορά ανοίγει για τους επισκέπτες
του Φεστιβάλ. Οι δεκάδες φοιτητές δίνουν ζωντάνια σε κάθε γωνιά
του Στεκιού, αφού παρέες ανταμώνουν ξανά μετά από σχεδόν δύο χρόνια, ενώ
εκεί βρίσκονται και πρωτοετείς που γνωρίζουν για πρώτη φορά συμφοιτητές
τους, συζητούν και μαθαίνουν για τη σχολή στην οποία πέρασαν.
Τα πηγαδάκια και οι συζητήσεις δίνουν και παίρνουν για τις μεγάλες φοιτητικές κινητοποιήσεις που προηγήθηκαν, αλλά και για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας για ανοιχτά και ασφαλή πανεπιστήμια, ενάντια στην «πανδημία» της μορφωτικής υποβάθμισης και της καταστολής που ενισχύεται από την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ. Κοινή συνισταμένη η πεποίθηση ότι το δυνάμωμα της ΚΝΕ αποτελεί εγγύηση για να αποκτούν οι φοιτητικοί αγώνες αντοχή, συνέχεια και προοπτική, να δυσκολεύουν την εφαρμογή των μέτρων και να ανοίγουν τον δρόμο για την αντεπίθεση.
Ξεχωριστή θέση έχει η έκθεση που έχει επιμεληθεί η Φοιτητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, με τίτλο «Το Πανεπιστήμιο που έχουμε VS το Πανεπιστήμιο που θέλουμε», η οποία μέσα από στοιχεία για την κατάσταση του πανεπιστημίου σήμερα, αλλά και αντιπαραβάλλοντας σκέψεις και προβληματισμούς που συνοδεύουν δεκάδες χιλιάδες φοιτητές στη διάρκεια των σπουδών τους, με όσα δηλώνουν κυβερνητικά στελέχη, ο ΣΕΒ κ.ά. για την Ανώτατη Εκπαίδευση, προβληματίζει, αλλά αναδεικνύει και ότι η αγάπη κάθε φοιτητή για την επιστήμη του, ο αγώνας του να μάθει ολοκληρωμένα το αντικείμενό του, για να δουλέψει σ’ αυτό, πρέπει να συναντηθούν με τον συλλογικό αγώνα, τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών στις σπουδές και τη ζωή. Η πρόταση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων, πλευρές του οποίου αναδεικνύονται μέσα από την έκθεση, δίνει ώθηση σε αυτόν τον αγώνα, στις διεκδικήσεις του φοιτητικού κινήματος.
Γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα μπορούσε να λείπει από τον χώρο το «περίπτερο» της νέας έκδοσης του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ, με τίτλο «Για το Πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας», που ήδη διακινούν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στα πανεπιστήμια.
Η «Κόκκινη Γωνιά» για την ισοτιμία των γυναικών!
🔻 Ξεχωρίζει η ενότητα
με τις θέσεις της ΚΝΕ για την εξάλειψη της πολύμορφης βίας κατά των γυναικών
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό οι επισκέπτριες και επισκέπτες
της πρώτης μέρας του Φεστιβάλ πέρασαν από το Στέκι της Επιτροπής του
ΚΣ για τις Νέες Γυναίκες και τα Νέα Ζευγάρια, την «Κόκκινη Γωνιά».
Στον χώρο δεσπόζει η έκθεση με θέμα «Σοσιαλισμός… για την απελευθέρωση
των γυναικών από κάθε κοινωνική ανισοτιμία».
Το στέκι της Επιτροπής είναι εμπνευσμένο από τα τρένα
της επανάστασης «Αγκίτ – Προπ» που όργωναν το νεαρό σοβιετικό κράτος
μετά το 1917 για να στείλουν το μήνυμα της σοσιαλιστικής επανάστασης
σε κάθε γωνιά της Ρωσίας. Ετσι και στην «Κόκκινη Γωνιά», οι επισκέπτες
«επιβιβάζονταν» στα «βαγόνια» για να γνωρίσουν τις πρωτοπόρες και
επαναστατικές θέσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για την ισότιμη θέση της γυναίκας
στον σοσιαλισμό του 21ου αιώνα.
Από την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ η «Κόκκινη Γωνιά» αποτέλεσε σημείο
συνάντησης των νέων που προβληματίζονται για τις αιτίες των κοινωνικών
διακρίσεων που βιώνουν οι γυναίκες σε κάθε πλευρά της ζωής τους.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το νέο αποτρόπαιο περιστατικό
της δολοφονίας της 32χρονης εκπαιδευτικού στη Ρόδο από τον πρώην σύντροφό
της. Εχει πυροδοτήσει δικαιολογημένα την οργή, την αγανάκτηση,
τον προβληματισμό, που χρειάζεται να στραφεί στις οικονομικές – κοινωνικές
αιτίες για όσα βιώνουν χιλιάδες γυναίκες εκτεθειμένες στην ανασφάλεια
και την πολύμορφη βία, αλλά και στους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες
που «γεννούν» δολοφόνους, βιαστές, κακοποιητές και διευκολύνουν τη
δράση τους. Η ξεχωριστή ενότητα της έκθεσης με τις θέσεις και τη δράση
της ΚΝΕ για την εξάλειψη της πολύμορφης βίας κατά των γυναικών, ιδιαίτερα
της εργοδοτικής και κρατικής, μπορεί να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα
ερωτήματα.
Ήταν πλήθος οι νέες και οι νέοι επισκέπτες της «Κόκκινης»
Γωνιάς» που εξέφρασαν προβληματισμό αναφορικά με τα αντιδραστικά
στερεότυπα για την κοινωνική θέση της γυναίκας, που καλλιεργούνται
από διάφορα «κανάλια», όπως τα ΜΜΕ και ΜΚΔ, τα ριάλιτι.
Τη συζήτηση τροφοδότησαν οι εξελίξεις στο Αφγανιστάν και το υποκριτικό
ενδιαφέρον των ιμπεριαλιστικών συμμαχιών ΝΑΤΟ – ΕΕ, αλλά και της σημερινής
κυβέρνησης της ΝΔ, των αστικών κυβερνητικών κομμάτων του ΣΥΡΙΖΑ,
του ΚΙΝΑΛ κ.ά., για τα δικαιώματα των γυναικών του πολύπαθου αφγανικού
λαού.
Οι επισκέπτριες συζήτησαν με τα μέλη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ για την ανάγκη
συλλογικής οργάνωσης και δράσης για τις σύγχρονες ανάγκες της γυναίκες
στην εργασία, στη μόρφωση, στην κοινωνική προστασία της μητρότητας,
μέσα από τη συμμετοχή στους Συλλόγους και τις Ομάδες Γυναικών της ΟΓΕ,
αλλά και μέσα από τα εργατικά σωματεία, τις ενώσεις αυτοαπασχολούμενων,
τους φοιτητικούς συλλόγους.
Εκεί διακινείται και η έκδοση της Επιτροπής με τα υλικά της Συνόδου του ΚΣ της ΚΝΕ, με θέμα «Η εξειδικευμένη δουλειά της ΚΝΕ στις νέες γυναίκες όρος και προϋπόθεση για να γίνουμε πιο πολλοί και πιο ικανοί στην πάλη για τον σοσιαλισμό – κομμουνισμό».
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στον χώρο του Φεστιβάλ
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, περιηγήθηκε
στον χώρο του Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή».
Παραβρέθηκε και απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στην παρουσίαση του
βιβλίου της Σεμίνας Διγενή «Αποδελτίωση».
Αμέσως μετά επισκέφθηκε την έκθεση για την Παρισινή Κομμούνα. Μετά
την έκθεση ο Δ. Κουτσούμπας πήγε στο Στέκι Νέων Στρατευμένων, όπου συνομίλησε
με στρατιώτες. Στη συνέχεια κατευθύνθηκε στο Περίπτερο του Αρχείου
του ΚΚΕ. Πέρασε επίσης από το Περίπτερο της ΣΕΑΑΝ, ενώ απόλαυσε τα χειροτεχνήματα
των μαθητών του Ειδικού Σχολείου του Καταστήματος Κράτησης Αυλώνας.
Επόμενη στάση το Περίπτερο της ΠΕΑΕΑ – ΔΣΕ, των Πολιτιστικών Στεκιών
της ΚΝΕ, καθώς και των Θεραπευτικών Κοινοτήτων όπου συζήτησε με γονείς
και παιδιά για τον αγώνα που δίνουν, έκφραση του οποίου είναι και τα πανέμορφα
χειροτεχνήματα που εκθέτουν, κεραμικά, μουσικά όργανα, κοσμήματα.
Την ώρα που οι εργαζόμενοι της «e-food» έφταναν στον
χώρο του Φεστιβάλ με τα μηχανάκια τους, τους υποδέχθηκαν με χειροκροτήματα
ο Δ. Κουτσούμπας και αρκετός κόσμος που βρισκόταν στην είσοδο.
Τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ συνόδευαν ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ
της ΚΝΕ, και ο Θοδωρής Χιώνης, μέλος του ΠΓ και Γραμματέας της ΚΟ Αττικής.
Όλο και καλύτερο το «κόκκινο Αερόστατο»!
Θερμή ανταπόκριση και πλούτος δραστηριοτήτων
Ένα γιγάντιο κόκκινο αερόστατο, μεταλλική
κατασκευή που έφτιαξαν εργάτες από τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του
Περάματος, τραβά την προσοχή από μακριά. Τα παιδιά των μεγαλύτερων
τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου μόλις το αντικρίζουν τραβούν
για το στέκι τους, για τον χώρο του «κόκκινου Αερόστατου»! Οι φωτογραφίες
δίπλα στο αερόστατο δίνουν και παίρνουν, μαζί με πολλά χαμόγελα και πειράγματα
παιδιών αυτών των ηλικιών, που συναντιούνται ξανά.
Ομάδες παιδιών, περισσότερες από κάθε άλλη φορά, από κάθε γειτονιά της
Αττικής, και άλλες ομάδες που δημιουργούνται στον χώρο του Φεστιβάλ σμίγουν
με τους ομαδάρχες και παιδαγωγούς, οι οποίοι δίνουν τον καλύτερο
εαυτό τους ώστε ο χώρος του «κόκκινου Αερόστατου» να μείνει για άλλη μια
χρονιά αξέχαστος! Και φαίνεται να τα καταφέρνουν. Ο χώρος και οι δραστηριότητες
κερδίζουν εξαρχής τις εντυπώσεις.
Τα παιδιά ξεναγούνται στον χώρο και κάθονται στα πολύχρωμα τραπεζάκια
και παγκάκια, ανυπομονώντας να συμμετάσχουν στις πολύμορφες δραστηριότητες
που πραγματοποιούνται στις διάσημες πια «γωνιές» στον χώρο, που
λειτουργούν από τις 19.00 έως τις 23.00, ενώ αύριο Σάββατο θα αρχίσουν
ακόμα πιο νωρίς, από τις 18.00.
«Το περιοδικό “κόκκινο Αερόστατο” ζητά τη γνώμη
σου» είναι το θέμα της πρώτης «γωνιάς». Μέσα από τέσσερα «βήματα»
τα παιδιά φτιάχνουν το ιδανικό για αυτά περιοδικό. Φτιάχνουν τη δική
τους «σκαλέτα» επιλέγοντας τα θέματα κάθε σελίδας του περιοδικού.
Απαντούν σε ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο και ψηφίζουν το αγαπημένο
τους εξώφυλλο από τα προηγούμενα τεύχη του περιοδικού. Σε έναν μαγνητικό
πίνακα ξεχωρίζουν τα γραφικά, τις φιγούρες, τα χρώματα, τη γραμματοσειρά,
για να δώσουν τη μορφή που θέλουν σε μια σελίδα του περιοδικού, και για
το τέλος «αναμετρούνται» με το γραφιστικό πρόγραμμα στο οποίο στήνεται
το περιοδικό, για να διαλέξουν την αγαπημένη τους χρωματική παλέτα.
Μέσα από αυτήν τη «συνομιλία» του με τα παιδιά στόχος είναι το περιοδικό,
που έχει ήδη κερδίσει τις καρδιές των μικρών φίλων της ΚΝΕ, να γίνει ακόμα
καλύτερο, να ανταποκριθεί στις προσδοκίες, στα ερωτήματα και στα
«θέλω» των παιδιών. Δίπλα σ’ αυτήν τη «γωνιά» οι επισκέπτες περνούν από το
περίπτερο του χώρου, όπου μπορεί κανείς να προμηθευτεί το τεύχος που
κυκλοφορεί αλλά και παλιότερα, τα οποία γίνονται ανάρπαστα, καθώς και
το θεματικό ευρετήριο, αφίσες κ.λπ.
Φυσικά, από τον χώρο του «κόκκινου Αερόστατου» δεν θα
μπορούσε να λείψει και η πρώτη ανοιχτή εμφάνιση του βιβλίου «Κι όμως
κινείται…», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής»
και το έχει επιμεληθεί η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ για τις
μικρότερες ηλικίες της νεολαίας.
Η επόμενη «γωνιά», επομένως, δικαιωματικά ανήκει στο «Κι
όμως κινείται…». Και, φυσικά, η εμφάνιση είναι ξεχωριστή! Τρισδιάστατες
κατασκευές ζωντανεύουν σκίτσα του βιβλίου. Η δραστηριότητα επικεντρώνει
στην αντίθεση ανάμεσα στον σημερινό κόσμο και στον κόσμο του «αύριο»,
τον σοσιαλισμό – κομμουνισμό.
Μέσα από ευφάνταστες δράσεις τα παιδιά καλούνται να
εστιάσουν στη δύναμη της οργάνωσης, στη δύναμη των πολλών που έχουν το
δίκιο με το μέρος τους! Στην αρχή καλούνται να διαλέξουν από τα σκίτσα του
βιβλίου, αυτά που αντιστοιχούν στον κόσμο στον οποίο ζουν. Στη συνέχεια,
με μπάλες προσπαθούν να ρίξουν τις μαύρες εικόνες του καπιταλισμού
(ανεργία, πόλεμος, φτώχεια, προσφυγιά). Και μετά κατευθύνονται στο
τραμπολίνο, το αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών. Προσπαθούν με ένα κόκκινο
μπαλόνι να σημαδεύσουν έναν στόχο. Μόνος του κανένας δεν το καταφέρνει…
«Ολοι μαζί, όλοι μαζί» φωνάζουν με μια φωνή τα παιδιά! Και πράγματι τα καταφέρνουν…
Και αυτοί οι πολλοί είναι που θα γκρεμίσουν τον σημερινό άδικο κόσμο και
θα χτίσουν έναν άλλο κόσμο, όμορφο και δίκαιο για όλους!
Ακόμα, λειτουργούν οι «γωνιές» «Το ημερολόγιο ενός απορημένου»
και «Εργαζόμενος άνθρωπος: Σ’ αυτόν ανήκει ο κόσμος!»
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
Κέντρισε το ενδιαφέρον η παρουσίαση μαχητικών τεχνών
Για μία ακόμα χρονιά, στο πλαίσιο του 47ου Φεστιβάλ ΚΝΕ
– «Οδηγητή», σημαντική θέση στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων καταλαμβάνουν
οι αθλητικές δραστηριότητες. Η αυλαία τους άλλωστε άνοιξε με την πραγματοποίηση
του Λαϊκού Αγώνα Δρόμου την περασμένη Κυριακή στο Πάρκο Τρίτση,
ο οποίος αγκαλιάστηκε από πλήθος κόσμου.Η σκυτάλη πέρασε από χτες στο
Αθλητικό Στέκι, όπου υπάρχει πλούτος εκδηλώσεων, με παρουσιάσεις
αθλημάτων (μαχητικές τέχνες, γυμναστική, αναρρίχηση, ορεινή πεζοπορία)
καθώς και τουρνουά σκακιού, με πλήθος συμμετοχών για μία ακόμα
φορά. Και, βέβαια, για τους μικρούς την παράσταση κλέβει ο τοίχος της
αναρρίχησης.
Η εκδήλωση περιλάμβανε την επίδειξη δυο ιαπωνικών στιλ, του Αϊκίντο
και του Κατόρι Σίντο-Ρίου, καθώς και μιας μεγάλης ποικιλίας κινεζικού
στιλ κάτω από τη γενική ονομασία Γου Σου Κουνγκ Φου. Στην παρουσίαση
συμμετείχαν οι σύλλογοι Athens Bushido Center, με εκπαιδευτή τον
Παναγιώτη Αγριο, ο ΑΣ «Ροή» με προπονητή τον Μύρωνα
Τορνεσάκη, ο ΑΣ «Ανάτασις» με προπονητή τον Δημήτρη Μαντρά,
ο ΑΣ «Ατραπός» με προπονητή τον Κώστα Γεωργίου, ο ΑΣ
Γουκούνγκ Β. Προαστίων με προπονητή τον Κώστα Μαθιόπουλο
και ο ΑΣ Αετός Γαλατσίου με προπονητή τον Χρήστο Παπαχρήστου.
Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε ο εκπαιδευτής πολεμικών τεχνών
Διονύσης Τσετέλης. Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην παρεξηγημένη
άποψη που υπάρχει σήμερα για τις μαχητικές τέχνες, αφού κάποιοι τις συνδέουν
με τη βία ή τις συσχετίζουν με θρησκευτικά και μεταφυσικά νοήματα.
Πρόσθεσε ότι η διαστρέβλωση και κυρίως η εμπορευματοποίηση σήμερα
των πολεμικών τεχνών έχουν οδηγήσει στο να χάσουν την ουσία τους, βάζοντας
εμπόδια σε κάποιον που θέλει να τις ανακαλύψει και να ασκηθεί σε αυτές.
Εξήγησε πως ο δρόμος των πολεμικών τεχνών έχει τρία θεμέλια: Την ηθική
συμπεριφορά, την πειθαρχία και τη φιλοσοφία. Καταλήγοντας έκανε αναφορά
σε κείμενο του ηρωικού Γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη,
από το 1946, για τη σχέση που θα πρέπει να έχουν οι κομμουνιστές με την
άθληση και τη Φυσική Αγωγή: «Γερό μυαλό σε γερό κορμί συγκροτούν τον
αγωνιστή – μέλος του ΚΚΕ σαν ατομική φυσική μονάδα».Περνώντας στο
αγωνιστικό μέρος, η παρουσίαση ξεκίνησε με την επίδειξη της τέχνης
του Αϊκίντο, ακολούθησε η παρουσίαση των διαφόρων στιλ Γου Σου
Κουνγκ Φου και το πρόγραμμα έκλεισε με την παρουσίαση του ιδιαίτερου
στιλ Κατόρι Σίντου Ρίο.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, εκ μέρους του ΚΚΕ δόθηκαν τιμητικές
πλακέτες στους συλλόγους και μετάλλια σε όλους τους αθλητές που συμμετείχαν
στην εκδήλωση. Τις απονομές έκανε ο Θοδωρής Λιάππης, υπεύθυνος
του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΚΕ του ΚΚΕ
«Αφγανιστάν 20 χρόνια μετά, μια συζήτηση που πρέπει να γίνει!»
Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στο Αφγανιστάν που
πυροδοτούν νέες ιμπεριαλιστικές επιδιώξεις, επικίνδυνες για τους
λαούς όλης της περιοχής, με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι επισκέπτες
τη συζήτηση που έγινε στη Διεθνούπολη, με θέμα: «Αφγανιστάν 20 χρόνια
μετά, μια συζήτηση που πρέπει να γίνει!».
Την εισαγωγική ομιλία έκανε ο Ελισαίος Βαγενάς, μέλος της ΚΕ
του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων
Παρέμβαση στη συζήτηση έκανε ο Νίκος Παπαναστάσης, αντισυνταγματάρχης
ε.α. και βουλευτής του ΚΚΕ.
47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ –
«Αφγανιστάν 20 χρόνια μετά μια συζήτηση που πρέπει να γίνει!»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ℹ️ Η αντιγραφή και χρήση (αναδημοσίευση κλπ) αναρτήσεων στο σύνολό τους ή αποσπασματικά είναι ελεύθερη, με απλή αναφορά στην πηγή
ℹ️ Οι περισσότερες εικόνες που αναπαράγονται σε αυτόν τον ιστότοπο είναι πρωτότυπες ή μακέτες δικές μας.
Κάποιες που προέρχονται από το διαδίκτυο, αν δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένο τις θεωρούμε δημόσιες χωρίς «δικαιώματα» ©®®
Αν υπάρχει πηγή την αναφέρουμε πάντα
Τυχόν «ιδιοκτήτες» φωτογραφιών ή θεμάτων μπορούν ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσουν μαζί μας για διευκρινήσεις με e-mail.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ
🔻 Είμαστε ανοιχτοί σε όλα τα σχόλια που προσπαθούν να προσθέσουν κάτι στην πολιτική συζήτηση.
Αν σχολιάζετε σαν «Ανώνυμος» καλό είναι να χρησιμοποιείτε ένα διακριτικό όνομα, ψευδώνυμο, ή αρχικά
🔳 ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΧΟΛΙΑ:
Α) που δεν σέβονται την ταυτότητα και τον ιδεολογικό προσανατολισμό του blog
Β) με υβριστικό περιεχόμενο ή εμφανώς ερειστική διάθεση
Γ) εκτός θέματος ανάρτησης
Δ) με ασυνόδευτα link (spamming)
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά - όχι "Greeklings"